1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Scholieren in Actie!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mozilla, 23 nov 2007.

  1. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben hier ook gestaakt, maar dat ging niet om het aantal uren(al zou dat niet erg zijn als dat terug wordt gedrongen ^^) maar meer om een nuttige invulling hiervan. Ik heb de helft vaste lessen, waar je ook echt les krijgt(gezamelijke en vaste uren) de rest mag ik zelf invullen... Maar het punt is dat je bij deze uren die je invult(Kwt= keuze werktijd) niets leert. je zit in die lessen met andere klassen van andere niveaus dus de leraar kan daar geen les geven! En dat is het punt. Dat moet veranderen. Gewoon net zoveel uur als nu(30 uur in de week altijd)maar dan een nuttige invulling waar je ook echt iets leert.

    btw Bij ons was de staking trouwens vrij rustig verlopen
     
  2. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond het nogal grappig eigenlijk dat scholieren in opstand komen. Vooral termen als 'we vechten voor onze rechten' en dan ook nog eens dat agressieve gedoe alsof ze voetbalhooligans zijn. Kijken teveel tv.. die 1040 grens klopt van geen kant, ik merk het nu zelf ook.

    Mooi voorbeeld is dat we bij het vak m&o een leraar voor de klas kregen die niet eens wist wat het vak inhield. Om er maar voor te zorgen dat het uur niet uit zou vallen. Een studiewijzer hadden we niet en geen idee wat we moesten doen. Wat dit betreft geef ik LAKS enz groot gelijk.

    Maar, wij als leerlingen zullen nooit iets voor elkaar krijgen. Het is niet serieus genoeg want het komt veel te ondoordacht, lomp en wannabe over. Worden ze geslagen met een stok, heb je dat weer. 'Hij sloeg me!'. Dat is het risico van het demonstreren/actie voeren.

    Ben benieuwd wat er een maandag gaat gebeuren, hoop dat ze weer klop krijgen. :) Leren ze meteen dat niet alles in de wereld mooi is.
     
  3. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Maandag om 12.00 volgens geruchten weer in Assen. Ik ga even kijken of ik nog een paar mooie plaatjes kan schieten als toekomstig journalist.
     
  4. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ophokken die lui! Kleine kooitjes zoals ik al zei.
     
  5. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    1040 : 52 = 20

    20 fucking uur per week gemiddeld naar school en dan nog zeuren. Wacht maar tot je een baan krijgt.
     
  6. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar krijg je voor betaald, dus hoe langer je werkt hoe meer geld je verdient. Dus zó erg is een baan hebben dus nou ook weer niet he.
     
  7. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Sjaak,je hebt toch geen 52 weken school. Je hebt ook nog vakanties etc.:+
     
  8. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Vind het echt achterlijk. Ik weet nog toen met de tweede fase en het nieuwe systeem dat we ook hebben gestaakt. Het gaat er enkel om dat je lekker geen les hebt voor de rest boeit het echt weinig. Tuurlijk ben je voor minder lesuren en waren we tegen de tweede fase maarja staken is natuurlijk alleen maar omdat je dan lekker vrij bent. Dat ze uberhaupt nog 'actievoerders' genoemd worden..

    Ben het er dus mee eens, staken doe je maar lekker als je wat te zeggen hebt, op je 18de dus. Neem aan dat leraren en scholen zelf wel kunnen bepalen wat goed is en wat niet dus als er iets is dan staak je als hele school, niet de leerlingen alleen, dan krijg je dit soort onzin, had het ook wel verwacht btw, gewoon tuig wat weer baldadig wordt omdat ze met veel zijn. Traangas erin en uiteeindrijven met de ME hadden ze gemoeten, kutetters.
     
  9. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    @Mtthz: Ik heb allemaal berichten gekregen op msn over de kleine pauze (hier zo rond 11 uur);).
    Ik vind dat velen hier gelijk hebben over de scholieren tegenwoordig,
    alleen maar moeilijk lopen doen en de rest van de groep volgen.
     
  10. robinan14

    robinan14 New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
  11. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    zit in de 2e en het was een complete chaos op school, auto's worden gemolt enzo, maar ik begrijp niet waarom ze dit doen, staken is niet meteen dingen mollen... maarhja iedereen zegt dat het maandag weer gebeurt en hopelijke is het dan wat rustiger
     
  12. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
  13. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    dom filmpje dat laat zien wat voor chaos 't was over het algemeen en dat eigenlijk helemaal niet op een staking leek.
     
  14. Farmir

    Farmir VIP User

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij ons op school komen we al ruim an 1040 uur, elk jaar hebben we aan het einde een weekend/midweek een excursie naar het buitenland (denk aan Londen, Parijs en Berlijn). Deze excursies tellen allemaal mee! Denk daar ook aan! 24 uur maal 4 dagen is 96 uren!! Die 1040 uur is niet zo'n ramp hoor :). Zitten ook wel hele leuke dingen tussen.
     
  15. Bromsnor

    Bromsnor Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer, dat had ik nog eens mee willen maken, een scholierenstaking.

    Helaas ben ik vorig schooljaar geslaagd?!

    Een goede zaak denk ik, scholieren de straat op, dat mag ook wel eens. Mits zonder geweld en vernielingen!

    Al die veranderingen in het onderwijs van de afgelopen jaren hebben niet echt bijgedragen aan de kwaliteit. Ze veranderen te veel en met name te vaak.
     
  16. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Snap het gewoon niet maar dat zal wel aan mij liggen.
     
  17. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    heb ik net van iemand op msn gehad,
    naja ik vind t best, ik ga ook wel lekker mee, ik maak niks kapot, maar ik heb geen zin in school, spijbelen zonder gepakt te kunnen worden :)
     
  18. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    De kans is groot dat de school je gewoon laat nakomen hoor.
     
  19. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Rofl @ MSN Bericht. Zal zo ook is online gaan, checken of ik ook van die bullshit krijg.
     
  20. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Laatst bewerkt: 25 nov 2007

Deel Deze Pagina