1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder scrolls IV: Oblivion [Deel 10]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bezetene

    Bezetene Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    Vond de lage leercurve idd zeer fijn, zeker met vechters. ongelooflijk veel vrijheid en items. Mijn eerste rpg ooit, maar het trok me er helemaal in. Pas na 100u spelen ofzo de 1รจ minpunten gevonden.
    Het grootste minpunt was voor mij een gebrek aan speciale items en animaties. Een flare van 6dmg zag er precies het zelfde uit als een inferno van 120dmg en vooral speciale armor was er niet. Kwam uiteindelijk toch wel uit op daedra en/of glas. Maar goed, verder niks te klagen hierover, heb er toch wel uurtje of 250 inzitten, krijg je als je m als mage, archer en vechter uit wil spelen :)
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Och, als je er net zoals ik meer dan 400 of 500 uur op hebt zitten denk je wel anders. Vooral de meeste briljante gameuitbreiding The Shivering Isles vind ik persoonlijk echt geweldig. De wereld is een stuk kleiner, maar ademt een heel andere sfeer uit dan Oblivion zelf. Twee werelden, twee verhalen en ook twee verschillende soorten sferen vind ik knap. Bovendien heb je in het kale Oblivion ook minstens 180 quests zitten. Met alles erbij kom je incl uitbreidingen boven de 200. Ik zeg dus dat je het nog moet leren ontdekken. ;)\o/
     
  3. le_dion

    le_dion W00t!!

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal, ik heb een paar vraagjes over Oblibion Expanion Packs, ik heb ze zelf allemaal gekocht en met plezier uitgespeeld, maar ik vraag me af of er nog eentje uitkomt? Ik heb veel gezocht maar kan geen hints of informatie vinden. Weten jullie of er nog een komt? Anders ben ik namelijk van plan Oblivion op Xbazar te zetten.
    Mvg Le_dion

    EDIT:http://www.gamer.nl/doc/37565/Shivering-Isles-laatste-expansion-voor-Oblivion
    Dit bericht is van feb 2007. Staat op meerdere sites. en doet me gemoedstoestand weinig goeds! :mad:
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2008
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    volgens mij was zijn ze klaar met DLC voor oblivion en gaan ze zich nu richten op fallout3 en elderscrollsonline :d
     
  5. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    nope, geen uitbreidingen meer,
    en dat van die MMORPG van elderscrolls, is toch niet meer dan een gerucht? of heb ik iets gemist?

    maar er komen geen uitbreiding meer, en een nieuwe elderscrolls is volgens mij ook niet aangekondigt,

    wat er wel aankomt is fallout3
    :)

    @ renegade,

    Bioshock is idd geen RPG, lijkt er niet eens op, ik zou namelijk niet weten wat het met een RPG temaken heeft,

    die minpunten die jij noemt, teveel keuzemgelijkheiden bv, zijn voor mij juist de grootste pluspunten,

    dit is de eerste RPG van mij, en ik vond het geweldig, ik ging gewoon die bossen in, gefascineerd door een guard die met een vogel zat te vechten, gefascineerd door die bandieten, te praten met iedereen, had gewoon dikke lol, zonder ook maar verder te gaan met de main-quest,

    daarna deed ik de dark brotherhood en toen begon de fun pas echt,
    deze game was voor mij ook het welkoms matje die aan de deur ligt van het huis van de rpg's,

    Ik vond het geweldig dat je met iedereen kon praten, iedereen kan vermoorden, je kan gewoon doen en laten wat je wilt, en de wereld aws eidneloos, en de graphics waren echt heel erg mooi, van de verten kon je nog die grote toren zien,

    zover je kon kijken waren er bomen, bergen met ijs,
    je gaat er heen, en je kan er allemaal komen, niet zomaar een 2d achtergrondje gemaakt met photoshop, je kan er echt heen!

    geweldig deze game:D
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2008
  6. San

    San Active Member

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    20
    Ik merk dat Oblivion weer een beetje aan het haperen is en nu weet ik dat er een kunstje was dat je de cache van je Xbox360 leeg kan maken... Maar hoe moest dat ook alweer?;)
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Vanaf het moment dat je beeld zwart word en naar de game gaat. Op dit moment moet je ff rustig op de A knop blijven bashen totdat je in het menu zit. Nu zou de game sneller moeten laden en een tijdje geen last moet hebben van vastlopers. Hij leegt dus zoals je zegt de cache en dat helpt wel moet ik zeggen. ;):b:
     
  8. jordy89

    jordy89 Ajax Amsterdam!!!

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    0
    hey weet iemand hier hoe je een skeleton key kan krijgen
     
  9. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
  10. jordy89

    jordy89 Ajax Amsterdam!!!

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    0
  11. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem gister ook maar even gehaald. Dat lockpicken werd een beetje saai.
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    @ (Smart)ass , dat is idd gerucht ja gebaseerd op het feit dat bethesda het domein www.elderscrollsonline.com geregistreerd heeft (dit zegt op zich niks natuurlijk,.. wij hebben op de zaak ook een hele zooi domeinen geregistreerd just in case we er ooit wat mee willen en om te zorgen dat er niemand anders mee aan de haal gaat )
     
  13. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze hadden toch ook de rechten op een bepaalde engine gekocht, en die engine wordt altijd gebruikt voor MMO's?
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Als ze het flikken van The Elder Scrolls een MMO RPG te maken, dan haak ik af. Ik wil er niet als een wrattenzwijn uitzien dat met chips en geen sociaal leven achter zoiets zit. In mijn ogen zijn MMO RPG's misschien leuk, maar het is in zoveel gevallen een sociale ziekte voor je bestaan buiten het huis. Ik heb het al eerder gezegd, dit moeten ze niet doen in het belang van de serie. Iedereen denkt maar het succes van Blizzard achterna te willen gaan. Bethesda acht ik gewoon te verstandig en ik zou het ook niet fair vinden tegenover een ander soort RPG liefhebber als ze nu in eens een MMO maakten. Doe mij dan een klein online gedeelte, liefst zonder al dat gezeik rond die MMO RPG's. ;)8)
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    mee eens,.. gelukkig lijken steeds meer ontwikkelaars het met je eens. Iemand van avtivision zij laatst dat t een investering van 1 miljard euro zou vereisen om tegen WoW op te kunnen boksen en zelfs dan was succes nog niet gegarandeerd. Dat is is natuurlijk een mooie reden om het niet eens te proberen en lekker een mooie SP TES te maken :) of,... net als fable II !!!! 1 of 2 vrienden kunnn uitnodigen in jouw wereld is voor mij al meeeer dan genoeg multiplayer
     
  16. praetorian

    praetorian Active Member

    Berichten:
    648
    Leuk Bevonden:
    0
    Mhmm, nee oblivion moet geen MMO worden. ik houd me aan bevolen voor Co-Up trouwens.
    Ik zie het nu al gebeuren dat ik wordt neergetikt door een ventje met 100% chameleon enchantments zodat ik hem niet kan zien en me vervolgens gaat teabaggen en met zen hoge 13jarige kinderstemmetje noob begint te kraaien.
     
  17. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Zegt degene die een paar posts eerder meld dat ie al 400+ uur in oblivion heeft zitten en daardoor al indirect het bewijs heeft geleverd dat hij geen sociaal leven heeft :+
    Maar alle gekheid op een (magisch) stokje, ik ben het wel met je eens. Ik zou het ook jammer vinden als de volgende Elder Scrolls een MMORPG zou zijn. Voor mijn gevoel gaat een MMO altijd ten koste aan het verhaal, en dat vind ik het belangrijkste of 1 van de belangrijkste aspecten van een rpg. Ik speel zelf ook Guild Wars, leuk spel, ook leuke single player maar toch mist het verhaal de diepgang van een single player only rpg. Ik moet wel zeggen dat ik een co-op element wel een leuke toevoeging zou vinden, maar dan ook dat je samen de gehele wereld kan doorkruisen. Vermoed dat dat alleen wel wat teveel gevraagd is.
     
  18. Tript

    Tript Levensgenieter

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    0
    idd, doe mij maar een uitbreiding van spullen, quests, armor, tegenstanders, plotwendigen, verscheidenheid van dorpen, kerken, grotten en opdrachten. Randomising van leveling, andere manier van traveling. ben ik al blij zat. offline is toch veel leuker, je gaat je online tog irriteren aan mensen die de hele tijd an het nooben zijn ;)
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    En ik moet eerlijk bekennen dat die 400+ uur wel vanaf de launch van de game twee jaar geleden zijn gemaakt. Dus over twee jaar gezien heb ik dus nog wel een redelijk sociaal leven. ;):9

    Wat betreft jouw mening kan ik ook gelijk zeggen dat ik het er mee eens ben. Soms willen mensen en dus ontwikkelaars gewoon teveel. Soms stellen mensen na andermans succes gewoon teveel eisen aan zichzelf en hun directe omgeving. Het is net als opvoeden: Als je twee kinderen hebt en de een haalt een tien op school en de ander een vier, wat doe je dan als ouder? Je moet dan echt niet teveel eisen stellen aan het ene kind omdat het andere juist meer succes heeft op school. Nee, je moet daar investeren waar jezelf het beste in bent. In Bethesda's geval dus SP RPG's van zeer hoge kwaliteit. ;):thumbs:
     
  20. Jeroentje NL

    Jeroentje NL Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ik ben vanmorgen toch maar weer opnieuw begonnen aan Oblivion..
    Een jaar terug had ik hem gekocht, en werd na een tijdje vampier. Ik die quest proberen te doen, bleek dat ik eerst een andere quest moest doen om weer lid te worden van de mage's guild. Want ik had schijnbaar een lid van de mage's guild vermoord tijdens een dark brotherhood missie.. Maargoed, toen had ik dus 20 vampire dust nodig om weer lid te worden. Toen ik die eindelijk had na dagen zoeken (had geen idee waar ik vampieren kon vinden 8)) moest ik nog de quest doen om geen vampier meer te zijn. Toen bleek dat ik de vampire glitch had..

    Toen was ik maar gestopt, maar ik had de draad al gauw weer opgepakt en ben opnieuw begonnen. Toen ik alweer vampier was geworden na pas 5 uur was de dat druppel, had absoluut geen zin meer in dat spel |:-

    Nu heb ik dus maar de moed opnieuw gevonden om weer te beginnen, hopelijk gaat deze keer alles goed :thumbs:.


    Ik ben dark elf, sterrebeeld 'The thief'.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina