[AUTO] Eerste auto, hulp bij keuze

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door soepkoe, 27 jun 2007.

1. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Auto verzekeren op je 18de is gewoon een ramp. Had vorig jaar (toen was ik 19) een offerte aangevragen van de verzekering voor een Peugeot 205 GTI 1.9

Ik kreeg meteen een mailtje terug dat ik te jong was om die auto te verzekeren (twee weken later lag er wel netjes een offerte in de brievenbus overigens! :+)

Dusja, als je geen scooter hebt gereden en dus 0 schadevrije jaren hebt opgebouwd, is het heel moeilijk om een gunstige verzekering aftesluiten. Je bent haast verplicht om maar een simpel autotje te kopen waarin je schadevrije jaren opbouwt.

2. Kombat

Kombat Nico Swinkels

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet meer wie het zei maar, Een S2000 is Duitsland kopen kan nooit uit,
    Prijzen liggen maar een duizendje of twee onder NL prijzen.
    Als je BPM en al die scheit nog moet betalen kom je BIJNA altijd hoger uit

3. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik zou doen (en zelf dus ook doe :+). Is eerst een beetje sites bekijken. Aanraders hiervoor zijn autotrack.nl (niet om te kopen aangezien hier vooral dealers zitten en die zijn duur) maar ook speurders.nl vanwege de uitgebreide mogelijkheden om te sorteren (prijs, bouwjaar, model etc.)

Op deze 2 sites zou ik eens naar wat interessante auto's kijken met name in het midden en klein segment. Zo krijg je wat inzicht in de verschillende modellen die voor jou interessant zijn, de daarbij behorende prijzen en het aanbod.
    Auto's waarnaar je kunt kijken zijn bijv. Peugeot 206 (misschien), 106, Citroen saxo, etc. maar ook Volkwagen golf of polo, of wellicht een seat of een japanner. Gewoon even rondkijken op wat sites om een beetje inzicht te krijgen in wat je wilt.

En als je eenmaal een auto gaat kopen, zorg dan dat je iemand meeneemt die er wat verstand van heeft, bespaart je vaak een hoop ellende. En vergeet niet dat je ook vaak kunt afdingen dus een auto met een vraagprijs van 4500 kan best binnen je budget vallen.

4. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    altijd!! je haalt er altijd vanaf, zelfs als ze zeggen nee dat is een vaste prijs. zelfs dan haal je er nog een paar honderd vanaf:)

5. Slofsky

Slofsky XBW.nl Redactie XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Euh, nee. Niet bij eentje waar de kop al vanaf is. Je moet inderdaad geen nieuwe auto in Duitsland kopen, maar dat heb ik ook niet gezegd :).

Ik ben zelf in ieder geval nog niet aan een eerste auto toe, eerst nog maar eens dat rijbewijs zien te halen =@.

6. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    Na de hele vakantie gewerkt te hebben, probeer ik als arme student een auto te bemachtigen. Mijn oog is gevallen op een VW Polo of een Mazda 323 van +- 1.250. Nu zou ik graag willen weten wat me dit ongeveer gaat kosten aan vaste lasten. Verzekering en wegenbelasting (vergeet ik iets?). Brandstof wordt voornamelijk vergoed...

Als ik op verzekeringssite.nl kijk voor de goedkoopste verzekeringen (vergelijkt 90 verzekeringen), zie ik er één voor € 35,-. Geen geld natuurlijk. Alleen staat dit er Bonus/malus korting 55% (trede 8 ), terwijl ik toch netjes heb ingevuld dat ik 18 jaar ben, nog nooit een verzekering heb afgesloten en al helemaal geen schadevrije jaren heb. Bij veelgestelde vragen staat dit:
    Waarom krijg ik zoveel korting zonder dat ik schadevrije jaren heb opgebouwd?
    De verzekeraars bepalen de hoogte van het kortingspercentage zelf. Een paar maatschappijen geven onder bepaalde voorwaarden een hele hoge (start)korting. Hier is in de vergelijking al rekening mee gehouden.

Nog een voorbeeld:
    Maak uw DSB Bank Autoverzekering op maat
    Gewenste dekking
    Dekking WA
    Rechtsbijstand Nee
    No-claim garantie Nee
    Schadeverzekering inzittenden Nee
    U betaalt per maand 23 ,53 EUR
    Nu de eerste 2 maanden gratis

Dit bedrag is exclusief 7% assurantiebelasting en eenmalige poliskosten van 8 euro. (Dan is het zels nog goedkoper als € 35,-)

Mijn vraag is of deze verzekeringingen nu echt zo goedkoop zijn of zie ik iets over het hoofd. En wat betaal ik voor de wegenbelasting? Ik zou gebelt hebben, als het nu geen weekend was. Alvast bedankt.

Laatst bewerkt: 18 aug 2007

Deel Deze Pagina