[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja idd, volgens mij wat BMTH ook de reden dat er zoveel scene kids waren, maargoed t was een vette avond.

    30 Juni Bury your dead in Arhnem dacht ik. Maar k ga der helaas niet heen. Tering ver en geen OV int weekend dus...
     
  2. Headcollector1

    Headcollector1 Mijn Verzameling

    Berichten:
    948
    Leuk Bevonden:
    0
    Bury your dead heeft het afgezegt. :'-( Anders was er zelf denk ik wel naar toe gegaan, woon 15 minuten fiesten van die concert zaal vandaan.
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2007
  3. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Hmm nog eens trivium geluisterd nieuwe album valt me toch tegen.

    Wat is d'r eigenlijk zo bijzonder aan nile?
     
  4. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Bury Your Dead is zonder zanger, is een verklaring denk ik:)
     
  5. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze hadden toch een nieuwe? 1 of andere HC legende.
     
  6. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Hmm dat weet ik niet zo snel. Mat Bruso was er in ieder geval uitgestapt (uitgetrapt kan ook).
     
  7. Folcore

    Folcore sXe

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    D'r was een gast die tijdelijk in I Killed The Prom Queen zong, volgens mij zou hij naar BYD gaan. Ze spelen komend weekend op With Full Force, dus als het goed is zie ik ze dan :).
     
  8. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn hier best veel hardcore/trashmetal fans volgensmij, maar ik lees eigenlijk hier nooit iets over The Haunted. Het is niet mijn straatje, maar ik vind hun wel redelijk lekker klinken. Kennen jullie ze niet of vinden jullie het niks?

    http://www.youtube.com/watch?v=BHVDj-UiAa8&mode=related&search=

    Dit is een videoclip met redelijke kwaliteit alleen ze hebben de 'scheldwoorden' weggehaald.
     
  9. Ashavan

    Ashavan Guest

    Wat betreft Hardcore krijg ik ook al jaren de indruk dat het een stervend sub-genre is. Hoor zelden van nieuwe bands die deze muziek maken. Thrash daar en tegen is er meer dan genoeg, maar ligt mij persoonlijk niet zo.

    The Haunted is zekers een goede band :D
    Luisterde er vroeger veel naar.

    Denk overigens dat hier meer death metal fans zitten dan hardcore/trash. Of ik krijg dat idee omdat de hardste schreeuwerts hier luisteren naar die muziek.

    Net het laatse album van Evocation geluisterd genaamd Tales form the Tomb. Klonk ook best redelijk. Feast of the Crows en Vader blijven toch me favorieten in het Death metal genre.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jun 2007
  10. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Luister laatste tijd weer echt veel Master of Puppets. Je kan er imo niet vaak genoeg naar luisteren. Zo briljant is het. Geniaal.

    Ben de laatste tijd ook weer pijlen aan het richten op Pantera. Heerlijk.
     
  11. Ashavan

    Ashavan Guest

    Pantera...de oude box wordt geopend :D Ken je toevallig ook het oudere werk van Pestilence? Is ook erg lekker om te beluisteren.

    Op moment ben ik druk bezig om me Ipod van 20gb weer eens te vullen met nieuwere metal albums. Moet ook om de 2-3 maanden gebeuren :)
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Wat is Hardcore metal nou precies? Wanneer is een band Hardcore Metal? Daar snap ik dus helemaal niks van. Kijk, 't verschil tussen Death en Nu-Metal kan ik goed onderscheiden, maar bijvoorbeeld Hardcore of Death Metal? En Trash Metal? Als er alleen maar gegrunt word en geramd op gitaren is 't Trash Metal?
     
  13. Ashavan

    Ashavan Guest

    Tja dat verschil vind ik soms ook moeilijk te maken....dus voor het gemak dan maar

    Trash Metal
    Hardcore Metal
    Death Metal

    Hmm bij het lezen van Hardcore Metal zet ik toch me vraagtekens. De tekst wordt opgezet door verscheidene individuen dus het zou me niet verbazen dat er fikse fouten gemaakt zijn.

    Mooi niet dat ik ga geloven dat het goede Hardcore Metal tegenwoordig bestempeld wordt als dat ranzige Metalcore
     
  14. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Vind het sowieso heel moeilijk om bands in een bepaald genre te plakken. Soms is het overduidelijk maar bij sommige zit ik echt te peinzen wat het precies is. Zoals Heaven Shall Burn. Sommige zeggen hardcore, anderen metalcore, sommige gewoon Death Metal. Ik hou het gewoon zelf op Deathcore.
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dus Metallica en Megadeth trash? Ah, dan ken ik al heel wat meer trash bandjes. ff Verder lezen. Death Metal wist ik eigenlijk wel, en Hardcore metal is Metalcore? Dat snap ik niet echt eigenlijk. Want bij Hardcore denk je dus aan écht écht écht metal, en bij metalcore meer simpele metal. Alhoewel de core van metal (metalcore) natuurlijk ook wel écht écht écht metal hoort te zijn. Da's best vaag!
     
  16. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Ashavan-->>:): <<-Death metal gast
     
  17. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar slaat die belachelijke Ashavan bashing op?

    Tering he, ik ben het ook niet altijd met hem eens. Maar ga gezellig ergens anders kinderachtig lopen doen en laat de mensen die hier over muziek willen praten met rust.

    Ik luister laatste tijd wel redelijk veel naar Caliban, nog meer fans van hier? (vast wel :p)

    Meestal trek ik cleane zang in hardcore niet zo goed, maar zij doen het zeer aardig.

    Edit: @ Willem: Hardcore is geen metal :p. Hardcore is voortgekomen uit punk bands als: Bad brains, the ramones, Minor Threat etc. En is zich gaan ontwikkelen als agressieve, snelle (met uitzondering van de breakdowns dan) en vrij simpele muziek. Later zijn mensen dit gaan mixen met metal riffs / drums en het resultaat was metalcore.

    Echte hardcore is bijv Agnostic front en echte metalcore is bijv Unearth.
     
    Laatst bewerkt: 24 jun 2007
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik weet ook wel wat Hardcore is, maar ik dacht dat Hardcore metal een metal-stroming was. ;)
     
  19. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    En die indirecte belachelijke beledeging slaat wel ergens op?
     
  20. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Bashing? Vragen stellen staat gelijk aan bashing?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina