1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

de "big" motoren,scooters en brommers thread :)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 17 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Is bij je scooterdealer is dat knopje ook niet los te bestellen? Ik kan bij mijn dealer heel veel dingen los bestellen voor mijn fox.
    Bijvoorbeeld alle losse carburateur onderdelen.....
     
  2. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
  3. falco1001

    falco1001 samsung tv 100cm:D

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
  4. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Ja dat geluid moet wel echt gestoord zijn. Ook verstandig dat je voor Akra's gegaan bent, denk ik. Mijn Termignoni's zaten ook niet goed (sloegen langs de achterasmoeren) en het carbon was om te beginnen al cheap, heb nu SilMotor (hoge, zitten erg netjes).




    Hehe, hou er zelf ook niet van hoor, ten eerste omdat je je motor om zeep helpt, ten tweede moet je zo oppassen dat de lol er snel van af gaat (te weinig grip voor mn gevoel). Zkr met 150pk op je achterband moet je op gaan passen als je een bochtje uit komt zetten. Maar jezus wat moet dat vet zijn, dat die winter maar snel voorbij mag gaan.
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2007
  5. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Laatst bewerkt: 6 dec 2007
  6. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Maandag eindelijk op voor theorie... en dan lekker knallen met mijn derbi..
     
  7. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    ff een update van mijn kant,

    afgelopen woensdag theorie gehaald voor catogorie A (duh)
    1 foutje, gelukkig eerste en enige keer want wat duurd dat laaaaaang :lol:
    de vrouwen stem praat alsof ze voor kleuters voorleest, heel vervelend

    gister mijn 4e les gehad, en begin nu echt door te krijgen hoe en wat, zelfs de langzame slalom gaat ok _O_,.
    zo'n motor kan echt ver kantelen :+
    mijn instructeur zegt dat ik snel opmag voor avb.

    nog ff een motor vraagje
    wat is precies het voordeel van 2 of 4 cilinders?
    ik weet dat 2 cilinder op lage toeren meer Nm heeft :confused: meer niet
     
  8. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is een 2 cilinder veel feller , agresiever .
    En een 4 takt juist rustig en relax , althans zo leer ik het momenteel op de monteurs opleiding.
     
  9. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    fijn dat ze je ook leren het dat takt niet hetzelfde is als een cilinder.
    Nee hoor grapje :):

    dat is idd een beetje alles.. als ik internet moet geloven
    zag namelijk een hele vette motor, die ik misschien als 2e motor wil nemen
    [​IMG]
    deze is dus 2 cilinder
     
  10. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Heeft te maken met vermogensafgifte op verschillende toerentallen. Bij 2 cilinders is dat meer verdeeld (ook meer vermogen in de lagere regionen) terwijl bij een 4 cilinder de hel pas losbreekt in de hogere gebieden. De laatste R6jes janken helemaal door tot de 16000 toeren (4 cilinder), mijn Monster houdt er mee op rond de 8/9 als ik me niet vergis.

    2 cilinders zijn over het algemeen makkelijker in toom te houden, meer geschikt voor beginners, en ook handig in het dagelijks verkeer. Een R1 op toeren houden door Amsterdam is niet echt fijn, en waarschijnlijk ook niet echt lkkr voor het blok.
     
  11. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    grappig dat je dat zegt, valt me idd op dat veel 2 cilinders ook fabrieks af 25 KW worden geleverd
     
  12. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Klopt, vaak met mechanische begrenzing. Ipv een 4 cilinder op de luchtinlaat praktisch te wurgen, kun je bij een 2 cilinder gewoon niet meer dan half (misschien iets minder afhankelijk van de motor) gas geven. Daar merk je verder niet bijzonder veel van, hij loopt alsof er niets aan de hand is, en veel van het vermogen is bij lage toeren al beschikbaar.


    Hehe, maar ik val in herhaling geloof ik (heb dit eerder al eens gepost :D)
     
  13. collin43

    collin43 coolest xbw member

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo allemaal :p ik had ff vraagje, ik ben 15, word over 5 maanden 16 :D ik wil dus zo snel mogelijk mn brommer rijbewijs halen, maar,,, nu komt de vraag: mag je je rijbewijs vóór je verjaardag halen, en dat je die dan krijgt rond je verjaardag?

    want er zit een week ''levertijd'' op, dus ik dacht áls ik hem nou ns voor mn verjaardag kan halen, en op mn verjaardag ophalen, kan ik meteen gaan rijden :p dus.. ik wacht op antwoord :)
     
  14. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    je moet bij het afnemen van de toets 16 zijn.....dus voor je verjaardag je rijbewijs halen gaat niet op
     
  15. collin43

    collin43 coolest xbw member

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    0
  16. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    hasteeee...... ik heb hem!!!!


    afgelopen donderdag bij de Biggelaar uit oisterwijk opgehaald.
    mijn splinternieuwe knalrode monster s4r compleet met akra full titanium evo systeem en waanzinnig open koppelingshuis.

    gepoetst,volle bak peut knisperfris en ready to go.

    perfect klaar gemaakt door de mannen bij v/d biggelaar.
    waanzinnige dealer,niks stiekum gedoe,alles open en eerlijk en oerhollands vakmansschap icm italiaanse schoonheden.
    kentekenplaat wat hoger geplaatst,grote zak vol boekwerken,folders en andere ducati goodies.
    alles werd wederom nog even helder doorgenomen wat te doen en vooral wat "niet" te doen om vervolgens te gaan sturen.

    s'middags naar huis gereden bij een graadje of 1,5 zonder het koud te krijgen......de desmoploffen hielden mij wel warm......karistoes wat een prachtig geluid.
    ben min of meer direct als een ouwe stroopwafel naar huis getuft om daar een beetje te ontdooien.

    vrijdag was het een iets betere dag met lekker veel zon en een heel stuk warmer......2,5 graad.
    motor eruit......beetje trutten voor de deur hier,13 lagen kleding om mijn vlees en sturen maar.
    verdomme wat rijd dit ding lekker.....de oude x11 was prima maar dit is werkelijk 3 stappen verder zo kinderlijk eenvoudig en licht.
    ben uiteraard nog bezig met inrijden maar ik merk nu al dat er genoeg potentie uit het testastretta blokkie kan komen rollen.....en wederom het geluid!!!!!
    sturen zo licht als op de klapfiets van mij opoe,stabiel als de brienenoordbrug,remmen als een bootanker en het geluid als een leopard met snelvuur....das het 1ste wat in mij opkomt.

    zal de komende periode niet veel of eigenlijk helemaal niet meer gaan rijden.......maar jeuken dat het doet
    kijk met smart uit naar een mooi voorjaar,lekker de motor inrijden,rapidbike erop,finetunen en later dit jaar de 1ste circuitdag met de monster.

    als dit alvast geen goede voornemens zijn dan weet ik het niet meer


    BIGGELLAAR..... bedankt man!!!!!
     
  17. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    moet nog ff wat foto's schieten en mijn ftp site weer aan de praat krijgen.


    piccies volgen :)
     
  18. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Gefeliciteerd met die waanzinnig mooie fiets beuk!!! :cool:_O_
     
  19. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Volgens mij is Beuk de heledag naar zn motor aan t kijken en dan alle details zoeken enzo

    Tenmsinte dat zou ik doen ik zou er echt dagenlang naar kunnen kijken en telkens iets "ontdekken"
     
  20. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, leuk man. Ducati :thumbs:.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina