1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tour de france 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door jackie brown JR, 9 jul 2007.

  1. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Het was weer een superspannende etappe vandaag. Ik heb vooral in de laatste 10-15 kilometer echt op het puntje van m'n stoel gezeten. :)
     
  2. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik heb alleen maar de laatste 10km gezien en de wat langere samenvatting. Vroeger kon ik nog wel hele etappes kijken maar nu trekt het me niet meer zo. Ik kijk elke dag de laatste 10-20km en vandaag was het idd erg spanned. Alleen jammer dat Rasmussen de overwinning niet pakte.

    Morge weer een zware rit voor de boeg dus misschien dat ik het nu wel trek om iets langer te kijken, benieuwd hoe het klassement er na dinsdag uit zal zien :eek:. Ik denk trouwens dat Rasmussen nog een zware kluif gaat krijgen aan Contador. Ik ben wel benieuwd hoe lang Contador dit nog vol gaat houden.
    Wat reden Boogerd en Dekker vandaag trouwens weer super. Als ze zo blijven rijden heeft Rasmussen een erg groot voordeel.
     
  3. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik blijf het dom vinden...
     
  4. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag begint het al om 11 uur! :D Over 10 minuutjes dus :D:D
     
  5. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Begint dan ook al de Live uitzending op de NOS?
    Moet van 13:00 tot 18:00 werken, ben dus aangewezen op de samenvatting. :)
     
  6. soepkoe

    soepkoe Active Member

    Berichten:
    358
    Leuk Bevonden:
    4
    is nu idd al live te zien bij de NOS!
     
  7. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo Rasmussen en Contador zijn weer tegelijk binnen. Aan het einde van de laatste klim dacht ik echt even dat Rasmussen af moest haken toen Contador maar bleef aanvallen, maar hij kon net bijblijven.

    Vinokourov gewonnen trouwens. :eek:

    Ik las in het NHD dat het met Vino definitief fini was, maar ik dacht toen al "daar zou ik nog niet zo zeker van zijn". Wat een vechter.
     
  8. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    zeker een vechter maar voor het klassement is hij wel uitgeschakeld hij gaat nu gewoon voor kloden rijden denk ik. en zolang rasmussen genoeg tijd op kloden en avans kan overhouden heeft hij een goede kans want contador is ook niet de beste tijdrijder.
     
  9. tha BomB

    tha BomB .

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Geweldig_O_! Rond uurtje of 4 dacht ik dat het al wel allemaal beslist was, de kopgroep zou niet meer bijgehaald worden en klassement blijft het zelfde. Maar wat ben ik blij dat ik ben blijven kijken:) Vinokourov was weer overtuigend hoe hij bleef koersen tot het eind. Rabobank was toch weer een sterk team. Maar het mooist van vandaag vond ik wel het bedachte plan van Discovery om Hincapie te laten wachten op Contador en dan samen te dalen. Jammer voor hun was Rasmussen weer alert. Toch zou ik als ik Rasmussen was balen dat ik voor de 2e keer achter elkaar verslagen word door de nummer2.
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2007
  10. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom zou ie balen ? hij deed op het laatst niet eens zijn best meer om Contador te pakken, hij heeft geen tijd verloren, en op het laatste stuk heeft contador vermoedelijk wel veel meer kracht verspeeld
     
  11. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Inderdaad ,van een ezel maak je géén koerspaard.Maar als dat koerspaard clean rijdt, en die ezel volop doping pakt ,tja dan komt dat koerspaard wel méé in de problemen.
    Hieronder een stukje uit mijn oorspronkelijke quote

    A bon, deze percentages zijn dus afhankelijk van wat het koerspaard écht waard is tegenover die ezel.Dit is dus een meerwaarde die men heeft aan het begin van de tour...Bij gebruik en bekentenissen van andere renners en verzorgers hebben al uitgewezen dat renners in de eerste twee weken van de tour kleine dosissen epo van ongeveer 2000 eenheden kregen toegediend teneinde hun hermatrocrietwaarde op peil te houden.Daartegenover staat die cleane renner die vertrekt met een handicap van tussen de 5 en 12 percent.Diens weerstand en uithoudingsvermogen breekt langzaam maar zeker af,wat resulteert in een uitermate natuurlijke afname van het hermatocrietgehalte van het bloed.Dus hoe langer de tour duurt hoe groter het verschil in weerstandsvermogen tussen de niet-gedopeerde en de gedopeerde renner toeneemt.
    En deze feiten zijn mij bevestigd door een onderzoeker in de universitaire instelling gasthuisberg te leuven op wiens terrein de epo produkten zoals nesp en aranesp helpen om doodzieke patienten hun bloed op het gewenste zuurstofniveau te houden


    Veel hangt van de sportbond af van het land waaruit je afkomstig bent mijn beste, kijk maar naar de VS en de schandalen die wat doping betreft onder de amerikaanse spurters gaande zijn,Enne Armstrong is óók een amerikaan weet je.Het zou me verbazen dat ze net hun best gaan doen om hun gecontesteerde sprinters uit de wind te halen en net hem zouden laten stikken.....Ach ,hoeveel ex-k*nkerpatienten ken jij zoal die na hun ziekte tot zulke grootste daden tenmidden van een peloton gedopeerden in staat waren terwijl ze zelf absoluut clean waren....En dit dan 7 jaar na mekaar....
    Nou mijn zus was ook een k*nkerpatiente, en na de chemotherapie was ze een wrak,en ze is nooit meer op haar oude peil van vroeger teruggekomen alhoewel die meid in géén jaren ziek was geweest,was ze nu volledig gekraakt, en dit in een fase dat de dokter zei dat ze er snel bij waren en het allemaal nog niet zo erg zou wezen,dit was dus in 1992,waarbij ze na haar behandeling als volledig genezen verklaard werd, wel op 1 september 2000 heb ik haar dus begraven mijn beste en in die tussentijd is ze nooit meer de oude geworden...
    En dan zou die goeie oude armstrong na zijn ziekte en bijbehorende chemotherapie doodleuk 7 tours winnen tegen een stelletje gedopeerden ala pantani,Virenque en Ullrich en de rest van het rapalje.....Weak up,its no dream....

    Nee , dit klopt niet, het echte gevaar wat betreft atleten voor tromboses, zeg maar bloedklonters duikt pas op vanaf een hermatocrietwaarde van om en bij de 54,voor een modale niet-sportbeoefenaar zal deze grens uiteraard lager liggen .De door de uci bepaalde grens van 50 is sowieso géén natuurlijke grens mijn beste,sterker nog wie geacreditteerd wordt met een waarde van 48 a 49 mag gerust tot de categorie dopingfoefelaars geklasseerd worden aangezien de natuurlijke waarde varieren tussen de 42 en 44 met hier en daar een zeldzame uitschieter van 46 a 47.


    Zozo, vertel me dan maar eens ,amfetaminen,wat is hun werking,en vooral wat is hun nut....Helpt het ,of niet.....

    Wat k*nker aanricht heb ik bij mijn eigen zus gezien,van een gezond persoon in een wrak getransformeert zonder weg terug,wat na de chemo genezen bleek te heten was bijzonder tijdelijk wat betreft de ruimtetijd, maar vooral lichamelijk was het een metaformose van een uiterst gezond iemand naar een persoon die haast niets meer kon,en dan hebben we het over borstk*nker..

    Wat tijdelijke verlamming betreft mijn beste, dat heb ik destijds zelf aan de lijve mogen ondervinden...Fin de carriere wat voetbal betreft,een gevecht met mezelf om terug te komen en de acceptatie dat met elke dag die ik ouder wordt die rug steeds meer begint op te spelen...Net terug uit het leger waar ik destijds serieuze risicovolle operaties heb meegemaakt en je daar ongeschonden uitkomt, en dan krijg je bij je eerste wedstrijd die je terug speelt een doodsschop te verwerken....


    Edit:Bjarne Riis won destijds zijn tour met een hermatocrietwaarde van méér dan 60 ,en het mooie is hij ontkent het niet, maar zegt alleen dat dit het verleden is en dat ze zijn gele trui mogen komen halen....
    Misschien eens een keer het boek van Jef D'hondt lezen,zou ik ook eens moeten doen.Maar dan valt de hele wielrennerij met een bons van zijn sokkel....En Virenque 7 bolletjestruien van het bergklassement op epo...en Armstrong 7 keer gele trui....Clean it up....

    Edit 2: zojuist van het laatste nieuws online geplukt,de jonge belofte blijkt óók een bekende van dokter Fuentes te zijn.......

    http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_532505.html?wt.bron=homeArt1
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2007
  12. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niet zo`n zin om er over door te blijven discusieren, maargoed Amfetamine staan trouwens beter bekend als speed.. en werden in eerste instantie gebruikt tegen dingen astma. Je wordt der trouwens ook magerder van omdat het honger gevoel onderdrukt, waarbij het ook tijdelijk als afslank middel is gebruikt. Verder is het in oorlogen gebruikt om soldaten langer op hun post te laten blijven. Renners zullen er uiteindelijk niet zoveel aan hebben, het is verslavend heeft hoog risico op hart en leverfalen en kan tot waanbeelden lijden.. (we hebben ooit is een biologie les besteed aan dit soort crap, is veel van blijven hangen)

    Verder is het vergelijken van verschillende type ******s enigsinds een dood redenatie. De een is nou eenmaal erger dan de ander.. Ik heb trouwens Borstk*nker met fatale afloop van dicht bij meegemaakt. Verlammingen ook, Waarbij geen van de personen met die verlamming waarschijnlijk ooit nog tot een sportieve prestatie als die van contador te komen.


    Bij hematocriet waarden bij 45% is er trouwens voorzover ik weet al een risico op trombose.

    en al zou Armstrong niet clean zijn: Dan nog is het zeer bijzonder dat ie alsnog gelijke (andere gedopeerde) der faliekant af kon rijden. Constant terug denken aan al dan niet doping gebruik zal de sport imo geen goed doen. Het is bijzonder knap wat de renners presteren winst of geen winst.
     
  13. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Svennies, ik snap je reactie, maar voor mij is dit bull, ik heb juist het tegenovergestelde meegemaakt, zei is echt sterker door de k@nker geworden, zowel mentaal maar ook zeker phyziek (wat denk ik wel hand in hand is gegaan). Dus ja, ik denk dat Amstrong best clean geweest kon zijn.
     
  14. tha BomB

    tha BomB .

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Een vriend van mij heeft ook K*nker gehad 5 jaar geleden, is daar nu totaal van genezen en is nu op topniveau aan het schaatsen. Dus (Svennies) vertel mij niet dat je na k*nker niet meer capable bent om zulke prestaties te leveren zonder gebruik van doping.

    Oke schaatsen is anders dan 7x de tour winnen maar ik denk wel zeker dat het Armstrong clean gelukt is.
     
  15. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
  16. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    man man man het houd niet op zo. Simpel gezegd : wat een zakkewasser
     
  17. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    staat nu op nos dat waarschijnlijk heel de astana ploeg het voor gezien houd, ook echt heel zuur voor alle renners uit die ploeg die hun longen uit hun lijf hebben gereden voor vino, en dan zo bedankt worden. en vooral voor kloden want die staat gewoon nog goed in het klassement.
     
  18. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    Was 100% te evrwachten echt onbegrijpelijk hoeveel zn kont door de hele nos tv leek te worden gelikt om het zo maar te zeggen. Och die Vino was zo goed en dit en dat, maar ja je kon dit allang zien aankomen natuurlijk, de ene dag slecht en de andere dag opeens als herboren deed me iets té veel aan iemand van vorig jaar denken...
     
  19. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Een van de velen,je moet nog niet denken dat de wielersport zijn hele dopinghistoriek stilletjes aan achter zich laat.
    Nee ze zitten er nog midden in.
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2007
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Pfft ze kunnen beter doping toestaan. Over iedereen verplichten het te nemen 8) Zijn de kansen tenminste weer gelijk.
     

Deel Deze Pagina