Levend gevilde dieren op chinese bontboerderijen!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door RaouLioo, 21 feb 2008.

1. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen die al ter doodveroordeeld zijn. Ik snap je verontwaardiging wel en deel die zelfs. Maar ik ben niet verontwaardigd omdat de organen opnieuw worden gebruikt, dat vind ik niet zo'n slecht idee. De manier waarop het gebeurt en het grote aantal ter doodveroordeelden waarvan niet geheel zeker is of ze schuldig zijn is wel schandalig natuurlijk. Maar met die organen redden ze wel andere chinezen, dus zo gemakkelijk gaan ze niet met alle mensen om. Alleen diegene die ter dood veroordeeld zijn.

Geheel met je eens. Maar wij mensen verschillen van dieren in de zin dat we juist over dit soort zaken een moreel oordeel kunnen vellen. Bij een dier dat aan de top zou staan zonder zouden dat soort vragen niet gesteld worden, omdat ze dat vermogen nu eenmaal niet hebben. Het empathisch vermogen om je in te leven in het leed van andere diersoorten is een uniek menselijke trek, dus logisch dat bij een andere top deze vragen niet gesteld zouden worden (al wordt er onderzoek gedoen in sommige aapgroepen of dat empatisch trekje bij hun ook in mindere mate voorkomt).

De chinese geboorte beperking was een noodzakelijk kwaad. Als de regering die beperking niet had ingevoerd, was de bevolking nu zo hoog geweest dat china economisch en ecologisch kapot was gegaan. Daar zijn alle experts het over eens. Tegenwoordig is het in arme en dunbevolkte gebieden weer toegestaan om twee kinderen te hebben, de mistanden die jij beschrijft komen dus bijna niet meer voor. In de steden geld nog steeds de one-child-policy, maar als je rijk bent kun je de boete die daarvoor geldt (en die heel hoog is) eventueel op de koop toe nemen.

Klopt. Mensen zouden wel minder vlees kunnen eten natuurlijk. Twee keer in de week, bijvoorbeeld. Dan zou de prijsverhoging zonder die "vleesfabrieken" nog te overzien zijn. Maar in een vrije markt is zoiets onmogelijk te reguleren; ik denk dat er altijd een markt voor goedkoop vlees zal zijn en daarmee dus ook die 'vleesfabrieken'. Of men zou die op wereldweide schaal moeten verbieden, maar wie daarin gelooft, gelooft in sprookjes.

Laatst bewerkt: 23 feb 2008
  2. Little TommyV

Little TommyV I'm back!

Leuk Bevonden:
    41
    te erg voor woorden gewoon ik kan er niet naar kijken word er zwaar misselijk van.
    het is zo zielig voor die dieren .
    het is te begrijpe dat ze die huiden niet willen beschadigen maar,
    zodra de huid eraf is gooie ze de levende dieren gewoon weg die sterfen dan gewoon van de pijn.
    schiet dan die beeste daarna nog dood of net als je de huid van de kop af hebt dan lijdt het beesje maar even maar ze moeten het bont gebeuren gewoon afschaffen!

3. aaron88

aaron88 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Echt geen woorden voor, die kerel moet echt levend begraven worden:{

4. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net dat filmpje bekeken en ik heb er echt geen woorden voor. Als je zulke dingen doet dan ben je gewoon echt niet lekker in je gvdkkkop :{:confused: Ik word nu ook gewoon boos... Ik ben nog nooit boos geworden door een filmpje.. Iedereen die dat soort onnodige dingen doet mag van mij maximaal ontveld worden waarna ze in een bak met zout worden getieft.:{ of beter nog, ophangen in een bad zuur met een betonblok aan hun poten.

5. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Heb het filmpje niet gezien maar zit mijzelf ondertussen wel kwaad te maken over dit fenomeen.

Ik ben het met een groot aantal mensen hier eens maar ook een aantal oneens.

De schuld ligt gewoon bij de mens zelf, overbevolking is een serieus probleem en als wij later ouder zijn zal dat ook de orde van de dag worden. Door de mens is er al genoeg natuur vernietigt en dit soort praktijken zullen er vast wel meer gebeuren.

