Wintersport 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 3 nov 2007.

  1. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Wintersporten \o/
    [​IMG]
    Wintersporten is altijd een van de hoogtepunten van het jaar. Hopelijk ook dit jaar weer.
    Vele nederlanders zullen dit jaar weer naar de Alpen trekken, om daar een weekje te gaan skien/snowboarden. Daar zitten vast een paar xbw-ers bij,
    Bespreek hier waar je gaat wintersporten, met wie je gaat wintersporten, hoe je gaat wintersporten en wanneer je gaat wintersporten en nog veel meer natuurlijk.

    Ik heb nog niets geboekt dit jaar, maar ik heb wel een lange vakantie van 21 dec. - 2 feb. Ik wil het liefst vlak na de jaarswisseling. Ik heb alleen nog niemand gevonden met wie ik samen ga. Heeft iemand van jullie ervaring met jongerenreizen naar wintersportgebieden? zijn jullie wel eens alleen gegaan?
     
  2. ExQuiZ

    ExQuiZ Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga dit jaar met een maat van mij naar Estland aan de kant van Rusland boarden. De bergen zijn net hoog genoeg en t is maar 4 uur licht dus...denk dat t meer een zuip vakantie wordt.

    Maarja toch ff elk gebied op de wereld probere en daar hoort deze ook bij;)

    cheers
     
  3. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga ook dit jaar weer naar de alpen!
    Al 11 jaar lang lekker chill snowboarden (zit trouwens ook op snowboarden) gratis eten aaa heerlijk!!
     
  4. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Ik ben nog nooit op Wintersport geweest. Lijkt me eigenlijk wel is leuk om ooit te doen. Over paar jaar ofzo :)
     
  5. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je ooit wel eens geboard ??
     
  6. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Nope :eek:
     
  7. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Je woont in amsterdam ga dan gewoon is een dagje probeeren in snowplanet en kijk of je het wat vind, neem daarna een paar lessen en ga daarna op wintersport!
     
  8. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Kga 2 weken les geven, gratis wintersport voor mij dus:D Kheb er echt zin in.
     
  9. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    chill waar, wanneer???
     
  10. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Nothing beats the real thing. 't Is in de bergen echt fantastisch, in zo'n hal schiet het toch niet op, helemaal als je nog niet kan skiën of boarden. Kan je beter gewoon een week gaan, een dagje oefenen en vervolgens gewoon blauwe pistes pakken. Na drie dagen red je het wel.

    Even kijken of ik dit seizoen nog op en neer ga rijden. Grindelwald en Wengen, verreweg het mooiste gebied van Europa (voor zover ik heb gezien :9), vaste prik voor mij en m'n familie (gaan er waarschijnlijk ook een chaletje kopen \o/):

    [​IMG]

    (Gebied is ook wel bekend van de GTHD demo :))


    Iemand weleens geweest?
     
  11. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het niet met je eens in een hal kan je het best leren, heb het zelf ook 2 jaar gelden geleerd in een hal. Tuurlijk is het anders dan in het echt maar de bassis-dingen kan je best in een hal leren. Ook als je wilt weten hoe je in de lift moet kan je dat ook leren toch handig als je daar beneden om 9.00 staat en naar boven wilt!! Zelf zie ik veel mensen van de oefenpiste naar de "grote'' piste gaan. Kortom in een hal kan je het heel goed leren!!
     
  12. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Jaja, dat bedoelde ik ook niet. Je kunt het wel leren maar als het stroef gaat (en dat gaat het sowieso in het begin :+) is het veel beter voor je als je er een week aan vast zit omdat je dan wel door moet zetten :9

    Als je in een hal bezig bent en je vindt er geen kont aan zal je minder snel op wintersport gaan. Gewoon meteen het diepe in dus :b:
     
  13. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja daar heb je gelijk in maar het beste is gewoon les te nemen dan kan je daar ook wat. Tuurlijk kan je daar ook op les maar het lijkt mij gewoon veel chiller om dat gewoon hier te leren.
     
  14. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ik heb het snowboarden geleerd door lessen te nemen in de hal en ook nog eens op de piste. Daarna is het gewoon veel oefenen.. Dit jaar ga ik voor de 4e keer snowboarden.
     
  15. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    ga dit jaar in elk geval in mei, naar de dutch snow week in val thorans...
    kon nog mee met mijn ouders, dus dat laat ik me geen 2x zeggen.

    en ga waarschijnlijk in februari (carnaval) nog naar oosterijk, maar dat ligt nog niet vast.

    en over de hal-discussie, je leert idd veel in een hal, maar moet zeggen zodra je het een beetje kan, raak je er wel vrij snel op uitgekeken...
     
  16. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk raak je best snel uitgekeken als je alleen maar naar beneden gaat maar goed dat weet ik niet.
     
  17. Maluku-Ak

    Maluku-Ak Active Member

    Berichten:
    905
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik ga altijd in de carnavalsvakantie op wintersport. De bestemming is dan ook altijd tjsechië aangezien dat voor mijn ouders nog een beetje betaalbaar is. Ik hoor dan ook altijd verhalen van iedereen (ook mijn ouders) dat oosterijk ofzo vele malen mooier is en dat ze daar graag weer naar toe willen maar dat word gewoon te duur. De pistes in tjeschië zijn niet echt groot maar het is beter dan niets en hoe gezellig het is dat ligt natuurlijk aan jezelf.
    Aankomend jaar gaat een vriend van me met ons mee en zijn ouders en zusje ook. Normaal gaan we met mijn oom en tante neef en achternichtje maar die konden dit jaar niet omdat ze net verhuist zijn. Ik kan in ieder geval niet wachten om daar weer te zitten en op een snowboard te staan.
    Voor de mensen die geintereseerd zijn hier een panorama camera van het gebied waar ik heen ga.
     
  18. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    22 December, Val Thorens!!! The place to be!!:)
     
  19. lukeman

    lukeman Up and running...

    Berichten:
    489
    Leuk Bevonden:
    0
    1e week van januari naar Mayens-de-Riddes/Verbier. Ik probeer in de voorjaarsvakantie nog een week naar Grindelwald te gaan en misschien in maart nog een lang weekend naar Mayens-de-Riddes.

    Duurt nu niet lang meer, alleen moet er wel sneeuw gaan vallen zolangzamerhand want het is nog volledig groen.
     
  20. Prev

    Prev aigh''

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga volgend duidelijk weer naar Serfaus in Oostenrijk. Ik kom daar nu al 10 jaar ofzo maar het is daar echt geniaal. We gaan altijd met een groep van 40 mensen ofzo die elkaar allemaal kennen. Dus als we gaan aprèskieën(in de 'George') bezetten wij altijd een kwart van de tent:p. En altijd dikke pret met de alcohol, je staat altijd met minimaal 2 bier of één bier en een Appelcorn. Serieus het is echt geweldig daar, ik heb er nu alweer zin.

    Btw, ik snowboard nu een jaartje of 7 geen les meer en skieën heb ik altijd gedaan toen ik op de basisschool zat, dus dat kan ik ook vrij aardig.
     

Deel Deze Pagina