1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vragen] Media Delen (WMV, Foto's, Muziek) met WMP 11/ USB / HDD [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fardo, 5 mei 2007.

  1. BlackTooth

    BlackTooth Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je Windows Media Player gebruikt dan moet je gewoon muziek toevoegen aan de library van WMP. Naar het schijnt... want mijn xbox vindt m'n pc niet eens.
     
  2. BlackTooth

    BlackTooth Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Opgelost: Mijn pc had 2 ip-adressen, dat werkt dus niet i.c.m. media sharing. Ik vermoed dat media sharing deze dienst dan slechts via 1 vd 2 ip-adressen aanbiedt.
     
  3. Tolhut

    Tolhut Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

    hoewel het voor veel mensen mogelijk is om muziek en dergelijke te streamen naar je box 360 vanaf je computer is dit voor mij vooralsnog niet mogelijk. Mijn situatie is als volgt: modem->computer->xbox 360. dus via internet delen (ics). voordat de nieuwe windows media player 11 er was kon ik wel muziek van mijn pc op de xbox luisteren en foto's bekijken. als ik in de media player bibliotheek op media delen druk gebeurd er niks, als ik dan via mijn 360 naar computers ga zoeken vindt ie dan ook niks... frustratie

    iemand een oplossing voor mij, behalve dat ik een router moet kopen?? alvast bedankt!! ik gebruik windows XP

    ps Xbox Live doet het perfect
     
  4. wiebe87

    wiebe87 Xdicted

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    van een xbox360 weet ik dat die WMV-files compatible is, Maar hoe zit dat met een PS3? Kan die ook WMV-files afspelen?
     
  5. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Kent iemand een programmatje waardoor je .avi kan omzetten naar .wmv?

    Ik heb namelijk me laptop (met Vista premium) in verbinding gebracht met me Xbox. Alles gaat goed met de Windows media center.. alle mappen ziet hij ook totdat ik een filmpje open, dan wilt hij hem niet openen! Lijkt eraan te liggen dat hij geen .avi kan lezen en alleen .wmv. Daarom.. weet iemand een oplossing hiervoor om .avi naar .wmv over te zetten?
     
  6. Tolhut

    Tolhut Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0

    Zou iemand antwoord kunnen geven op mijn vraag??
     
  7. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij stopt bij PC connection. Wij hebben een poort openstaan die automatisch de poorten openzet die nodig zijn. Dus dat kan het probleem niet zijn. Het media delen heeft gewerkt via WMP. Maar nu niet meer. Kan iemand mij helpen?
     
  8. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Winavi, werkt voor alles. Voor m'n pocketpc, 360 etc.
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Staat Media Delen nog wel aan in WMP11?
     
  10. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    Lol, eerst kwam mijn xbox360 er nooit bij te staan. Maar nu opeens wel:+. Thnx a lot rivanov.
     
  11. SanRox

    SanRox Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg het netwerk tussen de 360 en de pc niet aan het lopen. Ik heb de windows media player gedownload en heb bij media delen de 360 toegevoegd.

    Nu wil ik via de 360 "connecten/verbinden" met de pc en dat doet hij niet. Hij kan de pc niet vinden. Bij de windows firewall heb ik de poorten die nodig zijn toegestaan en hij doet nog steeds niets.

    Wat is het probleem? Moet ik in de pc een draadloos netwerk creëren ofwat moet er precies gebeuren?
     
  12. SanRox

    SanRox Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
  13. woosi

    woosi Active Member

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo dan plaats ik hem toch hier.... Er is geen firewall die iets blokkeert overigens.

    PROBLEEM :

    --------------------------------------------------------------------------------

    Ik heb een probleem met het verbinden en ik kan de oplossing nergens vinden vandaar even een nieuw topic.

    Ik heb thuis de volgende apparaten staan :

    Desktop pc (via vaste kabel)
    Laptop (Wifi)
    Xbox 360 (Wifi)
    Router (linksys wrt54g)

    Ik heb een thuis netwerk. Desktop kan de Laptop vinden en andersom. Bestandsdeling, printerdeling etc. etc. gaat allemaal goed. Ook de externe usb hardeschijf (aangesloten op de desktop) wordt herkent.

    Op beide computers heb ik WMP11 geïnstalleerd. File-sharing ingesteld bij beide in WMP11. De xbox 360 wordt door zowel de laptop als de desktop herkent.

    Als ik op de xbox 360 ga zoeken naar pc's in netwerk vindt hij alleen mijn laptop. De xbox 360 kan alleen bestanden afspelen die lokaal op de laptop zijn geïnstalleerd.

    De xbox 360 kan dus geen gegevens van de desktop afhalen (die toch echt in het netwerk is opgenomen EN herkent wordt door de laptop).

    Ik heb de firewall geheel uitgeschakeld en uiteraard staat WMP11 aan op beide pc's als ik probeer verbinding te maken. Het wil gewoon niet lukken.

    Toch vreemd omdat de laptop en de desktop wel verbinding kunnen maken.

    Ik wil dus dat de xbox 360 ook mijn desktop pc herkent.

    WIE HEEFT ER EEN OPLOSSING ? Ik zou er erg blij mee zijn.

    NB :

    Kan het zo zijn dat dit veroorzaakt wordt doordat de desktop via een kabel op de router is aangesloten en de laptop evenals de xbox wireless zijn ?

    Wat is een goed alternatief voor WMP11 waarmee ik ook video kan streamen ?
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2007
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je kan maar 1 machine koppelen aan je 360 .. dus als je voor de laptop kiest dan maakt hij alleen gebruik van de laptop bestanden
     
  15. woosi

    woosi Active Member

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja logisch. Dus dan verwijder ik LAPTOP in de xbox 360 en ga ik opnieuw naar computers zoeken. HIJ KAN ALLEEN DE LAPTOP VINDEN !!!! Zover was ik al.... Ik hoop nog steeds dat er iemand hier is die dit probleem ook heeft gehad en heeft kunnen oplossen.

    Het probleem staat in diverse fora omschreven maar niemand heeft een oplossing. Ja de pc ook draadloos laten verbinden zou wellicht een oplossing zijn. Maar ik wil de desktop gewoon via een kabel houden.
     
  16. Woutjenl

    Woutjenl Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu heel veel berichten gelezen over de verbinding via de router, maar ik kom er nog niet uit. Ik wil via de router mijn bestanden via de pc kunnen afspelen op de Xbox. De Xbox, internet en de pc is dus aangesloten op de router. De Xbox heeft dus geen rechtstreekse verbinding met de pc (want dat werk wel). Via de verbinding met de router krijg de Xbox geen verbinding met de pc. Is dit op te lossen en zo ja hoe (anders heb ik dus voor niks een router gekocht). Alvast bedankt.
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ik heb meer info nodig .. dit is namelijk meestal een pc probleem (firewall etc.)
    dit is meestal een firewall/domein probleem .. vaak is de deskop als standalone ingericht ... en dan werkt het niet .. ik heb te weinig info om te helpen
     
  18. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje, ik heb een film in HD als een WMV bestandje, allemaal prachtig dus.. En toen startte ik Media center op (op me xbox) stratte de film en na een minuutje of 5/6 loopt de film gewoon vast... Wel elke keer op een ander punt, maar gewoon na ongeveer zoveel tijd loopt ie vast. Dan kan ik wel gewoon op B drukken en terug naar main menu van media center en kan ik het weer opnieuw proberen.

    Wat zou het probleem kunnen zijn? Vind het namelijk vrij irritant!

    EDIT: Soms krijg ik ook foutmelding dat de connectie tussen laptop en xbox is weggevallen.
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Is je PC snel genoeg? De PC moet 'm namelijk streamen en een HD film is niet heel erg licht.
     
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dat maakt niets uit, de 360 leest het bestand gewoon via het netwerk van de schijf.

    Werk je toevallig draadloos? Want draadloos trekt bij mij ook WMVHD niet, is te traag.

    //edit in vista gooi ik de filmpjes gewoon in de public folder. Die kan je dan op de 360 gewoon bij movies terug vinden :), met draad werkt het dan perfect.
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2007

Deel Deze Pagina