1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het grote Keyboard/Piano topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 12 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Knap dat je je op die leeftijd nog kunt aanzetten tot het leren van een totaal nieuw instrument. Ik zou dat nu niet snel kunnen doen.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Doel je op mij?! Ik ben nog maar 27! Wtf ik ga echt niet ophouden met dingen leren! Gewoon er keihard voor gaan. Paardrijden en zeilen op zee staan beide nog in de planning om sowieso ook onder de knie te krijgen. Mag toch hopen dat je op de 27e niet alleen over de 'veilige' paden gaat wandelen. Wordt het allemaal erg saai van ;)
     
  3. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ik heb er meer moeite mee, maar dat komt misschien omdat ik leren dankzij de middelbare school kotsmisselijk ben geworden.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Vreemd, leren is toch iets wat je je hele leven zult blijven moeten doen wil je niet vast roesten. Ik heb naar de middelbare nog vier jaar uni gedaan, nog twee jaar avondopleiding en heb onderhand een behoorlijke stapel cursussen op mijn cv staan. In mijn vrije tijd is het niet anders, leer van alles over bodybuilding, gamen en nu dus ook pianospelen :)
     
  5. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Wie kent Mike Oldfield's Top of the Morning? Super nummer om te spelen hoor!
     
  6. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Heeft er iemand ervaring met de Yamaha P70 stage piano? Dat lijkt me ook een leuke keuze.
     
  7. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Ik ben zelf geen keyboardspeler (vroeger wel les in gehad, een aftandse PSR-550 (geloof ik) had ik toen..).. Ben nu om naar de synthesizers! (Naast mijn drumwerk..)
    Ben gek op het maken van sounds, knoppen draaien, geluiden vervormen, nieuwe sounds ontwerpen, heerlijk! Heb inmiddels een redelijk leuk studiootje thuis, evenals een eigen opnamestudio een stukje verderop hier! Die gebruiken we als repetitieruimte en opnamehok voor de nieuwe CD van mijn band, NE1!
    Thuis maak ik voornamelijk hardcore en schrijf ik nummers voor mn band..

    Paar fotootjes van mijn studio (sorry, heb hem net opnieuw ingericht en ben er enorm trots op!):

    [​IMG]
    Helemaal links: Yamaha O1X (Firewire Audio/Midi interface, controller, digitale mixer)
    Midden: Behringer Virtualizer (Effectenbak), Roland JP-8080 (Geweldige synth, prachtige pads en leads!)
    Rechts: Roland A880 MIDI-patchbay, Behringer MDX2200 Compressor, Clavia Nord Rack II (Erg rauwe synth)

    [​IMG]
    Op de voorgrond een Novation Remote 49 LE MIDI-keyboard

    [​IMG]
    Overzichtje, met daar links mijn Behringer MX2442 mixer, 2x KRK RP8 speakers (enorm eerlijke monitoren!!) en een Shure SM-58 microfoon..

    [​IMG]
    Roland TD-3KW oefenset die ik ook gebruik om allerlei computerprogramma's aan te sturen via MIDI..

    [​IMG]
    Mijn nieuwste speeltje, Yamaha Flying Dragons pedalen.. Direct Drive in plaats van kettingen, heerlijk!

    [​IMG]
    En nog 1 overzichtsfotootje dan..

    Inmiddels staan mijn toetsenbord en muis rechts naast mijn midi-board aangezien dat een stuk handiger werkt.. Ben er erg trots op, werkt heerlijk! Nu nog een paar kabelgootjes kopen en klaar is Koen!

    Misschien een klein beetje offtopic in een keyboard-thread, maargoed, synthesizers komen daar best bij in de buurt dacht ik zo ;)
     
  8. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Wow mooie studio man!!

    Hier een plaatje van de digitale stage piano die ik waarschijnlijk wil aan gaan schaffen:

    [​IMG]

    De Yamaha P70

    Heeft er iemand ervaringen met deze piano? Kwa prijs is hij erg aantrekkelijk!! En het is een Yamaha natuurlijk.
     
  9. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    liedje

    Klinkt wel goed.:)
    Zit zelf (alweer) rond te kijken welke ik nou wil hebben(als m'n loon dat toelaat:+). Word er zo depressief van dat ik nog steeds geen piano heb & niks kan spelen.:mad:
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    @ Ethereal: Wow vette studio! :thumbs: Wat voor een muziek maak je?

    @ Martijnn: Ik heb hem gisteren besteld en hoop hem vandaag binnen te krijgen, moet alleen onverwacht naar mijn werk en loop nu dus ws UPS mis. Briefje op de deur geplakt of ze hem please bij de buren willen afleveren.

    Ik heb besteld bij Tonika.nl incl de dubbele hercules stander. Verzendkosten icm betalen via Ideal waren 6,38 meen ik. Totale kosten voor stander, p70 en bezorgkosten: 603! _O_

    edit: de p70 wordt echt op alle sites geprezen om zijn geluid en zou zelfs vaak zijn veel duurdere broertjes en zusjes er uit spelen. Piano is verder zeer basic met twee minpunten die ik steeds weer tegenkom: geen normale audio-out (moet dus via headphone) en het volume van de geintergreerde speakers.
     
  11. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Heb em ook gereserveerd hoor! De Yamaha P70, ik ga hem straks ophalen.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Kickt oude thread, bats!

    Ik ben zeer te spreken over mijn p70! Volgende maand ws nieuwe stereoboxen kopen om alles uit de piano te halen want de ingebouwde speakers zijn wel ok, maar ook niet meer dan dat.

    Ik heb mezelf de uitgebreide piano intro van In The End van Linkin Park geleerd en ben via mijn pianoleraar Piano Man van Billy Joel op de 'officiele' manier aan het leren.

    Via youtube een gast leren kennen die je nummers kan leren en ik wil maar al te graag Sadness and Sorrow leren. Echter het is $50,- per nummer! :eek:

    Meer mensen die interesse hebben, dan kunnen we de kosten delen.
     
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    "een gast die je nummers kan leren"

    Kan je piano leraar dat niet gewoon? Zal beter zijn dan zo'n hobbyist lijkt mij. Verder gewoon zelf prutsen en proberen het nummer een beetje uit te zoeken.
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Wow, die P70 is wel aantrekkelijk, zeg. Mooi ding.

    Het enige wat mij momenteel een beetje weerhoudt is de ruimte die een keyboard/digitaal piano inneemt. Weet niet waar ik hem kwijt moet :mad:
     
  15. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    P70 is idd een mooie piano hoor, heb hem zelf ook.
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb het nog lang niet genoeg in de vingers om nummers zelf uit te zoeken. Mijn pianoleraar zou dat idd mij kunnen leren. Echter bij hem kom ik meer voor de technieken ed. Kost me nl wel 16,50 per half uur ;)

    Ik ga slechts 1x per twee weken naar les omdat het anders echt te duur wordt. Maar ik speel op het moment zo veel dat ik al snel door zijn stof heen ben en ik vind het echt leuk om verder gewoon nummers te leren. Lees hier en daar dat het slecht voor je zou zijn en dat je zo geen pianospelen leert. Echter een beetje naar die gast op youtube kijken (hij heeft part 1 van een nummer steeds op yt staan en de rest op zijn pay-site) op aanvulling van mijn gewone lessen zorgt er voor dat ik het pianospelen zelf veel beter in de vingers krijg. Dus sneller noten kunnen vinden, beter met twee handen kunnen spelen etc.

    Daarnaast is het gewoon leuk om bekende deuntjes te leren. Het is uiteraard de bedoeling dat ik uiteindelijk dusdanig kan spelen dat ik zelf nummers kan uitzoeken.

    Stukje wat ik mezelf nu aan het aanleren ben:

    [yt]37w3mIyJ_jA[/yt]

    @ Modder: dan moet je wel heel erg weinig ruimte hebben :eek:
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Ik woon nog thuis en met bed + bureau etc in mijn kamer is er niet uberveel ruimte voor een ding van 1,5 meter breed.
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Woonkamer geen optie? Je kan nl met koptelefoon op spelen :)

    Verder ben ik trouwens ook echt supertevreden met de Yamaha! Nu nog twee mooie stereospeakers :)
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Nouja, hou het nog wel even vol met mn midi keyboard, maar helaas komt die met de iets in de 40 keys toch wat tekort.
     
  20. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Een logitech of Creative speakersetje zou je toch wel aan de P70 kunnen doen? Mooi geluid?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina