1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Beamer [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Opgeduveld

    Opgeduveld Active Member

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0
    Max zo'n 2000 uur, eer dat je dat erop hebt zitten ben je een paar jaar verder. Lamp kost zo'n 200 / 300 euro..
     
  2. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar voor 400 euro vind je er niet een die er zo weinig uurtjes op heeft zitten ;)

    TX100 gaat trouwens 3000 uur mee in eco-mode, licht genoeg.
    Ik ben trouwens over de 1000! Na iets minder dan 1,5 jaar! :)
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Hitachi heeft wel veruit de goedkoopste lampen, is wel een voordeel.

    Op een egaal witte muur wil prima. Uiteraard verlies je wel wat kwaliteit, maar daar valt mee te leven. Wat je het meeste mist zijn zwarte randen om het beeld, die werken nl (iig voor het oog) contrastverhogend.

    Je kan natuurlijk ook gaan verfen! Kwaliteit schijnt bizar goed te zijn.

    http://www.homecinemacity.nl/Vogels...scherm-kader-op-m-thuisbioscoop-pr-16322.html

    Mijn beamer (hitachi pj-tx100) kostte vorig jaar maart 500,- met 1000 uren op de teller. Hou er echter rekening mee dat mensen die timer zelf kunnen resetten. Iaw ik zou niet al teveel vertrouwen op marktplaats maar eerder op het HT forum ed.
     
  4. aaron88

    aaron88 Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik wil dus een beamer gaan kopen begin volgend jaar (aangezien ik net een nieuwe tv heb gekocht:emo:)
    Ik heb een beetje rond gekeken op dit forum en op het HTforum. Ik zag dat veel mensen heel positief waren over de Epson EMP-TW700 of de TW600. Ik zit er dan ook aan te denken om een van deze dan te gaan kopen, ik denk toch meer aan de 700 (Ik wil het rond de 1000-1100 houden). Het is een must dat het een hd beamer is i.v.m xbox 360 en films.
    De kamer waar hij dan komt de hangen is m'n slaapkamer op zolder. Groot zat dus. Nu heb een paar vragen:

    EDIT: Ik zoek wel een lcd beamer want ik las dat DLP niet beter is met gamen.

    1. Heeft iemand ervaringen met deze beamer en zo ja, valt de scherpte te verglijken met een hd-tv? (ik heb de post van de Epson EMP-TW600 een pagina terug al wel gelezen)

    2. Weet iemand een andere beamer rond mijn prijsklasse die toch minstens even goed is als deze Epson? Dan let ik vooral op de lichtopbreng en scherpte/kleur.

    3. Zal je veel verschil merken qua doeken. Op Htforum las ik dat het beste een high contrast doek kan nemen. Maar zal je dan veel verschil merken met een standaard doek?

    4. Wat zal zo'n doek kosten. ( ik ben er nog niet uit welke maat, dat zal het wel lastig maken denk ik;) )
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2007
  5. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    1. Check post #76, daar staat de review an Ocissor met zn TW700. Erg positief :)

    2. Hitachi TX-300, Sanyo PLV-Z5, Panasonic PT-AX100

    3. Blijkbaar wel, je kan je het beste op die site even inlezen qua doeken. Zelf heb ik een High contrast scherm (grijzig) zodat de zwartwaarden beter uitkomen.

    4. Ligt aan de grootte, en of je een vast, handmatig of elektrisch scherm wilt. Denk aan 150-200 euro.

    Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel.

    Mvg,

    Sjoerd
     
  6. aaron88

    aaron88 Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    thnx voor je snelle reactie, heb ik veel aan:thumbs:

    EDIT: Ik denk toch dat ik voor de Epson EMP-TW700 ga.
    Dan ga ik nu ff uizoeken welke scherm ik neem
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2007
  7. aaron88

    aaron88 Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    oke ik las op beamerschermen.nl:

    176X106 €189
    196X118 €219
    216X129 €239
    256X151 €289

    en zou zou ik natuurlijk de grootste willen hebben dus dat word 256x151.
    Ik wil sowiezo een breedbeeld scherm.
    Zit ik dan met dit scherm aan het grootste scherm wat ik kan krijgen voor de epson beamer of hebben jullie een nog grootter scherm?

    dan nog 1 laatste vraag: Wat is de maximale scherm grootte dat deze beamer aan kan?
     
  8. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een boel vragen heb je:+

    Persoonlijk zou ik in de buurt van de 2 meter blijven. Je ziet dat de meeste mensen een scherm hebben met dergelijke afmetingen. Je kan prima projecteren op een scherm van 4 meter breed, alleen moet je je dan afvragen of het dan wel plezierig kijken is. Ik bedoel, een film kijken moet niet zoals naar tennis kijken worden, als je begrijpt wat ik bedoel ;).

    Ik heb zelf een ongeveer 180cm breed scherm in de bestelling staan. Ik hoop dat deze aankomende week geleverd kan worden zodat ik niet meer op een rolgordijn hoef te projecteren.

    Via deze site kan je zelf alle afmetingen invoeren en kijken wat de mogelijkheden zijn: http://www.projectorcentral.com/projection-calculator-pro.cfm :)
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2007
  9. aaron88

    aaron88 Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    haha ja, daar is het forum voor*)

    maar over de afmetingen, je hebt gelijk
    Je kan ook té groot gaan.
    Ik denk toch dat ik rond die 2 meter 30 blijf en niet hoger:thumbs:
     
  10. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag ben ik even bij Beter Beeld & Geluid geweest in Hilversum.
    Van een demo genoten in hun HT-ruimte, met oa een:

    JVC HD1....1080p...:eek:...niet normaal _O_

    Nog even sparen :+
     
  11. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Die zou ik zo graag willen zien. Lijkt me prachtig. Maar eigenlijk kan ik me niet voorstellen hoe het beeld nou is. Is het juist niet indrukwekkend (zoals bij dure speakers)? Wat is het grootste verschil met je TX100?
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    enige nadeel is dat beide consoles dus vrij slecht met fullhd materiaal omgaan.
     
  13. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Nouja....de scherpte...het contrast...de kleuren O-)

    Alles is gewoon een stapje hoger. We hadden stukje Happy Feet gekeken, met die shots waar echt duizenden pinguins lopen. Het grappige is dat je er dan ook duizenden ziet. Zwarte balken zijn ook echt goed zwart. KLeuren springen van het scherm af. Begrijp me niet verkeerd; ik geniet eigenlijk gewoon evenveel van mijn eigen set. Maar dit is gewoon wat higher-end allemaal. Zo blijf je tenminste wat te dromen hebben :)
     
  14. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Vet Dusky! Zowel die sketchup sketch als het feit fat je die Barco 'in beheer' krijgt. Ben heel benieuwd naar hoe het uiteindelijk wordt.. ik ga nu gelijk ook even sketchup proberen, mijn plannen proberen te visualiseren :)
     
  15. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Nou die sketchup klopt nog niet helemaal. Ik heb al een betere gemaakt. Hier is mijn kamer veel te breed, nou ja, eigenlijk klopt er gewoon helemaal niets van. Er staat nog een betere.

    En die barco krijg ik niet in beheer, die ga ik kopen :D En het mooiste is nog: Je kunt er (makkelijk) 1080p op draaien. Maar ik zie net dat Assassin's Creed is uitgesteld, dus dan heb ik weer sneller geld voor een beamer. Misschien is hij er in november al wel.
     
  16. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Maar is zo'n Barco niet verschrikkelijk onderhoudsgevoelig, lawaaiig en duur in onderhoud?

    Want als de enige nadelen duur en groot zijn (de beamer), dan is het voor mij ook nog wel een overweging waard om een goede 2e hands te zoeken..
     
  17. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij is alleen niet echt 1080p native, dus het heeft niet al te veel zin :)

    Als het een Barco Data 500 is staat HIER trouwens een maximale resolutie van 1024X768p. Waarschijnlijk is dat je ook natieve resolutie trouwens.
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2007
  18. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik zou zeggen: Lees dit topic eens door. Daar zal uitkomen dat het op het begin wat tijd kost (de prijs is 2e hands belachelijk laag, die ik ga kopen kost 160 euro), maar dat het daarna zowat geen onderhoud kost. Af en toe wat stof verwijderen. En lawaaiig valt nogal mee volgens mij. Het is alleen wel best warm.
     
  19. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Hmmmm ik wil wel een beamer die native 1080p aan kan. Er zijn toch Barco modellen die dit ondersteunen?

    Beeldkwaliteit van die dingen moet om te smullen zijn. Maar als ik Dynamike mag geloven is de HD1 ook niet verkeerd :p

    Voorlopig kan ik de Optoma HD-80 voor een heel mooi prijsje krijgen, alleen is dat een DLP beamer en ik weet niet of ik dat 'onrustige' (sommigen vinden het niks, anderen prima) beeld wel aan kan/wil. A.s. November moet ik er echt 1 gaan kopen en de keuzes blijven zich opstapelen. Ik wil eigenlijk eens een keer alle goede opties naast elkaar, of na elkaar bekijken. Met mijn eigen ogen.

    Hoe dan ook, klinkt vet Dusky, zo'n Barco bak. Houdt ons op de hoogte.
     
  20. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Nou aangezien zo'n CRT beamer helemaal niet met pixels werkt, kun je er gewoon een 1080p apparaat aanhangen, en dan geeft hij dat ook weer. Ook de Barco 500 die ik ga kopen.

    BTW: Dit zijn die goede sketches:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina