1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tour de france 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door jackie brown JR, 9 jul 2007.

  1. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Mooi zo, ik ga nog niet ver genoeg mijn beste, alle fraudeurs, bedriegers en gedopeerden er zonder onderscheid van nationaliteit gewoon voorgoed uitgooien.Het is dat of de wielersport volledig laten wegzinken in een moeras van doping....Zou jij als je een kind hebt dit momenteel wielrenner zien worden...Ik alvast niet ,daar zijn mijn kids mij te dierbaar voor om zich met zulke zaken bezig te houden om de top te halen...

    En lees deze links maar ,dat zijn collega's van hem en die weten beter dan wij wat er aan de hand is....

    http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_534850.html?wt.bron=hlnMatrix

    http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_533838.html?wt.bron=categorieArt2

    Dacht je écht dat Rasmussen volledig onbesproken was.....:lol:


    Edit: O zo, dus alle top-klassementrenners doen dit ,en hoe zit het dan met die renner van confidis....Die gast staat in de vijftigste geklasseerd,en die hangt net zo goed.......
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2007
  2. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ach zoals ik al eerder zei, als rasmussen doping heeft weten te gebruiken zonder dat controles daar achter komen geloof ik er eveneens in dat boonnen af en toe een lekkere transusie aan ze bed heeft hangen, hij doet in een bepaald opzicht hetzelfde als rasmussen, allebei super in wat ze doen (sprint en klimmen). Vorig jaar was rasmussen niet in opspraak en reedt hij ook super goed, en nu oppeens wel omdat hij het geel heeft en een jaar heeft kunnen trainen op tijdrijden en gewoon super klimmer is gebleven. Als het waar is wat je zegt svennies bijna niemand dopingvrij. Hopelijk eten alle renners geen spaghetti, dat is namelijk prestatie verhogend, want wat gebeurd er als ze niets eten? Hoe ver kunnen we doorschieten.

    In mijn opininie is het hele peleton onbesproken!
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2007
  3. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dubbel gevoelens. Ik vind het aan de ene kant goed dat wat de rabo ploeg doet. Het laat zien dat ze het niet meer pikken.

    De sport gaat naar de kloten als er niks gedaan wordt. En als rasmussen 1x vergeet of te laat zijn formulieren inlevert ok. Maar als hij erover gaat liegen dan vind ik het terecht dat ie ontslagen is. Als ze bij dit soort gevallen niks doen dan hebben de doping gebruikers vrij spel. En er moet echt iets gebeuren anders sterft deze sport een pijnlijke dood.
     
  4. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    hoop iig dat rasmussen gewoon weer bij een andere ploeg aan de slag kan en niet dat hij opeens nooit meer aan fietsen toekomt terwijl hij nooit positief is getest.
     
  5. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hehe, misschien wéét je het niet, maar goed, destijds tijdens de jeugdcategoriën in belgie staken er in dezelfde leeftijdsgroep steeds Tom Boonen ,Gert Steegmans én Roy Sentjes er met kop en schouders bovenuit..
    De eerste twee staan er momenteel nog steeds, alleen Sentjes zit momenteel in het sukkelstraatje wat blesserures betreft maar goed...
    Boonen kan sprinten en over kasseien dokkeren als de beste, klimmen en tijdrijden zijn vooralzeker zijn specialiteiten niet,toch géén lange tijdrit....
    Neem nu de veelbesproken rasmussen....Verleden jaar lag hij tijdens zijn tijdritten méér naast zijn fiets dan dat hij erop zat,en eindigde hij ergens achteraan...En nu rijdt hij plots de 11e tijd , weliswaar ver achter een gedopeerde Vinokourov,maar niet zo gek veel achter Cadel Evans,een renner die al meerdere malen laten zien heeft dat hij wat tijdrijden betreft bij de absolute top behoort.Zo meneer ,zo een progressie maken wat tijdrijden betreft, en dit is nog altijd het moeilijkste onderdeel van het wielrennen....
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2007
  6. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben voor de legalisatie van bloeddoping. (alleen bloeddoping) De enige manier om deze sport nog te redden.

    EDIT: als een renner nu bijvoorbeeld zijn eigen bloed aftapt wanneer hij in vorm is en later inbrengt voor de tour, dan valt dat onder doping. Ik zie het bezwaar tegen deze vorm niet zo goed. EPO moeten ze ook onderzoek naar laten doen en bekijken of dat niet gewoon gelegaliseerd kan worden. Het is zo ongelofelijk hypocriet om onmenselijke prestaties van renners te verwachten en tegelijkertijd dat soort vormen van doping te verbieden. Of legalisatie van doping of een aanzienlijke minder zware tour. (meer rustdagen, minder lange etappes, minder bergritten, etc,etc)
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2007
  7. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    haha, tuurlijk moeten ze dat niet legaleseren. ook gevaarlijk voor de renners. zou ook betekenen voor de renners die clean zijn dat ze het zullen MOETEN gebruiken. en bloeddoping is idd niet te controleren omdat het je eigen bloed is en dus niet aan te tonen is met een test maar het blijft gevaarlijk als je opeens veel meer rode bloedcellen hebt aangezien je bloed dikker word, en dus met een grote inspanning meer kans hebt op een verstopping en dus een beroerte.

    edit: en svennies vind nu dat je een beetje paranoide word, denk sowieso dat geen 1 ouder gerust is als z'n kind wielrenner is en dan vooral tour de france want zulke inspanningen zijn sowieso niet gezond meer, of er nou doping in het spel is of niet.
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2007
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Bloeddoping is bloedlink ... ook al is het je eigen bloed kan je lichaam deze bloedlichaampjes als bijandig zien en aanvallen. Gevolg je immuun systeem gaat naar de knoppen
     
  9. Ashavan

    Ashavan Guest

    Tja...met een leugenaar als Rasmussen in het team gaat de reputatie van je team naar beneden. En daar wordt de rest van het team ook op afgestraft. Voor zelfbehoud van het team en teamleider vind ik dit een zeer juiste beslissing om Rasmussen er uit te trappen.

    Nu alle doping gebruikers er uit en we krijgen misschien eens een echte tour, welk we sinds het begin nog niet gehad hebben.
     
  10. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    dat denken we nu ook al een paar jaar, maar denk juist dat omdat ze zoveel controleren er altijd wel weer 1 gepakt word. en ook de gene die niks doen zullen verdacht blijven waardoor je weer een negatieve sfeer krijgt tegenover iedereen die een goede presatie levert, en dat vind ik wel onjuist als sporter moet je juist beloond worden voor een uitzonderlijke prestatie en niet meteen in twijfel getrokken worden tot het tegendeel bewezen is.
     
  11. Ashavan

    Ashavan Guest

    Las net dat Rasmussen nog het lef heeft om de maatregelen onbegrijpbaar te vinden.

    Je liegt over je verblijfplaats, je komt niet opdagen bij verscheidene controles, je slaat allerlei officiele waarschuwingen in de wind, je haalt de reputatie van je team door het slijk. Niet gek dat een werkgever dan besluit je op staande voet te ontslaan met zulke bedenkelijke acties.

    Zelfs al zou de Rabobank hem behouden om de titel te behalen dan heeft het nog steeds weinig tot geen waarde vanwege alles wat er omheen afspeelt. En aangezien meneer Rasmussen niet reageert op waarschuwingen dan maar raken waar het pijn doet en dat is de kans op titels en truitjes weg te nemen. Misschien dat hij dan eens gaat nadenken over zijn daden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jul 2007
  12. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0

    Ben het helemaal met je eens, het is natuurlijk bijzonder jammer dat de gele trui drager uit de tour wordt gehaald, maar het is niet meer dan terecht

    Rasmussen zei eergister nog op die persconferentie dat ie in Mexico trainde, de Rooij heeft hem echt keihard verdedigd. Als dan achteraf blijkt dat je renner die jij zo zit te verdedigen je compleet voorliegt, wat moet je dan, het stil houden? Relatie renner>teammanager is op dat moment al zeer slecht. Hou je het stil, belazer je ook nog eens je sponsor, en het is momenteel niet de tijd om over dit soort dingen te liegen. Het had uiteindelijk toch wel uitgekomen, Sorensen of Cassani zijn mond open trekt zijn de rapen gaar.

    Rabo wordt dan beticht van voorliegen, wordt niet meer uitgenodigd bij grote wielerwedstrijden, en het is maar de vraag of de sponsor er dan nog zin in heeft.

    Rasmussen heeft misschien wel totaal geen doping gebruikt, maar het feit dat hij tegenover de ploeg liegt, en de banen van een hoop mensen op het spel zet, is misschien wel een even ernstig vergrijp. Hij had gewoon open kaart moeten spelen. Al voor de tour, zeker tegenover de ploeg. Rasmussen weet ook wel dat ie in het geel rijd, en op dat moment de kans verkeken was om tegen de ploeg te zeggen hoe het daadwerkelijk zat.


    Al die dopingcontroles en regels maken de sport misschien eerlijker, vooralsnog niet leuker. Ik had liever nog die tijd dat er gewoon 'niets' aan de hand was. Zoals Jans Koerts het zei, als je niet gepakt wordt, dan is het goed.

    Het is natuurlijk ook maar de vraag hoeveel andere renners zich gedoped hebben. Testosteron is op te sporen, maar dan wel vrij snel na gebruik. Gebruik je het om tijdens de training een beter vormpijl op te bouwen, dan ga je vrij snel vrijuit. Of je moet Sinkewitz heten, en bij een Out of Competition controle tegen de lamp lopen. Maarja, hoeveel andere jongens doen dat.

    Je krijgt nu dat een paar renners zwaar beschuldigd worden, terwijl er nog een groot aantal renners zijn die wel vrijuit gaan. Iedereen zal wijzen naar Sinkewitz, Vino en de rest, die worden totaal de grond in geboord, terwijl de rest gewoon mag blijven fietsen.

    Dat is ook competitievervalsing. Je krijgt nu bij iedere Tour/Giro/Vuelta dit gezeur. Doping legaliseren werkt niet, maar de schandpaal vind ik nog slechter werken.


    Wat beterft Contador, EPO lijkt me sterk dat die gast dat gebruikt, EPO verdikt je bloed, iemand met een syndroom dat bloedproppen in de hersenen veroorzaakt, pleegt zelfmoord met EPO. EPO is nodig voor bloeddoping, althans, met EPO geeft het een noemenswaardig effect. Lijkt me vreemd als Contador zijn leven daarvoor op het spel zet. Goed, topsporters hebben vaak bijzonder veel over voor een goede prestatie, maar toch, EPO voor Contador lijkt me wat ver gaan.

    De Sudnogwatse Zeitung beweerd de naam van Contador te hebben gezien om Manolo Saiz zijn computer, bijzonder goed stukje journalistiek, vooral om het feit dat ze vergeten zijn dat Contador op dat moment voor de ploeg van Saiz reed. Reed Paulinho nu goed, dan kwam dat flutkrantje met het nieuws dat ze de naam van Paulinho hebben zien staan. enz. enz.


    Op dit moment maken vooral de Duitse en Franse pers de sport helemaal kapot, natuurlijk in combinatie met de renners, maar het feit dat er over iedereen en alles gespeculeerd wordt maakt het wielrennen gewoon niet leuk meer.


    Zucht
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2007
  13. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Onzin, Rasmussen was vorig jaar ook een goede klimmer en een slechte tijdrijder, hij heeft daar een jaar op kunnen trainen, dat sprinters als boonen en mcewen daar niet op WILLEN trainen is hun zaak, hun gaan namelijk ook maar voor 1 ding, de groene trui, en naar mijn mening is het dan wel erg opvallend dat hun steeds zo goed presteren. Nee mijn geloof is heel laag op dit moment, als rasmussen heeft gebruikt, ben ik er van overtuigt dat hele peleton het doet, en al helemaal de renners die voor een trui rijden. Maarja, rasmussen is niet gepakt, net zo min als boonen, dus jij en ik speculeren maar raak.
    Btw, rasmussen heeft net zoals boonen ook vroeger veel truien gepakt, die stak er ookal vanaf zijn juegt met kop en schouders bovenuit, dus, maar ik snap wel dat je als het om een landgenoot van je gaat puur de andere kant op kijkt....

    Maarja een leugentje, ik zie er niet veel in, voor hetzelfde geld gaan die 21 dagen nergens over en zat hij met ze harem vrouwen aan bij de italiaanse kust waarbij hij niet gestoord wilde worden. Tja, als een ploeg als rabobank nog gaat zeggen dat ze hem eruit hebben gegooid omdat ze niet meer geloofwaardig zijn als ze het niet zouden doen?, ik denk dat niemand de wielersport op dit moment nog serieus neemt, en dat was al voor dit geval, deze situatie heeft het alleen maar erger gemaakt.

    Hopelijk gaat rasmussen volgend jaar naar een andere ploeg met meer ballen dat de rabobank die de druk wel aankan (liefst een franse ploeg, die krijgen nooit gezeur), en wint hij de tour alsnog, want nu heb je van iemand die geen doping heeft gebruikt een droom afgenomen, en dat om een leugentje zonder enig bewijs.
     
  14. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Rasmussen is natuurlijk ook niet talentloos, in 1999 wereldkampioen mountainbike, in 2003 gehaald bij de Rabobank, en liet toen al mooie dingen zien in de Vuelta. Het parcours van de tijdrit lag natuurlijk ook in het voordeel van Rasmussen, de afdaling was gevaarlijk, en iedereen moest er langzaam doorheen, echter, de laatste renners had flink voordeel, omdat de weg aan het opdrogen was. Een klimmetje erin, en weer een afdaling. Hij verliest totaal 1 minuut en 40 seconde o Bij zo'n tijdrit speelt natuurlijk ook de huidige vorm mee. Rasmussen verkeerde natuurlijk in een wereldvorm, en dat is niet meer dan normaal in een sport. Zo'n tijdrit in de tour na zo'n zware eerste 2 weken is toch anders. Een zijn hoop renners er doorheen zaten en zo'n tijdrit niet op hun volledige kunnen rijden, of die zich sparen voor de volgende ritten. Doet Rasmussen mee op het WK tijdrijden, wordt ie ongetwijfeld laatste.

    Dat pleit Rasmussen natuurlijk niet vrij, maar niet iedere opvallende prestatie is te wijten aan doping. Rasmussen wordt natuurlijk altijd aangekeken op die ene tijdrit uit 2005, de enige tijdrit ooit waar hij waarschijnlijk goed wilde presteren. Dat ging helemaal fout. Verder zal ie zich nooit bekommerd hebben om de tijdritten, hij had nooit klassementsambities, maar ging voor de bolletjes trui. Ik weet wel zeker dat ie die andere tijdritten die hij reed niet 100% reed.

    Dit jaar loopt het anders, hij rijd in het geel, zoals eerder gezegd, verkeerd in wereldvorm, geen supertegenstanders als Armstrong Basso en Ullrich. Vino al ver uitgeschakeld, dat moet toch moed geven.
     
  15. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    ja en vooral als je hoort dat valverde minder snel rijd dan jij, dan krijg je helemaal vleugels en ga je nog harder rijden.
     
  16. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het wel met de beslissing vand e ploegleiding eens, Rasmussen heeft de ploeg gewoon lopen bedriegen, maar wat een drama voor de renners zoals Boogerd zeg 8)
     
  17. c.ronaldo7

    c.ronaldo7 AJAX AMSTERDAM

    Berichten:
    445
    Leuk Bevonden:
    0
    Die hele fokking Tour De France boeit me nu niet echt meer. Iedereen gebruikt doping, alle 'goede' renners. Dan wint straks Contador en dan heeft hij ook doping gebruikt. Hij is echt wel verdacht, met die zaak Fuentes enzo. Ook vind ik het raar dat het lab waar de uitslagen vandaan komen steeds zo snel lekt naar l'Equipe. Rare Fransen allemaal...
     
  18. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0

    En toch ben je dit jaar gaan kijken. Vorig jaar de zaak Basso Ullrich en de rest, zaak Landis, Telekom verleden. Die Tour werd al verkracht voor de start, en erna werd ie nog eens verkracht.
    Volgend jaar kijkt gewoon iedereen weer de Tour alsof er niets aan de hand is.

    Contador is pas schuldig wanneer dat bewezen is. Een hoop kranten zoeken alleen sensatie, en iedereen neemt dat aan als waarheid. Als dat zo is, dan was Contador al lang geschorst geweest. Voor de Tour hoorde je niets van Contador de kroongetuige, maar nu hij goed in het klassement staat is het ineens ook een vuile bedrieger. Als Evans in de gele trui had gereden had L'Equipe of een duitse krant daar wel een verhaaltje over gevonden.
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2007
  19. BLACKHAWK EM

    BLACKHAWK EM Target Theory

    Berichten:
    982
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de beslissing echt onbegrijpelijk, want er is concreet geen enkele aanwijzing dat Rasmussen ook maar iets gebruikt heeft.. Men weet al jaren dat hij gesteld is op zijn privacy vooral buiten het seizoen. Mij lijkt dat dan ook de reden van het liegen en dat hij daar voor gestraft wordt is terecht.. Maar dat je hem als gele trui drager de tour uit haalt 4 dagen voor het einde vnid ik echt nergens op slaan! hij zou na afloop van de tour gewoon een boete moeten krijgen en het daar bij moeten laten...

    Maar het blijkt maar weer degene die geel draagt wordt zo gigantisch zwaar bekritiseerd door die tering fransen tenzij het een fransman is. Dat de druk zo hoog wordt dat er maar iets hoet te gebeuren en het al bijna onmogelijk is voor een ploegleiding en tour organisatie om geen sancties te nemen.

    En wel gek dat niemand in frankrijk ook maar iets over franse renners zegt, Riis mag niet in de tour komen en moet zijn titel inleveren en virenque wordt nog steeds als held vereerd... Geeft wel aan dat die fransen niet sporen en dat er dus een foute beslissing door rabobank gemaakt is om zich zo op te laten jutten door de fransen...
     
  20. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    hij is gewoon ten onder gegaan aan zijn eigen succes, als hij alleen de bolletjestrui had gehad en voor de rest niet met het klassement bemoeide was er niks aan de hand geweest.
     

Deel Deze Pagina