ik heb nog een defecte xbox 360 controlller liggen en ik wil graag de behuizing spuiten en dan om mijn nieuwe controller doen maar ik denk als ik hem spuit dan de verf er gewoon afvalt. dus wie weet hoe je van dat hard plastic moet spuiten,want ik krijg op internet geen tutorials gevonden er over.
Denk dat je eerst goed moet schuren, daarna een primer erop en dan pas een goede spuitbeurt. Hierna nog een laklaag.. Teminste, zo doe je het met de meeste dingen toch
Plastic schuur je niet. Ik zou het gewoon niet doen, het is wat hechting betreft klote plastic. Anders plastic primer gebruiken.
Wel je moet et eerst goed schuren dan stof vrij maken met ammonia dan een primer erop doen en dan autolak of wat ik gebruik van die kleine spuitbusjes voor bestuurbare auto's halen gewoon bij zon hobby zaakje je moet het de eerste keer niet te dik erop doen en dan echt 3 of 4 keer overspuiten.....Dan krijg je een mooi effect..
Je hoeft niet eerst te schuren, krijg je alleen maar krassen van. Gewoon ontvetten, en daarna spuiten. Als je het goed ontvet hecht het gewoon prima. Een xbox1 controller van mij is nog steeds flawless wit zonder een scheurtje of bladdertje, zonder een enkel schuurmpapiertje. Spuit rustig en gecontroleerd! Wat Bartos zegt zeker onthouden; als het niet dekt in 1x, laat het dan gewoon een dag drogen en doe de volgende dag nog een laagje. Het is echt een van de meest gemaakte fouten om gewoon door te spuiten op natte verf. Een druiper wegschuren wil je echt niet.
Ow ok ja ik schuur het altijd lichtjes op maar dat hoeft dan niet Je moet echt heel rustig spuiten en de spuitbus ook nog goed schudden anders spuit ie in een keer allemaal druppels op de controller.....
Dat zijn een paar hele handige tips, maar dit kan toch beter in de centrale Casemod thread. Ik ga dit topic dan ook sluiten en wil je verzoeken om daar verder te posten mocht je nog vragen hebben. En welkom op het forum trouwens!