Xbox360 Casemodding Topic Deel 2 Deel 1 is voorbij. De definitie van casemodden van je console: het visueel verfraaien van je console naar jouw eigen wensen. Het casemodden van de 'oude' xbox is enorm populair geworden in zijn laatste levensjaren, omdat mensen dachten: "Ik heb toch geen garantie meer, dus ik kan hem nu toch wel openmaken..." Gelijk hebben ze, er zijn prachtige gepersonaliseerde xboxen uit gekomen. Het casemodden en personalseren bij de 360 is nu nog makkelijker geworden; je kunt gewoon bij je faceplate beginnen. En mislukt het om een of andere reden, dan haal je een nieuwe, en verziek je niet meteen heel je console. Ben je dan wat meer zelfverzekerd, dan pak je heel de console aan voor het maximale resultaat. Zolang je voorzichtig en doordacht te werk gaat, is de kans echt minimaal om iets kapot te maken. Toch is het verstanding om je te verdiepen in de materie, en jezelf voor te bereiden. Tutorials kunnen je daar erg goed bij helpen. Hieronder staan een aantal links naar websites met tutorials en andere belangrijke informatie voor casemodders. Tutorials gemaakt door members: SMD's in je 360 controller - door dynamike Verlichte Guide Button in Afstandbediening reagerend op activiteit - door Toxic Squirrel Tutorials en info: www.llamma.com - De site waar de eerste echte 360 casemod vandaam kwam. Met handige 360 tutorials. www.xboxchopshop.com - Een paar mooie en handige 360 tutorials Xbox-Scene Casemod Forum - Met veel info, tutorials en casemods. www.xbox-scene.com - Een site met het meeste xbox360 en xbox nieuws en info. www.xb-t.com - Wederom een site met ontzettend veel foto's (xbox1). Goed om inspiratie op te doen. Shops: www.decalgirl.com - Online shop voor skins, stickers die je op de case kan plakken om hem een ander uiterlijk te geven. www.gsmwizard.nl - Online shop voor je 0603 SMD ledjes voor in je 360 controller. www.world-led.com - De beste internet leverancier op het gebied van ledjes, volgens ons. Ruim assortiment, snel en betrouwbaar. www.gamestore24.de/shop - Een Duitse internetwinkel waar veel spullen voor de xbox los te koop zijn. www.alternate.nl - Een Nederlandse internetwinkel met veel casemod spullen. www.atro.nl - Een Nederlandse internetwinkel met casemod spullen. www.perfect-systems.nl - Ook een Nederlandse internetwinkel met casemod spullen. "The online computershop" www.bouwplastics.nl - Een nederlandse internetwinkel voor al je plexiglas (voor bijvoorbeeld een DVD-window ) Ik zeg altijd: "Patience is the key!" Casemoddeeltjes ´oude´ xbox die nog online staan: Show je Casemod [Deel 1] Show je Casemod [Deel 2] Vragen en Antwoorden [Deel 1] Vragen en Antwoorden [Deel 2]
Ok daar geen we dan weer En ben op dit moment bezig een logo uit te printen die op mijn Xbox 360 komt. Om al iets te verklappen: het is een zwart vierkant met daar in een kleiner zwart vierkant. Straks WIP's
Zag een hele tijd geleden op Ownage ook een xbox360 die gecasemod was. Was helemaal rood, echt super mooi.
mmm ja ik weet niet wat je bedoelt maar de Xbox 360 is dus wit En het is niet zwart op zwart Het grote vierkant zit aan de binnen kant en de kleine in de binnenkant. Een vierkant hoeft niet helemaal gekleurdt te zijn hoor. Het bestaat dus uit lijnen.
ik zat naar aanleiding van deze zin:een zwart vierkant met daar in een kleiner zwart vierkant, meer te denken aan zo een stickertje:
Om het mooier bij het geheel aan te sluiten zal ik (om dat je de Core hebt) De stickertjes die op de Memory units zitten en op de USB unit zit ar afhaalt. Bekijk eens of dit een mooi effect geeft..
yo dat is stoer gemaakt , wat zijn daar de basis onderdelen van dus: eerst het plaastic zagen , dan met dun plexiglas ofzo erin lijmen , dan neon acheterin aansluiten, en dan spuiten?>?
ja ik ook niet , maar dat ziet er echt zo stoer uit man, ik heb nog een oude xbox die ik wil verkope n maar als ik dit zie weet ik het nie zo zeer echt zo mooi
Ja. Je kan ook non-metallic spuitbussen gebruiken, wanneer je een gewone kleur wenst. Een goed merk spuitbussen is Dupli-Color. Dupli-Color heeft veel verschillende kleuren en zowel metallic als non-metallic. Dupli-Color is onder andere bij Halfords te verkrijgen.
ok maar hoe krijgen mensen het zo mooi rond afgezaagt? . het is echt mooi gedaan zonder kartelrandjes eran
Het zit aan de binnenkant geplakt als je goed kijkt... Je moet wel je xbox uit elkaar halen he, weet niet of je dat al doorhebt? Kijk eens naar de links in de startpost of browse is het xbox-scene forum dat daar ook tussen staat, daar zijn veel mensen aan het casemodden en posten veel pics van het proces. Erg leerzaam voor de beginnende casemodder Mooie gaten en afrondingen maken doe je voornamelijk met een dremel. @SV: Je leeft nog!
buiten dat ik er niet handig genoeg voor ben hoe duur is het nou ongeveer om een mooie casemod te realiseren? bv. deze dus (ziet er niet AL te moeilijk uit ) Spoiler
ahah volgens mij is dat best lasitg gedaan , en heb je wel skills nodig .maarja ik ben ook totaly noob hierin maar ik denk dat ik he heuswel ga proberen ,met me oude xbox dan he
Spuitbussen ~ €20 Cold Cathodes ~ €10 Plexi ~ €5 (?) Het belangrijkste: geduld Verder zul je op het moederbord moeten solderen wil je verlichting aanleggen. Bij de oude xbox is dat allemaal wat makkelijker. Beginnersfout #1: Laat die verf nou eens drogen, je zou niet de eerste zijn die te weinig geduld heeft en zijn verf vern**kt...
dus ongeveer €35 euro (+/-) valt me nog mee ik denk dat ik me maar eens wat meer in de onderwerp ga verdiepen