mediacenter, vista of gewoon xp!?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door x76xdemonx76x, 26 sep 2007.

1. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Derden (hardware fabriekanten) kijken niet meer naar hardware uit het jaar kruik, en mensen verwachten WEL dat een OS het even gaat ondersteunen... :confused: mis ik iets? volgens mij ligt het dan toch echt aan de derden zoals jij het noemt. :{ Maargoed dat is een welis nietes verhaal, en heb ik echt geen zin in sorrie...

En ik geloof je hoor dat je een goedkoop Windows license product thuis in de kast hebt liggen hoor, echt waar!

2. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    mijn specs:

2gb ram
    amd 3500 2.21 ghz 64bit
    Moederbord is een ms-7025
    nforce 3 chipset
    nvidia 7800GS 256mb AGP videokaart
    SB Audigy 2 zs audiokaart

1x80 1x250 ide schijven
    1x500 sata schijf

1xcdrw
    1xdvdrw

dus lijkt mij genoeg voor vista... toch?

3. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Damn, wat ben jij kinderachtig en zielig zeg. Echt fanboy gedrag vertoon je gewoon. Ik wist niet dat je ook fanboys had bij OS'en. Je avatar zegt trouwens ook al wat.

Mijn argumentatie is inderdaad wat aan de korte kant, dat ben ik met je eens. Toch staat in mijn post duidelijk mijn mening verwerkt, ik denk dat ik het voor jouw allemaal is ga accentueren, wordt het je misschien duidelijk. Want snel van begrip ben je kennelijk niet. IK vind dat windows Vista niet het geld waard is ten opzichte van windows XP nu. IK HEB er geen 100, of misschien wel 300 euro voor over om Vista te draaien.

De engelse zin in mijn post was puur bedoeld om mijn mening kracht bij te zetten. En jij weet ook wel dat het slaat op "waarom zou je iets veranderen als het allemaal goed draait?". Als je dat nog niet eens interpreteert uit mijn post zijn we NU uitgepraat. Dat jij die zin als stoer beschouwd, zegt alweer genoeg voor mij.

Daarnaast beweer jij dat omdat Vista nieuwer zou zijn het daarom beter is. Dit is voor mij hetzelfde als mijn MP3 speler met 1 GB weggooien omdat er een nieuwe MP3 speler met 2 GB bestaat. Mijn 1GB MP3-speler voldoet nog prima, voldoet nog aan mijn wensen, waarom zou ik die weggooien en een geld, waar ik hard voor heb gewerkt, uitgeven aan een nieuwe 2 GB MP3-Speler?

Ik trap windows Vista helemaal niet de grond in. Ik vind alleen niet dat hij het geld waard is ten opzichte van XP op dit moment (voor mijn gebruik). Misschien veranderd het in de toekomst nog, met nieuwe servicepacks etc. Maar ik heb het altijd over het heden als ik geen tijd in mijn post zet. Dus je had zelf ook wel kunnen aannemen dat ik Windows Vista nu niet het geld waard vind en ik het niet over 10 jaar verder, of in het verleden heb.

Dan zal ik ook gelijk nog even aangeven waar mijn irritaties rondom Vista zaten:

-Verschillende randapparatuur werk niet vanwege drivers (Of dit nou aan luie fabrikanten of aan Vista ligt maakt me geen reet uit, ik wil gewoon mijn randapparatuur kunnen gebruiken)
    -Oudere spellen kan ik niet spelen
    -Gebruikt veel geheugen, aangezien ik veel bezig ben met Parren en Rarren, waarvoor ik veel geheugen nodig heb, heb ik liever een iets minder gelikter design en wat meer rekenkracht voor het parren en unrarren.
    -Het continue gezeik met die beveiliging waarschuwingen. Ik weet zelf wat ik doe.

En ik ben echt niet de enige die op dit moment Vista het geld niet waard vind. Lees ook eens dit bijvoorbeeld, en dan doel ik vooral op de comments op Tweakers zelf.

http://tweakers.net/nieuws/49257/Consumentenbond:-Vista-geen-volwaardige-vervanging-XP.html

4. x76xdemonx76x

Leuk Bevonden:
    41
    kay, ik heb als 1e mediacenter op mijn 2e partitie geinstalleerd.. kan ik mooi testen of t allemaal werkt..

mocht t me niet bevallen dan mocht ik van de pcwinkel hier in het dorp mijn mce omruilen voor vista. Maar hij noemde idd dezelfde problemen op als danger, en raadde aan nog even te wachten met vista..

wat ik dan wel weer kut vindt, is dat ik dacht dat als ik mce zou installeren alles automatisch herkent zou worden, maar nu blijkt dat ie mijn moederbord niet goed herkent, heel irritant vnl omdat ik dan meteen geen internet heb op die MCE install... ff mijn mobo discs zoeken :p :p!! (okay okay, ik had het ook allemaal klaar moeten leggen VOORDAT ik ging installeren...)

5. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Vista is imho veel beter dan XP. Enige dat ontbreekt zijn veel drivers omdat blijkbaar erg veel bedrijven problemen hebben om eens fatsoenlijke drivers te maken. Alleen de grote jongens hebben hun zaakjes op orde, dat is wat Vista nu onterecht nekt omdat fabrikanten bagger drivers uitbrengen waardoor inderdaad fouten etc kunnen voorkomen.

Ten eerste heeft Vista die mediacenter en veel betere communicatie met de Xbox 360, iets dat ik veel gebruik. Ten tweede is Vista veel beter met Games for Windows, alles mooi in een mapje met support links en de score die nodig is om het te spelen. Daarnaast natuurlijk het uiterlijk dat er veel gelikter uitziet dan in XP, eindelijk wordt mijn videokaart eens gebruikt voor wat anders dan alleen maar games :). Overigens geld dit ook voor de RAM, ik heb niet voor niets 4 gigabyte ram, dan is het niet de bedoeling dat ik altijd 4 gig beschikbaar heb maar dat Vista het gebruikt voor optimalisatie en snelheid totdat het voor andere dingen nodig is. Foutraportage is 100 keer beter in Vista zodat je alle problemen die er nog zijn met software snel kunt bekijken en kunt zien of er al oplossingen voor zijn. Daarnaast is de hele menu structuur beter met die breadcrums, mp3's worden mooier weergegeven in een map. Geluid is veel beter te regelen, taal veranderen is een breeze en zo zijn er nog vele andere kleine dingetjes die het voor mij beter maken dan XP.

Vind het een beetje lullig van de consumentenbond dat ze MS de schuld geven van slechte drivers van fabrikanten. Aan Vista zelf ontbreekt niks.

Laatst bewerkt: 28 sep 2007
  6. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Juistem helemaal mee eens,

Had zelf geen zin meer om te reageren, omdat het voor sommigen blijkbaar moeilijk is om normaal bij een eerste post al een goede menig neer te zetten.

@ Danger
    Maargoed even 1 ding nog, ik werk zelf al jaren achter Windows van 95 naar 98, van 98 naar ME, en van ME ging ik naar XP. Dus fanboy mag je me noemen, maar is niet terrecht want ik werk naast Windows ook al jaren achter de OSX van Mac. ;) Ik heb deze avatar omdat ik een tevreden Vista klant ben, en ja die zijn er ook nog zelfs op Tweakers waar ik zelf ook op zit, en dat nieuws bericht al lang had doorgenomen met comments en al, niks nieuws alleen weer een klaagzang van een aantal mensen. ;)

7. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat dit weer een indirecte aanval is op mij? Ik heb mijn punt inmiddels duidelijk gemaakt. Ik heb geen zin om jouw weer aan te vallen, dan blijven we bezig met een bitchfight, eh sorry, wijvengevecht.

Ik zeg niet dat je een fanboy bent. Ik ken je niet dus daar kan ik niet over oordelen. Maar op basis van je posts vind ik wel dat je dit gedrag vertoont. Ik ben blij dat je tevreden bent met Vista. Maar omdat jij tevreden bent met Vista wil dat niet zeggen dat iedereen dat zal zijn. En dat is precies het punt wat ik wou belichten. Aan elk verhaal zit namelijk ook nog een ander verhaal. Op basis van die verhalen kan de topicstarter zijn mening bepalen en eventueel overgaan tot actie.

8. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Uiteraar, voor jan modaal zal XP veel meer relaxed zijn omdat voor Vista al zijn hardware geupdate moet worden en zijn randapparatuur nieuwe drivers nodig heeft die wellicht voor zijn Trust / Sweez / Medion / Targa etc niet bestaan.

Maar de meer ervaren computer gebruikers zouden toch geen grote problemen met Vista moeten ondervinden. Persoonlijk is het voor mij ook een hobby, die computers, dus ik vind het juist leuk om een systeem uit te diepen, te optimaliseren en de perfecte drivers te vinden. Vandaar dat mijn Vista, als ik de consumentenbond moet geloven, als een van de weinige goed en lekker draait.

Laatst bewerkt: 28 sep 2007
  9. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    De topicstarter zou je kunnen zien als jan modaal, voor zo iemand is media centre veel beter om dat hij waarschijnlijk niet al zijn drivers heeft geupgrade.

Zijn pc aardig oud is en eventueel niet gaat voor de mooie poespas die vista geeft. Ikzelf zit ook nog op xp, enkel omdat ik altijd wil wachten op nieuwe OS totdat de kinderziektes eruit zijn.

10. x76xdemonx76x

Leuk Bevonden:
    41
    okay.. alles hierboven even ter zijde, ik heb xp MCE gekocht, geinstalleerd en het werkt.. alleen nog wat kleine dingen(zoals alle mp3's die niet goed getagd zijn... man o man...)

Maar ik heb me nu ook een afstandsbediening hierbij gehaald, zoals ik hierboven ook al schreef dat ik zou gaan doen.

Ik heb de officiele van MS gekocht, ik dacht dan weet ik zeker dat t werkt. En t werkt wel.. maar hij werkt ook op mijn 360.

Wat aan de ene kant een leuke + is maar ook een behoorlijke -.
    Want zo gauw als ik mediacenter aanzet met de remote, gaat ook de 360 aan, en zet ik mediacenter uit.. jawel gaat ook de 360 uit.
    Daarnaast als ik naar links scroll met mijn remote, gebeurt dat ook op de 360...

iemand hier ervaring mee, en hoe los ik dat verder op!? Je kunt je natuurlijk wel voorstellen wat er kan gebeuren als ik aan t gamen ben en mijn vrouw zet de mediacenter uit! :) :)

11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    9.036
    Nou, dan zit je mooi fout...

Daarnaast mag MS weleens aan de multiple desktops (virtual desktops) beginnen, want dat vind ik zo'n gemis in zowel XP als Vista

Laatst bewerkt: 29 sep 2007
  12. barrymel

barrymel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heel erg boeiend topic dit maar wat ik er nu niet uit kan halen, wat is het verschil tussen de Mediacenter van XP en de Mediacenter van Vista ?

stel je gaat alleen Mediacenter gebruiken dus de rest van Windows niet, wat is naast de betere verbinding met de XBOX360 nog meer een voordeel om de Vista versie van Mediacenter te gebruiken ?

13. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    "Geniet van al uw favoriete digitale entertainment, waaronder live en opgenomen tv-beelden, films, muziek en afbeeldingen, vanaf één locatie met het handige menusysteem en de afstandsbediening van Windows Media Center. Windows Media Center in Windows Vista biedt onder andere verbeterde en meer uitgebreide ondersteuning van digitale en high-definition kabel-tv, een verbeterd menusysteem, de mogelijkheid een huiskamerervaring met de kwaliteit van consumentenelektronica te creëren, als ook nieuwe opties om uw entertainment toegankelijk te maken vanuit meerdere kamers via Media Center Extenders, inclusief Xbox 360."

Lijkt me duidelijk.

Deel Deze Pagina