1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. kipzor

    kipzor New Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    In pauze's etc rook ik altijd wel even, binnen is het saai ops chool, buiten chillen en ff roken is dan heerlijk, en veel gezelliger, na school rook ik verder weinig.. skeit aan de slechte gevolgen eerlijk gezegt, conditie, nja ik sport genoeg dus dat is neit zn probleem, en eerder dood? ajaa ik rook niet heel veel dus heel erg zal het wel niet worden..
     
  2. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik rook als een schoorsteen:eek:

    Het is slecht...ik weet het. Maar probeer eens te stoppen:{
     
  3. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd... dacht na 1 dag, nah het gaat nog wel, ik kan nog makkelijk stoppen joh. Maar een paar dagen later begon het toch weer te knagen en zo "zwak" als ik dan ben, weer begonnen. De schoorsteen brandt weer :9

    Ik ben wel minder gaan roken nu, 1 pakje per 2 dagen naar 1 pakje per 4 dagen. Is toch veel netter lijkt me zo :)

    En jah.. het is slecht.. Er is zoveel slecht voor je, dat roken nu de zondebok is in de maatschappij tegenwoordig...
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2006
  4. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ben na ca 1,5 maand oid nog niet verslaafd. Kan nog makkelijk een dag of paar dagen zonder.
     
  5. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    ja maar daar door weet je niet of je verslaafd bent of niet. Als je gewoon echt gaat stoppen en helemaal niet meer wilt gaan roken zul je erachter komen of je verslaafd bent ofniet. ;)
     
  6. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    De fysieke verslaving van roken is maar erg beperkt, binnen 3 dagen ben je lichamelijk "afgekickt". Dat is qua verslaving het ergste gedeelte. De rest van het "afkicken" komt gewoon neer op de gewenning overkomen. Ik rook al zo'n 4 jaar een half pakje per dag, en heb nog steeds vaak genoeg dat ik een paar dagen niet rook. Het punt is alleen dat je jezelf er niet mee bezig moet houden. Tuurlijk als ik een dag lang niet heb gerookt en ik denk eraan, dat je dan zin in een sigaret krijgt. Maar dat moet je dus niet doen. :+ Je bent er zelf bij, en als je niet wilt roken dan moet je ook daadwerkelijk niet _willen_ roken. Als je wilt stoppen met roken, moet je niet meer willen roken. Je moet bij jezelf vragen of je echt met de ervaring van het roken wilt stoppen, dus niet om gezondheidsredenen of whatever.
     
  7. basovich

    basovich Guest

    omg, zit net omroep brabant te kijken gaan ze kijken wat cool is:emo:..komen ze zo'n jochie van 12-13 jaar tegen, ik ben cool omdat ik rook 'hijssssss'

    omg, wat een kanslose..
     
  8. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie kijkt er dan ook omroep brabant :confused: 8)
     
  9. basovich

    basovich Guest

    lol, is soms best grappig hoor:)

    olifantendoders enzo..
     
  10. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan jij dat nou weten, jij woont in Heemstede lol.
     
  11. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier is mijn verhaal,

    Laatst was ik op een feestje en zo'n gast bood mij een sigaret aan.
    Eerst was ik zovan no way, ik heb het 15 jaar lang volgehouden en daar moet het niet bij blijven. Maar ik wou toch wel weten hoe het nou is want heel veel vrienden van mij roken en ik heb dat dus nog nooit gedaan. Met andere woorden ik kon voor dat feestje eigenlijk niet zeggen of roken vies is of niet want ik had het dus nooit gedaan. Enfin, ik nam de sigaret en aansteker aan.. en wat bleek? Ik vond het helemaal niet lekker of vies, ik voelde helemaal niets. Vaguement vond ik het. Naja goed, nadat de sigaret op was, was ik zovan "Is dit alles?". Heel veel mensen zeggen dat je moet gaan hoesten als het je eerste keer is.. maar dat moest ik dus niet. :confused:
    Maar goed, misschien ligt dat aan het feit dat ik daarvoor vaak geblowd heb.
    Al met al, roken.. dat viel me tegen en ik dacht dat ik er spijt ervan zou hebben maar dat heb ik nu totaal niet want ik heb nu niet een gevoel dat ik nog een sigaret wil..:)
     
  12. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Wel over je longen gewoon gerookt neem ik aan?
    Als je ervoor geblowed heb hoef je niet meer te hoesten, komt in feite op het zelfde neer.
     
  13. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    tsja.. ik rook ook ongeveer een half tot 1 pakje per dag ligt eraan of ik een feestje heb o.i.d.
     
  14. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik rook een pakje per dag. Vind het strontvervelend. Vooral voor mijn portemonnee he.

    Maar goed...mijn verhaal moet ik hier ook maar neerplanten.

    Voor de zomer rookte ik gewoon een sigaretje of een shaggie mee van een vriend van me. Alleen als hij het aanboodt, en tijdens het uitgaan. Maar kon makkelijk nee zeggen. Toen de HAVO was afgelopen had ik de hele vakantie niet gerookt. Toen de introductieweek voor mijn opleiding begon, twijfelde ik eraan om een pakje mee te nemen. Ik deed dat niet, maar begon daar wel weer te roken. Eerst omdat het werd aangeboden, maar de week was verdomde vermoeiend (dagen strontlam wezen en geen slaap) dus had ik gewoon sigaretten nodig om er bovenop te komen. Uiteindelijk wist ik een pakje te bemachtigen en daar begon de verslaving.

    Eerst bleef het bij een paar sigaretten per dag. Maar toen ik een bijna doodservaring kreeg toen ik flauwviel van het perron op het spoor, waar er een trein had aan moeten komen, rookte ik onbewust steeds meer onder het motto 'het leven kan zo afgelopen zijn, dus geniet ervan'. En nog steeds ben ik niet geminderd.

    Mjah... Ik zou wel willen stoppen, maar ik geniet er nog teveel van.
     
  15. zOoz

    zOoz Pitolaria

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou het niet beter kunnen zeggen :thumbs:
    Ben al jaren een verslaafde roker en verschillende keren proberen te stoppen. Zelfs het boek van Allen Carr gelezen (dat had enorm geholpen btw) Maar je weet hoe het gaat, het terugvallen zit in een klein hoekje... En na een half jaar was dat ook het geval :'-(

    @All te smokers:
    Succes met stoppen...stay strong!!
     
  16. XboxRulez4ever!

    XboxRulez4ever! XBW Luizak

    Berichten:
    1.335
    Leuk Bevonden:
    1
    ik roo kal paar jaar... was een hele tijd gestopt en toen ging het uit met mijn vriendin :mad:... en toen rookte ik weer als ee ngek.. rot zooi bne we lerg aan het minderen 1pakje per week , en het was 1pakje per 2 dagen.
     
  17. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik mot er niks van hebben. Zie er zoveel die het stoer vinden, kijk bijvoorbeeld in het members pics topic, staan ze met zo'n hele "stoere" blik met een peuk in hun mond. Als ik bij vrienden ben heb je ook vaak dat de ouders of hijzelf roken en dan kom ik thuis en meuren me kleren ernaar enzo. Ben heus geen zeikerd ofzow maar vind het gewoon een verschrikkelijke lucht. Een aantal vinden het raar dat ik op mijn leefdtijd nog nooit heb gerookt, wrm zou ik als ik er niks van moet hebben, ieder zijn ding tog?. Vind het niet erg als ik buiten sta en wat vrienden van me roken, maakt me weinig uit maar zelf zal ik er nooit aan beginnen, nooit is een groot woord maar hou het al 18 jaar vol dus jah ;)
     
  18. MiGilleS

    MiGilleS Green Mile User

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    0
    steek er net 1 op :9 maar ik vind het wel lekker :) weet alleen me god niemeer waarom ik ermee begon..
     
  19. MiGilleS

    MiGilleS Green Mile User

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    0
    Wooww... daarom rook ik nu ook weer :eek: wooww beter niet dus !!! |:- :{
     
  20. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een keertje of 2 een sigaret geprobeerd en ik vond het buitengewoon smerig. Ik was ook altijd tegen roken. Door onzekerheid echter ben ik op een gegeven moment er toch aan begonnen. Ik heb er niet echt spijt van, het geeft me redelijke rust ook al gaat dat ten koste van mn gezondheid. Ik ben niet van plan mn hele leven te verpesten hiermee (ik rook nu een jaar).

    Ik moest toch even dit voorbeeldje van pagina 1 pakken, iemand zegt daar het volgende:
    Roken is duur, maar de roker vind het dat blijkbaar waard. Verder hebben sommige mensen echt wel een reden waarom ze roken, zoals bijv. stress. Dus compleet nutteloos is het ook niet. Roken is verder niet vergelijkbaar met bier en jezelf lam zuipen is ook nutteloos. Reden 1 en 6 slaan natuurlijk verder nergens op.

    Ik probeer zelf altijd zoveel mogelijk te vermijden dat andere mensen last hebben van mijn sigarettenlucht. Verder houd ik er ook van om in de buitenlucht te roken dus dat helpt al een beetje. Ik vind het wel irritant als iemand je veroordeeld of raar aankijkt omdat je rookt.
     

Deel Deze Pagina