1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

de "big" motoren,scooters en brommers thread :)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 17 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk is de kans hier erg klein maar ik had een kansje:9
     
  2. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    nee hoor...je kan er ook geweldig boodschappen mee doen_O_


    net voor de vakantie er ook nog een playstation3 mee gehaald.....(mag ik dat wel zeggen hier op een xbox forum) 8)
     
  3. YamaRox

    YamaRox Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    tegenwoordig kan je eigenlijk alle motoren op 25 kw begrenzen zeker de wat nieuwere met injectie, een vriend van mij heeft een yamaha R6 die ook begrensd is, en een vriend van hem heeft een cbr 1000 fireblade die ook begrensd is op 25 kw.
     
  4. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    dat laatste verhaal van de fireblade zou ik toch maar even gaan checken.

    van 175 pk naar 32 pk is lichtelijk "krankzinnig" te noemen.
     
  5. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    een R6 mocht je hier in NL niet legaal begrensen toch? :x
     
  6. CocaBusiness

    CocaBusiness Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]
    [​IMG]
    Hier dan de foto's van mijn brommer*)
     
  7. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Hij heeft wel wat, nieuwe model blijft stukken mooier maar de blokjes zijn altijd goed haha.
     
  8. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Beetje laat maar goed: ;) Mijn bandit is niet begrenst, ik heb gelijk het zware rijbewijs gehaald.

    Het ervaring op doen kan denk ik ook met een normale motor. Ik heb de Bandit gekocht omdat het een goede beginnersfiets is; genoeg vermogen en goed handelbaarheid. Ik heb wel eens verhalen gehoord dat met een 25kw fiets niet normaal mee over de snelweg te rijden valt. Vooral het inhalen en invoegen schijnt nogal 'lang te duren'. Mede daarom heb ik gewoon een 600cc fiets gekocht. Mijn Bandit heeft geloof ik 78 pk als ik het goed heb. Ik heb expres geen 1000cc gekocht met 150 pk omdat je dat, naar mijn mening, pas volledig onder controle hebt als je meer ervaring hebt met het motorrijden.
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2007
  9. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik zal straks een wat pics van mijn Zwarte Beta Ark met Yasuni R en nog wat andere motorische rommel maar die zie je toch niet.
     
  10. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Totaal, je ziet in de kuip nog wat water heb hem net afgespoten en kappen in de wax gezet ;)
    [​IMG]

    Uitlaatje, alleen zit er een scheur in de sticker moet dus ff keertje nieuwe halen maar ben ik te lui voor
    [​IMG]

    Loopt 100 op de scooterteller maar hij loopt niet verder dan 100 dus kan ook zijn dat hij harder loopt, maar hardste wat ik heb met een autoteller is 102 toen hield de weg alleen op :+
     
  11. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Hoeveel cc mag een brommer eigenlijk zijn in nederland? Want ik heb er allemaal geen verstand van en ik wil er misschien 1 via marktplaats kopen, maar volgens mij mag je mar 49,9cc en die op marktplaats zijn vaak meer.
     
  12. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    49,9cc (50cc). Een brommer met een grote cilinderinhoud dan 49,9 cc is wettelijk gezien geen brommer meer maar een motor. Je moet dan een moterkenteken aanvragen wil je met je brommer de weg op mogen.
     
  13. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ok bedankt. Waarom bieden al die mensen dan in hemelsnaam een 70cc brommer aan op marktplaats waar ze de weg mee opgaan?!

    EDIT: Zijn er eigenlijk nog meer brommers die er zo'n beetje hetzelfde uitzien als de Gilera GSM en de Derbi Senda? Want dat vind ik een cool model.
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2007
  14. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Officieel mag je er de weg niet mee op. Dat zegt niet dat iedereen zich daar aan houd. Met een 70cc cilinder ga je harder omdat in die cilinder een grote knal kan plaatsvinden. En sommige mensen willen gewoon gruwelijk hard rijden op zo'n ding. Derbi Senda en de Gilera GSM worden in dezelfde fabriek gemaakt. Derbi Senda en Gilera GSM gebruiken ook veel dezelfde onderdelen. Je hebt nog de Rieju R of SM die vergelijkbaar is met de Senda en GSM.
     
  15. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Die Rieju's zijn een beetje duur. Ik had juist de Gilera GSM in gedachte omdat ze goedkoop op marktplaats staan.
     
  16. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    De goedkope GSM's hebben over het algemeen geen Derbi blok, meeste hebben een morini blok.
     
  17. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ja dat weet ik maar dat bout me niet het gaat mij erom dat hij er vet uitziet :+ Ik ben naab daarin. Ik wil gewoon een vet uitziende.

    Maar als je niet harder dan 50 of zelfs 45 rijdt dan komt de politie er toch nooit achter dat je 70cc hebt? En als ze erachter komen hoe hoog is je boete dan?

    BTW: Bij welke verzekering moet ik hiernou kijken? W.A., W.A. + diefstal of W.A. + diefstal + schade. Wat is 'W.A.'?
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2007
  18. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Wettelijke Aansprakelijkheid ;)
     
  19. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Om je snelheid te meten hebben ze de rollerbank, je word meegenomen door een motoragent, vervolgens word je brommer op de bank gezet en tot zijn uiterste gemeten. Dus stel dat je brommer 100 gaat dan krijg je een boette voor 100-53=47kmh te hard, wat neerkomt op meer dan 200 euro boette (dacht ik) en bij de 3e keer ben je je brommer kwijt in sommige regio's.

    Dus niet echt verstandig. Koop sowieso geen dik opgevoerde brommer, opgevoerde brommers slijten als een gek en je betaald je dan helemaal scheel aan nieuwe onderdelen etc. Vaak zijn de mensen met 70cc en alles ook niet de mensen die het zuinigste om gaan met hun brommer.
     
  20. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Op een rollerbank meten ze toch het vermogen van een brommer/scooter ipv de snelheid? Tenminste dat dacht ik altijd... Heb zelf nooit een brommer gehad dus ik kan er naast zitten...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina