1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Beter dan Machine head of motorhead, dat weet ik niet eigenlijk. Wisselt ook een beetje per cd, kwestie van smaak. Vooral het oude werk van Megadeth vind ik nog steeds cool, maar dat geld ook weer voor Machine head en Motorhead is eigenlijk nooit veranderd kwa geluid.
    Ze waren in Paradiso.
     
  2. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ze laten meestal wel een paar windmills los, al zijn er veel verschillende soorten van. Zo gebruik ik in hardcore pits vaak ook 2steps en een soort van windmills. Wanneer echter de voetjes van de vloer komen gaat het mij te ver. En dat hele extreme windmillen waarbij niemand elkaar raakt maar een soort private windmill space heeft, vind ik ook te nep voor woorden.

    Ach douwen en rossen werkt meestal het beste lol. En ja daar worden de meeste emo's wel boos om.
     
  3. Ashavan

    Ashavan Guest

    Net weer lading nieuwe albums binnen woohoo. De nieuwe van Dismember gaat er weer lekker hard in :D

    [yt]Ey6vm3Slxa8[/yt]

    Nog wat vage melodieuze shit van MyGrain, Edens Fall etc. Bleh heb steeds vaker het idee dat alles op elkaar lijkt en er steeds minder vaak een band er uit springt. The Scourger met Dark Invitation is ook een redelijk lekker album.

    kwam weer een nieuwe sub genre tegen. Thrashcore? WTF gebeurd er allemaal? Wie loopt er die goeie oude metal te verkrachten?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 feb 2008
  4. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Het trieste is vaak dat het niet eens om een echt genre gaat, maar dat er gewoon een idioot is die vind dat die miniscule verandering die ze toepassen een nieuwe naam verdient. De naamgeving van de subgenres is wel ernstig ontspoord inderdaad.

    Nieuwe Dismember staat zeker op mijn lijstje, geloof dat ie ergens volgende week uitkomt of zo? Nieuwe Hate Eternal, Brain Drill, Biomechanical, The Monolith Deathcult, Dark Fortress en Draconian hoop ik ook van de week te ontvangen.
     
  5. Ashavan

    Ashavan Guest

    Devildriver en 6feet under blijven goed :D

    [yt]oXySpHEgWz[/yt]

    [yt]Gmw4JEiwMR0[/yt]
    [yt]cIw-56wV0f4[/yt]

    Kan er prive feestjes mee bouwen thuis
     
  6. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Devildriver ja. Vooral om dat is Dez Fafera gewoon steengoed vind. Six Feet Under nee, vind het veel te lomp.

    Nog maar even een gouden track:

    [yt]KpmGG40GhVo[/yt]
     
  7. Jeroentje NL

    Jeroentje NL Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    [yt]iijKLHCQw5o[/yt]

    Eluveitie :thumbs:, ookal kan ik het bijna niet uitspreken 8)


    EDIT:
    2e nummertje, niet nodig om een nieuwe post ervoor aan te maken aangezien er maar 1 achterstaat :)

    [yt]6bS7UnYZIeI[/yt]

    Equilibrium, pagan metal \m/
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2008
  8. Ashavan

    Ashavan Guest

    Goede folk metal band inderdaad. :D

    [yt]XOKbhQbvpPA[/yt]
    Beer Beer!! *lust het zelf niet maar goed*

    [yt]7H0_7YPoU3Q[/yt]

    [yt]PNUJ0l32YQw[/yt

    Falkenbach w00t
    [yt]2UFtDA9T9gw[/yt]

    Ensiferium is ook goed, maar live is het niks. Vind die gasten er ook totaal niet bij horen met hun skinny bleke armpjes :p
     
  9. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat toppertje verdient het om beantwoord te worden met dit toppertje:

    [yt]q3Ckw4t_YuA[/yt]
     
  10. Ashavan

    Ashavan Guest

    [yt]w2SH0zO_Mpk[/yt]
    Zat te kijken van...wtf...en daarna lag ik dubbel :D

    [yt]_1B-si4knxI[/yt]
    Vind het jammer dat Cradle of Filth steeds meer de kant van Cyber Goth op gaat :mad:

    [yt]F9cqKafnUrk[/yt]
    Even wat anders :D
    [yt]hDFJ2QyKktA[/yt]

    Dimmu Borgir...mooie drama en artistiek vind ik. Zelfs live zag je nog die misdienaren met die maskers en alles :eek:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 feb 2008
  11. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Cradle of Filth vind ik muzikaal gezien uitmuntend. Het heeft een soort van epische stemming om zich heen. De zwakste schakel van de band vind ik Dani Filth. Ik vind hem meer klinken als een kip van 1.60 die zorgvuldig door zes mannen wordt gewurgd dan een respectabel metalvocalist. De lage tonen vind ik goed, maar als hij wilt gaan screamen vind ik het eerder grappig dan goed.
     
  12. Thomaskm

    Thomaskm Active Member

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    9
    Muziekaal gezien uitmuntend O__o. Als ik iets van cradle of filth vind is het wel zo muziekaal on-uitmuntend als je het ongeveer hebben kan. Frans bouwer ligt er nog net boven.

    CoF bestaat uit simpele rifjes, powerakkoorden, snelle drums en een eenvoudige baslijn.. het enige "vette" uit die band vind ik danni filth, zijn scream is echt uniek..
    Maargoed, ik luisterde die troep vroeger ook.. CoF, Slayers, Dimmu borgir.. etc.

    Totdat ik de goden die "tool" heten ontdekte.
    Dit is progressive metal, en is beide muzikaal en lyrisch heel interssant.. gaat nooit vervelen.

    ---> http://nl.youtube.com/watch?v=UhjG47gtMCo een van hun bekendere nummers.

    Metalliefhebbers: Laat je meesleuren en kijken die video! :p:thumbs:
     
  13. Ashavan

    Ashavan Guest

    Is maar net wel sub genre je in metal aanspreekt. Ik vind bands als Tool weer enorme troep. Als ik progressief wil horen luister ik wel naar wat Devin Townsend met zijn Townsend Band of Strapping Young Lads. Die gast maakt altijd vage shit.

    Devin Townsend Band - Regulator
    [yt]dFDsMC8NH6Y[/yt]

    Bad Devil
    [yt]OV31pqXDtyg[/yt]

    Christeen
    [yt]BcfDxq8Zw5A[/yt]

    En met Strapping Young Lad - Detox
    [yt]3UOOKx-ClQw[/yt]

    Oh my fucking God
    [yt]5JHgvgdl11s[/yt]

    Devin is een genie en zo'n beetje het enige wat ik van progressive metal kan uit staan.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 feb 2008
  14. Thomaskm

    Thomaskm Active Member

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    9
    HEb dat eerste nummer geluisterd.. vind het niet erg progressief tbh.
    Vind zijn stem wel heel erg vet. Clean en grunt doet ie beide heel leuk
     
  15. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Even nog wat nummertjes plaatsen:

    [yt]5mV_HHL-h6g[/yt]
    Volbeat - Sad Man's Tongue

    [yt]JdMg3aknCCM[/yt]
    Hatebreed - Live for this

    [yt]8LgC7q5sWdM[/yt]
    Sepultura - Attitude

    [yt]SFxNDx-HNYY[/yt]
    Arch Enemy - Carry the Cross

    [yt]Olm9pPebjaQ[/yt]
    Pantera - Goddamn Electric
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2008
  16. Narcosis

    Narcosis PSN Tag: Narcosis8

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    0
    nah vind Cannibal Corpse dan beter
     
  17. Ashavan

    Ashavan Guest

    Net het nieuwe album van Heidenvolk :D
    Mis nog steeds het nummer Malis Vulgaris :mad:

    Vage clip, maar vind de band wel lekker
    MyGrain met Shed the second skin
    [yt]kv_vH7ZrdBE[/yt]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 feb 2008
  18. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet zeggen dat ik Cradle en Dimmu maar nep vind. Dat hele "wij zijn zo evil" imago is te lame voor woorden (naar mijn mening dan he, no flame intended).

    Vanavond naar de extreem technische band The dillinger escape plan. Lijkt me zeer intens live en ik heb er dan ook flinke zin in. Ik zal alleen niet helemaal vooraan gaan staan gezien ze er een flink handje van hebben te stage diven en ook nog eens dingentjes met vuur doen tijdens de show.

    Hier nog even een filmpje van deze extreem technische teringherrie.

    [yt]kGNb-YT5ECA[/yt]
     
  19. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog wat traditional doom metal, stonerdoom om eens wat anders te beluisteren dan black/grind/death

    Cathedral - Equilibrium

    [yt]o1hnBGogNkY[/yt]

    Pentagram - Sign Of The Wolf

    [yt]mPnikcMJDZY[/yt]

    Sleep - Dragonaut

    [yt]zj9IAvv32wE[/yt]
     
  20. Ashavan

    Ashavan Guest

    [yt]2orRsUdT-nw[/yt]

    [yt]j03W0ISIxNw[/yt]

    Lol valt het op dat er zelden symphonic/power metal wordt gepost? Waarom luisteren de meeste naar de hardere sub genres?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina