1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Scholieren in Actie!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mozilla, 23 nov 2007.

  1. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
  2. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 28 nov 2007
  3. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    ojah, het was at5:)

    edit: Als het offi is dan kan je school je toch niet tegenhouden??
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2007
  4. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    dat debat is nu toch?
     
  5. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    http://www.nu.nl/news/1335062/10/LAKS_zet_actie_vrijdag_door.html

    Voor de gene die wel het geld over hebben voor Amsterdam/idealen...als het uit de hand DREIGT te lopen gaat de politie hard ingrijpen. Dus geen lullig water straaltje, en niet stokslagen om je terug te dringen. De oproep is om rellen te voorkomen, en de beste manier om dit te doen is door groep uit elkaar te splitsen en weg te drijven.
    Ik lees dus :traangas en vol harnas ME \o/\o/

    Als je voor de Idealen wil staken moet je er ook voor bereid zijn om te vechten, dus...Veel Plezier Vrijdag!! :cool:
     
  6. falco1001

    falco1001 samsung tv 100cm:D

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
  7. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Dus er nu er een ordedienst komt en er goed gecontroleerd word, willen jullie niet meer laten zien dat jullie tegen de 1040 norm zijn?
     
  8. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    omdat dat allemaal rellertjes zijn en nu niet kunnen "staken" zoals zij dat willen.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik moest gisteren erg lachen. Er was een groot onderzoek geweest wat kort gepresenteerd werd in het NOS journaal. Resultaat: de leerlingen willen meer dan 1040 uur naar school! Gemiddeld zes uur per dag werd zeer acceptabel gevonden wat precies een half uur meer is dan met de voorgestelde 1040 uren. Ongelooflijk :9
     
  10. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Sorry maar met 6 uur per dag haal je de 1040 echt niet.
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    40 lesweken van 5 dagen = 200 dagen les
    200 dagen van 6 uur = 1200 uur

    Zie ik iets over het hoofd?
     
  12. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    @ AVHAHA
    Volgens mij wel.

    Als je 35 weken 6 klokuren (geen lesuren) per dag naar school gaat dan zit je al over 1040. Maar hier heb ik de pauzes in meeberekend, weet niet of die eruit gehaald dienen te worden om tot de norm te komen. En als je 35 weken naar school gaat, dan zijn er in een jaar nog 17 weken voor vakantie over.

    Zo heb ik het ff snel berekend, correct me if i'm wrong.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    17 weken vakantie? :eek:
    Dat komt eerlijk gezegd als nogal veel over. NOS had het over tijden van 09.00 tot 15.00.

    Je kan natuurlijk op allerlei manieren rekenen, incl en excl pauze, lesuren of hele uren etc. Echter 35*5*6=1050

    Hoe dan ook willen ze eigenlijk helemaal niet minder ;)
     
  14. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja 17 weken vakantie hebben ze ook niet hoor, maar ik gaf alleen maar aan dat ze op deze manier nog 17 weken over hebben buiten de 1050 lesuren. Dit wordt dan opgevuld met vakantie, vrije dagen en les.
     
  15. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Moeten brief van ouders meenemen als we morgen willen staken.

    Ik ga niet, ik heb maar 850 uren dit jaar dus niks te zeiken.
     
  16. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap sowieso eigenlijk al niet voor wie die 1040 uren norm opgaat. In de bovenbouw heeft iedereen toch verschillende lespakketten? En volgens mij is het (op het vwo, en iig op mijn school) al verplicht om aan het minimum aantal SBU te voldoen, en die uren liggen ruim boven de 1040 per jaar...
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wil een stakende middelbare scholier zich hier even melden en exact vermelden waarom hij/zij staakt? :)
     
  18. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Krijg nèt na mijn post weer een mailtje van de rector, die wéér uitlegt dat het staken niet voor onze school van belang is, omdat er bij ons al 1040+ uren les wordt gegeven. Er wordt wel vermeld dat je toch mag staken als je wilt, maar dan moet je daar een absentiebriefje voor schrijven, en leerlingen onder de 17 moeten schriftelijk toestemming krijgen van hun ouders:cool:
     
  19. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    *meld zich
    Ik ga morgen staken omdat er bij ons allemaal gekke maatregelen worden genomen om aan de 1040 uren norm te voldoen.
    Om te beginnen hebben ze om het uitval te componseren ons gedwongen nog een extra vak te keizen bij de profielkeuze. Nu hebben mensen massaal tekenen of maatschappijwetenschappen, terwijl ze dat niet willen, genomen omdat onze school een heel klein aanbod heeft qua vakken.
    Verder plakken ze overal uurtjes om aan de norm te voldoen. Zo hebben we a.s. woensdag sportdag nog de eerste 2 uur les. De oorspronkelijke planning was zelfs na de sportdag nog 1 uur les..
    Dit soort acties vind ik niet kunnen, daarom ga ik staken.
    En overigens weet ik ook wel dat er hoogstwaarschijnlijk toch niet naar ons geluisterd zal woden. Maar de geschiedenis leert ons: wie niet waagt, wie niet wint;)

    Maar het is nog de vraag of ik ga staken. Onze school dreigt iedereen aan te geven bij de "hoe heet ie ook alweer"ambtenaar. Zodat we een lekkere boete krijgen..
     
  20. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is inderdaad een beetje lullig dat je voor een sportdag nog 2 uurtjes les hebt, maar zo heel vreemd is dat eigenlijk niet. Zo'n sportdag hoef je niet per se te zien als een dagje geen school, maar gewoon een dagje anders school. En als je gewoon EM/NT/NG als profiel hebt, hoef je daar toch maar 2 keuzevakken bij te doen om aan de norm te komen? Dat is toch gewoon normale opvulling van het totaal aantal uren dat je moet draaien in een jaar? Ik vind het allemaal niet zulke vreemde maatregelen. Dat jou school weinig variatie bied in het lessenaanbod, (of omdat leerlingen uit principe geen interesse hebben voor extra vakken) is een heel ander verhaal. Daar gaat deze staking niet over.

    En het is trouwens de leerplichtambtenaar:b:, maar als het goed is kan je met een absentiebriefje je school meedelen dat je gaat staken, en krijg je er dus geen problemen mee.
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2007

Deel Deze Pagina