1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

    Ashavan Guest

    XXLNutrition is geweldig. Binnen 48 uur binnen, geen verzendkosten, vergeleken met concurenten best goedkoop nog en goede service ondersteuning. Bestel daar ook alles. Ze hebben Lipo6 sinds kort in hun voorraad wat naast de StackerII ook erg goed schijnt te zijn. Zit er aan te denken die te halen over een aantal maanden als het tijd is voor de laatste procenten.

    RPM...weet je...denk dat je beter aan de Drive kan gaan dan. Dat liet bij mij de hartslag door het dak knallen. Dan verbrand je wel hoor. Maar Creatine vind ik ook een leuke "burner" ondanks dat het daar niet voor bedoeld is. Het geeft ook best veel energie.

    Nog die vraag bij Punani neergelegd over je vet zonder kh?

    Net weer lekker getraind en kunnen lachen. Colbert Homo vroeg of ie mee mocht trainen. Na de 2e set gaf ie het al op. Heb zelf lekker verder getraind en een geweldige pomp in me biceps. Zie her en der zelfs adertjes lopen :p

    Voel me zwak op moment. Heb op terug weg een zak M&M's gehaald en die staat hier nu heel gemeen naar me te staren :eek: Denk dat ik maar vlug wat kip en groenten ga maken voor ik me vergrijp. Ik ben trouw aan me kippetje :p
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jan 2008
  2. Ashavan

    Ashavan Guest

    Moet het even kwijt... I love my daddy :)

    Vanochtend weer op visite bij me ouders om op te meten. Raakte aan de praat en kwam naar voren dat ik op moment beetje krap zit in afwachting hoe de sollicitatie gesprekken gaan. Dus hij gaf me wat supplementen die hij niet meer gebruikt en betaald mijn 2 maanden sportschool w00t :D

    Heb nu 2 verschillende fatburners bij 1 zit de verboden Efedrine wat enorm goed schijnt te werken, halve pot Cellmass (wat hij de grootste bullshit vind dus ben benieuwd of dat echt zo is), Jungle Warfare of zoiets waar beetje steroiden in zit. We kunnen er weer tegen aan :)

    Echt... mijn pappie roXXors hehe
    Ben 24 en trots op een vader's jongen te zijn
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jan 2008
  3. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Ben zelf weer begonnen met fitnessen, ná anderhalf jaar zonder sport (rugblessure, zit nog wel aan de fysio)! Val zeker onder de lichtgewichten, onder andere om mijn lengte (1.70m) en tsja, "weinig-eten maar genoeg energie" lichaam (58 kg). Maar er komt verandering in (moet écht naar de 70), ben nu mijn voeding aan het verbeteren en rondom het sporten een weightgainer shake doet ook z'n ding.
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2008
  4. Ashavan

    Ashavan Guest

    Een fatsoenlijk eet patroon is het eerste waar je aan moet gaan werken zo te zien. Verders veel sterkte :)

    What the hell... 9 euro voor 40capsules creatine ester. Zeker zo'n proef potje genoeg voor 5 tot 10 dagen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jan 2008
  5. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ook als je spiermassa vasthoudt maakt afvallen je lichaam zuiniger
    Dat is best schokkend en enorm tegenstrijdig met veel zaken. Dat je lichaam "zuiniger" wordt aan de hand van een crashdieet is te begrijpen. Maar dat het ook zuiniger wordt als je spiermassa en alles krijgt gaat er bij mij niet helemaal in.

    Veel "dieten" en trainingprogramma's zijn er juist op gericht dat je regelmatig moet sporten en 6 maaltijden per dag om een beter metabolisme te krijgen. Dan ga je meer eten. Dit merk ik nu ook bij mijzelf :eek:
     
  6. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1


    gaat er bij mij ook niet in. En vaak is het zo dat dit soort onderzoeken later alweer ontkracht worden op ergogenics dus. Mijn lijf gaat juist om meer voeding vragen als ik aan krachttraining doe. Dus als het zuiniger wordt lijkt mij ook dat je honger af moet nemen.

    Sinds afgelopen week bij een sport fysiotherapeut in behandeling. ( is de vader van mijn vriendin...erg handig :thumbs:) Bleek een scheurtje in de grote rugspier te hebben en ga eindelijk eens die verdomde schouder blessure aanpaken. Hopen dat het niks met een zenuw te maken heeft omdat mijn kracht weg vloeit tijdens oefeningen zoals bankdrukken.

    Die man maakt me trouwens helemaal kapot....volgens mij wordt er ff gekeken of ik wel een goede vriend voor zijn dochter ben haha. Hij zegt dat normale fysiotherapeuten mietjes zijn, dit moet allemaal veel harder. Het doet klote zeer maar het helpt wel haha. rugblessure na 3 behandelingen weg...maat van mij loopt voor hetzelfde bij een normale fysio...is al 12 behandelingen bezig..nog niet weg.

    vandaag weer beginnen met trainen. Begin gelukkig ook weer wat gewicht aan te komen. Hoop kwijt geraakt door geouwehoer met de gezondheid...van 82 nar 76 gegaan. Inmiddels zit ik weer op 83 dus das fijn :)
     
  7. Ashavan

    Ashavan Guest

    Beter van je rug. Kun je met de race mee doen tussen esco, kevf en mij :p

    Al die wetenschappelijke studies zijn wel geinig. De 1 zegt dat voor elke 15gr eiwitten extra die je boven een bepaalde hoeveelheid zit dat het gelijk staat aan 22% eerder sterven. Daar en tegen heb je weer creatine onderzoeken die beweren dat je slimmer word net zoals cardio'en en sporten in het algemeen. Dan heb je weer onderzoeken die zeggen dat je levensverwachting met 40% toe neemt.

    Weet je... We zijn dus eigenlijk geniaal bezig vanwege al dat sporten. Want we eten iets dat ons met 20% kon doden, maar aan de andere kant doen we iets waardoor we 40% langer leven. 1 stap terug en 2 naar voren :p
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Van dat afvallen en overgaan op de zuinigstand is toch niet zo heel raar? Het is niet voor niks dat 'refeeden' een bekende term is geworden.

    Echter dat die zuinigstand net zo 'heftig' is als met crashen is dan wel weer opzienbarend.

    vraagje: creatine en caffeine gaan niet samen. Geldt dit voor de hele dag? Of 'mag' je een x aantal uren na je creatine wel weer een kopje koffie nemen?
     
  9. FreeShooter

    FreeShooter No pain, no gain!

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    1
    Creatine & Caffeine... The Forbidden Combination?

    Basis van dit stuk is dat het helemaal niet zo zeker is dat je creatine niet met koffie kan nemen (in voorgaande onderzoeken werd het zelfs zo toegediend!), dat je creatine het beste kan nemen NA een shake van proteine en wat carbs en dat je je creatine het beste kan oplossen in een warme drank. Staat niet precies jouw vraag beantwoord maar in ieder geval wel dat koffie en creatine best samen kunnen gaan.
     
  10. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Zo ik zal mijn schema maar eens een keertje posten:
    Het is een full body schema verdeelt over drie dagen, enkele tips aanwijzingen zijn uiteraard welkom.

    Dag 1 (Borst, Triceps en Buik):

    Borst (Series van 6 met een herhaling van 10):
    Bench Press
    Bench Press Schuin
    Pull Over
    Pec Deck

    Triceps (Series van 6 met een herhaling van 10):
    Reverse Triceps Pull Down
    Tricep Dumbell Kick Back
    Dippen

    Buik (Series van 4 met een herhaling van 25):
    Crunches
    Lower Abdominal Machine
    Sit-ups Schuin
    Crunches Schuin


    Dag 2 (Rug, Biceps en Buik):

    Rug (Series van 6 met een herhaling van 10):
    Dumbell Sowing
    Lat Pull Down Traingel
    Seated Row
    Chinning

    Biceps (Series van 6 met een herhaling van 10):
    Incline Bicep Curl
    Biceps Machine
    Hammer Curl

    Buik (Series van 4 met een herhaling van 25):
    Crunches
    Lower Abdominal Machine
    Sit-ups Schuin
    Crunches Schuin


    Dag 3 (Schouders, Benen en Buik):

    Schouders (Series van 6 met een herhaling van 10):
    Dumbell Front Raise
    Dumbell Side Raise
    One Arm Lying Cable Row
    Neck Press

    Benen (Series van 6 met een herhaling van 10):
    Standing Calf Raise
    Squat
    Leg Extension
    Dumbell Lunges

    Buik (Series van 4 met een herhaling van 25):
    Crunches
    Lower Abdominal Machine
    Sit-ups Schuin
    Crunches Schuin
     
  11. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ik weet het zo net nog niet Kevf. Refeed is in mijn ogen pointless. Wat wel handig is van een eventuele re-feed is dat je het lichaam weer even een prikkel geeft wat de sleur doorbreekt. De sleur van steeds hetzelfde soort voedsel moet doorbroken worden. Net zoals dat je om de x aantal weken je schema voor training moet aanpassen.

    Een andere vorm van re-feed zie je bij o.a. Carbcyclen. Dan is het namelijk je koolhydraat niveau weer aanvullen. Kwam trouwens vandaag iets tegen. Iemand had het over een revolutionair TNT eetschema uit Man's Health magazine januari. Je moet zo wie zo dat blad al niet te serieus nemen, maar toen ik ging kijken wat TNT precies was is het een bijna letterlijke kopie van Carbcycle. Lekker makkelijk om hypes te creeeren zo.

    Wat betreft caffeine-creatine. We hebben het daar op Bodynet over gehad en je weet mijn standpunt wat dat betreft. En met dat als uitgangspunt lijkt het mij alleen van toepassing rondom de inname van creatine. Als je daar 1-2 uur uit de buurt blijft kan je caffeine tot je nemen tot je een ons weegt.

    Me gewicht en vet% is op het moment met rap tempo naar beneden aan het kelderen. God knows why, want ik vreet nu me berekend BMR Kcal hoeveelheid weg elke dag. Training net was simpelweg als Kwalitatief Uitermate Teleurstellend te noemen. Had weinig energie en kracht en het liep voor geen meter.

    @Conquistador
    Ik heb niet inhoudelijk gekeken want het is al meteen duidelijk dat je te veel oefeningen hebt. Probeer bij een FB schema je te beperken tot de basis/compound oefeningen met wellicht 1 isolatie oefeningen er bij per spiergroep.

    -edit-
    Ik zie nu dat het geen FB schema is maar een 3 daagse split. Maar nog steeds te veel oefeningen. Beperk je tot ongeveer 7-8 anders ben je te lang bezig.

    X-Targo. Hmm... snel opneembare koolhydraten en glutamine in 1 produkt voor een ideaal after work-out drankje. Klinkt goed :eek: Zat te denken glutamine en vitargo los te halen, maar dit lijkt me voordeliger.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jan 2008
  12. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^Ik drink iedergeval geen koffie meer op de dag dat ik creatine heb gehad in mn shake. Dacht dat het ook wel kon na 2/3 uurtjes, maar kreeg er wel buikpijn van, alsof je teveel gas ofzo in je maag hebt, heel apart:+ Vruchtensapje voor mij dus.
     
  13. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Kweet niet wat je allemaal met je buik van plan bent maar je hoort je buik net zoals elke andere spiergroep te trainen. Verder zou ik zowieso een flye oefening erin doen bij je borst oefeningen in plaats van die Pec Deck.
    je doet trouwens ook veel te veel setjes, maximaal 4 van maken.
    Kmis ook deadlift in je schema.
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2008
  14. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Ok ik zal het noteren en wat aanpassen.
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Weer genoeg om op te reageren :+

    @ Freeshooter: ik ken idd het stuk en heb hem ook al gepost op bodynet. Zonde dat alleen het onderzoek zelf in twijfel wordt getrokken maar dat ze verder zelf geen conclusies hebben.

