[Formule 1] Seizoen 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 21 okt 2007.

?

Wie wordt er wereldkampioen F1 2008?

  1. Lewis Hamilton

    80,0%
  2. Felipe Massa

    20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    en ik gun het kimi ook niet om op deze manier de titel weer te verliezen, maar ik gun het die roden uit italie weer wel. Dus heb ik liever dat hamilton zo kampioen wordt, net zoals ferrari constructeurskampioenschap achter de groene tafel kregen toegewezen.
     
  2. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Mag toch hopen dat Kimi gewoon kampioen blijft. Zou het heel ziek vinden dat ie z'n titel als nog moet inleveren.
     
  3. pondtie

    pondtie Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn point is nou juist dat Alonso geen kansen meer had... hij kon geen eigen succes meer halen

    Natuurlijk laat ferrari massa effe wat eerder binnenkomen zodat Raikonen de wereldtitel kan pakken. Zo waren Alonso's kansen verkeken en had hij die naar mijn mening, als rijder voor Mclaren, er voor moeten zorgen, als hij die orders niet al had gehad, dat Hamilton de wereldtitel had kunnen pakken. Die kans was er namelijk wel.
     
  4. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Als Alonso in de positie van Massa had gezeten dan had ik je nog enigzins gelijk gegeven.
    Maar in die positie zat Alonso niet. Totdat Kimi gefinished was en iedereen tot en met de plaats van Hamilton kan je zeggen dat ze alledrie nog een kans hadden. Kimi had ook de laatste ronde kunnen uitvallen.
    Nee, in de positie waarin Alonso zat had ie gewoon niet Hamilton kunnen helpen. Daarvoor waren de kansen van Hamilton ook te klein.
    Want Kimi heeft namelijk meer overwinningen, dus al had Hamilton dat puntje erbij gekregen dan hadden ze beide op 110 gestaan en dan had Kimi nog gewonnen
     
  5. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een baaldag, het 'worst-case-scenario' is ook nog uitgekomen. Echt ongelooflijk hoe dit is verspeeld, jarenlang geen kampioen en zelfs nu niet. Ik gun het Kimi maar hoe ongelooflijk slecht McLaren eruit komt vind ik echt balen, de beste auto op de grid maar toch geen prijzen en het zag er zo geweldig uit..
     
  6. pondtie

    pondtie Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    zeker??

    dat wist ik niet, dacht dat als Hamilton 1 plekje omhoog ging het van kimi zou winnen. Maar dit verandert inderdaad de zaak
     
  7. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Idd ja, vind het nog steeds onbegrijpelijk. Ferrari was dit weekend duidelijk sneller dan McLaren. Alonso kon no way in de buurt van Ferrari komen, dus die was zo goed als kansloos voor de titel. Hamilton had met een 5e plek kampioen geworden. Maar uitgerekend nu krijgt hij mechanische pech voor een seconde of 30, daar kan je helaas niks aan doen.
     
  8. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Mika Kimi Hey! :eek: , jij moet juist ontzettend blij zijn :)

    Ach, dit valt onder 'shit happens', tuurlijk balen als je McLaren fan bent, maar de beste auto op de grid? ik weet niet, beide ferrari's waren toch echt een maatje teveel voor Alonso.
    En Hamilton, de McLaren's waren toch flink betrouwbaar dit jaar, het blijft autosport waar wel eens iets fout/kapot kan gaan.
    Voor alle duidelijkheid, ik ben van geen enkel team fan, alleen van bepaalde coureurs. Begin dit jaar was ik ervan overtuigd dat Kimi kampioen zou worden, met het vorderen van het seizoen dacht ik Hamilton en inmiddels ben ik ook best fan van die vent geworden. Toen duidelijk werd dat zijn kansen deze race wel erg verminderd waren vond ik het jammer, maar gelukkig gun ik het Kimi ook erg. Na door een heleboel pech er twee keer naast te hebben gegrepen is het hem nu gewoon gegund. En ik hoop echt dat er niets terug gedraait gaat worden ivm die williams en bmw
     
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Het laatste nieuws over Williams en BMW:

     
  10. SVS

    SVS Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    0
    Als Hamilton zo kampioen word mag van mij dit hele jaar geschrapt worden. Wat een ongelooflijke onzin zou dat zijn zeg. Eerst die spionagezaak en al het gezeik eromheen. Als Hamilton dan nu ook nog kampioen word omdat BMW en Williams iets fout hebben gedaan... bah bah
     
  11. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Tja, ongeacht de straf gaat dit nu een staartje krijgen. Zelf (en ik gun het Hamilton echt wel) hoop ik dat Kimi kampioen blijft.

    edit: Het zou toch vreselijk zonde zijn. Zo'n spannend seizoen. En dan wordt straks de WK titel net als de constructeurs in de rechtzaal beslist.. Dat zou een smet op de f1 zijn.
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2007
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Vind het een lastige situatie. Als BMW en Williams (schijnt alleen om Rosberg te gaan van Williams) iets hebben gedaan wat niet mag, dan moeten ze daar wel voor aangepakt worden vind ik. Wat voor straf? Geen idee.

    Edit: Nakajima's auto word inmiddels ook getest.
     
  13. SVS

    SVS Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    0
    idd, Hamilton gun ik het ook wel. Hoe hij meteen na de finish Kimi feliciteerde getuigt van een groot sporthart. Maar als Hamilton op deze manier kampioen word, na al dat gezeik van dit jaar, is de formule 1 echt onherstelbaar beschadigd.
     
  14. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop echt dat ze daar slim zijn, en dat ze alleen geld-boetes gaan geven.. Want ze moeten zelf ook wel snappen dat het zo niet mag werken.. Of alleen punten afpakken, maar de plekken niet ofzo.. weut ik veul :+
     
  15. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik verwacht nu eigenlijk een rechtzaak ongeacht de straf.
    Als ze hun plaats verliezen gaat ferrari in beroep
    Als ze niet hun plaats verliezen gaat mclaren in beroep

    En beide is het ook nog terecht eigenlijk dat ze in beroep gaan

    edit (weer eens): als het alleen rosberg is dan maakt het niet uit dus en is kimi nog steeds kampioen
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2007
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Gascoyne over het benzine verhaal:

     
  17. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Laatst bewerkt: 22 okt 2007
  18. NAC Breda fan

    NAC Breda fan Hoogeveense RAT

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    1
    Het was een mooie race vandaag en zelfs nu is het nog spannend. Alleen vraag ik me af: waarom controleert de FIA alleen de teams van BMW en Williams? Het zal d'r vast niet mee te maken hebben dat drie van de vier voor Hamilton zijn gefinisht?

    Ik hoop dat de titel gewoon bij Raikkonen blijft, hem gun ik het meer dan Hamilton. :).

    EDIT: Iemand op een ander forum zegt dat er volgens SkySports geen straffen zullen worden uitgedeeld. Ik hoop dat het waar is :).
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2007
  19. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Pfff, beetje mijn topic afpakken :mad:

    Ik hoop ook dat het gewoon zo blijft. Wel erg toevallig allemaal dat dit nu opeens ontdekt wordt. Vraag me af of ze altijd zo streng controleren of dat ze nu alleen maar aan het zoeken zijn en blijkbaar ook nog vinden..

    Die Hamilton krijgt nog titels zat, hij hoeft van mij niet van het begin van z'n carrière tot aan het eind te domineren. Laat het maar lekker zo als hoe het nu is.
     
  20. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Alle auto's worden onderzocht in Parc Fermee als ik het goed heb...
    Elke race..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina