1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

de "big" motoren,scooters en brommers thread :)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 17 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmm, zo'n monster is best een goed idee voor mij. Wil van de zomer mijn motorrijbewijs halen en een mooie Monster kan je al vinden voor 3-4000. Dat kan er dan nog wel net van af haha. Hoe begrens je zo'n ducati dan eigenlijk, als je hem met vol vermogen koopt?
     
  2. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Carberateur fiets meestal doormiddel van rubberringen in de luchtinlaat van de carb. (waardoor deze minder lucht krijgt dus bij hogere toeren wordt de motor "gesmoord" dus minder vermogen = 25kw)

    Een injectie fiets doormiddel van een andere ECU (motormanagement computer) die een 25kw mapping heeft.

    Maar denk erom, rij je niet met 25kw op kenteken maar met een uitdraai dan kan je wel bekeurd worden door de politie (iets van 280 eu). De kan je fiets gewoon verzekeren bij Unive oid maar als het puntje bij paaltje komt dan kan Unive zich nog weleens terugtrekken.

    Kijk ook op motor-forum.nl voor meer info over 25kw etc. is een appart sub-fora voor.
     
  3. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar je kan je motor toch laten keuren voor 25kw?
     
  4. YamaRox

    YamaRox Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    nee maar je kan hem zo bestellen uit DL en dan kan je hem hier laten keuren
     
  5. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Mn scoot [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2007
  6. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Die kleur.......=(|:-|:-
     
  7. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Kit word door Ducati zelf origineel verkocht, kan elke dealer wel voor je bestellen waarschijnlijk. En het is echt ideaal, mechanische begrenzing, zit op je carb, kan gewoon niet meer dan de helft gas geven, verder dan dat word je tegengehouden door een palletje. Merkt er weinig van (redelijk wat vermogen onderin met een 2cilinder) en het is ook niet schadelijk voor je motor. Een R6 met begrenzing is niet echt wenselijk, luchtinlaat beperken enzo, daar gaat zo'n ding vrij slecht van lopen.
     
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Trots op nederland :+
     
  9. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Klinkt erg goed. Zag gister een zwarte M600 (geloof ik) op een aanhanger, prachtig! Nog even een beamer oid kopen en dan ga ik sparen voor de motor :+
     
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Kan niet want die kit heeft geen goedkeuringstype van RDW!
    Kit kan in duitsland wel erop gezet worden, dan laat je hem daar keuren en importeer je hem uit duitsland.

    Idd wat er net gezegd wordt, alleen een uitdraai is niet voldoende voor de politie!
     
  11. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Is RDW keuren hetzelfde als schouwen?
    Want heb hier een prijslijstje en staat op: schouwen - 25 euro
     
  12. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    vergeet schouwen....dat gebeurt niet meer

    Als jij je scooter (neem ik aan athans) nu nog op kenteken wil laten krijgen ben je alleen voor de rdw keuring 145 € kwijt volgens mij

    Schouwen bestaat niet meer....
     
  13. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    wtf 145.. o_O
    Kan ik echt niet meer laten schouwen? :p
     
  14. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    nee al heb jij nu een scooter/brommer zonder een kenteken moet je hem laten keuren bij de rdw om zo een kenteken aan te kunnen vragen.
    Je brommer moet dan wel 100 % origineel zijn. Opgevoerd is zo en zo geen goedkeuring krijgen
     
  15. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    naja origineel.. als ik hem zelf begrens (vario + prop) en hij rijd 45 dan is het tog ook goed?

    Waarom is de prijs zo DIK omhoog gegaan dan? gestegen met zon 120 euro.. even 580% omhoog..
     
  16. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    waar ze al 10000 keer voor hebben gewaarschuwd......je had wat? 1,5 jaar de kan om hem te laten schouwen en nu moet je op de regulier manier een kenteken aanvragen, zoals dat ook bij auto's gebeurt.....
     
  17. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Schouwen was voordat het kenteken ingevoerd werd, dan kon je hem dus laten schouwen en kreeg je zonder problemen een kenteken. Als je nu nog een brommer zonder kenteken hebt, ben je of achterlijk geweest om er 1 zonder kenteken te kopen of te lui geweest om m te laten schouwen. Als een brommer ook nog niet op kenteken staat is er meestal een goede reden voor, zoals dattie niet goedgekeurd is voor nederland etc. Kortom, behalve die 140 euro moet je brommer ook nog is daarheen en helemaal aan elke kleine kut eis voldoen.
     
  18. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Yep, precies een gemotoriseerde appelsien....8):b:
     
  19. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    2de week van december boys and girlies......


    dan is het "D" day voor beuk!!!




    en "D" staat voor Ducati :)

    de monster s4r komt eraan,staat al bij de ducati dealer.
    het complete akrapovic systeem is besteld tevens met wat andere leukigheden.

    2de week december.........ducati time!!!!
     
  20. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Netjes!

    Maar waarom geen termignoni eronder?

    [​IMG]

    Niet dat akra's minder zijn ofzo hoor _O_

    Van het voorjaar ga ik opzoek naar een Duc 749 monoposto }:]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina