1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wintersport 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 3 nov 2007.

  1. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben vooral bij de kanzelwandbahn (linksonderin) geweest, daar heb je een hele mooie piste (als hij open is ;)). Daar heb je aansluitend nog het fellhorn gebied, wat een stuk meer pistes bevat, maar dat staat er net niet op.
    en op de walmendinger hornbahn (bovenin het plaatje), waar ook leuke pistes zijn. Deze 2 gebieden waren wel genoeg om ons een weekje bezig te houden.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2007
  2. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    Heerlijk iedereen heeft er duidelijk zin in!! en idd lekker genoeg sneeuw!!!\o/:b:
     
  3. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Kleinwalsertal ben ik vooral in het begin vaak heen geweest; ideaal voor de beginnende wintersporter.
    Later blijkt het allemaal wat klein en weinig kilometers te zijn als je er terugkomt, maar dat neemt niets van de lol van vroeger weg.
    Heb volgens mij in bijna elk dorp wel een keer gezeten ofzo :+

    Alpe d'huez ligt ook flink wat sneeuw nu, misschien zijn die funparks dan ook eens wat minder ijzig :+
     
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Dat plaatje ziet er inderdaad niet erg groot uit (en ook niet erg hoog) :eek:

    Zal ongetwijfeld weinig afdoen aan de lol die je hebt, maar als je eenmaal de grotere gebieden gewend bent zul je niet meer terug willen :cool:
     
  5. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    het is iets groter dan dat eerste plaatje, maar het is inderdaad een goed beginnersgebied. Ik ben eerlijk gezegd nog niet in een echt groot skigebied geweest.
    hier trouwens een kaart van het volledige skigebied (kon zo snel geen grotere vinden):
    [​IMG]
     
  6. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Je hebt een behoorlijk dal met ongeveer 100 km piste (Kanzelwandbahn + aanliggend), en dan kun je met de bus overal in het gebied naar toe (gratis natuurlijk). Zo kom je uit op bijna 200km piste, niet allemaal aaneengesloten, maar perfect voor dagtrips.
    Hoogste punt ligt ook maar op iets minder dan 2000m, Ifen (schrijfwijze?) 2000 heet het ook :+

    Zoals ik al zei, perfect gebied voor de eerste paar jaar, daarna Tignes/Trois vallées etc voor het echte werk. :)

    Het prijskaartje dat bij de grote gebieden hoort is alleen vrij extreem (zeker als je met gezin + aanhang gaat).
     
  7. Cees

    Cees Active Member

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is inderdaad waar. Maar ik ben dan ook een beginnende/gemiddelde boarder dus is het geen probleem dat het allemaal wat kleiner is. En natuurlijk die idioote prijzen weren mij vooralsnog voor de echt grote gebieden.
    PS: weer 40 cm sneeuw in Kleinwalsertal!!
     
  8. Borix

    Borix Active Member

    Berichten:
    1.770
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb er echt zin in, ik ga de eerste week van de kerstvakantie en in het voorjaar nog een keer :D eerst naar de dolemiten en daarna naar kidsbuhel

    het weer op de kidsbuhel webcam is in ieder geval goed.
    [​IMG]
     
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    ga dit jaar ook weer.. Werfenweng zoals al 6 jaar. nu maar eens mijn 360 op de skies perfectioneren.. en ga net als vorig jaar over het huisje springen van de skiopslag zoon houten hokje.. gewoon mooie schans mkaen en gaan...
     
  10. Cees

    Cees Active Member

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    0
    WoW eerste wintersporters staan al op de pistes!!!
     
  11. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    ik ga dit jaar voor het eerst naar la toussuire in frankrijk, iemand ooit eerder geweest?
    [​IMG]
     
  12. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    ik niet, maar t ziet er wel master uit.
     
  13. SplinterX

    SplinterX ^Chief^

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    1
    Corbier is een bekend gebied, vrij groot ook. Zelf niet geweest, maar mijn zus wel, had wel goede verhalen erover.
    Ik ga waarschijnlijk naar de vogezen, Gerardmér, vrienden hebben er een huisje, wordt een groot feest. Verder niet heel groot gebied verder, maar je kan er goed vermaken, maar denk dat er in het voorjaar wel goed geboard gaat worden. Groot gebied in frankrijk uitzoeken met alles erop en er aan. Of oostenrijk voor aprés-ski natuurlijk en een fantastisch funpark. Moet nog even een afweging maken. Heb er wel zin in iig.
    En Kerst 2008 waarschijnlijk in Aspen of whistler. Met 2 families heen, vanwege 30 jarig huwelijk beide. Zal fantastisch worden. Maar eerste deze kerst maar eens:D
     
  14. Fibroidduck

    Fibroidduck Feyenoord Till I Die

    Berichten:
    580
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er zin in :D
    Ga naar champoussin (grens zwitserland-frankrijk) in het gebied Portes du Soleil.
    Ski al vanaf m'n 3e (ben nu 16) en ga nu voor het 3e jaar naar dit gebied ga in februari :)
     
  15. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    Jongens ik word gek nog maar 1,5 dagen!!!:D:D
     
  16. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    en dan op de eerste dag een been breken 8)
     
  17. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Zeg dan gewoon Hals- und Beinbruch, dan komt het wat minder lullig over :9
     
  18. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    ik ga ook dit jaar weer snowboarden in flachau in oostenrijk, miss ga ik dit jaar ook wel bigfootten::D:D:
     
  19. Phoenix NL

    Phoenix NL ...

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga daar ook heen, morgen om precies te zijn! :D
     
  20. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12

Deel Deze Pagina