1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Leerling (16) dood door steekpartij bij school

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door berenscheet, 11 okt 2007.

  1. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Rassen? Sorry maar ik zelf ben marokkaans zit op een HBO opleiding en sind ik in den haag woon zie in inderdaad dat veel landgenoten wel erg slecht zijn. En ook al lijken het er veel, het zijn toch een minderheid. Maar ik ken genoeg incidenten waarbij nederlanders elkaar dood steken. Stel je voor holeeder was een marokaan? Dan zou geert op zijn tenen springen, maar nu het een hollander is zegt hij er niks over. Ik durf mijn leven op te wagen dat als Holeeder een marokaan was dat geert bijna WOIII had uitgeroepen
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2007
  2. RvQ

    RvQ Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaat nog ff over dat met die jongen en dat jongetje maar et gaat zo snel :p.

    Het gaat hier over een algemene indruk. Natuurlijk zijn er ook nederlanders die agressief zijn en onhandelbaar. Maar bij de gemiddelde nederlander heb je die aggresieve indruk veel minder snel. Ik weet niet hoe dat met die kleuter precies zat. Maar dat ging niet om een ruzie tussen die 2 personen. Een persoon die zoiets flikt is natuurlijk rijp voor een tbs-kliniek. Die jongen is psychisch natuurlijk compleet door de war. Dat geld voor deze jongen niet, natuurlijk is er iets niet helemaal goed, maar het is niet een compleet ontspoord iemand.
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2007
  3. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Ik zeg toch ook dat ik wel eens normale Marokkanen tegenkom. Meestal zijn dat hoogopgeleide jongens.
     
  4. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    laten we maar zeggen dat er onder de allochtonen in verhouding meer (om het te generaliseren) laag opgeleide aggressievelingen zijn dan onder de autochtonen.
     
  5. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Geert Wilders is dan ook bezig met het tegengaan van Islamitisering (aldus hemzelf..), het is logisch dat hij zich meer bezig zou houden met een topcrimineel die islamitisch is dan met een die dat niet is. Maar ik geloof dat iedereen in dit topic het er mee eens is dat Wilders niet helemaal fris bezig is.

    Is dat jongetje dan wel de enige die rijp is voor een TBS kliniek? Wat mij erg opvalt is dat het Gangstercultuurtje een beetje door aan het slaan is. Het is stoer om wapens in bezit te hebben, veel te blowen en veel meisjes te regelen. De gemiddelde songtekst van een nummer van 50 cent beschrijft ongeveer deze hele verpauperde cultuur. Als ik zo aanzie hoe de andere leerlingen van die school praatten/uitzagen, was er op die school ook sprake van zo'n fout milieu.
     
  6. High 5

    High 5 _/_/_/

    Berichten:
    172
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat mij echt raakt in dit hele verhaal is dat niemand, echt niemand, vraagt hoe het met die pen is afgelopen...
     
  7. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    hier moet je geen grapjes over maken... :{
     
  8. collin43

    collin43 coolest xbw member

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    0
    :mad:

    echt, begrijp me niet verkeerd, ik heb 100% respect voor die marokaan die is neergestoken, en ook voor andere marokanen heb ik 100% respect, ken er een paar die super aardig zijn, als het een nederlander was geweest die iemand had neergestoken had ik hetzelfde gezecht, dat ze die mensen die dat doen maar het land uit moete zetten, maar het zijn wel ALTIJD de turken en of marokanen, maar die marokanen die hun best doen om bij onze cultuur te horen, zij echt dé relaxte mensen die ik ken...
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2007
  9. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet overal grapjes over kunnen maken, maar maak dan niet de standaard flauwe grappen die waarschijnlijk 3456 andere échte grapjassen ook al hebben gemaakt vandaag...
     
  10. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft helemaal geen respect te hebben voor iedereen, dat is echt een misvatting. Alleen om pro allochtonen over te komen hoef je dat echt niet te zeggen. Ik heb geen greintje respect voor die dader, en waarschijnlijk ook niet echt voor de rest van de mensen uit zijn milieu, dus ook het slachtoffer. Klinkt grof, maar waarom zou je respect hebben voor mensen die alles het liefst uitknokken, en ouders die hun kinderen volledig laten ontsporen?

    EDIT: Sorry voor de dubbelpost
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2007
  11. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja je moet overal grapjes over maken, maar je moet het wel op een goed moment doen. Niet in zon topic en niet vlak nadat zoiets gebeurd is. Dat is gewoon ongepast.

    Wie zegt dat het slachtoffer het wou uitknokken?
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2007
  12. High 5

    High 5 _/_/_/

    Berichten:
    172
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmmm...fair enough, laat er eens drie zien dan?

    Right...
    Respect voor de pen, dudes.
    Sorry pen.
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2007
  13. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    weer zo'n flauw grapje zeker? hij staat op mn mute lijst dus ik weet niet wat er staat.
     
  14. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    De grap slaat eigenlijk nergens op, het gaat niet eens over het slachtoffer. Negeer het gewoon.

    En wat betrefd het uitknokken, het is nogal logisch dat het slachtoffer dit wou uitknokken. Denk jij dat het slachtoffer (16 jaar) zich naar buiten heeft laten slepen door het jongetje van 14? Ze hadden ruzie, en gingen het met de vuist oplossen. Het slachtoffer wist alleen niet dat het jochie van 14 in staat was zijn mes te trekken.
     
  15. berenscheet

    berenscheet Guest

    Ik ben sowieso tegen het gebruik van geweld. Wat schiet je ermee op, laten zien dat je de sterkste bent?? gebruik je verstand dan kom je een stuk verder. maar nee, allemaal maar vechten, vechten, vechten en denken dat je zo meer macht hebt. Nu is het tussen Marokanen en Turken sowieso al geen 2 handen op een buik en denk dat dit ook een grote reden is van deze uit de hand gelopen vechtpartij. Ik vind het sneu voor de nabestaande maar het had net zo goed die andere kunnen zijn die daar dood neerlag. En zo zul je zien dat die jongen dalijk gewoon weer op vrije voeten rondloopt en weer lekker over een paar jaar nog iemand neersteekt en nog meer macht krijgt omdat hij een 'Marokaan' heeft vermoord. Dat ze maar snel volwassen worden en een keer gaan denken!
     
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Kan een mod er niet voor zorgen dat al die reacties van Allochtoon VS. Autochtoon in een ander topic kan worden gestopt. Laatste paar pagina's slaan nergens meer op.

    Imo. ik ga morgen naar school om respect te tonen aan hem, blijf daar gewoon ff'tjes. Vind het echt vervelend, ik weet niet wat ik voel. Ik voel woede, verdrietigheid en leeg. Ik kan het niet tegen dat ik hem Dinsdag nog zag en nu is hij gewoon weg om iets wat helemaal nergens op slaat. Echt als ik op dat moment met die jongens die dader achterna renden en hem hadden gepakt dan zou ik hem echt stoten gefen door woede, het is gewoon onmogelijk dat je dit doet. Je bent gewoon echt gestoord in je hoofd om dit te doen, die jongen verdient niks anders dan levenslang. Nu kijken wat ze gaan doen, niet dat ze hem maar een paar maanden opsluiten want daar heb je niks aan.
     
  17. berenscheet

    berenscheet Guest

    alle respect voor jou en nogmaals gecondoleert maar met zo'n soort onderwerp kun je het gewoon niet vermijden om het daar over te hebben.
     
  18. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij verzin je nu gewoon het hele verhaal zelf. Of heb je misschien feiten?
     
  19. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk de nieuwsberichten maar na, en kijk even dat filmpje van TV5. Daar zeggen de leerlingen zelf dat het inderdaad zo ging. Ruzietje binnen om iets met pennen, even later stonden ze buiten, en daarna was het steken.
     
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    feitelijk gezien is dat nog niet bevestigd als een moord dus heeft dat in mijn ogen niets met deze discussie van agressie jegens elkaar van allochtone of autochtone mensen......
    Ik zeg niet dat je geen punt heb. Dat heb je zeker met het feit dat de media alleen laat zien wat zij willen laten zien en daar vallen steekpartijen bij autochtone mensen niet zo vaak onder.

    die wapencontrole slaat nergens op, je kan iemand doodsteken met een sleutel bij wijze van spreken. Pak het aan bij de bron: Waarom willen ze een wapen mee? is het omdat ze zich onveilig voelen? is het omdat ze erbij willen horen?
    Pak dat aan ipv dat nuttenloze wapenspeurtocht binnen de school

    En wie zegt dat het slachtoffer zo goed is? Misschien heeft hij ook ooit een wapen meegehad naar school. Tja, dat weten we allemaal niet.
     

Deel Deze Pagina