1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

de "big" motoren,scooters en brommers thread :)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 17 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    helaas is het zo dat je tegenwoordig op de nieuwe rollerbanken niet boven de 65 km\h gecorrigeerd mag hebben, anders heb je 4 weken de tijd om hem standaard te maken + een dikke boete
     
  2. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste hoor je het verschil tussen een 50cc cilinder en een 70cc cilinder. Ook als je 45 rijdt. Wanneer je op de rollerbank met je 70cc cilinder heb je toch echt een leuke boete. Hoe hoog is natuurlijk niet te zeggen. Je hebt heel veel verschil in cilinders en de bijbehorende snelheden. Als jij een goede (meestal dure) 70cc cilinder hebt die veel toeren kan maken, een hele goede uitlaat welke goed presteert op 70cc en je scooter helemaal perfect heb afgesteld dan kan je toch wel de 110 halen. Maar wanneer je een 70cc cilinder koopt, een brakke uitlaat erop hebt en je de scooter niet goed afstelt haal je waarschijnlijk de 70. De boete word berekend over de overscheiding van de maximale constructie snelheid. Dat is dus bij een scooter die 110 gaat toch even wat meer boete (of inname) dan bij de andere scooter die 70 gaat.

    Wettelijk Aansprakelijkheid = alleen verzekerd voor schade die JIJ toedoet aan anderen, niet voor jezelf. Daarom ook het goedkoopste type-verzekering.
    W.A + Diefstal = Verzekerd voor het bovenstaande + Diefstal (Mits je een 4 sterren ART goedgekeurd slot hebt en de scooter altijd bevestigd is aan de aarde).
    W.A. + Diefstal + Schade = Bovenstaande + Bovenstaande + Schade, wanneer je valt met je scooter wordt die ook vergoed.

    Des te meer opties bij je W.A. verzekering des te hoger de verzekeringspremie. Je moet minimaal W.A. verzekerd zijn als je brommer (auto of motor) gaat rijden.

    Ben ik het mee eens. Je kan het beste een standaard, of een scooter die iets harder loopt dan de constructiesnelheid kopen dan een scooter die gigantisch is opgevoerd.

    Vroeger werd inderdaad het vermogen gemeten ipv van de snelheid. Tegenwoordig is dit veranderd en meten ze de snelheid van de scooter (betrouwbaarder dan vermogen meten en omrekenen naar km's). Het aantal KW vermogen wordt trouwens ook nog aangegeven worden op de rollerbank.
     
  3. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    mwa daar wil ik je daarop tegen spreken pimmy en danger (was het niet vorige keer met die aerox ook zo? :cool: )

    ik denk juist de mensen met een gruwelijk opgevoerde brommer (Evo, Evo 2, Speed, Cross, manston etc. etc.) dat die juist wel heel erg goed met hun spul omgaan. Kijk met een cilinder die 13~14 K aan toeren draait moet je echt wel rond de 200 a 300 km naar je zuiger kijken als het al niet eerder is.
    Ik denk eerder dat de scooters met een DR of de Replica'tjes (Malossi) in die "rag" catergorie vallen.

    Maar de echte "project" scooters, die vaak naast die dikke 70cc of zelfs 80 cc (2F4R) ook nog is prachtig optisch getuned zijn, niet vaak terug op marktplaats. Eerder op scooter freaks :cool:
     
  4. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    't blijft toch een vreemd idee dat ik mijn (boodschappen) scootert op mag voeren totdat hij ploft,zonder dat ik er ook maar een bekeuring voor krijg.

    wetgeving zit wat dat aangaat zo krom als het maar kan in elkaar.



    maar klagen hoor je mij niet :+
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2007
  5. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    genaaid noem ik dat

    zojuist me schaderapport ontvangen.....498€ aan schade door die klootzakken :emo:
     
  6. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
  7. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    wtf....hij stopt en wordt meteen op ze helm geslagen? :emo:

    amerikanen.....
     
  8. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Hee mensen vraagje, mijn beta paar paginas terug wil ik nu optisch aanpakken, ik zit dus te twijfelen tussen CARBON of CHROOME accersoires denk aan Waterpomp, Carter enz. wat vinden jullie?
     
  9. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Chroom staat gaaf bij zwart. Alleen jouw uitlaat is dan weer niet chroom wat het minder mooi maakt. Lastig, Lastig, Lastig. Ik zou toch voor chrome gaan.
     
  10. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Mmm, ik weet het echt niet zwaar irritant :9 Maar ik vind Carbon toch wel wat sportiever staan zeg maar
     
  11. YamaRox

    YamaRox Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    kan ook kijken voor witte(geen doorschijnende)knipperlichtglaasjes en dat soort stuff, als je waterpompbehuizing er nog goed uitziet zou ik die gewoon nog houden ziet er chill genoeg uit, lexus achterligt ofzow is ook leuk

    heb zelf een een aerox met felgroene kappen van str8, str8 achterlamp met leds en sito+ uitlaatje loopt ook al 85 en daarmee elke schooldag 100 km:p
     
  12. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    naa wit en zwart vind ik TE valt erg op, ga wel die letters op het achterspatbord staat zo verticaal BETA die letters laat ik wit bestickeren dat is het enige witte denk ik of misschien maak ik de stickers chroom.

    Maar ik wil toch welz eker een andere carterkap dus crhoom of carbon zal morgen eens ff kijken of ze wat in de winkel hebben
     
  13. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    85 met standaard cilinder?
    of zegt je teller dat?
     
  14. YamaRox

    YamaRox Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    auto en motor teller zegt dat \o/ met gianelli NRX heb ik 90 gehaald.
    mijn eigen teller gaat tot 80, meter staat soms bijna verticaal naar beneden

    maar zijn er wel meer die het halen hoor, zijn echt snelle blokies minarelli
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2007
  15. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik heb hier nog een Sito + liggen waar ik 2 weken meegereden heb iemand intresse? Btw is Minnirelle Horiontaal

    [​IMG]
     
  16. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    past ie ook op mijn honda????









    :+
     
  17. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit vind ik dus echt onnodig, binnenkort krijg ik mijn scooter (Peugeot Jetforce)
    die laat ik mooi een km'tje of 65 lopen! Hard zat en als ik word aangehouden ben ik mijn scooter in ieder geval NIET kwijt:thumbs:
     
  18. midnightwarrior

    midnightwarrior .

    Berichten:
    465
    Leuk Bevonden:
    0
    Binnenkort op mijn tgb507 :
    -Athena Racing70cc Cilinder:lol: (aluminium 70cc, vlinderpoort> de snelste voor morini) toch wel wat sneller dan de gilardoni 50cc alu die ik nu heb
    -Van yasuni Z naar yasuni c16, moet helemaal omgelast worden helaas.

    Hij wordt ook opnieuw gespoten, binnenkant en accenten worden sowiezo wit, maar ik ben aan het twijfelen aan de basis kleur, rood.blauw of fluor groen. weet iemand anders nog een mooie kleur?

    Maar ik had een vraag, ik heb een 17,5 mm , maar met mn nieuwe setup is dat denk ik niet genoeg. Ik zit te denken aan 21 mm. of zal 28mm meer nut hebben? (verbruik maakt niet uit)

    En oja, voordat iedereen gaat reageren over tgb507,
    ik ben niet retarded ik weet ook wel dat tgb geen goed merk is enz, maar ik heb ook wel een aerox gehad, en heb ook een firefox achter staan als projectje. Het is gewoon een uitdaging omdat echt heel veel onderdelen aangepast/omgelast moeten worden. Weinig mensen hebben deze scooter,(vooral weinig mensen die er iets aan hebben gedaan) daarom blijft het origineel. Kon ik moeilijk over aerox/firefox zeggen;)

    Foto's:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2007
  19. YamaRox

    YamaRox Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0

    die van mij ben ik ook niet kwijt hoor als ik op roller moet en aan 65 ben je heel snel aan gewend en word het saai


    21 mm is prima voor 70 athena, veel denken hoe groter hoe beter maar dat is absoluut niet zo 21 is een goede keuze.
     
  20. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Als jij meerdere malen word gepakt op de rollerbank met zo'n snelheid word je scooter ingenomen en vernietigd, is ook gebeurd bij een vriend van mij!
    En zo ver hoef ik ook niet, dus op de maandag morgen lekker rustig aan met een km'tje of 65 vind ik heerlijk!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina