1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Scholieren in Actie!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mozilla, 23 nov 2007.

  1. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    ik heb die brief en alles gekregen van mn ouders dat ik mag staken enzo.

    alleen ik heb dus helemaal geen zin om naar amsterdam te gaan, maar zo'n vrij dagje klinkt toch best aantrekkelijk moet ik zeggen:+
    alleen vraag me 1 ding af.. als ik me dus meld op school dat ik ga staken, alleen dus niet richting amsterdam ga. wat zouden de consequenties kunnen zijn en kunnen ze je naaien ofzo.
    wij hoeven btw geen trein kaartje ofzo te laten zien.
     
  2. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ligt aan je school natuurlijk. Maar als je gaat spijbelen kan je je eigen toch gewoon ziek melden? Daar kan de school toch niet achterkomen.
     
  3. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij ons op school werd het ook nog meegedeeld dat als je naar de staking gaat en ze erachter komen, je net zo behandeld wordt als bij een gewone dag ongeoorloofd spijbelen. Dat verschilt per school wat de straf daarvoor is natuurlijk ^^
     
  4. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    moet me nog via mn ouders ziek melden en als ik dat doe, mag ik ook niet uit morgen avond en naar de gym etc
     
  5. Maluku-Ak

    Maluku-Ak Active Member

    Berichten:
    905
    Leuk Bevonden:
    35
    Bij ons op school is alleen gezegd dat als je wilt gaan staken je een brief van je ouders moet hebben met handtekening etc. Er is niets gezegd over straf als je niet naar Amsterdam gaat. Ik heb nog nooit zoveel mensen tegelijk bij de receptie gezien als vandaag. Er waren echt heel veel mensen die briefje van hun ouders gingen inleveren. Ik weet zeker dat minsten 75% van die mensen niet naar Amsterdam gaan morgen. Ook als je het een beetje goed kan vinden met de concierges bij ons op school kon je daar zelfs nog mee regelen dat je morgen niet naar school hoeft omdat je zogenaamd gaat staken. Ik zelf ga ook niet naar Amsterdam maar ik heb wel met mijn ouders geregeld dat ik niet naar school hoef. Staken is toch het werk neerleggen? Dat doe ik nu dus ook daar hoef ik niet voor naar Amsterdam toe. Ik zelf zit dik over die 1040 uren heen. Ik kom uit op 1160 uur die ik maak. Ik heb wel het geluk dat ik geen tussenuren heb door de week en nog niet zo heel laat uit ben. Ik ben het nu gewend dus heel erg vind ik het niet meer om zoveel uur te maken. Heb er ook nooit echt bij stil gestaan.
    Staken doe ik dan ook niet om het aantal uur maar vooral om de kwaliteit van de lessen bij ons op school. Leraren weten soms zelf niet eens wat ze uitleggen en als een paar mensen iets niet snappen word dat meteen weer klasikaal uitgelegd en moet je maar verplicht meeschrijven met de aantekening ookal snap je het al lang. Ook vakken als ANW en CKV mogen van mij worden afgeschaft. Als ik wil leren hoe ik jam moet maken vraag ik dat wel aan mijn moeder en kijk ik niet in het ANW-boek, en ook zonder CKV krijg ik mijn portie cultuur wel mee. Nog een voorbeeld is wat we nu bij engels doen. We krijgen 2 leesreaders met daarin kleine tekstfragmenten uit engelse literaire werken uit de periode 1600-1900. Ook staat hierin infomatie over de auteurs van die werken en hun hele levensverhaal. Het word van ons verwacht om dat alles uit onze kop te leren (30 stukjes tekst die niets met elkaar te maken hebben + 30 biografiën van dode engelse schrijvers) en dit braaf op te dreunen tijdens het proefwerk. Dat gaat dus echt nergens over in mijn ogen. Laat mij maar een boek lezen uit die tijd of iets dergelijks maar dit weiger ik gewoon te doen. Ik heb nu dus al besloten om tijdens dat proefwerk niets in te vullen, ookal telt het mee voor het schoolexamen. Ik heb mijn principes en daar hou ik me aan!
     
  6. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    1040 uren les =
    1248 lesuren van 50 minuten
    /32 lesweken = 39 lesuren per week!!
    /5 lesdagen = 7,8 lesuren per dag (gemiddeld) excl. het weekend.
    Pauzes, tussenuren etc. niet meegerekend, dat is dus elke dag ruwweg van 9.00 tot 17.00 naar school...

    dat is best wel overdreven veel... (jongeren zouden juist lagere lasten moeten krijgen, werk later is al zwaar genoeg)...
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Lees nu idd hier ook wat meer onderbouwde stukken over de kwaliteit van de lessen zelf en de opbouw van roosters incl rare verplichtingen (niet weg mogen, ga maar wat voor jezelf doen etc). Maar waarom is dat dan niet de kern van de stakingen? Want volgens mij gaat het voornamelijk om die 1040 die voor sommigen dus zelfs laag uitvalt.
     
  8. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    @ Kevf,

    Dat is juist de kern van de stakingen, zo bedoelt het LAKS het ook. Maar sommige mensen geven er een andere draai aan.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat heb ik als zodanig dus idd niet meegekregen. Zegt idd meer over de inhoud van de staking dan over mij ;)
     
  10. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Net het belgische nieuws gezien, in verschillende steden zijn daar ook leerlingen de straten op gegaan. Al hebben ze daar gemiddeld al iets minder les werd er gezegt. Hier gemiddeld 37 uur per week daar 32.
     
  11. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Jongens, wat een gigantische mislukking die staking imo als ik nu naar het journaal kijk.
     
  12. falco1001

    falco1001 samsung tv 100cm:D

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0

    ik ben blij dat ik er niet ben heen gegaan
    :p
     
  13. Yko

    Yko Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Ongelooflijk ja, waardeloze praatjes en slechte muziek. Ook was het grootste gedeelte niet eens bij het podium te vinden, maar achteraan het veld in de hoop wat relletjes mee te gaan maken.

    Groepen die naar de andere kant van het veld rennen terwijl er 'daar wordt gevochten ofzo, ouwe' werd gezegd en daar gingen ze dan weer in de hoop wat actie te zien. .

    Dan nog eens geen debat (ik denk omdat de sfeer te gespannen werd) en ontzettend veel gasten die bleven hangen op het veld ook al was het allang afgelopen. Maar aan de andere kant, mijn tram kon er tenminste gewoon langs. Dus top eigenlijk.
     
  14. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik lees net op GeenStijl.nl dat een DJ van 538 een strijkerbom naar z'n kop heeft gekregen een half uur na het starten van z'n set.
    Leuk, dan regelt LAKS iets voor die stakende pubers, flikken ze zoiets.

    Wat mij betreft mept de ME deze relschoppertjes helemaal bont en blauw.
    (De 'normale' stakers daargelaten, natuurlijk. Ik doel alleen op het onkruid.)
     
  15. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ben sinds tijdje van plan om bij de Politie te gaan en ook de ME. Bij dit soort dingen kan ik dus echt niet wachten om iets te mogen doen aan die lui. Kan ik echt boos om worden.
     
  16. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmz, ten eerste kom je de keuring niet door als je zo gewelddadig bent. Ten tweede zijn onze overheidssystemen niet meer wat ze geweest waren, als je een puber op zn donder slaat of iemand afschiet in het leger wordt je gelijk vervolgd :'-(
     
  17. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    moeten we elkaar dan maar allemaal in elkaar slaan. dat werkt zo fantastisch :thumbs:, hebben ze wat te zeggen over de jeugd maar die zieke ideeën die hier soms langskomen... :{



    edit: een vriend van me was vrijdag opgepakt op verdenking van het hebben van vuurwerk:eek: hij had helemaal niets en moest gewoon 8 uur in de cel zitten :confused:
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2007
  18. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Klote voor je vriend.
     
  19. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is echt heel raar inderdaad... :x:emo:
     
  20. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Shit happens..

    Maar drolletje14, vind jij dat we ze met een fluwelen handschoen aan moeten pakken dan? In elkaar slaan is nog wat anders dan gewoon een keer een flinke tik uitdelen. Eerstgenoemde kan niet zomaar, maar die flinke tik is soms zo verkeerd nog niet. Zie het als een corrigerende tik;)
     

Deel Deze Pagina