1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zune importeren

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Reckuuza, 5 jun 2007.

  1. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
    Heya.
    ik ben van plan een Zune voor me verjaardag te vragen. En nee, niet zo maar eentje, maar een Halo 3 Zune. :+ (http://www.zune.net/en-us/meetzune/halo/default.htm Ik vind dat ding echt fantastisch en het kost 200 euro om hem te kopen incl. verzendkosten. En nu vraag ik me af (voor de mensen die em mss al hebben) of je het makkelijk kan gebruiken hier in NL? Dan heb ik het over de software (Zune opladen kan door em aan te sluiten op de 360 dus geen Amerikaanse oplader nodig). Kan dat makkelijk geinstalleerd worden en is t allemaal makkelijk te gebruiken? Alvast bedankt!
     
  2. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Om kort te zijn: Ja, het werkt allemaal goed in Europa. Zo vindt hij bijvoorbeeld zonder problemen de radiozenders hier en werkt het met de firmware ook allemaal prima.

    Amerikaanse retailers doen echter nogal moeilijk over het verzenden van de Zune naar het buitenland. Je zult denk ik moeite krijgen hem te kopen.
     
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
    Je koopt em op Gamestop en daar staat o.a bij verzendkosten 'International', daar staan alle landen plus de prijzen erbij waarnaar gamestop em kan verzenden. Nederland is 20 dollar. Dus wat zou de moeite zijn dan?
     
  4. woolyonline

    woolyonline I will kill you!!

    Berichten:
    929
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er zelf ook over zitten denken, het enigste nadeel is voor mij dat je maar 3 weken garantie hebt, dead on arrival. Koop je hem in nederland eind dit jaar dan heb je 2 jaar microsoft garantie, dus krijg je na 2 maand problemen ben je de lul. Ik ga hem dus zelf pas kopen als hij in nederland uit is.. misschien is dit voor jou ook wel van belang

    greetz wooly
     
  5. JoMo0

    JoMo0 Unregistered User

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is niet zeker , of hij wel in NL komt .

    Denk er ook aan , dat er waarschijnlijk ook nog BTW + Douanekosten bijkomen.
     
  6. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is de algemene regel voor import vanuit het buitenland?

    - garantie hoeft niet gegeven te worden in Nederland.
    Dit betekent dat als iets kapot gaat en je belt de Nederlandse importeur of de winkel op de hoek, dat ze je zonder problemen mogen doorverwijzen naar de groothandel in het land van herkomst van het produkt. Of ze willen je wel helpen maar dan tegen volledige kosten; garantie is dan eigenlijk niets meer en niets minder dan 100% betalen voor de reparatie. Als je op internet wil zoeken, kijk maar eens naar "grijze import"

    - importheffingen.
    Alles wat het land binnenkomt kan worden gescand door de douane. Als het pakket verkeerd is geregistreerd of er staat niet op vermeld wat de inhoud waard is, heb je kans op een boete. Deze boete komt nog eens bovenop de extra BTW-heffing die ze zullen berekenen over de mogelijke waarde van de inhoud. Ongeacht of je het pakket wel/niet nog wil hebben, zal je het wel moeten betalen. Meer info op de site van de Belastingdienst, doorklikken naar de Douane.
     
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
    Umh juist ja.
    1. Ik neem aan dat de BTW er al bij inbegrepen zit.
    2. die duane boetes is volgens mij onzin. Lijkt me wel dat gamestop vermeldt wat de inhoud waard is en anders zijn ze gek. Trouwens, al die shit die ik van ebay bestel komt toch ook zonder problemen de douane door..
     
  8. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Je leest het anders best vaak op dit forum dat een pakje door de douane is onderschept dus ik zou het niet onderschatten. Als het wordt onderschept heb je een aardig zootje extra kosten en het kan een maand langer duren voordat je je pakketje hebt...
     
  9. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    1. BTW is land-afhankelijk en wat je in Amerika niet of te weinig betaalt aan BTW mag je hier dus tegen 6 of 19% (afhankelijk van het type produkt) extra aftikken.

    2. Dan heb je dus geluk gehad; ik heb tot op heden 19 DVD's uit Amerika laten opsturen door een groot bedrijf. 2 zijn er onderschept en mocht ik nog iets van 7 Euro extra voor aftikken per stuk.

    Kweenie wat je belangrijker vindt; eventueel een boete of geen garantie maar met een limited edition iets laten invliegen uit Amerika, denk ik dat je niet wil dat het zometeen een DOA is en niemand in NL je ermee kan helpen en dat je alles op eigen kosten terug kan sturen en moet wachten op een nieuwe?
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2007
  10. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik vraag me af of dat van die BTW wel waar is.. De BTW wordt altijd belast in het land van de aankoop, dus in dit geval wordt het in het buitenland belast. Als je dan nog een keer bij de douane BTW zou moeten betalen, wordt er twee keer BTW afgedragen en dat kan niet. Ik snap trouwens sowieso niet hoe de douane BTW kan vorderen, aagezien BTW een omzetbelasting is. De douane heeft geen omzet (zeker niet op dat geïmporteerde product), dus dan kan er nooit BTW worden gevorderd. Aan het eind van de maand, kwartaal of jaar draagt een bedrijf altijd (indien BTW-plichtig) BTW af aan de belastingdienst over de omzet. Aangezien de douane geen voorraad artikelen heeft, wordt hier dus ook geen omzet op geboekt. Extra BTW vorderen door de douane is imo dan ook onmogelijk.
     
  11. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry maar zo werkt het wel. Sterker nog; de vervoerder uit land X is niet verplicht om BTW af te dragen op Nederlandse standaarden. Let dus goed op kleine lettertjes van de vervoerder (of vraag het bij de verkoper na).

    Fisi, en hoe zit dat bijvoorbeeld met auto's? Voer maar een auto in uit Duitsland of Japan. Dan komt de douane ook direct met het handje of je even achterstallige BPM wil afdragen.

    In principe is het zo: alle produkten die onder een ander BTW-bedrag zijn aangeschaft buiten NL, kunnen een naheffing krijgen zodra ze hier de grens over komen.

    *edit*
    Linkje van de douane: http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen.html#P0_0 ; hier staat dus zelfs dat je eigenlijk altijd aangifte moet doen zodra je een pakje verwacht van buiten de landsgrenzen!
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2007
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
    Kan iemand bij mij dan checken of de BTW al bij de prijs is inbegrepen.

    Anyway, waarom heb ik dan ook nooit BTW extra moeten betalen met al me aankopen op ebay..
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2007
  13. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed, ik zal je op weg helpen: een buitelandse supplier kan je vragen om 2 bedragen: eentje zonder BTW en eentje met BTW. Maar de supplier geeft in het laatste geval de lokale BTW-tarieven. Dus, je neemt dus het bedrag zonder BTW. Dat vermenigvuldig je met 1.19 en dat is dan wat het apparaat "ongeveer" in NL zou moeten kosten.

    MAAR; indien een fabrikant in Nederland exact hetzelfde apparaat op de markt heeft gezet tegen een officiele kale prijs die veeeel hoger ligt dan van de buitenlandse supplier, zal de douane naar de Nederlandse prijzen kijken en dat wordt dan dus een naheffing.

    Bel desnoods de douane of stuur ze een mail. Ze bijten niet en je krijgt heus geen geheim agenten op je af. Maar dan weet je wel wat je te wachten staat.
     
  14. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Tja, hier valt weinig tegen in te brengen. Toch vind ik het vreemd. Dan wordt er in Amerika omzetbelasting afgedragen en hier ook nog eens een keertje. En wie doet dan de aangifte omzetbelasting? Dat zou de douane dan moeten zijn, beetje vaag..

    Overigens is dat van die aangifte wat je zegt, geldt alleen voor bedrijven.. Particulieren hoeven geen aangifte OB te doen.
     
  15. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt wat je zegt in je laastste zin maar pakketten of verzendingen naar particulieren moeten ten allen tijde vergezeld gaan van een pakbon met de officiele internationale waarde vermeldt.

    Die BTW is helemaal lokaal he? Sommige Amerikaanse Staten verkopen produkten op internet tegen 0% BTW. Zodra ze het ook maar de staatsgrens over sturen naar de volgende staat, kan er ineens 21% of 17% "BTW" worden geheven.

    *edit*
    De vervoerder moet aangifte doen van waarde en dus de mogelijke BTW-heffing! De verkoper hoeft alleen maar aan de vervoerder mee te delen wat je ervoor betaald hebt en tegen welk lokaal BTW-tarief van de verkoper dat gebeurd is.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2007
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
    Dan snap ik nog steeds niet waarom mijn ebay aankopen nooit worden onderschept. Mijn vader en ik hebben zoveel gekocht (ik denk wel iets van 25 sutks bij elkaar) en NOOIT is het onderschept. En de fabrikant heeft het apparaat nog niet helemaal hier op de markt gezet. En ook wat Fisischella zegt, het geldt alleen maar voor bedrijven.
     
  17. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt en dat is niet goed van mij, dat ik zei dat je zelf aangifte moet doen. Maar het linkje wat ik gaf van de douane geeft meer dan genoeg info die "we" hier in x aantal posts proberen duidelijk te maken.

    Lees die link alsjeblieft even. En wat ik eerder zei: eBay produkten heb je dus geluk mee gehad; eigenlijk met elk produkt wat vanuit het buitenland verzonden wordt. Sterker nog; de douane houdt bij per kwartaal of per jaar hoeveel pakketten er naar jouw adres gaan en met welke waarde. Bij een overschrijding van een maximum-waarde, krijg je alsnog een naheffing voor de pakketten die ze gescand/bekend hebben voor jouw adres.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2007
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
    Ok, dus vertel me plz dan svp wat ik precies moet doen dan? Gewoon betalen en afwachten of aangifte doen (hoe je dat ook mag doen...en kost het nog wat) en wat is hun mail? :+
     
  19. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Dat heeft die belastingdienst dan weer op een voor hun slimme manier bekeken. Nu draagt de particulier dus de BTW af aan de belastingdienst, terwijl het bedrijf dit had moeten doen. Maar omdat dat bedrijf in Amerika zit, worden die in Amerika belast en niet in NL. Dus dan vragen ze het maar van de particulier, slim, gluiperig...

    Als het om zo'n 0% belast artikel gaat, maakt het in principe niets uit maar als er een percentage wordt geheven, is het een beetje jammer als particulier zijnde.
     
  20. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet helemaal want de vervoerder behoort namelijk de BTW af te dragen en door te berekenen aan de ontvanger.

    Stel: je bestelt iets van 100 dollar tegen 0%. Dat betekent dat jij een rekening krijgt van de verkoper van 100 dollar. Maar de vervoerder komt dan bij jou nog even 19% van die 100 dollar aan Nederlandse BTW incasseren zonder dat de douane nog een keer zal kijken hoe alles in elkaar steekt. Je betaalt per saldo dus eigenlijk de BTW over een (waarschijnlijk) lager aankoopbedrag dan in een Nederlandse winkel. Je houdt dus geld over maar minder geld dan t.o.v. die 100 dollar waarvoor je bij de verkoper gekocht hebt.

    Even tussendoor, van de site van Gamestop:

    Who is responsible for import fees, duties, and other charges?
    You will be the importer of record and will be responsible for all levies, duties, import fees, taxes, and other charges. GameStop.com strongly suggests that you check with your local government agency to determine the extent of such charges prior to purchase. GameStop.com cannot issue credit in cases where packages are not delivered due to non-payment of fees.

    Dus, wat je moet doen is het volgende:
    Bel 0800 - 0143 (ze hebben geen mail bij de douane). Let uit dat je consumenten-electronica ter waarde van 250 dollar excl. verzendkosten wil laten versturen naar een particulier adres in Nederland. En vraag dan "onschuldig" dat dit de eerste keer is en hoe het werkt met heffingen enzo.

    De beambte zal je dan een antwoord geven wat in het boekje staat. Dit betekent niet dat het ook daadwerkelijk kan gebeuren dat je een heffing krijgt (zie je eBay-gelukjes) maar de kans zit er dus wel in.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2007

Deel Deze Pagina