1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Scholieren in Actie!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mozilla, 23 nov 2007.

  1. Shizzel

    Shizzel Guest

    Het valt me wel op dat je op TV alleen maar de scholieren ziet die juist níet moeten staken, maar hun Nederlands moeten bijspijkeren. Ik denk dat als ze hun slagzin 'Schijt aan de overheid' moeten opschrijven, ze 'Schijt aan de overhijd' of 'Schijt Aan De Over Heijd' opschrijven.
     
  2. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja leuk, maar snap dan wel dat ze van die uurtjes niet beter gebruik van onze Nederlandse taal gaan maken. Integendeel, wij krijgen in die meerdere uren een spaanse oppasser die net zo goed Nederlands praat als een Tunesische kameel.
     
  3. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    @Diegene die vinden dat scholieren "maar" kinderen zijn/geen mening (mogen) hebben:

    Dit vind ik dus zo onterecht,
    ten eerste zijn jullie allemaal ook kind geweest en wilden jullie ook heel graag een eigen mening. Tenminste lijkt mij dan of op de een of andere manier zijn jullie dat stadium overgeslagen..

    Vinden jullie ook serieus dat je vanaf je achttiende pas je mening mag hebben? Laat we het dan hebben over die mensen die 18 jaar of ouder zijn , neem nou die groep uit de bijstand die niets mankeert maar gewoon te lui is om te werken, die verenigen zich en gaan op stakingspad en laten we zeggen die vernielen ook wat.
    Vinden jullie dat zij dan wel hun mening "mogen" hebben en wij dan niet omdat wij nog geen 18 jaar zijn?

    Wat ik ook zo jammer vind is dat er alleen maar naar de media berichten wordt gekeken en dat de ze niet lekker zelf gaan kijken wat er aan de hand is. Ik geef het toe er waren heel veel scholieren die staakten maar weet iemand ook toevallig hoeveel leerlingen er niet gewoon bleven zitten op school? ik zit op een havo,vwo en gymnasium school en vrijdag was 1/5 ofzo weg en gister bijna niemand. Zo was dit het geval bij velen scholen.

    Laat ik maar ophouden over dat staken gebeuren en het hebben over een mening hebben in het algemeen.Ik vind het heel belangrijk dat ik me eigen mening heb en lees de krant etc. om over velen dingen een goede mening te kunnen vormen, hier in huis wordt daar ook naar gestreeft om je eigen mening te hebben en dit is ook eigenlijk een prioriteit van mij .

    Nu moet ik toch weer een voorbeeld geven dat met staken te maken heeft : Zoals ik zei is het naar mijn mening belangrijk een eigen mening hebben, en daarom ben ik eigenlijk ook niet zo heel blij met een organisatie als LAKS. Laks stuurt een paar berichtjes door omdat ze weten dat het door vele jongeren doorgestuurd worden en binnen no time heeft heel de nederlandse jeugd dat berichtje minimaal 1 keer gehad waardoor die jongeren zich verenigd voelen en eigenlijk helemaal geen eigen mening hebben maar in groepsverband denken en dat zie je dan ook met mensen die alleen maar lopen te rellen en dat staken noemen of dat ze een beetje erachter aan lopen. Als je dan in zo'n grote groep zit en iedereen schreeuwt en doet wat dan geeft je dat wel een enorme kick om je zo verenigd te voelen. al deze kinderen zitten barstens vol energie en op zo'n moment komt dat er dan uit, dat vind ik dan het gevaar van een oproep van een of andere organisatie en ik weet eigenlijk niet wat LAKS er mee te weeg wou brengen maar als je je een beetje had verdiept in de gedachten, gevoelens ,emoties etc. dan hadden ze dit wel kunnen weten en het eigenlijk hadden kunnen voorkomen.

    Als conclusie:
    Laat jongeren gewoon hun eigen mening hebben, daarvoor leven we in nederland. Dat het zo uit de hand loopt is erg jammer want alleen het tegenovergestelde wordt ermee bereikt.Onthoud ook dat veel leerlingen er niets mee te maken hadden en gewoon naar school gaan en vooral de oproerkraaiers en herrieschoppers meeliepen afgezien van de "echte" stakers.
     
  4. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    [yt]fABTEJdkH3g[/yt]
    haha hemaal gek8)
     
  5. ExQuiZ

    ExQuiZ Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn school heeft echt een koning daad gedaan. de leiding heeft een absentie briefje gegeven aan iedereen die wil staken. je hebt alleen handtekening van je ouders nodig en je mag van school weg. nu heeft iedereen dat briefje ingeleverd en niemand gaat vrijdag naar den haag, maar lekker thuis chillen.

    ff ter duidelijkheid: STAKEN IS ZIELIG. zo mijn mening
     
  6. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een kerels zeg, allemachtig wat een mongolen.
     
  7. falco1001

    falco1001 samsung tv 100cm:D

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
     
  8. Dayuum

    Dayuum Guest

    Is iedereen vrijdag nou vrij?
     
  9. Hezzel

    Hezzel Peace in my Panties

    Berichten:
    416
    Leuk Bevonden:
    1
    hoe kom je daar nou weer bij?
     
  10. Dayuum

    Dayuum Guest

    Ik krijg steeds msn berichten en emails dat ik vrijdag niet naar school toe hoef
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Hoezo naïef? Maar een mailtje met mijn rekeningnummer komt er aan, met een zeer overtuigende tekst! 8)
     
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Je gelooft dat toch niet he ? Twijfel je ook of het echt is al je zo een kettingbrief via je Hotmail krijgt ? :eek:

    Nee, niet vrij.
     
  13. Crifox

    Crifox Crifox.nl

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Nouja, wel als je een briefje inlevert dus
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2007
  14. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij ons op de schoolsite staat dat LAKS morgen beslist en als het doorgaat moet je een briefie van je ouders hebben om naar Den Haag te mogen..
     
  15. Dayuum

    Dayuum Guest

    een van die Mails was van mijn mentor dus...:{
     
  16. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu zeggen ze toch weer dat het gewoon in a'dam is.
     
  17. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer wordt bekend of het staken doorgaat vrijdag, of dat er toch een positief besluit is genomen?
     
  18. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Afhankelijk van hoe het vanavond spoeddebat afloopt, wordt er besloten of er een staking vrijdag komt.
    Is LAKS eens met uitkomst van vanavond dan geen staking, is LAKS niet mee eens dan gaan we staken op het Malieveld.
    Officieel mogen wij niet staken, maar als LAKS staking steunt dan wordt het gedoogd. :)
     
  19. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Malieveld? Weet je zeker dat het Malieveld is? Want hier en daar hoor ik ook Amsterdam...
     
  20. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik dus ook. (volgens mij ook op tv journaal)
     

Deel Deze Pagina