    @Conquistador: Teveel oefeningen! Ik weet dat je op het moment echt dikke progressie boekt en dat is natuurlijk helemaal te gek (in jouw geval zelfs heel erg veel). Echter dat komt wel door die kickstart die veel mensen hebben als ze net beginnen.
    Richtlijnen voor het totale aantal sets (die je moet verdelen over een aantal oefeningen) in een split (is ook maar een vuistregel!)

    Borst: 9 sets
    Rug 9-12 sets
    Benen 12-16 sets
    Biceps 6 sets
    Triceps 6-8 sets
    Schouders 6 sets
    Buik 6 sets

    @ Ashavan: refeeden houdt bij mij op dit moment ook niet in 'smokkelen', maar mijn kcal omhoog gooien voornamelijk door mijn kh omhoog te gooien. Een soort van carb-cycle dus. In het blaadje van xxl stond ook wel een interessant carb-cycle dieet wat je op het gevoel moest naleven.

    Op alle dagen 2x je lichaamsgewicht in eiwitten en een constante hoeveelheid onverzadigde vetten (weinig). De koolhydraten verschillen per dag. Verder zes maaltijden per dag.

    dag 1: 4 maaltijden met koolhydraten (KH) tot je echt verzadigd zit
    dag 2: 4 maaltijden met kh en stoppen terwijl je nog honger hebt
    dag 3: geen kh

    en dan weer opnieuw. Is wel een lekker simpel voorbeeld van carb-cyclen.

    Heb je trouwens 'bewijs' dat je drie uur na inname weer koffie kan drinken? Want ik baal ook van het feit dat er in RPM een soort van caffeine zit en ik wilde deze maand ook met RPM beginnen

    Verder vind ik dat supplement maar duur. 1 portie is 75 gram.
     
  16. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ik heb geen bewijs dat je bijvoorbeeld 3 uur nodig hebt eer je weer caffeine kan innemen. In mijn beleving zit je met 2 zaken die je moet bekijken en een losstaand antwoord op vinden:

    1. Caffeine onttrekt in zekere mate vocht uit het lichaam. Creatine is een poedervorm welk juist vocht nodig heeft om uberhaupt door je lichaam opgenomen te kunnen worden. Daarnaast heeft je lichaam vocht nodig om in samenwerking met creatine, eiwitten etc spiermassa te kunnen creeeren.

    2. Caffeine heeft dezelfde opname tijd als Creatine monohydraat. Hier door zitten ze elkaar in de weg. Maar bij andere creatines zitten ze elkaar niet in de weg.

    Bij punt 1 moeten we eerst zien uit te volgen in hoeverre caffeine vocht onttrekt en of het dit uberhaupt wel doet. Want dan heb je een probleempje qua opname bij elke creatine soort. En in de mate van vochtonttrekking zit je ook met spiermassa aanzet.

    Als het vocht verhaal niet van toepassing is dan blijf je zitten met het opname verhaal en dat is alleen van toepassing bij Monohydraat en niet de nieuwere varianten zoals Ethyl Esther.

    Logisch gezien met dat wat we weten zou ik aan de veilige kant gaan zitten door geen koffie met creatine te nemen en er een paar uur tussen te laten zitten en hopen dat de eventuele vochtonttrekking zo minimaal is dat het opgelost wordt door gewoon hard trainen, een paar glazen extra water drinken op een dag e.d.

    Caffeine in RPM is een poedervorm. Die wordt op een ander tempo opgenomen dan vloeibare warme caffeine die eerst nog gedeeltelijk verteerd moet worden door het lichaam. Logisch gezien zou daar geen problemen mee moeten komen lijkt mij.

    Caffeine helemaal uit je schema halen zou ik niet doen aangezien het met mate gezond is voor je. Zoals alles met mate gezond voor je kan zijn.

    x-targo leek mij in eerste instantie ook best prijzig. Je bent dan gemiddeld bijna 30euro per maand kwijt. Maar als je Vitargo en Glutamine los koopt dan ben je nog duurder uit. Bij X-targo zitten beiden in redelijk voldoende dosering.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2008
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    koffie droogt echter helemaal niet uit:
    http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/koffie-droogt-niet-145899/

    Dus die kan idd van de baan.

    Dan van die opnametijd heb ik eerder gehoord, maar nog nergens gelezen. Het lijkt eerder zo te zijn dat caffeine iig deels de werking van creatine tegengaat en niet zozeer de opname:

    http://www.creatinemonohydrate.net/creatine_newsletter_19.html

    en deze:

    Creatine en cafeine gaan niet samen

    Een team Leuvense onderzoekers dat het witte poeder al langer onderzoekt meldt dat cafeine de effecten van creatine teniet doet. Maar dat wisten ze al.

    De Leuvenaren ontdekten dat creatine de tijd die spiervezels nodig hebben om na een samentrekking tot rust te komen met vijf procent verkort. De onderzoekers denken dat dit effect de prestatiebevorderende effecten van creatine voor een deel verklaart.

    Als de proefpersonen niet alleen creatine, maar ook cafeine gebruikten, verdween het effect. De dosis cafeine was aan de hoge kant: 5 milligram per kilo lichaamsgewicht.(1) Weeg je honderd kilo, dan zijn dat ongeveer zeven koppen koffie.

    Op basis hiervan kun je dus niet zeggen dat een kopje koffie voor de training de effecten van creatine teniet doet. Je kunt alleen zeggen dat zeven koppen koffie per dag een deel van de krachtbevorderende werking van creatine teniet doen.

    Maar dat is nog niet alles.

    De Leuvenaren ontdekten al eerder een andere wisselwerking tussen creatine en cafeine. Bij proefpersonen die dezelfde dosis cafeine hadden verorberd nam de hoeveelheid arbeid die de proefpersonen konden verzetten niet toe. Vooral na het eerste setje werd het verschil tussen de proefpersonen, die alleen creatine hadden gekregen, en de proefpersonen, die zowel cafeine als creatine hadden gebruikt, merkbaar.

    Proefpersonen die creatine hadden gekregen konden 10 tot 23 procent meer arbeid verzetten dan de sporters die geen creatine kregen. Maar dat effect verdween volledig als de creatinesporters ook cafeine kregen. Toch nam de hoeveelheid creatine in hun spieren wel toe. Alleen zorgt de cafeine ervoor dat het de spiercellen daar niets mee kunnen.

    Bronnen
    1. Hespel P, 't Eijnde BO, Van Leemputte M. Opposite actions of caffeine and creatine on muscle relaxation time in humans. J Appl Physiol 2002 Feb;92(2):513-8.
    2. Vandenberghe K, Gillis N, Van Leemputte M, Van Hecke P, Vanstapel F, Hespel P. Caffeine counteracts the ergogenic action of muscle creatine loading. J Appl Physiol 1996 Feb;80(2):452-7.

    Tekst: Willem Koert, Ergogenics

    Bron:
    http://www.bodybuilding.nl/supplementen/creatine_faq.htm
     
  18. Ashavan

    Ashavan Guest

    Hmm... dus wat caffeine doet is creatine nutteloos maken. Daar ben je lekker mee. Hebben we de eerste mythen/geruchten opgelost en denk je te kunnen knallen krijg je dit te lezen. Maar nergens wordt er ook maar iets vermeld dat de caffeine maar tijdelijk in de weg zit.

    Maar creatine zit bijna 24/7 in je lichaam. Je maakt immers zelf ook wat aan en krijgt ook nog wat binnen via rood vlees. Dan wordt het inderdaad 1 of het ander gebruiken.

    Maar goed ik neem geen caffeine eigenlijk :)

    http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/weetjes-67904/#post1247651
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2008
  19. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier nog een koffieverslaafde :{. In de tijden dat ik aan de creatine zit stop ik altijd volledig met koffie of theedrinken. Zit het nu alleen al een tijd uit te stellen omdat ik 's ochtends een bakje koffie toch wel zo lekker vind.. :mad:
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik vlieg onderhand echt tegen het plafond aan zonder koffie 8)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina