1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Metriod Prime

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door masterape, 30 jan 2003.

  1. The Fish

    The Fish Wallah

    Berichten:
    242
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow, rustig hoor hey, damn... Dat het geen shooter is word steeds weer beweerd maar ik kan nergens uit opmaken dat het ook daadwerkelijk iets anders is dan een shooter met enkele unike aspecten. Ik heb de game btw ook (welliswaar niet zo lang) gespeeld op de HCC Dagen, maar ik moest me gewoon een weg door een ruimteship heenknallen en er kwamen niet veel puzzels aan te pas.

    Begrijp me niet verkeerd, ik probeer het spel op geen enkele manier de grond in te boren hoor, echt niet; maar ik vraag me gewoon sterk af waarom deze game zulke hoge cijfers krijgt en waarom er zo'n hype omheen hangt. Geef me bijvoorbeeld wat voorbeelden waaruit ik kan opmaken dat het wel degelijk geen shooter is en welke features uit de game het spel zo uniek maken.
     
  2. Nintendofan

    Nintendofan De schrik van de Xboxfans

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Metroid Prime is geen First Person Shooter, het is een First Person Adventure. Metroid Prime is de eerste game in dat genre dus ik snap niet hoe je kan weten hoe het spel speelt.

    De game kent geen puzzels nee, wel obstakels. Die obstakels moet je overwinnen door een Ability te vinden, dat kan van oprollen tot een bolletje gaan om onder een ingestort plafond te rollen tot een Super-raket om dat puin gewoon aan gort te schieten.
    Natuurlijk begin je het spel met geen enkele van deze eigenschappen, na het verlaten van dat ruimtestation geraak je namelijk alles kwijt. Je start dus maar met een beperkt aantal mogelijkheden en je moet deze terugvinden zodat je steeds dieper en dieper onder de gronden van Tallon IV gaat.
    Door een Scan-visor kun je alles, maar dan ook letterlijk alles, rond je scannen, van de ouderdom en soort van een boom tot de biografie van een baas. Het verhaal ontluikt zich ook steeds meer tot je door bijv. computers van Space Pirates te scannen of lijken van vijanden te scannen. Het verhaal gaat ook enorm diep, je moet het alleen volgen en aandacht besteden aan de game. Gelukkig heb je een logboek waarin de grote lijnen worden opgeschreven.
    Deze game maakt ook uitstekend gebruik van platformeraspecten, zo kan je vanaf een gegeven moment enorm ver springen en dit gaat uitstekend en is ongeëvenaard in enig andere FP-game.

    Omdat je de game ziet vanuit achter een helm, heb je ook echt het gevoel dat je Samus bent, alle info over vijanden enz verschijnt in HUD, je status enz staat allemaal op je visor, en toch blijft alles zeer duidelijk en overzichtelijk. Ook als je uit het water komt, stroomt het water van je helm, er is condensatie en op sommige momenten zie je reflecties van jezelf in je helm.

    Al deze features maken de game uniek en is gewoon de beste First Person Game die er op dit moment bestaat. Beats the crap uit Halo IMO.

    Spijtig dat je nog geen enkel Metroidspel gespeelt hebt buiten Metroid Fusion. Je zou zelfs niet meer moeten nadenken om de kwaliteit van Metroid Prime te weten. Vermenigvuldig gewoon Super Metroid met 2 en Metroid Fusion met 1000.

    En ja, ik heb de game.
     
  3. sharkysharky

    sharkysharky Nintendo

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    0
    Amen, hail to MP!
     
  4. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is er mis met metroid fusion eigenlijk? ik vind het echt een superwreed spel..

    nee, sorry, maar dat was al de derde keer ofzo dat ik het moet zeggen.. ik vind het ontbreken van de mogelijkheid tot strafen en een altijd geleid wapen toch best wel uniek eigenlijk.. het is gewoon een first person adventure waarbij je je vijanden doodmaakt door te schieten inplaats van op ze in te hakken... that's it..
     
  5. Ravage

    Ravage Active Member

    Berichten:
    1.086
    Leuk Bevonden:
    0
    Al deze features maken de game uniek en is gewoon de beste First Person Game die er op dit moment bestaat. Beats the crap uit Halo IMO.(dit is van de post van Nintendofan btw)ben te lui om de quote knop in te drukken

    Da's ook weer een beetje overdreven,Metroid Prime beter als HAlo,ik vind dat ze in Metroid Prime minstens co-op hadden kunnen doen,dit lijkt me echt een leuk spel om in co-op te doen
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2003
  6. Parasite

    Parasite Ryu Hayabusa

    Berichten:
    722
    Leuk Bevonden:
    3
    dan zouden ze toch het hele verhaal aan moeten passen|:-
    ze kunnen niet zomaar ineens een tweeling zusje van Samus erin stoppen|:-
     
  7. Munch & Abe

    Munch & Abe InsideGamer.nl

    Berichten:
    745
    Leuk Bevonden:
    0
    Metroid Prime heeft gewoon de vibe...

    Net als dat Halo de vibe heeft; andere vibe; wel vie :9

    Gespeeld ja; geweldig spel. prachtige graphics en een fantastische besturing

    Kheb alleen nog maar de "tutorial" gespeeld; nuff said

    mzzl Munch and Abe
     
  8. Nintendofan

    Nintendofan De schrik van de Xboxfans

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Samus is a Poor Lonesome Cowgirl in de uitgestrekte prairie van het universum. Geen multiplayer voor haar dus.
     
  9. masterape

    masterape Guest

    Bij halo moest je je toch ook op het begin door een ruimteschip knallen of heb ik dit verkeerd. ik heb de game MP zelf nog niet gespeeld maar hij lijkt me zeer cool.
     
  10. The Fish

    The Fish Wallah

    Berichten:
    242
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk hier heb ik wat aan, maar dan moet natuurlijk dit er nog ff achteraan:
    Btje jammer. En zoals je zegt is het idd jou mening, de mening van een Nintendo fan, en daarom denk ik niet dat dit ook geld voor niet-nintendo fans.
    Het verhaal in de game Halo klopt ook voor geen meter meer als je het spel in co-op speelt. Dat is dan misschien jammer voor het verhaal maar de co-op functie zorgt wel voor een hele zooi extra speeluren. Daarbij kun je voor het verhaal het spel natuurlijk altijd nog in Single Player spelen.
    Ja, dat klopt. Maar ik zei toch ook niet dat dat erg is? Ik vroeg (en vraag) me nog steeds af waardoor Metroid Prime zich nu onderscheid van de shooters.

    Ondanks julie reacties is mij nog steeds niet duidelijk waarom het zonodig een First Person Adventure genoemt moet worden. Het is bv. leuk dat je veel informatie over de omgeving krijgt door je visor, maar maken dit soort aspecten de game zo anders dan shooters zoals Half-Life. In deze game kreeg je verderop in de game ook nieuwe abilities, moest je ook soms puzelen om verder te komen, maar het is en blijft echter een shooter. Een geweldige shooter welliswaar, en ik zeg ook niet dat Metroid Prime dat niet is, maar ik heb het id dat de term First Person Adventure alleen maar word gebruikt omdat julie anders bang zijn dat het te 'normaal' klinkt.

    Dit is natuurlijk mijn id over dit spel en ik zou nogmaals graag argumenten zien die aangeven dat het geen shooter is, maar een adventure.
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2003
  11. Nintendofan

    Nintendofan De schrik van de Xboxfans

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed.

    Je speciale ruimtepak geeft je wel meer unieke eigenschappen die je in Shooters niet hebt. Het overduidelijkste is natuurlijk de Lock-on. Een klik op de L-knop en je heb een vijand vast, klik een paar keer op A en je hebt de gemiddelde vijand neergelegd. Natuurlijk gaat het niet altijd zo makkelijk maar het bewijst wel dat de nadruk niet op het schieten ligt, wel op het observeren van je omgeving, het vinden van nieuwe wegen en het steeds beter manoeuvreren over Tallon IV.
    Dit is het duidelijkste aspect dat het geen shooter is maar een adventure. De nadruk ligt gewoon niet op het schieten dus het is geen Shooter.
     
  12. Ravage

    Ravage Active Member

    Berichten:
    1.086
    Leuk Bevonden:
    0
    IK haat gewoon lock-on in spellen,een beetje auto aim mag nog wel,maar alles meteen lock on hou ik niet van en btw(van een paar posts terug
    Als je een beetje nadenkt kan co-op in HAlo wel kloppen,dan is gewoon een andere Spartan 2 soldier(Kelly bijvoorbeeld) in een Longsword naar HAlo gegaan om de MAster Chief ff te helpen de Covenant en Flood af te knallen
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    He jongens!

    Ik kan echt niet meer wachten op mp!
    Kan je nou alleen in first person spelen of ook in third person?

    Groetjes,

    Wouter Xbox.
     
