De grote donor show! Wat vind jij?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Doelie, 1 jun 2007.

  1. Huricos

    Huricos Legendary

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had op zich niet echt een bepaalde mening over de donorshow zelf: aan de ene kant hoefde het van mij niet maar aan de andere kant was de aandacht aan orgaandonatie wel weer goed. Waar ik wel weer een tering hekel aan had was die christelijke schijt censuur van de overheid.

    Maar goed, het was een goeie actie en het probleem staat tenminste weer even in de spotlight. Eigenlijk vind ik het weer wat oppervlakking dat mensen nu opeens allemaal die formulieren gaan invullen omdat het "op teevee was". Maar ja, er komen weer meer donor organen bij en natuurlijk is dat het belangrijkste, ongeacht de reden van donatie.
     
  2. Unrealist

    Unrealist A Real Unreal Fan

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Pff sommige politici vinden het nog steeds smakeloos hoor ik nu op de radio=(

    Nee met vage overheidspotjes lukt het_0/

    Wederom hulde voor BNN:thumbs:
     
  4. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Zeker een actie die wereldwijd de aandacht trekt. Goed opgezet van BNN. Moet je eens kijken hoeveel lui in rep en roer waren over deze show, oa Balkie en de buitenlandse media.
     
  5. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Tja vriend, voor mij was het er dik erover.Niet vanwege de mediastunt van BNN zelf, maar wel om het feit dat er drie patienten hun hoop op een nieuwe nier via dit programma hadden gevestigd.En deze drie zijn dan ook dik bedrogen...en nou mag je lullen wat je wil , zulke acties zijn nooit goed te praten......

    edit: Aan al diegenen die dit een geslaagd programma vinden....denk er maar eens over na hoe jij jou zou voelen als je één van die drie patiénten geweest was die dringend een nieuwe nier nodig hadden.
    Eerst eens diep nadenken gasten ...alvorens te reageren...ik persoonlijk vindt dit laag bij de grond...
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2007
  6. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Patienten wisten er vanaf (check teletekst van ned 1) --> "De (echte) nierpatienten zaten in het complot"

    Idee was leuk, alleen niet op deze manier...
     
  7. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    @Coockie, zo'n idee kan nooit leuk zijn, excuseer mij maar van dat hele complot wist ik niets af, tja vergeef me maar in belgië volg ik de nederlandse teletext niet dagelijks op de voet.Maar het neemt niet weg dat het geheel een wanstaltige zucht is naar sensatie die uiteraard volledig aan BNN ÉN ZIJN SPONSORS ten goede komt.Over het beeld van nederland tegenover de rest van de wereld zelf zwijgen ze liever zedig wegens niet al te fraai door hun eigen bijdrage....
     
  8. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Had niet gezien dat je uit Belgie kwam dus dat je die teletekst niet volgt is logisch :). Met het idee bedoelde ik, het aandacht vragen voor meer donoren. De hype eromheen vond ik nogal overdreven maar het heeft voor BNN uiteindelijk wel goed uitgepakt.
     
  9. northernlight

    northernlight PSV!

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    0
    Geniale actie van BNN.
    En heeft het Nederland wakkergeschut... Er is zoals ze zelf al aangaven meer over donoren gesproken dan ooit tevoren. Ik merk zelf dat ik het er door die show ook met verschillende mensen over heb gesproken, terwijl je normaal niet snel over zo'n onderwerp begint.

    Ben het volledig oneens met die Atsma. Hij weet echt niet hoe je mensen en met name jongeren (het blijft toch BNN) aan moet spreken. En wat kan een Medicus nou toevoegen?

    Dat hele programma is gewoon op het randje. Maar het doel wat ze hadden bereiken ze er denk ik wel mee en gelukkig blijkt het dus in scene gezet te zijn.
    Ik vond de eerste paar jaar van BNN echt vet tegenvallen, maar de mensen die er nu zitten doen het geweldig.
     
  10. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    @svennies: Zoals Cookie X al aangaf, het was een complot en de drie patiënten wisten het ook al vanaf het begin dat het opgezet zou zijn.

    Tuurlijk heeft BNN er baat bij. Ik weet niet of je in België echt bekend bent met BNN, maar het is een omroep (opgericht door de vijf jaar geleden overleden nierpatiënt Bart de Graaff) die altijd de grens opzoekt èn er over heen gaat. Of dit nep of echt zou zijn, het zou typisch BNN zijn geweest.

    BNN laat een statement hier horen tegenover het gehele Nederlandse volk, wat over het algemeen nog altijd huiverig is over doneren van organen. De filmpjes die onze overheid uitzendt hebben meestal weinig zin. Ze worden namelijk altijd wat deprimerend gebracht, wat een averechts effect oplevert.

    BNN zou er goed aan doen om de opbrengsten van dit programma ook te geven aan de nierstichting. Ik ga er eerlijk vanuit dat het ook gaat gebeuren, zal jammer zijn als het niet zo is.

    Dat het op zo'n sensatieachtige manier wordt gebracht, moeten we dan (misschien helaas) op de koop toenemen. Het is de enige manier die over is om dit nog echt onder de aandacht te brenen. Ik heb inmiddels al een codicil aangevraagt. Dit zou ook gebeurt zijn als dit programma niet zou hebben bestaan. Ik hoop van harte dat door deze show meerdere mensen hetzelfde zullen doen. Het is in mijn ogen gewoon gierig als je je organen niet na je dood wilt afstaan als je er levens mee kan redden.
     
  11. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit programma is toch gewoon hoe het werkelijk ook gaat? Mensen wachten op een nier, iemand die nog leeft mag kiezen aan wie die nier gegeven word. Eentje wordt de gelukkige (je kan niet allebei de nieren missen natuurlijk) en andere worden teleurgesteld.
    Dat er een programma over wordt gemaakt ach, er zijn toch mensen die zich er voor opgeven.
     
  12. TotalSOLO

    TotalSOLO launch ball

    Berichten:
    518
    Leuk Bevonden:
    0
    Geweldige stunt en een enorm eerbetoon aan Bart de Graaff, er is tv geschiedenis geschreven gisteren.
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Precies, het is niks anders dan de realiteit.
     
  14. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    Geef mij maar het belgische systeem, daar red je pas levens mee.
     
  15. winnieandbuzz

    winnieandbuzz Active Member

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    0
    De vraagstelling vraagt niet om een beargumentering...

    Mijn argument: het is niet zo zeer wakker schudden maar meer een zeer korte hype. Iedereen buitelde over elkaar heen om hier iets van te vinden, nu is de uitzending geweest en binnen een week heeft niemand het er meer over.
     
  16. winnieandbuzz

    winnieandbuzz Active Member

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    0

    Even wakker worden! Deze drie patienten waren ervan op de hoogte dat de show nep was.
     
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik heb het programma gekeken en ik vond het absoluut niet smakeloos of sensationeel gebracht. Het leek gewoon op een doodserieuze avond voor het goede doel, zoals elke andere tvshow die ergens geld voor wilt ophalen. Het klonk eerst veel erger dan het uiteindelijk bleek te zijn. De sensatie van het spel bleef weg en er was rustig de aandacht voor het leven van 3 nierpatiënten.
     
  18. dirtybolle

    dirtybolle xboxlive member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    0
    ook al ben ik belg, vond ik een grappig einde vol spanning en dan in een keer die lichten aan en van er is geen donor :D

    maar ik denk dat het nederland wel heeft wakker geschut, veel publiciteit en commotie rond de hele show hebben doneren bekendheid gegeven !
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2007
  19. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Leuk voor even die aandacht, maar na een tijdje zijn we het allemaal weer vergeten helaas. Ik ben zelf al lang donor, volgens mij krijg je brief om donor te worden naar je thuis gestuurd als je 18 bent geworden dacht ik? Althans was bij mij.

    Ik vind het goed dat er op deze manier even aandacht aan gegeven wordt. Had ook op andere manieren kunnen gebeuren maar er was iig even aandacht.
     
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Jup klopt heb hem destijds ook ingevuld.

    Goede aktie van BNN, op deze manier dan. Toch ben ik gewoon nogsteeds voor het omgekeerde systeem:

    Opgeven wanneer je geen donor wil worden. Wedden dat je dan meer donoren krijgt...
    Een percentage van de mensen is gewoon te lui om zo'n codicil in te vullen, dat omzeil je op deze manier.
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2007

Deel Deze Pagina