AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Skullcrush3r X ik had exact hetzelfde hoor qua leuk vinden. Ik vond er ook geen zak aan. Heel mijn morgen was al verpest omdat ik zat te balen dat ik smiddags moest lessen. Gelukkig heb ik dat nu niet heel erg meer. Kijk er zeker niet naar uit maar heb er niet echt een dikke hekel meer aan. Al vind ik autorijden nog niet echt heel leuk ofzo.

Net op geweest voor module 3 (ik doe stappenplan). Paar echt stomme fouten. Op een kruispunt had ik de borden niet gezien dus ik liet mensen niet voor die wel voor moesten. De bijzondere verichtingen gingen ook niet foutloos. Bij achteruit in file stuurde ik iets te laat terug waardoor mijn achterwiel de stoeprand raakte. Bij keren dmv steken was ik vergeten mijn richtingwijzer aan te zetten toen ik wegreed. Maar dat vond hij niet erg. Ik heb iig wel vrijstelling voor de bijzondere verichtingen. Gelukkig. Nu nog oefenen voor mijn examen over 2 weken.

2. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag m'n allereerste rijles gehad. Was erg leuk, reed in een VW Golf en alhoewel het even proppen was zat het uiteindelijk wel lekker. Het hele uur ging ook wel goed, naast een aantal correcties verder geen fouten gemaakt en eigenlijk wel een soepele rit.

Wat ik wel lastig vond was de koppeling en dan niet het schakelen maar de manier waarop je daarmee kan rijden. Als ik de auto in een versnelling heb dan gaat ie vanzelf rijden (zo'n 20km/u) en als ik de koppeling indruk dan mindert ie snelheid totdat ik uiteindelijk stil sta. Op deze manier hoef je niet de hele rit het gas in te houden maar van tevoren had ik zoiets nooit verwacht dus dat is wel even wennen.

3. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Jup koppeling is erg winnen in het begin, ik had vandaag examen en ben geslaag <3

4. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Nice gefeliciteerd! Topic is trouwens beetje dood, niemand die hier meer bezig is met z'n rijbewijs?

5. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Jawel ik ben ook druk bezig. Ik heb afgelopen donderdag mijn theorie gehaald en had ik een intake test. Inmiddels ben ik alweer 12 uur aan lessen verder en ik moet zeggen dat het best wel lekker gaat. Met bijzondere verrichtingen heb ik absoluut geen moeite, alleen loop ik nog wat te klooien met de koppeling en het remmen voor de bocht. Mijn instructrice zegt dat ik te hard door de bocht ga... Maar goed, donderdag TTT en dan volgende week dinsdag examen, kan nu echt niet meer wachten om mooi zonder die lui in de auto te zitten :D

6. myHighness

myHighness Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil binnenkort ook weer beginnen, heb een jaartje terug in Breda al 10 lessen gehad, maar was zo stom om bij Wolf te gaan lessen. Had echt een veschrikkelijke vrouw als instructrice, elke keer als de motor uitviel een diepze zucht naast me, geen tips wat ik dan beter moest doen ofzo. En met elke zucht van haar kant werd ik ook steeds zenuwachtiger als er weer een stoplicht aankwam die op rood stond. Viel ook op dat wanneer ze telefoon had ik een stuk relaxter achter het stuur zat.

Nu in Hilversum eerst goed rondkijken waar ik het beste kan aanmelden, wil niet nog een keer zoiets meemaken.

7. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Morgen heb ik examen :eek:! Ben nog totaal niet zenuwachtig. Ben wel gruwlijk blij als ik het in een keer haal. Weer iets achter de rug :)

8. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Succes :)

Ik kan morgen mijn rijbewijs ophalen bij het gemeentehuis, was vorige week geslaagd.

9. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Heel veel succes! Heb gewoon vertrouwen in je zelf. En één tip, ga tijdens het rijden niet discussieren met de examinator. Ze zijn soms eigenwijs, geef ze gewoon gelijk. ;)

10. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Bedankt!

Dat doe ik sowieso al. Ik ben niet zo eigenwijs. Ik zal ook maar niet zeggen dat hij zijn gordel om moet doen :)

Nehh als ik rij als de afgelopen week moet het wel lukken.

11. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Geslaagd! \o/

Ging echt makkelijk. Ik was denk ik erg goed voorbereid voor ik begon.
    Ik was echt totaaaal niet zenuwachtig ik reedt gewoon kei relax. Eigenlijk zouden we 30 minuten rijden maar na 25 minuten was het wel goed. Ik had al vrijstelling voor bijzondere verrichtingen dus dat was ook wel makkelijk.

Toen ik klaar was wist ik eigenlijk toch wel dat ik geslaagd was. Ik had geen fouten of foutjes gemaakt. Na de 25 minuten kwamen we binnen en zei hij meteen gefelictieerd met je rijbewijs. Ik had toch een lichte opluchting. Maar hij een paar seconden erna niets dus ik vroeg: Heb je nog verbeter punten ofzo. Het enige waar ik iets meer op moest letten is eerder kijken bij het afslaan. Want ik keek soms te laat waardoor ik sommige bochten iets te ruim nam.

De rit was ook wel relax. Na een tijdje door Den-Bosch gereden te hebben moest ik de snelweg op. Ik netjes invoegen zie ik een vrachtwagen voor me neus. Ik ga naar de linker strook zegt hij: "Goed dat je dat doet hoor maar we gaan de eerste afslag er al af".

Totaal vond ik het eigenlijk super makkelijk. Ik kan me niet echt goed voorstellen dat je bijvoorbeeld 3 of 4 keer kan zakken. Dan moet je instructeur wel heel slecht kunnen schatten. Of je kan dan echt niet tegen de spanning.

12. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet morgen afrijden. Hoop dat het net zo gaat als bij jou Bonbrigde...

13. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Wat denk je van de verkeerssituatie? Weet jij zeker dat je helemaal correct reageert als je een rare verkeerssituatie tegenkomt? Ik niet.

Veel succes EmJee.

14. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja precies, je moet gewoon geluk hebben met verkeers situaties.

Ik heb er 2x over gedaan. Eerste keer was ik gezakt en 2e keer ging gewoon perfect.

Maar het ligt er maar net aan wat voor verkeer je tegen komt, als het lekker rustig op de weg is en je komt geen aso's tegen dan is het echt makkelijker dan dat je in de spits rijdt en allerlei malooten tegenkomt.

gefeliciteerd trouwens

15. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Ga over 2 weken examen doen in brommercertificaat:+
    Ben ook pas 2 weken 16;)

16. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Yo dankje. Ja jullie hebben idd ook wel gelijk. Ik moest om 10 voor 10 dus er was ook bijna geen hond op de weg dus dat was wel ideaal. Maar 3 of 4 x zakken snap ik niet. 1x omdat er gewoon een of andere mongool stom de bocht om komt rijden waarop jij beter had moeten reageren is gewoon kei lullig. Maar dat moet je ook kunnen in het verkeer. Maar dat leer ik de komende jaren wel.

17. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja precies, het meeste leer je juist nadat je je rijbewijs heb gehaald. Je rijbewijs is gewoon een basis waarop je veilig door het verkeer kan, maar nu moet je gewoon veel rijden en ervaring op doen.

18. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Binnenkort ga ik ook beginnen met rijlessen, lijkt me erg leuk.

19. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Yeah geslaagd! Het ging echt goed, eigenlijk geen fout gemaakt en was na een half uur ook al weer terug.

20. Nijmegendabest

Nijmegendabest Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb a.s. vrijdag, overmorgen examen voor de categorie CE om 11 uur, met een trekkeroplegger combinatie. Dan heb ik 21 lessen gehad. En vorig jaar november heb ik mn C gehaald.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina