Vista is imho veel beter dan XP. Enige dat ontbreekt zijn veel drivers omdat blijkbaar erg veel bedrijven problemen hebben om eens fatsoenlijke drivers te maken. Alleen de grote jongens hebben hun zaakjes op orde, dat is wat Vista nu onterecht nekt omdat fabrikanten bagger drivers uitbrengen waardoor inderdaad fouten etc kunnen voorkomen.
Ten eerste heeft Vista die mediacenter en veel betere communicatie met de Xbox 360, iets dat ik veel gebruik. Ten tweede is Vista veel beter met Games for Windows, alles mooi in een mapje met support links en de score die nodig is om het te spelen. Daarnaast natuurlijk het uiterlijk dat er veel gelikter uitziet dan in XP, eindelijk wordt mijn videokaart eens gebruikt voor wat anders dan alleen maar games
. Overigens geld dit ook voor de RAM, ik heb niet voor niets 4 gigabyte ram, dan is het niet de bedoeling dat ik altijd 4 gig beschikbaar heb maar dat Vista het gebruikt voor optimalisatie en snelheid totdat het voor andere dingen nodig is. Foutraportage is 100 keer beter in Vista zodat je alle problemen die er nog zijn met software snel kunt bekijken en kunt zien of er al oplossingen voor zijn. Daarnaast is de hele menu structuur beter met die breadcrums, mp3's worden mooier weergegeven in een map. Geluid is veel beter te regelen, taal veranderen is een breeze en zo zijn er nog vele andere kleine dingetjes die het voor mij beter maken dan XP.
Vind het een beetje lullig van de consumentenbond dat ze MS de schuld geven van slechte drivers van fabrikanten. Aan Vista zelf ontbreekt niks.
Laatst bewerkt: 28 sep 2007