[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Probeer Bury your Dead eens.
     
  2. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Bury Your Dead is meesterlijk, ik zou ook Bloodsimple even checken, zit ook een beetje in die richting, misschien wat softer op sommige gebieden, maar nogsteeds zeer bruut. Zitten hier trouwens ook nog trashmetal liefhebbers? Lees veel deathmetal spul, maar weinig over bv. Anthrax/Megadeth/Slayer etc.
     
  3. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Luister op het moment Sonic Syndicate echt aanrader zeker vette band :) misschien wat soft voor sommigen maar gewoon goeie band ;).
     
  4. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Jazeker. En zet bij dat rijtje ook meteen maar Metallica/ Testament/ Exodus
     
  5. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja hoor, maar ik luister er veel minder naar dan Death, Black en Doom. Maar van tijd tot tijd is het lekker om eens dingen als Metallica, Exodus, Testament, Slayer, Legion of the Damned, Dew-Scented etc erin te gooien!
     
  6. Ashavan

    Ashavan Guest

    De 013 ging lekker gisteravond met Non Divine, Chimaira en Lamb of God. Zoals gewoonlijk stond ik weer ergens voor aan, maar ze begonnen een pit op te zetten. Stelde geen ruk voor met al die pubers dus bleef gewoon bij het podium naar de bands luisteren. Af en toe werd ik van achter geduwd dus even flink terug duwen. Die gastjes kunnen ook niks hebben. 1 duw en ze liggen al op de grond. Waren ook nog een man of 2 die bijna flauw vielen vanwege zuurstof gebrek en iedereen die op elkaar geplet stond. Nauwelijks ruimte om fatsoenlijk te bangen e.d. :mad:

    Op het einde was er zelfs iets wat door moest gaan als Wall of Death.

    Gelukkig was de muziek wel goed en ook de sfeer :D
    Top avond

    Op de weg er naar toe in de auto Nile opgezet met hun laatste album. Dacht ik geef ze nog eens een kans. Maar dit is echt een band waar je eerst 2 albums van anderen voorgeluistered moet hebben anders kan je er gewoon niet in komen, het is niet echt hard noch snel en het mist gewoon net dat beetje om er van het begin af aan al in te kunnen zitten. En die paar minieme egyptische elementen die ze er in gestopt hebben vallen nauwelijks op. Aangezien er weinig andere Egyptische "bands" zijn is het dan niet vreemd dat er niemand is die zo goed egypte in hun spel hebben verwerkt. Het is dat ik wist dat het er in zat anders had ik in 1 gitaar spel niet herkent dat er een egyptische fluit met bijbehorende melodie nagespeeld werd en er was nog 1 moment dat me op viel, maar als er nog meer in zat op die cd is het me niet opgevallen. Ik sta nog steeds bij mijn mening dat het zwaar overrated is.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jun 2007
  7. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je nog eens moet luisteren, want je hoort duidelijk Egyptische elementen.
    Die Nile drummer speelt inderdaad niet zo snel, dit tempo haalt iedereen met gemak namelijk. Hoeveel BMP vind jij dan snel? De dubbelbass snelheid haalt iedereen

    Dat je het overrated vind kan best, maar om te zeggen dat je het gitaarspel niet herkent? Mja, dat zegt meer over jouw dan over Nile.
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2007
  8. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Terwijl Chimaira gisteren los ging in de 013 zat ik in de tivolie voor O.A converge, parkway drive en rise & fall.

    Er was 1 super nadeel en dan was dat het publiek voor 70% uit kinderachtige emo kut koters. Liepen te moshen als idioten (meisje kreeg nog een trap tegen der bek tijdens animosity). En ze gooide met bekers en shit naar bands die ze toevallig niet leuk vonden.

    Had nog ruzie met zo'n mafkees doordat ik hem een harde douw gaf, maarja moet ie maar niet stage diven als een randdebiel en mij met z'n voet raken.

    Gelukkig werd het publiek na het einde toe steeds beter (kwamen wat oudere mensen binnen die de pit overnamen etc). Dus heb zwaar genoten van de set van parkway drive en daar ook lekker op gerost.

    Als laatste kwam converge van wie ik echt niets verwachte (vind het merendeel tering herrie op cd). Maar ik moet eerlijk toegeven dat ze super vet waren live. Super brute stukken zaten der in waarbij iedereen helemaal uit z'n dak ging.

    Al met al een zeer vette avond voor 15 euro.
     
  9. Ashavan

    Ashavan Guest

    Wat jij met Converge had heb ik met As I Lay Dying. Vond ze live ook niet al te geweldig.

    Nu je het over stagediven heb. Moest gisteren wel even lachen. Bij de 013 hangt er een bordje met een rode cirkel en streep er door heen. 3 poppetjes met een vierde die er op ligt. Verboden Stagediven :p

    Bij het moshen zag ik hoe zo'n pubertje uithaalde en iemand op zijn kaak raakte die buiten de cirkel stond. Dat was vaag. Je zag gewoon de tranen bij sommige gastjes over de wangen rollen en maar stug door blijven gaan :p
     
  10. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond converge live juist wel vet, en op cd niet goed.

    En wat dat moshen betreft: dat spinkicken en flailen is te debiel voor woorden. Was gisteren nog in m'n zij geraakt door 1 of ander gek wijf. Maarja om de 1 of andere reden kon ik een meisje niet terug beuken.
     
  11. Ashavan

    Ashavan Guest

    Er lopen idd gekken tussen. Gisteravond probeerde ook een "gek wijf" overal tussen door te kopen met haar idiote gedrag. Heb gewoon extra breed gemaakt om de weg te versperren. En zij maar duwen en trekken om er langs te komen om vervolgens te schelden. Pfft...met zulk gedrag hoef je bij mij niet aan te komen.

    Als ik geraakt wordt door de pit die achter me rug afspeelt...tja hoort er bij dus doe er weinig op zich weinig mee. Dan had ik er gewoon niet moeten staan. Maar als het echt van die kutpubers zijn die zichzelf niet in de hand kunnen houden dan geef ik ze of een flinke duw of til ze op en gooi ze weg.

    Wat emo's betreft...die gooi je niet weg maar schop je weg :p

    Wilde eind augustus naar Baroeg Open Air 2007 gaan, maar omdat er bij zo'n punkfeest een pool is neer gehoekt met een barkruk om vervolgens nog nagetrapt te worden tot in de dood moet Baroeg komende 3 maanden dicht :mad: Dan maar eens kijken voor Occultfest kaartjes
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jun 2007
  12. Folcore

    Folcore sXe

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Was jij dat die links vooraan hard in je zij geschopt werd bij PWD?
    Bij Animosity gingen ze aan het begin bijna vechten ofzo, ik weet niet wat er precies gebeurde.
    En wat was PWD vet zeg! Beetje korte set alleen.
    Converge was beter dan ik had verwacht. Van Animosity verwachtte ik echt heel veel maar die speelde heel veel nieuwe nummers, dus dat was wel jammer.
    Maar het was echt een vette avond.
     
  13. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb ik anders helemaal geen last van.

    Nile beperkt zich niet alleen tot egyptische elementen, maar dat terzijde. Ik neem aan dat je het album "Annihilation of the Wicked" geluisterd hebt? Laat ik maar met het eerst nummer "Dusk Falls Upon the Temple of the Serpent on the Mount of Sunrise" beginnen, wat dacht jij te horen toen je dit nummer luisterde?

    Als je de egyptische/ midden oosterse/ mediterane invloeden minimaal vind kan ik je aanraden om eens naar wat traditionele muziek uit die streken te luisteren.

    Nile is zeker niet de enige. Heb je de nieuwe Rotting Christ(om er maar eentje te noemen) wel eens beluisterd?

    De muziek van Nile ademt midden oosterse sferen, zelfs in de raggende nummers als "Lashed to the Slave Stick". Ik vind het heel erg knap van jou dat je zoiets compleet over het hoofd kan zien.
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2007
  14. Ashavan

    Ashavan Guest

    Degene die ik in de auto luisterde was
    Nile - Ithyphallic
     
  15. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Ashavan, zou je nog in willen gaan op mijn opmerkingen of heb ik je weer uitgelult, omdat je er gewoon niks van weet?

    Dat je het overrated vind kan best, maar om te zeggen dat je het gitaarspel niet herkent? Mja, dat zegt meer over jouw dan over Nile.
    En dat je bent tussen aanhalingstekens zet, wat bedoel je hiermee?
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2007
  16. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah ok.

    Maakt voor de rest niet uit, er gaat hetzelfde voor op.
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2007
  17. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik ben niet geschopt. Maar ik stond wel bij die vechtpartij tijdens animosity. Twee klote emootjes begonnen elkaar te beuken nadat de ene tegen de andere was aangerend of whatever.

    Irritante ventjes.

    Animosity vond ik heel bruut, maar idd veel nieuwe nummers en het publiek was nog wat koud (in het begin was de gemiddelde leeftijd zowieso iets van 15 lol).
     
  18. Ashavan

    Ashavan Guest

    Weet je. ik heb geen behoefte meer in die nutteloze blaatdiscussies met jullie aangezien het toch maar meningen zijn. Als jij het gevoel wilt hebben mij er uitgelult te hebben mag je bij deze het gevoel hebben.

    Vind het overigens knap dat jij en exar kun zoveel moeite doen om op mij te reageren. Het was toch zo duidelijk dat ik niet serieus genomen kon worden? Dus waarom al die moeite van jullie kant?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jun 2007
  19. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is er nou een mening op het gebied van snelheid? Jij zegt dat Nile niet snel is, ik geef je een filmpje. Dus ik vraag me af wat jij dan wel snel vind. Dat is toch een vraag? Snelheidsverschillen zijn wel feiten en geen meningen, dus je lult jezelf alweer klem. Geen wonder dat je geen discussie wilt voeren.

    Maar waarom draai je er weer omheen? Waarom kun je de vragen niet beantwoorden? Voor iemand die naar eigen zeggen zich er veel in heeft verdiept (en dat zijn je eigen woorden), kun je mn vragen niet beantwoorden. Merkwaardig, je weet dus eigenlijk niet zoveel van death metal af en lult maar in het rond?
     
  20. Folcore

    Folcore sXe

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ja. Bij Animosity stonden vooraan allemaal emo's die de band niet eens kende. Stonden allemaal op BMTH te wachten:9.
    De nieuwe nummers klonken overigens wel goed, ben benieuwd naar hun nieuwe cd.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina