1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vlaanderen bij Nederland?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door eliminator, 8 dec 2007.

  1. eliminator

    eliminator Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    :confused:
    Je hebt het voordeel dat je de zaak van buitenaf bekijkt ;) Ik zit er middenin :'-( Natuurlijk mag niet gegeneraliseerd worden maar globaal gezien is de minachting in het franstalige deel en in Brussel tegenover Nederlands sprekenden immens, je ruikt het gewoon, elke keer, of je nu een broodje besteld in Brussel of in een café iets te drinken vraagt, een vriendelijk woord zal je zeker niet krijgen..

    Ik heb nog verhalen gehoord van Nederlanders die gereisd hebben via de luchthaven van Charleroi en waar ze doodleuk uitgelachen werden omdat ze iets in het Nederlands vroegen.. En dat in een tweetalig land???

    Vandaar ook de politieke crisis, de Vlamingen zijn het beu om voor marionet te spelen en willen veranderingen, de Walen blokkeren dit,.. Ik hoop enkel dat we deze keer niet toegeven!
     
  2. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik woon vlak bij de grens. En kom via andere zaken veel in aanraking met zowel mensen uit overwegend franstalige gebieden als vlamingen.

    Laatste keren dat ik op charleroi ben geweest had ik hier weinig tot geen problemen mee. Ook niet toen ik zelf op charleroi vloog
     
  3. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ach mijn vriend,hoe zou jij het nu persoonlijk vinden als je in amsterdam wordt uitgemaakt voor "vuile hollander" .En nét dat is wat wij vlamingen in onze eigen hoofdstad ons als dusdanig moeten laten welgevallen...dus wij mogen in onze eigen hoofdstad slechts frans praten aangezien onze eigen taal er not done is.....Ga ergens anders zeiken wil je,aangezien wij vlamingen als meerderheid het beu zijn dat die waalse minderheid het politiek gebeuren domineert
     
  4. eprode

    eprode Active Member

    Berichten:
    500
    Leuk Bevonden:
    0
    goe gezegt man
     
  5. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Prima plan!:thumbs:
     
  6. unitbuster

    unitbuster Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien krijgen we dan vlaamse voetbal clubs in de eredivisie8)
     
  7. ExQuiZ

    ExQuiZ Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    belgisch bier :D moet genoeg rede zijn..toch?
     
  8. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar gaat mijn hele post niet om, leer eerst eens begrijpend lezen ? voordat je gaat roepen of ik ergens anders kan gaan zeiken.


    Mijn respect voor eliminator die wel gewoon weet te reageren. Dat je het niet eens bent met me, jammer dan. Want nogmaals had een waal een vergelijkbare post gemaakt, was die Waal het niet met me eens geweest. Want zoals ik al eerder aangaf. Grootste deel van de inhoud van mijn posts hebben niks te maken met mijn mening, want zoals ik al zei: , in mijn ogen zijn beide partijen kinderachtig bezig en is de grootste leidraad ieders eigen ego.
     
  9. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Vind het ook niet erg hoor! Belgen zijn de meest sociale mensen die ik maar ken.
     
  10. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Xboxworld loopt vooruit op de zaken, door Pegas als mod aan te stellen hebben we al een klein stukje Belgie geannexeerd. :cool:

    Anyway, Vlaanderen bij Nederland is onmogelijk. Zowel Vlaanderen als Nederland zal niet bereid zijn de concessies te maken die daarvoor nodig zijn.
    Betreffende de situatie in Belgie; lastig. Beide kanten moeten zich volwassen gedragen, al zie ik dat niet gebeuren. Een splitsing is misschien wel de beste oplossing, maar verre van ideaal. In principe moet iedere Belg dat is goed beseffen, dat ze elkaar nou eenmaal nodig hebben. Maar goed, Belgen zijn niet al te snugger he. Ze hebben niet voor niks 5 man nodig om een plafond lampje te vervangen. ;)
     
  11. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Is het dan niet mogelijk dat Vlaanderen een eigen land opricht ipv zich te voegen bij Nederland?
     
  12. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Beide kanten moeten zich volwassen gedragen?, dat is nou precies wat ze doen, allebei de kanten denken puur rationalistisch. De walen blokkeren alles wat de Vlamingen willen aangezien zij die macht hebben en het in de meeste gevallen nadelig is voor de Walen. Nu hebben zei immers veel macht, terwijl ze in theorie eigenlijk veel minder macht zouden moeten hebben als je het van de democratische kant beziet.

    Wallonië is een economisch achtergestelde regio, wat op geen manier is te vergelijken met bijv. Friesland en de randstad. Procentueel betalen de Vlamen het hele zorgstelsel van de Walen. Zei geven dus geld terwijl zei het geld liever in hun eigen economie en zorg zouden willen steken. De walen hebben hun positie te danken aan vroeger, toen zei nog de 'sterkste' waren.

    De onderdrukking van de Vlamingen ligt diep, zo was de eigenlijke bedoeling het Vlaams als taal en cultuur uit te roeien, kijk naar de eerste onderwijswetten in België, in Wallonië werd er verplicht 1 taal geleerd (Frans), terwijl in Vlaanderen het onderwijs tweetalig moest zijn (tegenwoordig gelukkig veranderd). En alhoewel het koningshuis van België Britse voorouders hebben, spreken die amper tot geen Vlaams.

    Leuk is te kijken naar het Duitse deel van België, die krijgen veel gedaan wat zei willen (zijn theoretisch namelijk 3 gewesten in België), waarom? Zei zijn een kleine bevolkingsgroep in België die geen bedreiging vormen voor de Waalse suprematie in België.

    Lastig lastig....
     
  13. High 5

    High 5 _/_/_/

    Berichten:
    172
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat mij in dit hele verhaal een beetje verbaast is het feit dat die hardwerkende, politiek bekwame en toch gewoon gebleven Vlamingen, blijkbaar niet in staat zijn om net een beetje slimmer te zijn dan luie, onbekwame en arrogante Vlamingen en zich door hen zo in de luren laten leggen.

    ...Wellicht lijken Vlamingen en Walen toch veel meer op elkaar dan je denkt?
     
  14. Farmir

    Farmir VIP User

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen België bij Nederland, ik wil geen ranzige friet :+.

    Maar even to the point:
    Hoe willen ze dat eventueel doen met Brussel dan? Een aparte europese staat!?!
     
  15. CocaBusiness

    CocaBusiness Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie het niet zo snel gebeuren maar als het mogelijk zou zijn vind ik het goed
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Nou, dat is nog geen slecht idee. Dan maken we van Brussel het Europese Hoofdkwartier?
     
  17. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, lijkt me niks. Nederland is Nederland en Belgie is Belgie. Dat Belgie uit twee verschillende delen bestaat hebben wij niks mee te maken.
     
  18. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Slecht idee. Ze willen ook de eredivisie en belgische competitie samenvoegen en daar ben ik al tegen. Dus laat staan als België en Nederland worden samengevoegd. Deze 2 landen zijn zo verschillend qua wetten en gebruiken dat dit naar mijn mening nooit iets kan worden|:-
     
  19. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Dan hebben ze toch gewoon hetzelfde probleem weer tussen Vlaanderen en Nederland, dan zijn het de botte Nederlanders tegen de domme Belgen :+
     
  20. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    my point..
     

Deel Deze Pagina