1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vuurwerk verbieden in Nederland ?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door lol, 30 dec 2007.

  1. lol

    lol Active Member

    Berichten:
    378
    Leuk Bevonden:
    0

    Volgens mij willen ze hier in nederland alles verbieden |:-
     
  2. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik steek zelf geen vuurwerk af, aangezien ik het absolute geld verkwisting vind...
    Maar verbieden is echt onzin! Als er iets bij nieuwjaar hoort, is het wel het afsteken van vuurwerk :)

    Laat ze in plaats van het verbieden van het legale vuurwerk, beter controleren op illegaal vuuwerk.
    Zo kom ik dagelijks mannetjes tegen, die allerlei lompe illegale shit bezitten....
     
  3. serious siem

    serious siem PSN: Serious-Siem

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    6
    Uiteindelijk toch een goed idee, al dat vuurwerk is import van de chinezen, ook al hoort vuurwerk en al die spanning wel bij de jeugd..
    En ja, daar zit dus de strijd, degene die het zo fantastisch vinden dit dat,
     
  4. volley

    volley Active Member

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    0
    verbieden omdat er zoveel slachtoffers vallen? bij 9 van de 10 gevallen is er illegaal vuurwerk bij betrokken. laat ze inderdaad maar beter controleren
     
  5. High 5

    High 5 _/_/_/

    Berichten:
    172
    Leuk Bevonden:
    1
    Pas op hoor.
    Deze uitspraak is verboden volgens artikel 267/16, lid F van het wetboek van strafrecht!
    :+
     
  6. lol

    lol Active Member

    Berichten:
    378
    Leuk Bevonden:
    0
  7. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Als iemand door illegaal vuurwerk of zelfbouw bommen een armpje kwijt raakt... Lekker boeiend... Eigen rotschuld hor...
    En hoeveel slachtoffers vallen er nou eigenlijk ieder jaar? En dan bedoel ik mensen die blijvend letsel eraan overhouden of het loodje erbij leggen.
    Een stuk of 200? (ik heb werkelijk geen idee, maar volgens mij is het niet echt veel meer dan dat) Al zijn het er 500. Waar lullen we dan in godsnaam over?


    Das hetzelfde als verkeersdoden dat zijn er ook 50 per jaar. En dan is het aantal verkeersdoden opeens met 10% (!!!) gestegen, gigantische problemen, kamer vragen, rigoreuze veranderingen in de 'probleem gebieden'. Waar maak je je druk om? het zijn 5 ongevallen extra. Misschien was er vaker mist, misschien hadden er 5 mensen iets minder goed opgelet. We zijn met fokking 16 of 17 miljoen mensen in dit landje...

    Ik die problemen makerij zo zat he...

    Als er nou 10.000 vuurwerk slachtoffers vallen okee... Dan moet je serieus gaan twijfelen aan a) de kwaliteit of b) de voorzorgsmaatregelen die mensen nemen.

    Maar voor dat handje vol mensen dat het risico nemen... Ja ik maak me er niet druk om, ik maak me alleen druk om de mensen die er zo'n probleem van maken...
     
  8. Killjoy1984

    Killjoy1984 PSV EINDHOVEN

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    Komt nederland weer met zn vingertje, Mogen helemaal niks meer straks alles wat leuk is wordt of:

    A niet te betalen (Drinken, Auto's, Eten, Roken(doe ik zelf niet) Etc.
    B verboden (lekker makkelijk)

    Mogen mensen AUB zelf weten wat goed voor ze is?
    Niet normaal meer.
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2007
  9. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    rofl :lol:

    Anyway, ach het hoord bij oud en nieuw, beetje vreemd proefballontje. Grotere vuurwerk shows in de wat grotere steden (ik zie het al voor me een "vuurwerk" show in een klein dorp hier hilarisch) is daarintegen wel een lache idee, en heeft meschien een goed effect op het samehorigheids gevoel in de samenleving.

    uiteindelijk kan het me reet roesten: ik geef al jaren geen cent meer uit aan vuurwerk.
     
  10. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Het loopt wel los. Die gast is waarschijnlijk een beetje pissig dat iemand een rotje in zn brievenbus heeft gepropt. Ga maar weer rustig slapen vuurwerkfreaks_0/
     
  11. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Illegaal heeft er niets mee te maken. Het is het onkundig gebruik dat voor slachtoffers zorgt, zowel bij illegaal en legaal vuurwerk.

    Beter controleren? Ze kunnen beter handelaren opsporen, dan jongens van 15, 16 jaar met een pakje nitraatbommen (ja volgens de politie zijn het bommen |:- ). De handelaren moeten ze aanpakken voor het onveilig opslaan, want daar heb je niet alleen jezelf mee maar ook omwonende als het fout gaat.

    Maar laat de liefhebbers A.U.B. met rust.
     
  12. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Van die paar uur vuurwerk afsteken? Laat me niet lachen


    Zullen we dan ook maar kroegen verbieden? Daar kunnen astma patienten ook niet tegen....

    Wacht Auto's zijn nog erger! Laten we die verbieden! Want er moet gedacht worden aan het algemeen belang!!


    :emo:

    @Aapvader: Amen
     
  13. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Die gasten die dat roepen weten het verschil niet eens tussen een atoombom en een rotje volgensmij. Mja ik ga er niet wakker van liggen natuurlijk. Kan me niet voorstellen dat dit gebeurd. Anders ga ik toch flink inslaan bij de zuid of oosterburen?
     
  14. Farmir

    Farmir VIP User

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het belachelijk hoor, de mensen dié slachtoffer van vuurwerk worden. Zijn veelal toch al veroorzaakt door illegaal vuurwerk.
     
  15. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Onzin, is pas geleden nog naar voren gekomen in een onderzoek. Dat de ongevallen meer door legaal vuurwerk komen dan illegaal vuurwerk.
     
  16. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    dan gaan alleen maar meer mesnen naar belgie of duitsland, om wat nu al illegaal vuurwerk is te kopen, en dan heb je alleen maar nog meer mensen, met volgens hun nog gevaarlijker vuurwerk,

    honden moeten ze ook verbieden, want op 1 op de 100.000 honden bijten wel is iemand.
    hamsters ook, ik ruik wel is naar zonnebloempitjes, en dan wilt ie wel is bijten wat een bullshit:p

    en dat astma patienten er last van hebben is al helemaal bullshit,
    want ik kende iemand met astma, en die begon te roken en toen was het over, dus alleen maar goed voor ze


    er is ook meer legaal vuurwerk dan illlegaal, of bedoel je verhoudignsgewijs?

    maar duideiljk is dit om gewoon even in de picture tekomen, want is wel een hele goeie timing om er juist nu mee naar voren tekomen of niet soms?
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2007
  17. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Laatst bewerkt: 30 dec 2007
  18. berendhaan

    berendhaan Forum sjonnie

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    De in de voorgaande artikelen van deze titel bepaalde gevangenisstraffen kunnen met een derde worden verhoogd, indien de belediging wordt aangedaan aan:
    1°. het openbaar gezag, een openbaar lichaam of een openbare instelling;

    2°. een ambtenaar gedurende of ter zake van de rechtmatige uitoefening van zijn bediening;

    3°. het hoofd of een lid van de regering van een bevriende staat.


    Zo mag het wel:
    Ik had gehoord dat ze alels in Nederland willen verbieden :thumbs:
     
  19. Andy01

    Andy01 Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach, dat het niet echt meer van deze tijd is daar ben ik het wel mee eens.
    De teringzooi die het achterlaat, dieren die twee dagen lang door een hel gaan etc.
    Zou het zelf wel prima vinden als ze het verbieden, maar het is wel weer een mooi voorbeeld van de nederlandse betuttelings maatschappij..
     
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    hoeveel dieren gaan dagelijks door een hel omdat de baasjes de dieren verwaarlozen....laat ze de inspanning, moeite en geld dat het kost om vuurwerk te verbieden lekker in het opsporen van dierenmishandeling stoppen......
     

Deel Deze Pagina