  14. Munch & Abe

    Munch & Abe InsideGamer.nl

    Berichten:
    745
    Leuk Bevonden:
    0
    Beide. Je gaat in third person zodra je je morph-bal functie aanzet

    mzzl Munch and Abe
     
  15. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelda OOT en MM komen allebei met een lockon functie.. 2 van de beste (n64) games ooit..
     
  16. Ravage

    Ravage Active Member

    Berichten:
    1.086
    Leuk Bevonden:
    0
    dat vind ik ook niet zulke fantastische spellen,maar daar zullen de meesten het wel oneens meee zijn,geef mij maar Zelda op m'n Grafische Rekenmachine
     
  17. dende0611

    dende0611 SegaFanboy

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Het soort spel dat mij intereseert hangt heel erg van een Spel af.

    First Person Shooters in general vind ik geen bal aan maar er zijn uitzonderingen (Halo, Unreal Tournament, Serious Sam (Hoewel die ook third person te spelen is).

    Third Person ook niet echt (En daar ben ik nooit echt fan van geweest).

    RPG's vindt ik meestal wel leuk alleen Final Fantasy is na mijn mening na deel 7 ingestort tot flut spellen (Sorry voor de mensen die anders denken. Dit is gewoon echt een persoonlijke mening van me).


    Arcade Shooters als Ikaruga vind ik al beter. Fighting games vind ik ook heel leuk (Ik heb je dit allemaal al eens verteld Arrowana dus ik begrijp die geiriteerde reactie niet van je. (Remember that topic over arcade feeling.).

    Sonic vindt ik wel leuk Hoewel Sonic Adventure 2 weer minder is. Mario vindt ik gewoon geen bal aan (vroeger wel, maar na Super Mario Bross 3 is het voor mij persoonlijk ingestort).

    Ik begrijp nu niet waarom je op mij begint te ******en dat terwijl ik al vaker heb gezegd wat ik wel en niet leuk vindt. Moet ik alle shooters die toevallig een meerderheid leuk vind ook leuk vinden. Rot toch op man Ja sorry hoor maar ik heb Metroid nog nooit een bal aangevonden. (Net als Turrican trouwens, goede muziek in Turrican, maar gewoon niet mijn spel.)

    PS:"Sorry dat ik ff uit mijn slof schiet maar ik heb vaak genoeg gezegd dat ik van Arcade games houdt. En dat ik mij niet alleen tot een bepaalde catagorie houdt. In Generals vind ik 3d Platform spellen bagger, Maar Sonic Adventure was fantastisch. In general vind ik de Meeste Sega 2d Platformers leuk, maar de meeste Nintendo 2d platformers niet. Hier zijn ook weer uitzonderingen op. Super Mario Bros vind ik leuk, Alex Kidd in Shinobi World vind ik weer Bagger. Dus waarom moet ik alleen een genre leuk vinden. Dus again vraag ik aan je, waarom vraag je me dit ? (Sorry voor de late reactie trouwens maar ik was ff een paar dagen ertussen uit)"
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2003
  18. dende0611

    dende0611 SegaFanboy

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    En @NintendoFan.

    Het eerste First Person Adventure.. tuuuuuurlijk

    Gabriël Knight 3 vergeten ik zeg niet dat dat het eerste was, maar wel eerder dan Metriod Prime en First Person en een Adventure.

    Dus MP is simpelweg niet het Eerste First Person Adventure.

    en Oh ja. van het Zomer Ninja Gaiden. Dat is nu een spel waar ik naar uitkijk. Nu nog maar hopen op dezelfde quality music dat de oudere versies hadden. (Ook wegens jeugd herindering en de Fantastistsche Muziek composities in de NES en helemaal in de SNES remake. KIJK AROWANA KIJK!! nog een platformer die op de NES was die ik leuk vindt. Oh en trouwens anders dan normaal is dit ook weer een uitzondering op de Regel, want ik vind in dit geval de Arcade version (what meer een Side scrolling Beat em up is) slechter dan de NES version. En dat terwijl ik meestal van Arcade games houdt. Goh nog een uitzondering. vreemd he }:] )
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2003
  19. Nintendofan

    Nintendofan De schrik van de Xboxfans

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Gabriel Knight III is 3rd person en het is een point&click.
     
  20. Uriel

    Uriel Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    dit is niet waar volgens mij, want ik meen me te herinneren op halo.bungie.net gelezen te hebben dat master chief de laatste van zijn soort is...
     

Deel Deze Pagina