VVD: Rutte zet Verdonk uit fractie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 13 sep 2007.

1. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Niet aan gedacht, maar daar maak je zeker een punt.

Maakt Rutten zich populair nu? Ik denk het niet. Verdonk had namelijk bij de laatste verkiezingen de meeste voorkeurstemmen. En dat is toch een behoorlijk deel van de VVD wat achter Verdonk staat (stond?). Het is nog allemaal te bezien.

2. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Als je het mij vraagt een vreselijke fout van de VVD, dit gaat ze een boel stemmen kosten!
    Ik zal het geweldig vinden als Wilders en Verdonk samen gaan werken!
    Op naar de revolutie waar de Nederlandse cultuur behouden blijft!
    (ik ben niet racistisch maar ik ben wel van mening dat de Nederlandse cultuur de laatste tijd verloren gaat!)

3. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de accute aanleiding hiervoor een beetje zwak, maar ik vermoed dat het meer een excuus is om Verdonk vanwege eerdere 'vergrijpen' uit de fractie te knikkeren. Ik stem geen VVD, dus op zich maakt het me verder niks uit, maar ik denk dat ik als VVD-er hier blij mee zou zijn. Ze is een slecht politica/cus (hoe zit dat tegenwoordig met die politiek correcte spelling?), en zorgt alleen maar voor onrust in de fractie.

4. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Het enige wat wilders doet is alleen maar haat zaaien tussen verschillende bevolkingsgroepen.

5. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    Als Rutte de aandacht die hij nu krijgt weet om te zetten in populariteit, kon dit wel eens goed uitpakken voor de populariteit voor de VVD. Maar dan moet hij wel doortastend optreden, en besluiten durven nemen! Dit was zeker een snel besluit, dat voor mij onverwacht kwam. Maar beter een beslissing dan eeuwige twijfel.

En tsja, Verdonk...ze trok weliswaar stemmen aan, maar was nou niet bepaald altijd even diplomatiek bezig...

6. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Sjezus, De VVD wilt echt geen stemmen meer.

Het lijkt mij beter als Rutte zelf vertrekt en dat ze Verdonk lijsttrekker maken. Ik was altijd al voor Verdonk. Niet zo zeer dat ik haar ideeën zo goed kan waderen, maar zij kan de VVD wel weer naar de top trekken. Maar als de VVD dan toch zonodig een centrale partij ipv rechtse moet worden, dan het zij zo, maar mijn stem is iig weg.

Rutte is aanfluiting van een lijsttrekker. Het is een heel slimme man, maar lijsttrekker? Nee, dat zal hij nooit echt worden. Ik vind Rutte de perfect om 2de man te worden, hij mist alleen het charisma van een lijsttrekker. Daarbij kan hij ook niet goed praten. Zo vaak moest hij al op iets terug komen wat hij eerder had gezecht of is durft hij niet te antwoorden omdat hij bang is wat de partij denkt.

Mijn conclusie: Ik heb liever Rutte er uit dan Verdonk eruit.

7. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Verdonk is na haar ambtstermijn als minister een populist geworden. En het hele gekibbel met Rutte heeft de VVD totaal niet geholpen. Ik zie ze liever beiden vertrekken.
    Tevens is de hoeveelheid stemmen die Verdonk kreeg irrelevant aangezien ze niet 51% van de VVD stemmen kreeg.

8. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vond Verdonk verschrikkelijk. Ik zelf ben blij dat ze weg is. Alleen dit moment en de directe aanleiding komen bij mij niet echt overtuigend over. Als dit nou een aantal maanden geleden had plaatsgevonden...

@ Dahouseman, heel goed punt! Ik vind Rutte zeker een slimme man en hoewel ik vind dat hij wel goed kan praten, mist hij idd het charisma om lijsttrekker te zijn. Je hebt gelijk, hij zou een goede tweede man zijn.

9. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    En ja hoor. Weer zo'n 'ik ben niet racistisch maar' excuus. Als je Wilders steunt ben je in ieder geval een behoorlijke rechtse bal. Naast het feit dat zijn ideeën overduidelijk nergens op slaan, is zijn politieke taktiek ook nog eens uiterst doorzichtig. Iets roepen en dan een paar dagen de anonimiteit induiken: huppa, weer 5 zetels erbij in de peilingen. Dat mensen daar nog intrappen. =(

10. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ach, je kunt het ook anders bekijken. Voor de mensen die links willen stemmen zijn genoeg alternatieven (van midden-links, tot vrij links). Aan de rechterkant van het spectrum is het vrij rustig ;). De VVD kruipt steeds meer naar het centrum en wat is er rechts nog over?

Zijn ideeen zijn niet goed en het zijn vooral losse flodders, maar als je rechtser dan de vvd wilt stemmen zijn er niet veel mogelijkheden..

11. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Mag ik even die bal weerkaatsen?

Dit is dan weer zo'n reactie van ik ben anti rechts dus laat ik ze even afzijken. Los staant of Wilders nu goed is of niet vind ik dit ook geen hoogstaande reactie.

Even je mening roepen zonder enige onderbouwing kan iedereen (Wilders slecht). Daarbij zijn zijn politieke trucjes kennelijk niet zo slecht en is de SP hier ook een grote fan van. Wilders wilt teminste nog reageren, het eerste wat de SP roept toen ze veel zetels kregen was dat "ze niet met de andere partijen konden reageren." Ook een mooi kunstje van aandacht trekken en als je de aandacht hebt snel wegduiken.

En zo kan je nog wel even door gaan over nog wat andere partijen.

Hoe dan ook, als je tegen Wilders bent kan ik dat begrijpen, maar reageer niet op hetzelfde niveau als die "rechtse bal" ;)

En zoals hier boven gezecht is Wilders zo slim geweest om een gat in de markt te zien. Er is geen goede rechtse partij meer (na mijn mening). VVD trekt naar het centrum, iets wat ik heel jammer vind. Ik denk als ze nou eens een keer wel echt Liberaal werden, dat ze weer een heleboel stemmen konden krijgen. En voordat iemand hier op reageert: "Rechts is niet slecht, extreem rechts wel. Zelfde geld voor links." Dus als ik zeg dat de VVD weer rechts moet worden betekend dat niet dat alle buitelanders het land uit moeten ofzoiets.

12. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dit is niet zo'n reactie. Leuk van je om me als 'anti-rechts' bestempeld. Ik ben niet zozeer tegen alles wat rechts is, maar ik mag Wilders als politicus gewoon totaal niet. Om even een voorbeeld te geven: ik ben het totaal niet eens met Filip Dewinter (Vlaams Belang), maar in tegenstelling tot Wilders lijkt hij aardig in staat om zijn meningen te formuleren en overal te komen verdedigen. Niet zoals Wilders die een beetje ongefundeerd gaat lopen schreeuwen, en iedereen die hem tegenspreekt van een one-liner voorziet zoals 'bent u nou helemaal gek geworden' of 'dit is een ronduit belachelijke uitspraak'. Het is niet zozeer dat Wilders mij irriteert omdat hij erg rechts is (hoewel hij dat wel is en ik het absoluut niet met hem eens ben); het is gewoon dat zijn manier van politiek bedrijven een intellectueel gehalte van 0,0 heeft. Ik ben heus geen extreem-linkse kutkraker die een excuus nodig heeft om zijn (anti)fascistische knokploeg weer te mobiliseren.

Ik bedoel, een verbod op de Koran in huishoudelijke kring: hoe wil je dat in godsnaam gaan doen? Honden speciaal trainen zodat ze op 1 kilometer afstand Korans kunnen ruiken? Wat een onzin. Wilders wist dat het nergens op sloeg, en gebruikte dit alleen maar om weer eens het nieuws te halen en een totaal onnodige discussie los te maken.

Dat de SP het ook fout doet betekent niet dat Wilders het automatisch goed doet. Ik stem niet op SP en ik vind het ook een partij van niks geworden.

Waarom zie ik hem dan vrijwel nooit in een debatprogramma na zo'n uitspraak? Heb jij van hem gehoord na die goedkope vergelijking tussen de Koran en Mein Kampf? Ik niet echt, moet ik bekennen. En als hij een keer reageert komt er meestal niet meer uit dan populistische wartaal.

Was Wilders niet zo voor het principe van het beestje bij de naam noemen? Rechtse bal of rechtse populist met een anti-islamitische agenda die door middel van onderbuikpolitiek de stemmen weet te trekken van voormalige Fortuyn-stemmers, het blijft hetzelfde.

Een gat in de markt voor paranoïde Sjonnie's die eindelijk een politicus vinden die hun standpunten kan verwoorden zonder als een racist over te komen. Uitzonderingen daargelaten, maar als ik rond verkiezingstijd zo de radio beluister zijn de argumenten altijd iets in de richting van 'ja maar als je naar buiten gaat word je in elkaar geslagen door buitenlanders' en soortgelijke wazigheden. De PVV is overigens geen goede rechtse partij. Het zijn een stel populistische schreeuwlelijken bestaand uit de zeer onzekere Geert Wilders en een bende ja-knikkers.

Ik stem normaal meer aan de linkerkant, maar voor mij blijft er ook weinig over. Van GroenLinks is het goed dat ze veel aandacht aan het milieu besteden, maar ik vind de manier waarop ze de nationale geschiedenis verkrachten uiterst irritant. Als je met het woord VOC-mentaliteit gelijk begint te zaniken over slaven dan heb je het gewoon totaal niet begrepen. Ook vind ik hun steun aan organisaties als Antifascistische Actie en soortgelijke Sturmabteilung-immitaties reden genoeg om niet op ze te stemmen. SP was wel schattig toen ze nog op 4 zetels stonden, maar zo gauw ze in de peilingen boven de 15 uitkomen krijgen ze waanideeën en gaan ze rare dingen roepen. Die partij-organisatie deugt ook van geen kanten. PvdA heeft een paar goede politici, maar over het algemeen zit het toch te vol met overdreven diplomatieke figuren die hun woorden terugnemen zo gauw ze merken dat mensen erover gaan praten, om in de smaak te blijven vallen bij de christelijke moraalridders; een benaming waar ze na het afgelopen jaar zelf ook voor in aanmerking beginnen te komen.

Maar ja, we hadden het over de VVD. :9

Laatst bewerkt: 14 sep 2007
  13. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, dit was precies de reactie die ik wou uitlokken. Dit is een goed onderbouwt verhaal waar we iets mee kunnen. Goed bezig :)

Maar zoals je zei, laten we het even bij de VVD houden O-)

14. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Jij hebt DUIDELIJK nog nooit een echt debat gezien met Wilders of wel? Alleen korte stukjes op de TV misschien, in het journaal waar dan 4 seconden alleen die oneliners aan bod komen. Zijn manier van politiek bedrijven is trouwens hetgeen dat eindelijk de politiek weer naar de mensen brengt. Alle polici proberen altijd zo cryptisch mogelijk te antwoorden en zo moreel verantwoord als het maar kan zonder dingen bij de naam te durven noemen. Wilders zegt het gewoon, en dat waarderen mensen. Duidelijkheid in de politiek, waar sta je voor, wat wil je bereiken en daar ook bij blijven.

Ook dit bewijst weer dat je geen echt onderzoek hebt gedaan naar wat je zegt. De koran verbieden is op zich geen slecht idee. Als je bedenkt dat Mein Kampf verboden (het is verboden haatzaaiende teksten te verspreiden) is kan op dezelfde grond ook de Koran verboden worden. Dit gebeurd echter niet. Een gegronde redenering dus. Hoe we het eventueel gaan uitvoeren is een volgende zaak natuurlijk. Maar als je je daardoor laat afschrikken is het dwijlen met de kraan open.

Ik heb hem gehoord na die uitspraken hoor :)

Whatever :) Fortuyn had een groot deel van nederland achter zich, democratie is een mooi iets. Wilders is nu al groter dan Groen Links en D66.

Dan zijn er wel erg veel Sjonnies in Nederland, misschien tijd voor je om te verhuizen want het ziet er naar uit dat er volgende keer nog meer mensen op hem gaan stemmen. Je argumenten slaan ook weer nergens op overigens, ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat ze in elkaar worden geslagen door buitenlanders als ze naar buiten gaan. Dit zijn echt zinloze argumenten, maarja zo gaan er wel meer te werk. net als Bij fortuyn overigens, je wil pim, geert etc niet horen dus luister je naar de media die uiteraard alleen de sensatie laat zien.

De VVD maakt mijn inziens hier de grootste fout uit hun bestaan. Rutte heeft geen uitstraling en door nu Rita aan de kant te zetten splits de VVD zichzelf nog meer op. De VVD wordt hierdoor nog kleiner en de kiezers worden verdeeld over PVV en Rita. Zonde eigenlijk, want als Rita en Geert samen verder zouden gaan kon het nog leuk worden volgende verkiezingen \o/

15. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Ik word er altijd zo moe van, dat als je "rechts" zegt, dat mensen dat gelijk koppelen aan "allochtonen het land uit" :x.
    Maar rechts staat net zo goed voor de economie en het bedrijfsleven ...

16. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Precies, zonder economie en bedrijven geen zorgstaat.. iets dat veel mensen nog wel eens vergeten (weg met schiphol! belast de stink autos! omhoog met de belasting voor hard werkende!)

17. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Eh, ja ik kijk wel degelijk weleens hele debatten met Geert Wilders. Politiek24 enzo, dus je conclusie is fout. Jammer joh. Ik ben goed op de hoogte van hoe hij zich tijdens een debat doorgaans gedraagt, met een quasi-verontwaardigdheid die dan zou moeten dienen om zijn tegenstanders schuldig te moeten laten voelen of zoiets.

Wilders is bezig zich te profileren ten opzichte van de doorgaans nogal wazige politici die na 1 dag hun woorden intrekken en dat soort dingen. Daar ben ik geen fan van, maar duidelijkheid en een overduidelijk gebrek aan nuance met als doel het inspelen op de primitievere gevoelens van mensen zijn twee verschillende dingen.

En de Bijbel dan? Staan daar ook geen teksten in die oproepen tot het doden van ongelovigen? Voor de rest staan er zulke smakelijkheden in als het kapotgooien van kinderen tegen rotsen en het levend verbranden van gevangenen in steenovens. Als je Duits een beetje goed is moet je zelf maar eens een kijkje nemen:

http://www.unmoralische.de/morden.htm

Het feit dat Wilders alleen de Koran noemt, en zichzelf daarnaast nog als een soort posterboy van de Judeo-Christelijke cultuur neerzet, maakt hem op dit punt zeer ongeloofwaardig, en als je eraan twijfelt dat Wilders' intentie was om de hoofdpagina's te halen met shockerende uitspraak nummer zoveel, dan 'bent u knettergek geworden'.

Mein Kampf is overigens wettelijk gezien niet verboden, wat het idee van Wilders om de Koran te verbieden nog onpraktischer, irrelevanter en ethisch gezien ook vager maakt.

Gek zeg. Ik heb zowel op BNR Nieuwsradio, Radio 1, het NOS journaal en verschillende actualiteitenprogramma's die dag verdacht vaak gehoord dat Wilders geen behoefte had om commentaar te geven.

Die zijn er inderdaad, ja. Leuk dat je dat zegt trouwens, aangezien de vorige keer dat iemand zei dat hij ging verhuizen vanwege Wilders (in een sarcastische context overigens), de hele Wilders-horde hem neerzette als iemand die de democratie niet aanvaardt. Dus omdat ik tegen Wilders ben moet ik het land maar uitgaan, logisch.

Ik ben trouwens niet bang voor zijn partij. Ik hoop alleen dat de regeringspartijen de PVV een keer mee laten doen in een coalitie. Dan is het zeer snel afgelopen, aangezien ze dan naast willekeurige dingen te roepen die uitspraken ook nog eens waar mogen gaan maken aan hun kiezers. Dat gebeurt altijd. Daarom is D'66 nu ook zo'n kleine partij, en bestaat de LPF nauwelijks meer. Daarom wilden SP en GroenLinks het kabinet ook niet in. Dus als de regeringspartijen niet te stug zijn, en Wilders zichzelf niet bij voorbaat neerzet als een politieke paria, is het snel uit met dat feestje.

Dus met andere worden: "nietus". Bedankt. Met die redenering kan ik echt enorm veel. Over zinloze argumenten gesproken.

Ja, het zullen de linkse media wel weer zijn. Nog meer ouwe koek. Verzin iets nieuws. De media die ik raadpleeg zijn lang niet altijd afhankelijk van wat dat ook, noch op sensatie of iets dergelijks belust. Ik heb het trouwens niet alleen van de media. Ik ken persoonlijk niemand die op Wilders heeft gestemd vanwege een andere reden dan dat hij beef heeft met moslims. Uit mijn persoonlijke ervaring zie ik alleen het type racist in de kast ("ik ben niet racistisch maar") en paranoïde oude mensjes die uit het niets altijd Turken met zakken met geld zien rennen en altijd lastiggevallen zeggen te worden door hangjongeren terwijl ik daar gekgenoeg nooit last van heb. Daarnaast hoef je maar oude LPF verkiezingsspotjes te bekijken om te zien waarop ze zinspelen, en wat hun doelgroep dus is. Van die spotjes als een vrouw die werd aangerand bij een supermarkt op klaarlichte dag. Bangmakerij en onzin.

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    vandaag had ik een interview. Wat is mijn mening als raadslid van de VVD.. ik voel me K.. maar dat is omdat mijn oma is overleden. Wat vind ik? Slecht besluit? Ga ik weg bij de VVD? Nee de reden dat ik lid ben geworden van de VVD is er nog.. de grond beginselen. Maar Rutte is in iedergeval niet de persoon welke de partij kan leiden

19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Morgen congres in Veldhoven (Koningshof). Dat is hier dichtbij, misschien ga ik wel een kijkje nemen! :+

20. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ik bijna zeker weet dat de meeste mensen op wilders stemmen om zijn haat tegen moslims. Heb jij ooit horen zeggen: Ja ik ga op wilders stemmen, hij heeft zon fantastisch plan over de economie!!. Nee je hoort alleen maar dat ze stemmen omdat hij de buitenlanders tegenwerkt. Je ziet het overal op forums, mensen die zeggen op wilders te stemmen omdat hij "De enige is die de Nederlandse cultuur probeerd te houden" "Hij de enige is die Nederland Nederlands houd" Etc etc, en waarom gaat het altijd bij moslims bij hem? Sorry, maar iemand als Wilders heeft niets goeds toe te voegen aan Nederland. Het enige wat er gebeurd is het land alleen maar uit elkaar drijven.
    En nog even over buitenlanders, ik snap die haat van mensen niet t.o.v. hun? Waarom haten mensen hun zoveel? Wat zou jij doen als jij in een land woont waar amper riolering is, geen stroomvoorziening of schoon water. Zou jij niet naar Nederland willen komen als je de kans krijgt?

Deel Deze Pagina