Op Animal Planet is welleens een programma over de dierenpolitie in Texas, die hebben echt uitstekende wetten als het gaat om dieren. Mishandel jij een dier dan krijg je daar 6maand gevangenisstraf of een boete an 1000 dollar, heeft het dier teveel geleden en gaat het dood of moet het ingeslapen worden dan zit je daar een jaar tot 1.5 jaar in de gevangenis + een boete van 5000 dollar. Je kan dan veel zeggen over "domme" Amerikanen maar ik heb echt respect voor deze politie eenheid. En ondertussen worden er nog wel cosmetica en voedingsproducten op dieren getest in Nederland, bah....

6. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Kippen vlees, rund vlees, noem maar op, die leven ook in een hel. Het enige wat je kunt doen is geen dieren producten kopen of gewoon alleen biologische producten nemen.

Maar ja Dat kost weer een paar cent duurder he, daar kopen ze liever een pakje sigaretten van.
    En och och wat vinden de die mensen dierenleed toch zo zielig :{

7. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat we allemaal onszelf moeten verdrinken, dan maken we tenminste geen natuur meer kapot en dan kunnen de vissen zich nog op onze overblijfselen voeden!

8. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    ..:emo:

9. BUSHIDO

BUSHIDO Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is tog niet normaal meer, kheb er 3 sec. naar gekeke...
    Khoop dat met die gast hetzelfde gebeurt!

Die gast is egt helemaal ziek in zn kop!
    Maak hem dan eerst dood, en nee niet door hem op de grond kapot te slaan!

10. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En een paar moeten zich levend laten begraven, anders is het weer zielig voor de wormen..:b:

11. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat is lekker. meer dan 6 miljard mensen verdrinken doet geen goed voor het drinkwater voor de rest van de dieren 8)

12. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De arrogantie van de mens ten opzichte van de dieren, de oneindige domheid en weigering om de verantwoordelijk te nemen, zal deze wereld uiteindelijk kapot maken. Laten we hopen dat de mens eerst zichzelf kapot maakt zonder de Aarde daarbij teveel schade te bezorgen...
    Anders krijgen we straks van die FallOut taferelen... En dat doet de dieren en de natuur ook geen goed...

13. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al zei, we kunnen het best gewoon allemaal tegelijk onszelf ombrengen! Door het typen van deze berichten is er al weer elektriciteit gebruikt waardoor er meer CO2 de lucht in is gepompt, en daardoor sterven er al weer duizenden dieren! Spring in een ravijn voordat het te laat is!

14. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Na, wat moet het nu eindelijk worden ,verdrinken of springen in een ravijn...
    Aan al die dierenbelievers hier,bedenk maar eerst dat de mens aan de top van de voedselketen staat op deze wereld...Bedenk ook maar dat het merendeel van die medicijnen die jou geneest vooraf op dieren zijn uitgetest, of wou jij alleen proefdier gaan spelen om zulks uit te testen tot heil van de mensheid...
    Bedenk dan ook maar dat het niet alleen om vleesfabrieken gaat die de mensheid zijn voedsel verschaffen..Kijk maar naar dat mooi lederen jasje dat je aan hebt,komt overigens niet uit de lucht gevallen,of die mooie lederen schoenen die je aanhebt..Je auto met zijn lederen zetelbekleding en bekleed stuur en versnellingspook..om het nog niet te hebben over die vleeswaren die je dagelijks tussen jullie boterham legt..Waar dachten jullie soms waar al het kalkoengebraad,rosbief , hesp ,gerookt vlees , kipsalade, vleessalade en de rest van het zooitje ook alweer vandaan komt...

15. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    [edit]Teveel menshatende opmerkingen, laten we die maar even achterwege laten[/edit]

En geeft ook allemaal niet dat we die luxe hebben, dat we stroom verbruiken, dat we veel eten.

Dat kan allemaal, zelfs met behoud van deze planeet. Alleen niet met zoveel mensen.

16. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Juustem. Ik snap gewoon nog steeds niet waar die poepchinees het lef vandaan haalt.. ZIELIGE SADDIST!

17. Mikeeey681

Mikeeey681 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Erg spijtig voor die dieren..
    Dat is alles wat ik er nu uit krijg

18. Rikske

Rikske UnRegistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Gebeurd overal hoor, enkele voorbeelden, Oostbloklanden (beren shows), vele Franse eilanden vissen ze met honden op haaien, Aziatische landen met de dolfijnen, Haai vinnen handel, etc ... etc ...
    Is heel erg maar je zal er niets aan veranderen, geld doet alles rollen :'-(

Deel Deze Pagina