1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

de "big" motoren,scooters en brommers thread :)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 17 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hehe, je moet weten dat je in belgie voor de a en b klasse ,dus begrenst tot 25 en 45 km per uur alleen maar een 50 cc motor voor in aanmerking komt.De 70 en 80 cc motoren vallen hier dus uit de boot.
    Heb je er zulk een blok onderhangen ben je sowieso al in overtreding.
    Ik zie hier sommige snorfietsjes tegen 90 per uur voorbij scheuren...Gewoon levensgevaarlijk man gezien de remmen van deze bromfietsjes alleen al,om over de rest maar niet te spreken.
    En eentje dat hier 140 haalt zal niet met excuusjes zoals dat hij hem gaat verkopen om vanonder een boete komen...hier wordt dat geval terug reglementair gemaakt op kosten van de eigenaar...en bij een tweede overtreding nemen ze hem gewoon in beslag om te vernietigen.

    Hehe verstop je schakelaar maar waar je wil, die gasten zijn héél goed in terugvinden....Ik heb het ooit meegemaakt met de auto , een 5 toons claxon ingebouwd mét schakelaar onder het dasboard.Reed ik met een vriend over de a12 toen die vroeg,hoe dat melodietje van die 5 toons klonk.Den deze eerst eens rondkijken en dan een melodietje claxonneren.. nog géén kilometer verder hing er een "zwaantje " naast mij die me deed stoppen...
    En zijn commentaar ging alsvolgt " waart U dat mijnheer met dat melodietje" waarop ik nee " meneer hoor maar" terwijl ik op mijn claxon duwde die uiteraard zijn gewone eentonig geluid de lucht instuurde.waarop het zwaantje "en wil meneer even uitstappen" en die gast ging in de auto zitten en voelde met zijn handen onder het dasboard, vond de schakelaar en zette hem om , " tarattatata ",en den deze kon betalen........:mad:
     
  2. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    mijn god.......:emo:


    @svennies: een eurobegrenser werkt met een micropinnetje, op zich wel te vinden maar als jij een brommer hebt die er normaal (lees: geen extreme uitlaat oid) uitziet dan doen ze daar hier iig geen moeite voor.
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2007
  3. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Aanstellen.. ik heb liever een kleine kans op geen boete, als helemaal geen kans dat ze het niet merken.

    En ookal is het maar voor het gevoel.
    Weet zeker dat ze hem pas vinden als ze onder de kappen gaan kijken, neem aan dat ze dat niet doen als ik bij de rollerbank sta.. 8)

    Hoe hoog is een boete eigenlijk als je rond de 80 rijd?
     
  4. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Yep , dat kan best, zolang alles er maar normaal uitziet.Maar hetgeen ik wil zeggen is dat die gasten volstrekt géén idioten op dat gebied zijn.....
     
  5. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    tegenwoordig als je boven de 65 echte rijdt worden je kentekenpapieren ingenomen o.i.d. je moet hem iig een tijdje later weer laten banken om ze uberhaupt terug te krijgen met de boete van een paar weken eerder.


    @svennies: zoals altijd blijf je er idioten tussen houden :lol:
     
  6. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hier kan ik even niet volgen .....

    In belgie in elk geval te voet naar huis ; je bromfiets naar een verdeler die hem terug reglementair maakt op jouw kosten, en bij de tweede keer betrapt wordt je voertuig in beslag genomen en vernietigd. En dan is het verhaaltje in belgie nog niet uit aangezien je voor die tweede overtreding alvast voor de politierechter moet verschijnen...En dan krijg je een gepeperde boete ,en een rijverbod....Wat pas ingaat op de dag dat je je rijbewijs voor auto's of motoren behaald.Dan heb je een écht rijbewijs behaald en mag je dat direkt terug inleveren voor minimaal 15 dagen tot maximaal 6 maand, en wordt je misschien nog verplicht om psychologische tests af te leggen je hele rij-examen terug opnieuw moet overdoen......
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2007
  7. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hehehe, kan best, maar dan hadden die idioten toch telkens vakantie als ze mijn pad kruisten, of was dat nu elke keer wéér toeval....:+
     
  8. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja rare zin, komt erop neer dat ik zoiets dus hopelijk kan vermijden. 8)
    Ik bedoel dus dat als ik geluk heb ik weg kom zonder gepakt te worden, als dat ze het zowiezo zien.

    Wel strenge regels. :eek:
    Is dat hier in nederland ook zo? o_O
     
  9. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.818
  10. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Tja wat nederland zelf betreft qua regels weet ik niet...Maar feit is dat ze er in belgie niet mee lachen ;en dat is nu net dé reden dat mijn jongste geen zelfmoordvoertuig op twee wielen krijgt... hij moet maar wachten totdat hij zijn rijbewijs haalt en dan krijgt hij net zoals zijn zus eerder zijn eigen wagen waaruit hij mag kiezen uit een nieuwe wagen uit de categorie ikzelf bepaal, wie betaald dit alles alles immers toch.....
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2007
  11. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee ze zijn helemaal niet zo streng wat betreft brommers en scooter in Nederland. Dat is in ieder geval mijn ervaring. Maar het is een feit dat er een hoop onverantwoordelijke, domme jongeren, die niet kunnen rijden, geen gevaar zien, niet genoeg zelfkennis hebben en denken dat ze de scooter na 1x rijden compleet onder controle hebben, totaal geen verkeerssituaties kunnen inschatten op scooters en brommers rijden. Aan de ene kant ben ik het wel eens met de regelgeving in Nederland wat betreft scooters, strenge regelgeving, milde toepassing van de regels. Maar aan de andere kant vind ik diezelfde regelgeving ook weer heel scheef en niet realistisch. Vooral vanwege de maximumsnelheid. Ik mag 30 binnen de bebouwde kom, waar auto's 50 mogen...
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2007
  12. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Mijn ervaring met begrenzers: slecht. Ik had een Pinasco standen begrenzer op mijn senda (80kmh) enn ik kon m netjes begrenzen op 55-60 waardoor ik net geen boette had. Maar op de 2e rollerbank met m (1e ging zonder problemen) had ik wat slimmere agenten die het gewoon horen en voelen en ruiken. Zo'n begrenzer laat je brommer niet natuurlijk lopen, ineens stopt hij bij een bepaald aantal toeren en dat is niet goed. Dus bij het geringste vermoeden nemen ze of je brommer mee of gaan ze ter plekke je brommer is goed uitpluizen, en dan halen ze gerust je kappen er ook af etc.

    Nou nu heb ik mn gpr nude netjes permanent op 65 op teller begrenst, trekt lekker en waarschijnlijk niks aan de hand op roller. Vind het wel prima. Volle snelheid doe ik straks wel op de motor.

    Maar nogmaals, begin niet aan een begrenzer, de kans is enorm dat ze t vinden (je hoeft maar 1 slimme agent te hebben) en dan ben je de sigaar.
     
  13. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb even een vraagje. Heb een probleem met mijn achterlicht van mijn neos. Hij brand dus niet maar, Remlicht doet het wel. En als ik dus een paar keer heen en weer ga met remhendels doet die het weer. En nee lampje zit niet los. Ben dus bij fietsenmaker gewseest en die heeft er een hele nieuwe achterlicht unit opgegooid. Deed het weer maar nu heb ik weer hetzelfde probleem Wie weet wat dit is?
     
  14. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand een leuke motor (die niet teveelkost zeg maar maximaal 3000 euro) voor iemand die zijn motorrijbewijs net heeft gehaald op z'n 18e? (dus ook onder de 400CC dacht ik)
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2007
  15. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    aantal cc's maakt niet uit, als jou motor maar niet meer dan 25 kw op de dyno zet. Al zou ik een R6/R1 niet begrenzen (mag volgens mij ook niet legaal in NL tenzij je een R6 importeerd).
    Een ducati 600 monster is wel mechanisch te begrenzen, iemand hier op het forum had een 25 kw monster en liet hem na zijn 21e ontgrenzen.
     
  16. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0

    ow ik dacht dat het onder een bepaalde cc's lag. Maar hoe zit het dan met die 25kw op een dyno (wat is een dyno xD) en hoe kan je weten wat een motor heeft?
     
  17. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Dynostar --> Merk van rollerbanken die de politie gebruikt.
    2. Staat op de papieren.
     
  18. YamaRox

    YamaRox Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    een r6 mag je gewoon 25 kw maken heeft een vriend van mij ook gedaan ken zelfs iemand die een cbr fireblade 999cc is dat naar 25 kw heeft begrenst en ja hij is gek in zijn hoofd
     
  19. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Nee een kit voor een R6 is niet legaal in nederland te krijgen
     
  20. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb net vanochtend mn certificaat gehaald voor bromfietsen:)
    Nu nog even een mooi scootertje!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina