Fardo dan plaats ik hem toch hier.... Er is geen firewall die iets blokkeert overigens.
PROBLEEM :
--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb een probleem met het verbinden en ik kan de oplossing nergens vinden vandaar even een nieuw topic.
Ik heb thuis de volgende apparaten staan :
Desktop pc (via vaste kabel)
Laptop (Wifi)
Xbox 360 (Wifi)
Router (linksys wrt54g)
Ik heb een thuis netwerk. Desktop kan de Laptop vinden en andersom. Bestandsdeling, printerdeling etc. etc. gaat allemaal goed. Ook de externe usb hardeschijf (aangesloten op de desktop) wordt herkent.
Op beide computers heb ik WMP11 geïnstalleerd. File-sharing ingesteld bij beide in WMP11. De xbox 360 wordt door zowel de laptop als de desktop herkent.
Als ik op de xbox 360 ga zoeken naar pc's in netwerk vindt hij alleen mijn laptop. De xbox 360 kan alleen bestanden afspelen die lokaal op de laptop zijn geïnstalleerd.
De xbox 360 kan dus geen gegevens van de desktop afhalen (die toch echt in het netwerk is opgenomen EN herkent wordt door de laptop).
Ik heb de firewall geheel uitgeschakeld en uiteraard staat WMP11 aan op beide pc's als ik probeer verbinding te maken. Het wil gewoon niet lukken.
Toch vreemd omdat de laptop en de desktop wel verbinding kunnen maken.
Ik wil dus dat de xbox 360 ook mijn desktop pc herkent.
WIE HEEFT ER EEN OPLOSSING ? Ik zou er erg blij mee zijn.
NB :
Kan het zo zijn dat dit veroorzaakt wordt doordat de desktop via een kabel op de router is aangesloten en de laptop evenals de xbox wireless zijn ?
Wat is een goed alternatief voor WMP11 waarmee ik ook video kan streamen ?
Laatst bewerkt: 22 okt 2007