1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 2008

Discussie in 'Algemeen' gestart door basovich, 8 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ik zou juist willen dat mijn backs wat meer op de zijlijnen zouden blijven staan. Moet ze steeds van het midden naar de zijkanten laten lopen :confused:
     
  2. Molly

    Molly #PES2015 #FTW

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    7
  3. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    @ Molly, ook Adonis van Winningeleven.com ,die regelmatig kontakt met Konami heeft, zegt dat het de 26e oktober komt. Ga er nou niet van uit dat het weken eerder komt, want dan is de teleurstelling des te groter ;)

    @ Yunsung, ik ben dus zo'n hufter die met vier CB's speelt ;)
    Met een viermans verdediging doen die backs inderdaad de verkeerde dingen op de verkeerde momenten, vandaar de 4 CB's. Met een 3-mans verdediging ben je van je backs af en dat doe ik ook steeds meer en meer. Dan gebruik ik ( in een 3-5-2 ) twee DMF's waarvan de ene aan de linkerkant de gaten op de flanken moet dicht lopen en de andere doet dat op de rechterflank. Ook kan je het zo sturen ( nog steeds in die 3-5-2 ) dat je de buitenste CB's steeds naar de flanken laat verdedigen en dat je DMF zijn positie in het centrum overneemt. Kwestie van attacking arrows van de DMF veranderen.
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2007
  4. YunSung

    YunSung Active Member

    Berichten:
    539
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Han, ik snap het ook helemaal en doe het zelf ook wel is maar dit is natuurlijk niet realistisch en het zorgt voor een stuk minder spelplezier. Omdat de game mankementen vertoont zijn veel spelers gedwongen met 4 CB's te spelen, dit komt de game duidelijk niet ten goede. Daarom moeten ze is zorgen dat backs normaal reageren, of iig op de juiste plek gaan staan zodat je ook dan een normaal potje kan ballen zonder dat je helemaal gek wordt!

    Ik noemde al de omgeving die belangrijker moet worden dan de speler, dit geldt ook voor posities. Als je Emerson als CB zet moet die ook minder goed verdedigen dan een CB, het is tenslotte niet zijn positie. Hetzelfde geldt voor spitsen als WF bv. Natuurlijk moet het wel mogelijk blijven, maar ik zou het dope vinden, en niet meer dan normaal, als een speler toch zijn eigen gedrag blijft vertonen. Vb: Hunterlaar rechtsbuiten, maar hij gaat naar het midden ipv aan de rand. Dit is niet meer dan normaal, want hij is dit gewend. Nu kan je iedereen overal zetten, ook al "kunnen" ze er eigenlijk niet spelen. Die moet veranderen.
     
  5. TumTumTum

    TumTumTum LoW Wattuppaaa

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had dit weekend even geen internet, maar heb de konami cup en de reebok cup (zo'n 10 wedstrijden) achter elkaar op top player gewoon allemaal gewonnen (niet eens een tegendoelpunt) dus je kan mij niet gaan vertellen dat jij dat niet kan door de computer, ligt toch echt aan jezelf.
     
  6. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Daar zijn die mensen dus programeur voor. Basis regel van voetbal is dat een verdediger tussen eigen goal en aanvaller staat. Een back moet dus niet tegen de zijlijn lopen, zodat de aanvaller er binnendoor makkelijk langs kan. En dit is echt wel programmeerbaar... niet door mij, maar wel door de mensen die er verstand van hebben.
    Kwestie van laten inzakken en smal maken wanneer de tegenstander de bal heeft.

    Pes laat zich (terecht) beste footie noemen, maar dan mogen dit soort fouten er echt wel uit.
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Keepers programmeren is gewoon heel erg moeilijk.
    Laat je ze alles pakken, dan krijg je commentaar dat ze te goed zijn..laat je ze blunders maken, dan krijg je commentaar dat ze slecht zijn.

    Keepers maken in real-life nu eenmaal fouten, en het is voor een game gewoon heel moeilijk om perfecte keepers weer te geven.
    Een balans daarin vinden is volgens mij heel moeilijk.
     
  8. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Keepers laat ik even buiten beschouwing ;) Moet zeggen dat ik me er wel aan erger, maar lang zijn zo erg als de verdediging :x En daar zitten echt wel fouten tussen die eruit geprogrammeerd kunnen worden. Bijv. bovenstaande voorbeeld ;)
     
  9. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik ben het niet met je eens. De CPU cheat toch echt wel. Dan nog win je vaak wel, maar dat er gecheat wordt lijkt me duidelijk. Speel je tegen Groningen met Real Madrid dan merk je gewoon dat die spelers van Groningen plots allemaal Ronaldinho's in het elftal hebben. Erg vreemd, want als ik met Atlhetico Madrid tegen Real Madrid speel dan merk ik overduidelijk dat mijn spelers minder zijn.

    In de laatste minuten van een wedstrijd merk je het ook, sta je 3-0 voor en kan je plots vanaf de 75ste minuut de bal niet normaal meer passen en speelt de CPU alsof we net begonnen zijn en totaal niet moe zijn. Ik zou weleens willen zien hoe de fatigue van de spelers van de CPU eraan toe zijn op het einde van de wedstrijd.

    Vrije trappen van sommige spelers als Ronaldinho zijn altijd levensgevaarlijk, ze gaan er net ff te vaak in. Bij corners tegen switcht mijn speler soms zomaar, sta ik gewoon goed te dekken gaat ie plots wisselen zodat die speler niets doet en het een goal is. Gebeurt te vaak.

    Ren maar eens achter de CPU aan met een speler die qua rating sneller is. Je haalt hem echt zo vaak gewoon niet in, terwijl als jij de bal hebt je soms zo gemakkelijk wordt ingehaald.

    Nee, je kan mij niet vertellen dat de CPU niet cheat... En geloof me, ik win echt wel van de CPU op top player, met gemak. En toch zijn de cheats overduidelijk aanwezig. Veel meer dan in voorgaande delen. Wil de CPU scoren, dan gaat dat gebeuren.... Je ziet het zo vaak, sta je ruim voor en plots kom je nergens meer tussen, elke afvallende bal is voor de CPU en ze spelen plots alsof ze Barca zijn.....
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2007
  10. dark-prince

    dark-prince Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    ik geef je helemaal gelijk, typerend is dat... soms speel je zon sterke wedstrijd, geen kans tegen, of maar eentje, dan sta je 3-0 voor, in ene werkt alles voor CPU wel... en kun je wedden dat je dan een goal tegen krijgt.. omdat computer dat wilt haha.... schijnt dat dat beter verwerkt is..toch?
     
  11. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik merk dit ook. Soms lukt echt niets in een wedstrijd en is de CPU heer en meester ook al is hij Bilbao en jij Real. Des te mooier is het als je dan via een mazzeltje dan toch nog weet te scoren. Maar ja, zo is het wel realistisch, immers in het echt kan Excelsior ook van AZ winnen en Vitesse van Ajax vorig jaar ook dus.
     
  12. Captian_Nemo

    Captian_Nemo Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0

    Ben ik met je eens, alleen moet het niet zo zijn dat niks meer lukt.
     
  13. Kyo

    Kyo Active Member

    Berichten:
    316
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat jullie zeggen. Maar ik speel meestal gewoon 10-20 potjes tegen Arsenal (ben niet zo'n fan van die cups) in match mode op top player... meestal win ik er 4-5 achter elkaar, soms 8-12 keer, maar ik merk toch te vaak dat de computer cheat. En daaraan erger ik me zo (mede omdat ik mezelf dus die doelstelling van min. een 8 match-winning streak stel en dus weer opnieuw kan beginnen en mede omdat je het gewoon te vaak aan kan zien komen - sta ik bijv. de hele wedstrijd 1-0 voor met 10 miljoen kansen die opeens allerlei belachelijke manieren er niet meer in gaan, krijgt de cpu in de 89ste minuut of wat een corner en kan je ineens geen gast voor de doellijn selecteren om de koppers te dekken.) dat de hele buurt het kan horen.
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2007
  14. ajax93

    ajax93 Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    zit trouwens de amsterdam arena erin?
     
  15. HellBoy

    HellBoy AjaCied

    Berichten:
    768
    Leuk Bevonden:
    0
    als de keepers juist heel moeilijk te passeren zijn is het juist leuk :D
     
  16. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Zat in 6, dus ga daar wel vanuit :)

    Tot op bepaalde hoogte iig :)
     
  17. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    Ik zal niet verdedigen dat PES zonder fouten is maar jou uitgangspunt is toch te kort door de bocht.

    1. Dit is ondehand pES 8 of zoiets, dus dan mag je verwachten dat de BASIS regels iig zijn uitgekristaliseerd
    2. Verdediger tussen de bal en de goal??? dan zouden er 4 verdedigers op een kluitje staan, dus de back hoeft er niet tussen omdat de CB daar al staat (als regel)
    3. Het is een spel met 22 (spelers) + 1 bal als variabelen die allemaal op elkaar reageren, al is de bal natuurlijk de 'focus' ... ff wiskunde ... 1 speler houdt 21 spelers en 1 bal in de gaten en reageert daarop, de anderen 21 spelers doen dat ook, dan heb je 22^22 ondelinge relaties ... EN DAT IS HEEEEEEEEEEEEEEEL VEEEEEEEEEEEELLLLL:) (dat prog je niet zomaar ff)

    4. Suggestie ... kan je zoiets niet met 'position edit' enigzins ondervangen?
     
  18. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    En het vorige deel was deel 6. Met jouw beredering zou deel 5 "nog" slechter moeten zijn, om over deel 4,3,2 en 1 nog maar te zwijgen.

    Als je tegenstander met bijv. 3 aanvallers speelt (1 spits, 2 vleugel spelers), dan zou mijn rechtsback moeten "weten" dat de linker vleugel speler van de tegenstander "zijn" man is. Hij moet daarop anticiperen, en tussen de eigen goal en vleugelspeler moet staan. Deze back kan zich al posiotioneren wanneer mijn aanvaller (dus in de buurt van mijn tegenstander's goal) balverlies lijdt. Krimp iig een beetje in, en ga niet "dom" strak langs de zijnlijn lopen, puur omdat je back staat

    En dan noem je mijn post "kort door de bocht" :eek: Pes noemt zich, zoals ik al zei, tercht beste footie. Helaas is deel 6 ronduit matig! (speel sinds deel 2 (??) op de psx (correct me if i'm wrong).

    4CB's opstellen is een oplossing die redelijk werkt. Helaas is het dan wel vrij lastig om fatsoenlijk opbouwend voetbal te spelen. Counteren wordt dan bijna een verplichting. Als ik een back een speler "toewijs", dan blijft het probleem helaas bestaan.
     
  19. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    Ik ga er wel een beetje vanuit dat elke iteratie iets beter wordt (als het goed is, hoewel bv GRAW en RS:Lockdown het tegendeel bewijzen, maar dan veranderen ze de hele gameplay) want PES is toch een spel wat evolueert en niet radicaal anders wordt (zoals GR->GR2->GRAW). Als PES5 echt veel beter is waarom speelt men dat dan niet meer (maar ik zal je er verder niet op tegenspreken, zelf PES5 niet veel gespeeld. Ik vind PES6 een behoorlijk fijn spelletje (geweest)

    Kan ik inkomen. Er bestaat natuurlijk niet zoiets als een 'vleugelspeler' maar wel een speler die op de vleugel speelt/opzoekt (en daar goed in is). Dat zou toch met 'Teamvision' worden aangepakt, dus als iemand veel over de flanken gaat dat de AI daar op gaat anticiperen/reageren/aanpassen. Ben net zo benieuwd als jij;)

    :)

    Wat logisch is lijkt me want met 4 CB's kan je niet echt voetballen maar wel verdedigen.

    Maar ok, ik ben net zo benieuwd naar PES2008 als iedereen alleen ben ik gewoon niet het type dat makkelijk zegt dat het 'beter moet/kan' behalve in de gevallen dat ik hetzelf beter zou kunnen, ja dan wel:) Helaas zit in niet bij Konami te proggen en iedereen weet dat een goeie AI in elke game lastig is en in bijna alle games ver te zoeken is (hoewel ik momenteel Bioshock speel en die Big daddies toch wel een AI hebben die boven alles uitsteekt wat ik tot nu toe in (shooter)games heb gezien ... nog steeds dom natuurlijk maar veel minder dom dan gebruikelijk:)
     
  20. Molly

    Molly #PES2015 #FTW

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    7
    De releasedatum wordt eerdaags bevestigd door Konami volgens WENB, dus staat nog niet definitief vast. Formeel gezien:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina