De Grote Voetbaldraad [Deel 13]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 1 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. c.ronaldo7

c.ronaldo7 AJAX AMSTERDAM

Leuk Bevonden:
    0
    Feyenoord gaat verliezen let maar op.:)

2. basovich

basovich Guest

jammer, maar vantevoren weet je toch ook wel of je mee kan doen aan de OS omdat het schema toch ieder jaar hetzelfde is en hetzelfde eindigt..

3. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Bij Feyenoord loopt het stadion veel minder snel leeg. Vorig seizoen waren de laatste wedstrijden gewoon stuk voor stuk uitverkocht, en iedereen weet hoe goed het toen met Feyenoord ging. Ook als je kijkt naar hoeveel man er op de eerste training en open dag afkomen, altijd meer dan bij de andere clubs. En PSV neemt altijd veel minder uitsupporters mee dan Feyenoord en Ajax.

Laatst bewerkt: 12 jul 2007
  4. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Zou mooi zijn als ze die zouden halen allemaal. Alleen Motta zie ik niet gebeuren, hij heeft volgensmij zelf gezegd dat ie nog wel op een hoger niveau wil spelen. En waar laat je Huntelaar in die opstelling?

5. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Alves zie ik ook niet gebeuren. Zal wel naar het buitenland gaan.

6. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    True, maar ik doelde eigenlijk op de het gedrag van de supporters in bepaalde situaties.

Voorbeeldje: Ajax wordt over het algemeen keihard gehaat door de andere clubs. Maar dit is gewoon een natuurlijke gang van zaken. Ajax wordt vaak beticht van het hebben van geluk, vaak scoren in de laatste minuut, scheids mee hebben, enz.

Als je dan kijkt naar andere landen zie je dat de situatie daar exact hetzelfde is. In Italië Juve, in Engeland Manchester, in Spanje Madrid, in Duitsland Bayern. Dat zijn daar de grootste clubs en ook daar worden ze het hardst gehaat door de rest. Het is gewoon een natuurlijk gevolg van het vaakst winnen en het feit dat de tegenstander tegen je op kijkt.

Ajaxfans worden ook vaak beschuldigd van alleen een grote bek hebben als het goed gaat. Feyenoordsupporters zouden hondstrouw publiek zijn die altijd achter hun club staan. Maar gek genoeg heb ik vorig jaar binnen mijn vriendengroep geen Feyenoorder over voetbal horen praten en nu hebben ze ineens weer het hoogste woord.

Veel PSV-supporters vinden Ajacieden arrogant, maar de afgelopen tien jaar domineren zij het Nederlandse voetbal en krijgen ze zelf enkele trekjes die men als arrogant kan zien.

Het is allemaal geen aanval op Ajax-, Feyenoord- of PSV-fans, ik probeer alleen aan te geven dat alle supportersgroepen in grote lijnen exact hetzelfde bewegen.

7. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Het feit dat je vriendengroep niet over Feyenoord praat wil toch niet zeggen dat ze niet trouw zijn? Er valt gewoon weinig te vertellen waar je met trots over kan praten. Maar Feyenoord staat toch echt wel bekend om zijn fanatieke supporters. En natuurlijk zijn er mensen die een keer geen seizoen kaart kopen als het wat minder gaat. Maar dit is bij elke club zo.
    Ben het wel met je eens dat elke club wel ongeveer hetzelfde is. Maar je kan niet ontkennen dat Feyenoord echt wel bekend staat om zijn trouwe legioen. Kijk maar elke jaar hoeveel supporters er naar de eerste training komen. Hoe de Kuip elke wedstrijd vol zit ondanks dat het al jaren enorm slecht gaat met Feyenoord. Het heeft gewoon een enorme sfeer.
    Ik ben misschien wel een beetje biased, maar ik heb genoeg mensen die geen Feyenoord-hart hebben horen zeggen hoe fantastisch het legioen is.
    Ik neem weleens vrienden mee die niet heel veel met voetbal hebben, en die komen dan voor het eerst in de Kuip en dan zijn ze echt verbaasd over hoe de sfeer is.

Ik zeg natuurlijk niet dat het niet zo bij Ajax is en PSV maar denk dat Feyenoord en Ajax echt wel de top zijn qua fanatieke supporters.

Maarja ik ben Feyenoorder dus ik ben behoorlijk biased :D

8. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    :'-(
    Denk dat hij te jong is.. hij is 20.. Had het komende seizoen zeker nog veel kunnen leren bij Ajax.. Jammer, hopen dat er een goede vervanger komt!

9. c.ronaldo7

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb toch echt heel veel blauwe stoeltjes gezien vorig jaar...

10. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    leer lezen :x

ik sluit me trouwens aan bij NERAZZURRI. toen het met ajax slecht ging een paar jaar geleden, was het stadion ook niet altijd even vol en het publiek ook niet even trouw enz. je zag afgelopen jaar hetzelfde bij feyenoord.

11. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand of de finale van de Copa America ergens live wordt uitgezonden en hoe laat? :) Toch wel een aardig potje dacht ik zo, Argentinië-Brazilië..

12. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    In de Play-Offs ja, maar als je het over normale competitie wedstrijden heb mag jij mij vertellen welke wedstrijden dat waren wat ik heb ze niet gezien.

13. c.ronaldo7

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is er niks mis met mijn ogen.:x

Meestal zaten er zo'n 42.000 toeschouwers in, en vaak zag ik blauwe stoeltjes ja. Bij welke wedstrijden dat precies was weet ik niet precies, het was zeker nog wel voor de play-offs.

14. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Die blauwe stoeltjes die jij zag was waarschijnlijk naast het uitvak. Die vakken mogen niet gebruikt worden en zijn altijd leeg.

Natuurlijk zijn er af en toe lege stoeltjes, maar er zijn echt geen wedstrijden geweest waar minder dan 30.000 man waren ofzo.

en 42.000 is redelijk uitverkocht.

15. c.ronaldo7

Leuk Bevonden:
    0
    Oh, hoezo mogen die plaatsen naast het uitvak niet gebruikt worden? Vanwege geweld ofzo, en veiligheid natuurlijk...? Kunnen ze dan niet even wat bouwen daar?;)
    Maar 42.000 vind ik toch best wel weinig, het blijft een grote (kut:+) club. Er kunnen 51.000 in toch?

16. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Wat een doelpunt van Messi tegen Mexico _O_

edit//En een panenka van Riquelme_O_

Laatst bewerkt: 12 jul 2007
  17. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Is eh, Zondag pas volgens mij. En ik denk alleen een samenvatting, dus ik ga 'em mooi proberen te streamen.

Messi goal was inderdaad erg nice.:cool:

18. jackie brown JR

jackie brown JR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat een heerlijke stift, riquelme ook een mooie penalty, waar speelt riquelme volgend jaar eigenlijk?

19. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Daar is ie nog over aan het nadenken.

20. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Arveladze gaat naar Levante
    bron: VI
    toch wel een aderlating, ik denk dat we hem wel gaan missen, een man met zoveel ervaring

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina