1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dakar 08 afgelast

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sognare, 4 jan 2008.

  1. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen bereid zich vet goed voor en steekt er veel geld in dit geld voor alle rijders.
     
  2. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    @@Minstes 2 tekens volgens mij zijn dit er toch echt meer.
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

    Wel kut ja, maar over het geld hoeven ze geen zorgen te maken denk ik. Die hebben het sponsorgeld sowieso al binnen en daar zit uiteraard een contract aan vast waarin staat dat ze het geld ook krijgen als ze niet kunnen starten cq. na 5 meter al uitvallen.
     
  4. partyproof

    partyproof What's next?

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgend jaar gewoon de Dakar in Zuid- Amerika houden.
    Erg spijtig dat dit na zoveel mooie jaren historie, maar een gevolg van van de dreiging die zich voordoet door dit soort extremistische 1 hersencellige schaapfiguren...
    Vind ook dat landen zoals Pakistan, Indonesie, Iran en genoeg andere landen zich meer moeten inspannen tegen deze vorm van extremisme. Zijn een smet voor het geloof van de Islam. Helaas blijft er in genoeg islamitische- en niet islamistische landen mogelijkheden voor de Taliban om zieltjes te werven...
    Zal de 21ste eeuw een vervolg worden van eeuwenlange onbegrip en haat of zal er eindelijk eens gebeuren waardoor de mens eindelijk zich verder kan met de evolutie? Vrees 't eerste... En dan beweren dat wij als mensheid superieur zijn... wat een giller!
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Klotezooi, dit vind ik echt jammer, heb het al vele jaren gevolgd, en vond het een van de leukste sportevenementen van het jaar! Zonde dat het afgelast wordt, maar je wilt natuurlijk ook geen levensgevaarlijke situaties voor de coureurs (afgezien van het rijden zelf dan).
     
  6. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk nou niet dat het veel uit maakt je hebt daar ook problemen met groepen, dus die zouden het ook kunnen verstieren ook kunnen terroristische groeperingen gewoon om het maar even zo te zeggen wat mannetjes laten over vliegen. Plus dat dakar gewoon in afrika hoort. Zoals ik eerder al zei ik weet niet hoe groot de dreiging is/was. Maar wat ik gehoord heb denk ik niet dat er wat zou gaan gebeuren.
     
  7. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zal bij de grote teams zo zijn, bij iedere prive rijder is het maar de vraag of er geen clausule in het contract staat. Na 5 meter uitvallen is iets anders dan niet starten.

    Maar goed, het toegeven aan terrorisme gaat inmiddels wel te ver. Vorige week kan er geeneen festiviteit door gaan in Brussel, nu dit weer.

    Volgende keer gaat Carnaval niet door omdat Youssouf op Youtube een stoer filmpje zet waarin hij iemand die verkleed is als Kermit de Kikker onthoofd of mag je weer eens 2 uur langer op de trein wachten door een bommelding of een 'verdacht pakketje'.

    Flikker op, wil je terrorisme bestreiden, dan doe je dat door het te negeren.
     
  8. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Negeren is goed tot op een zekere hoogte als er echt sprake is van een terroristische dreiging maar nu is het zo als ik tegen me vriend op school zeg: ik heb een wapen met een lachend gezicht dat de hele school word ontruimd. Ik wil wel even zeggen dat dit over de aflasting van de dakar rally 2008 gaat. Als het over de dreiging gaat van de dakar rally vind ik het goed, maar ik wil het niet over terrorisme in het algemeen.
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Startgeld krijgen ze in ieder geval terug.
     
  10. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt zie hieronder:
    Laatste zin =(
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2008
  11. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    :confused:

    Moraalridder
     
  12. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Volgens mij heb je echt geen idee wat dat betekend 8)

    Hij heeft gewoon gelijk. Je kan zo een hele thread vollullen over terrorisme maar daar gaat het niet over.

    Ik vind het trouwens best jammer dat het niet doorgaat, kijk er altijd graag naar. Het is wel goed te begrijpen en vind het goed dat het niet doorgaat. Ze lopen er miljoenen door mis en dan is het knap als organisatie als je het dan om deze reden cancelled. Zo denk ik erover althans.
     
  13. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik het helemaal mee eens, ik vind het moedig dat je dat als organisatie cancelled.
     
  14. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
  15. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar zou volgens jou de volgende dakar rally van start moeten gaan?

    Als er een volgende rally komt want veel mensen zeggen dat dit het einde van dakar is, denk je dat ook?
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Hij zal toch echt moeten finishen in Dakar... anders is het geen Dakar meer.
     
  17. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik het mee eens maar denk je dat er ooit nog een dakar komt?
     
  18. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik ben achterlijk.. wijsneus.

    Organisatie had geen keus meer nadat Frankrijk een negatief reisadvies had gegeven. Daardoor ben je onverzekerd in het land Mauritanië. Mocht er iets gebeuren, dan zijn de schadeclaims niet te overzien. Zo moedig is het dus niet.


    Maar goed, nostalgie, DAF Twin Turbo uit 1988

    [yt]cUnWnx_rdps[/yt]

    Vaak sneller dan de auto's en op een gegeven moment 2e in het algemeen klassement. Haalde een topsnelheid van boven de 200 op het zand.
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2008
  19. FreeShooter

    FreeShooter No pain, no gain!

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    1
    Balen hoor dat het niet door gaat, maar wel begrijpelijk.
     
  20. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    En even daarna:
     

Deel Deze Pagina