1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Japanse hardware sales:

    Console - deze week - vorige week - totaal 2007

    Nintendo DS Lite - 100.430 - 153.819 - 5.092.421
    Wii - 46.283 - 73.938 - 2.550.679
    PSP - 26.089 - 33.715 - 1.347.470
    PlayStation 3 - 16.393 - 21.720 - 643.854
    PlayStation 2 - 15.139 - 15.240 - 531.794
    Xbox 360 - 2.044 - 2.445 - 139.723
    Game Boy Micro - 423 - 418 - 24.608
    Game Boy Advance SP - 163 - 212 - 20.129
    Gamecube - 116 - 145 - 9.392
    Game Boy Advance - 65 - 24 - 878
    Nintendo DS - 30 - 15 - 2.756
     
  2. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    En dat staat dan nog steeds in de schaduw van de Wii...
     
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    De Wii is anders wel aardig gedaald tov vorige week, namelijk 27.655 stuks minder. Vind dat je de Wii ook niet direct met de 360 en de PS3 kan vergelijken. Is een compleet andere markt.
     
  4. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    zeker niet in japan met al die rare snuiters 8)
     
  5. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is wel een beetje makkelijk om te zeggen..............

    De WII pikt een groot deel v.d. casual gamers weg bij de 360 en vooral bij de PS3.
     
  6. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt helemaal, het is gewoon het beste 'andere' speelgoed naast de gameconsoles.

    Is dat wel zo? Volgens mij wordt er vooral een compleet nieuwe markt aangeboord, heel veel mensen die nu een wii hebben, weten waarschijnlijk nauwelijks het verschil tussen een Playstation en een 360. Daarnaast heb je natuurlijk nog de trouwe nintendo fans, die gewoon zelda/metroid willen spelen.

    Begrijp me niet verkeerd, de wii is een leuk nieuw product, maar het is gewoon totaal iets anders dan de PS3 en de 360.
     
  7. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Klopt helemaal. Had ook ergens gelezen dat een groot gedeelte van de Wii gamers voorheen mensen waren die geen games speelden, non-gamers dus. Het is dus vooral een nieuwe markt die ze aanboren.
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Titels als Golden Eye, Perfect Dark en Jet Force Gemini gaan geheid populair worden op de VC. Ik zou het een gemiste kans van Nintendo vinden als ze hier niets mee zouden doen.
     
  9. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies, het is ook een prima manier om de 'vroegah was alles beter' mensen de mond te snoeren. Hetzelfde geld voor de 360 (Halo CE, PGR1, Jet Set als arcade) en de PS3 (Metal Gear, GT 1, Devil May Cry 1 als downloadable content..). Dan worden die grote harde schijven nog eens een keer nuttig gebruikt :)

    Ik heb trouwens ook ergens gelezen dat Family Guy seizoenen binnenkort op de marketplace staan, een zeer belangrijke ontwikkeling in de Console Wars:+


    Slecht nieuws voor de PS3: Lair krijgt een 4,5 op Gamespot... Ze vinden het een prachtig spel, maar de controls schijnen afgrijselijk te zijn. Net als Heavenly Sword, weer een tegenvallertje....
     
  10. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom eigenlijk altijd de Japanse hardware sales en niet de europese of amerikaanse of gewoon azië. Japan is natuurlijk wel geen klein land, maar ook geen continent.
    Misschien zie ik als leek hierin niet zo het belang van deze sales, maar zijn er geen wereldwijde sales?
    Deze zouden toch meer kunnen vertellen.
     
  11. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is iets wat ik me ook al tijdje af vraag. Worden er geen wekelijkse verkooplijsten van europa / V.S. vrij gegeven ofzo? Die Japanse is altijd overal te vinden maar de rest nooit. Dat terwijl die van Japan er eigenlijk al een jaar het zelfde uitziet.8)
     
  12. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Vertrouw in ieder geval nooit nexgenwars.com, jeweet wel, die site die je vaak in sigs tegen komt. Ik heb een filmpje gezien waarin iemand uitlegt dat die site een grote hoax is... Kan het filmpje helaas nergens meer vinden.
     
  13. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    De Amerikaanse cijfers worden 1x per maand officieel uitgegeven. Sites als nextgenwars en vchartz baseren zich op schattingen en zijn niet echt betrouwbaar.

    De Japanse lijst wordt inderdaad elke week officieel uitgegeven. In de overige landen is het vaak zo dat deze gegevens alleen beschikbaar zijn voor bedrijven die een abonnement hebben. Het is deze bedrijven niet toegestaan om deze gegevens te publiceren anders zou men er natuurlijk niet meer voor betalen.

    Natuurlijk weet men per land per week exact de verkoopcijfers, deze gegevens zijn echter handel op zich en daarom zijn ze niet toegankelijk voor het grote publiek. Vaak valt uit een persbericht wel iets te herleiden zoals laatst het bericht van Nintendo dat de Wii in de UK 4x zoveel verkocht als de 360 en 6x zoveel als de PS3. UK: Wii > 360 > PS3
     
  14. UnleasH

    UnleasH Brrrrrrrrrrrrrrrrap

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    Betekent misschien dat de Britten eindelijk willen afvallen door veel te bewegen achter de spelcomputer? :)
     
  15. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
  16. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Tjah, fanboy nieuws... Die wikipedia pagina's worden echt heel vaak bewerkt, vroeger was het zelfs elke keer bij de gamecube pagina NINTENDO SUCKSSS enzo=( Bij Gametrailers begint het nu echt uit de hand te lopen, als je naar het laatste filmpje van Super Smash Brawl kijkt, krijg je deze gestoorde comments/quotetrain, vol met fanboypraatjes:

    moxxx said:
    lile007 said:
    Gamer4life2800 said:
    alanfresco666 said:
    wiiguy90 said:
    Magnus360 said:
    lile007 said:
    Chema81 said:
    gaminjb said:
    Zorgz said:
    Rainwolfj said:
    Kiwi18 said:
    omniWR3K said:
    GrinninCheshire said:
    RawNuts said:
    P0kie said:
    xXatomicXx said:
    fenix18 said:
    RyaanG said:
    misterkuko said: i dont know why but i thing this game is ****** gay & child, just look, nintendo please, you can do better, o wait, you cant do better
    Well.....I feel sorry for you because you will miss out on a kickass game, and have most likely missed the other two great Smash Bros. games. I pity you...
    DunderTim92 said:
    fenix18 said:
    RainXion said: this game is still the reason I'm buying a wii
    The reson why a lot of us are getting, or have, the Wii. But actaully, I'd say that Mario period is the reason that we all are excited for the Wii, that and Soul Calibur Legends, well for me.
    weedlink10 said:
    PS3isthebest said: THE WII SUCKS
    just like your mother.
    Guys, he is a noob. And there is something I, being a fellow PS3 fanboy like yourself, and others don't like is when you bash a great game even if it is not for PS3. And for you to even bash A game that I know you have played before, Super Smash Bros. & Super Smash Bros. Melee, and the company that gave life back into gaming, you're not a real Sony fanboy, cause Sony fanboys wouldn't bash the Wii for no reason, only Microsoft fanboys would do something like that.
    ... ''only Microsoft fanboys would do something like that'' c'mon..
    Final Fantasy http://dorando.emuverse. Gear on the NE http://medialib.comput stop your ignorance and stop humping your PS3 and play something else. No, wait, you don't deserve to pick up a Nintendo controller. It will burn your hands.
    RyaanG were you talking to me? Cause I was trying to defend Nintendo from that ignorant comment, saying "THE WII SUCKS". I thought that it was inappropriate, and every knows that MG and FF came out for Nintendo first. So I don't know why you would even insult me when I was trying to defend Nintendo saying that it created gaming.
    Rock-LeeNaR said: y does everyone hate microsoft?? i think all of the systems r great, i wish i could own them all but i only have an xbox 360, and i agree that nintendo made the gaming industry wat it is today
    well we all know that Nintendo made gaming, I keep on saying lieka thousand times. lol. and we don't hate Microsoft, we just hate Microsoft fanboys, cause they are the ones that truly insult others and their respective companies for no reason. they've insulted, Nintendo, Sony, and even Apple. too. they take things to the limit and when they take it there, then we all go there.
    Heh heh, I made the quote longer o_O Arent we supposed to be talking about the movie though? Like saying stuff like, Pit looks really really gay?
    odens89 said:
    lladnar2593 said:
    Lindabee32 said: Now it would be cool if Kratos jumps out of no where onto Pit's back and slashes both wings off :)
    lmao ya that would be so hilarious but you know im not being a fanboy or anything i just thought it was funny
    hahahaha that would be so funny dude ps not a fanboy either
    OO the whole world will fall apart if you're actually a fanboy. Who gives a shit. I'll say what I feel like saying, and someone calling me a fanboy won't get to me even in the slightest bit loolz.
    wooooow quote chain!
    my head exploded
    CONTINUING THE QOUTE TRAIN WOOO WOOO
    DAAAAAAYYYYUUUUMMM
    awesome qote train
    Aren't I a stinker?
    ROFL
    this is only a 1 min vid too
    Jesus how can 1 minute vid have so much quotes, damn i want this game so bad... is the only game i want for the wii, oh and metroid prime 3, i'm tired of the wii, abosolutely no NO GAMES, don't tell me Wii sports, because after playing it for 2 days you get bored
    chyeaaa continue da quote train
    Skate comes out the 12 of september go check out ALSO KEEP QUOTING :p
    What does Skate have to do with SSBB? COuntinue train
    Biggest quote train yet keep it going
    Super Smash Brothers Brawl!! :p
    man dis game will bo soo cooo p.s. continue da quote train lol
    bump choo choo quote train
     
  17. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Moet je mijn reputatie es zien..:+
    Btw, die gozer ownt. :p
     
  19. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    hij heeft wel gelijk... maar hij is maf... en triest... enzo...
     
  20. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    What's next? Wii Paint, Wii gieter, Wii vacuum, Wii Fly, Wii toiletflush, Wii dust, Wii fistfuck? Vind die hele Wii maar een beetje een aanfluiting worden. Nintendo gamers zitten hier toch niet op te wachten? Die willen games zoals Zelda, Mario en Metroid, dat soort type games willen ze, niet deze crap. Nintendo begint zijn naam en credit bij mij echt te verspelen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina