1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Captian_Nemo

    Captian_Nemo Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Correct me if i wrong..maar de film gaat over passages in de islam die gewelddadig zijn ? Wat hebben marokaanse hang jongeren hier dan mee te maken?

    Ik ben van mening dat Wilders de film mag laten zien. Het is wel raar dat bepaalde mensen problemen aan halen die niks met die film te maken hebben.

    Die jongen die roept dat je vriendin een hoer is, die is gewoon jaloers dat hij haar niet kan krijgen en doet dit niet uit naam van de islam.

    Ik kan nu dingen gaan aan halen om die film te gaan bashen of goed te praten. Ik kan alleen nu er niks over zeggen omdat ik de film niet gezien heb.

    Als Wilders de film laat zien met die geweldadigheden en jij daarop een mening vormt. Probeer dan ook de rest van de Koran te lezen en kijk dan of jou mening het zelfde is.

    BE OPENMINDED
     
  2. Deji

    Deji Fun player

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0
    Ging niet over mijn vriendin Captian Nemo, was gewoon een voorbeeld in zijn algemeenheid, en dat dat soort mensen/vrouwen dan waarschijnlijk toch gauw geneigd zijn om op Wilders te stemmen..en daar gaat het hier toch om..Wilders en zijn film, de film en Wilders??? Dus snap niet zo goed waar jij heen wilt.

    Nee, dat doen ze niet uit de naam van de Islam..het mooie is dat die types het ene moment niet echt moslims zijn, en het andere moment dingen wel zogenaamd roepen uit naam van de Islam.

    Ben genoeg open minded dus weet niet waar je heen wilt.
     
  3. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
  4. voog

    voog Active Member

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    0
  5. Argonath

    Argonath Active Member

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    0
    Van mij mag Wilders de film laten zien.
     
  6. relax1989

    relax1989 Active Member

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb dit topic zelf gemaakt kom mij niet vertellen waar ik moet reageren en waar niet.... een admin zei alleen dat ik moest afkoelen dat heb ik toch gedaan?
     
  7. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Mensen ontopic blijven graag, ook de TS! Relaaaax man :D houden we van!
     
  8. relax1989

    relax1989 Active Member

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    ik doe toch relaxed? ik kan niks anders doen dan afwachten tot die film komt....
     
  9. Captian_Nemo

    Captian_Nemo Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry als je aangeproken voelt maar had het in zijn algemeenheid...

    Vind jij die types moslims dan? Als ze het ene moment niet echt moslims zijn, en dan zogenaamd wel dingen roepen uit de islam.

    Waar ik heen wil is dat de film over de Koran gaat en niet over irritante marokaanse hangjongeren..
     
  10. ExQuiZ

    ExQuiZ Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het met je eens hoor, ik erger me ook deaud aan die marokkanen met petjes etc. maar veel van die aapjes zijn geen islamieten. dat is alles wat ik zeg!

    /Mod 'Aapjes' is nogal ongepast in deze context. Hou de discussie s.v.p. een beetje op niveau ~Kevf
     
  11. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Lieve allemaal,

    Wat mij verontrust, en dat meen ik serieus, is dat ik al een aantal malen voorbij heb horen komen dat het mensen niet zou verbazen mocht Wilders vermoord worden om zijn politieke uitspraken. En dat wil er bij mij niet in. Dat zou na van Gogh de 2e zijn die om politieke uitspraken over de Koran en het Islamitische geloof in het algemeen wordt vermoord. Want, los van het feit dat Pim Fortuyn zich uitliet over dezelfde thematiek dit niet direct aan te wijzen is als zijnde een beweegreden van een Dieren/milieu activist.

    Reacties uit Moslim landen, die vallen te verwachten en die hoeven ook niet gebasht te worden in mijn ogen. Zij reageren vanuit hun eigen optiek, beleving en dergelijke en verdedigen hun eigen standpunten. En dat mag, juist in Nederland mag dat. En dat is ook het mooie aan dit land, dat je mag zeggen wat je wil. Blijf dat ook gewoon doen, maar hou bepaalde geldende normen en waarden in het oog. Weet wat je wel en niet mag zeggen. Er bestaan hier geen duidelijk geformuleerde regels voor, wanneer je wel en wanneer je niet over de schreef gaat, maar dat is in elke situatie net even anders. Tegen de een kun je net wat meer zeggen als tegen de ander. Tuurlijk, ze gaan hierin best wel ver en gaan ook wel degelijk over de schreef heen. Wij hebben hen ook niet zo verschrikkelijk veroordeeld toen zij verkondigden dat de Holocaust nooit gebeurd was.

    De media dragen voor een groot deel bij aan de denkbeelden van mensen. Zij zijn in staat de publieke opinie te beinvloeden door een bepaalde kleur aan te nemen of gewoon dingen weg te laten om te draaien of te accentueren. Ook zijn ze van nature gericht op sensatie en op het negatieve, simpelweg op dat dat verkoopt. Ook dat je hoort dat kranten objectief zijn, is onzin in mijn ogen omdat je dat niet kunt garanderen.

    Ik zelf moet niets hebben van geloof. Ik verafschuw het. Ben van huis uit katholiek opgevoed maar ik voel er niks voor. Mijn inziens drijft geloof eerder een wig tussen groepen dan dat het deze samenbrengt. Het zorgt voor sociale controle binnen een sociale groep en bevorderd hierbinnen de sociale cohesie, maar als we het naar een hoger plan tillen en de maatschappij nemen als groep dan werkt het negatief op de sociale cohesie. De afstand tussen groepen wordt groter. Ik heb het een en ander gelezen over het hoe en waarom van geloof (Emile Durkheim) het profane en het sacrale en dat de mens dat nodig heeft voor zijn voortbestaan. Nu moet ik zeggen dat ik vrees dat het eerder leid tot diens ondergang.

    Ik heb respect voor alles en iedereen om me heen, of je nou blank bent zwart of geel of paars of wat dan ook.

    Ik wijk zelf ook af, ik heb een behoorlijk grote wijnvlek maar dat is toch geen reden niet met me om te gaan?

    Wat ik wil zeggen is, laat iedereen in zijn of haar waarde. Oordelen mag, mits gebasseerd op goed gefundeerde en gegronde argumentatie.
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2008
  12. voog

    voog Active Member

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    0
    Amen ;)
     
  13. Deji

    Deji Fun player

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0

    euh, volgens mij zei je zelf het volgende:

    Dit was nadat een admin zei dat je moest relaxen of anders helemaal niet meer moest reageren in deze thread.

    Dus ik vertel jou helemaal niet waar je moet reageren..ik stel volgens mij gewoon een vraag: "@Relax, ik dacht dat je niet meer zou reageren??"
    Volgens mij is dat wat anders dan dat ik jou vertel wat je wel of niet moet doen???

    Ff ontopic dan maar weer;
    Ik vind dat de film er moet kunnen komen, mensen maken er al teveel een probleem van voor de film er is.
    Als Wilders iets vind is dat zijn goed recht, ben je het daar niet mee eens dan is dat jouw goed recht. Zijn velen het met Wilders eens dan krijgt hij veel stemmen, zijn velen het niet met hem eens krijgt hij wat minder stemmen..what's the problem..dat is een democratie.
    De types die vervolgens hem gaan bedreigen of hem wat aan willen/gaan doen, die zitten fout..niet Wilders.
    Dat er in veel Arabische landen niet echt een democratie is hebben wij niks mee te maken, maar wij laten ons hier niet vertellen hoe en wat we mogen doen.
    Mocht je hier niet tegen kunnen zit je in het verkeerde land.
     
  14. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens. Wij moeten ons niet laten leiden door wat mensen uit tig landen ver weg vinden. Jammer genoeg zijn veel mensen te bang voor aanslagen. Als die aanslagen er komen, bereiken ze enkel het tegengestelde van hun doel.
     
  15. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Waarom wachten op iets wat misschien niet gaat komen?! :confused: Doe wat met je leven zeg, sjeez bij sommigen beheerst een 'film' gelijk hun hele dagelijks leven blijkbaar. Je zal het vast niet zo bedoelen, maar het komt wel heel wanhopig over.
     
  16. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Met zijn film ’Fitna’ wil Geert Wilders de Koran afschilderen als ’fascistisch’. Arabist Hans Jansen wordt af en toe door de PVVleider geraadpleegd, maar is het niet eens met diens pleidooi voor een verbod op de Koran. „Het is beter te kijken wat die tekst nu precies zegt”, aldus Jansen. In zijn nieuwe boek Islam voor varkens, apen, ezels en andere beesten geeft hij antwoord op meer dan 250 vragen. Vandaag een EXCLUSIEVE VOORPUBLICATIE.

    De Koran predikt vrede, maar die komt er pas nadat iedereen zich aan de islam heeft onderworpen

    ISLAM VOOR VARKENS

    Arabist Hans Jansen geeft antwoord op meer dan 250 vragen over wat moslims geloven

    bewerking: JOOST DE HAAS


    Arabist Hans Jansen haalt uit naar het kabinet-Balkenende, dat getracht heeft Geert Wilders af te houden van de vertoning van ’Fitna’, zijn anti-Koranfilm. „Leden van het kabinet zijn kennelijk bereid geweest zich wat binnenlandse aangelegenheden betreft te schikken naar de wensen van een vage groep moslims. Dat wordt wel eens omschreven als dhimmitude – het op serviele wijze vooruitlopen op wat eventuele moslimse gezaghebbers maar zouden kunnen bedenken, willen, begeren of verzinnen.”

    Hij sprak al eerder van ’capitulatie’ en neemt nu ook op andere fronten stelling in zijn boek Islam voor varkens, apen, ezels en andere beesten. De titel is afgeleid van de benamingen die de Koran gebruikt voor ongelovigen en Joden.

    Jansen, bijzonder hoogleraar voor het hedendaags islamitisch denken aan de Universiteit Utrecht, hekelt in het boek de ’multiculti’s’ van de PvdA: „Deze multiculti’s zijn in moslimse ogen stuurloze sukkels, eerder deerniswekkende onnozelaars dan serieuze gesprekspartners.”

    En hij denkt dat Nederland heel geschikt is als proeftuin voor de plannen van Osama bin Ladens geestverwanten. Jansen, deze week in een toelichting: „Nederland is een dichtbevolkt land, de politieagenten zijn aardig en er zijn heel veel bange mensen.”

    Aan de hand van een selectie uit het vandaag te verschijnen boek, laat Jansen in deze voorpublicatie zijn licht schijnen over een aantal prangende onderwerpen.

    Wat betekent fitna?

    Letterlijk ’beproeving’, ’verzoeking’, ’bekoring’. De standvastigheid van het geloof van een moslim wordt beproefd door het ongeloof van de nietmoslims. Dit ongeloof moet dan bestreden worden.

    Ook het moeten zien van vrouwen die niet fatsoenlijk volgens de regels van de islam gekleed zijn, is fitna. De Laatste Dag wordt voorafgegaan door allerlei beproevingen, die ook fitna genoemd worden. Ook burgeroorlog en maatschappelijke wanorde worden fitna genoemd.

    Wat betekent sharia?

    De islamitische wet. Zoals er een wet van Mozes is, werd het systeem van wet- en regelgeving dat wij nu de sharia noemen, vroeger wel aangeduid als de Mohammedaanse wet.

    In hoeverre worden islamitische regimes in verlegenheid gebracht als in een film gruweldaden, gepleegd uit naam van de sharia, op een rijtje zijn gezet?

    Alle regeringen over de hele wereld willen door buitenstaanders graag voor modern en efficiënt aangezien worden. Gezeur over toepassing van de sharia kan dat beeld van modernheid lelijk doorkruisen. Enige ontstemming bij zulke regeringen is niet geheel ondenkbaar. daad bestreden worden. Zo nodig ook met geweld.

    Waarom is het een moslim verboden om afbeeldingen te maken van Mohammed? Waarom moeten ook niet-moslims zich hieraan houden?

    Het verbod vindt zijn oorsprong in de instructie geen levende mensen af te beelden en in een tot grote hoogte opgestuwd respect voor de bijzondere positie van Mohammed. Niet-moslims die Mohammed bespotten, het is al vele malen gezegd en uitgelegd, of dat nu gebeurt door het tekenen van een plaatje of door het houden van een praatje, dienen voorbeeldig gestraft te worden.

    Welke straffen kent de islam voor het beledigen van Mohammed?

    Op het beledigen van Mohammed stelt de sharia in principe de doodstraf. Een moslim die Mohammed beledigt, heeft daarmee impliciet uittreding uit de islam gepleegd, en verdient dus zeker de doodstraf.

    Wat betekent jihad?

    De strijd tegen het ongeloof en het kwaad. In de praktijk: de expansie van het gezag van de islam door middel van geweld. Tot het ontzet van Wenen in 1683 was het voeren van gewelddadige jihad strikt een overheidstaak. Sinds 11 september 2001 weten we dat jihad de laatste tijd niet door overheden maar door particulier initiatief gevoerd wordt.

    Wie zijn de leiders van de gelovigen?

    Het religieuze gezag over de moslims wordt uitgeoefend door functionarissen die in het Arabisch ulama genoemd worden. De ulama zijn in de islamitische wereld de geleerden bij uitstek. Zij zijn onderlegd in de islamitische wetenschappen, vooral de islamitische wet, de sharia. Een moefti is iemand die desgevraagd een fatwa geeft.

    Wie wil weten wat het oordeel van de islam over een bepaalde kwestie is, kan dat aan een moefti gaan vragen. Fatwa betekent ’antwoord’, niet ’doodvonnis’. Maar een fatwa over iemand die ervan wordt beschuldigd dat hij Mohammed heeft beledigd of die ervan wordt beticht de islam te hebben verlaten, komt in de praktijk wel degelijk neer op een doodvonnis.

    Hoeveel procent van de moslims in Nederland beschouwt het geweld van de zichzelf moslimstrijders noemende terroristen (AlQaeda enzovoort) als strijdig met de wetten zoals de Koran die voorschrijft?

    Dat percentage kon wel eens niet zo hoog zijn. Veel moslims billijken het gebruik van geweld, omdat volgens hen Amerika en Israël ook buitensporig geweld gebruiken tegen de moslims. De discussie hierover vervalt al snel in welles-nietes.

    De chronologie nog eens bekijken kan soms helpen. Begin jaren negentig startte de ellende met de invasie van Irak in Koeweit. Begin eenentwintigste eeuw startte de ellende met de aanval op het World Trade Center op 11 september 2001.

    Hoeveel procent van de moslims in Nederland is bereid Bin Laden te betitelen als een dwaas, een gevaarlijke godsdienstwaanzinnige en daarmee allesbehalve een goed moslim?

    Bin Laden wordt door moslims meestal niet als een dwaas gezien, maar als een superactivist die de uiterste consequentie trekt van de islamitische regels ten aanzien van de strijd tegen de ongelovigen.

    In hoeverre hebben types als Bin Laden plannen voor en gedachten over het kleine Nederland?

    De geestverwanten van Bin Laden hebben plannen voor de hele wereld, vooral voor het arrogante Westen. Nederland maakt daar deel van uit, en is als proeftuin heel geschikt.

    Anderzijds zullen heel wat beroepsmoslims en imams in de islamitische wereld met welbehagen vaststellen dat zo’n compilatie nog eens onder de aandacht brengt wat de ware voorschriften van de islam zijn, en hoezeer die in de Koran hun grond vinden.

    Wat is de Koran?

    Volgens de islam is de Koran het woord van God, doorgegeven aan zijn Profeet Mohammed (570-632). De Koran telt 114 hoofdstukken, die ’soera’ worden genoemd. Moslims geloven dat sommige soera’s in de stad Mekka aan Mohammed geopenbaard zijn, in de jaren 610-622, andere in de landbouwoase Medina, in de jaren 622-632.

    De Koran bevat meer algemene opdrachten en minder verhalen dan de Bijbel. Het zijn de algemene opdrachten van de Koran die tot problemen met de rest van de wereld leiden. Te denken valt bijvoorbeeld aan het zogenoemde zwaardvers, soera 9:5, waar we lezen: ’Doodt de ongelovigen waar ge ze maar vindt.’

    Welke passages in de Koran zijn volgens mensen zoals Wilders, die de islam fel bekritiseren, bedreigend voor de westerse rechtsorde?


    Zo goed als alle Koranpassages waarin niet-moslims bedreigd worden (en dat zijn er veel), kunnen door wie dat wil ook als antiwesters worden opgevat.

    Zo is elke oproep tot toepassing van de sharia een openlijke aanmoediging tot het plegen van acties die in strijd zijn met de Nederlandse wet en de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.

    Dat buitenstaanders dat niet beseffen is natuurlijk sneu voor ze, maar daar is weinig aan te doen. De sharia roept op tot lijfstraffen en de doodstraf, ook voor religieuze vergrijpen – de meeste Nederlanders weten niet eens meer wat dat zijn. De sharia beperkt de godsdienstvrijheid, ondermijnt de positie van vrouwen, en vernedert wie geen moslim is.

    Hoe belangrijk is het voor een moslim dat een exemplaar van de Koran met respect wordt behandeld?


    De islamitische theologie leert dat de Koran het woord van God is. Het woord van God maakt deel uit van God. De eigenschappen van God zijn dus ook van toepassing op zijn woord. Wanneer God eeuwig is, is zijn woord dat ook.

    In het systeem van de islam representeert een gedrukte of handgeschreven Koran het woord van God. Wie het papier waar zo’n Koran op gedrukt of geschreven is bevuilt, verscheurt of verbrandt, probeert God zelf te bevuilen, verscheuren of verbranden. Uiteraard kunnen de vromen zo’n aanval op hun God niet op zich laten zitten.

    De Koran predikt vrede. Waar of niet waar?

    Ja, maar die vrede komt er pas nadat iedereen zich aan de islam heeft onderworpen. Dán zal er vrede zijn. Tot het zover is, moeten het kwaad en het ongeloof zonnodig met geweld bestreden worden.

    Voor welke moslims, waar ook ter wereld, is Bin Laden een held?

    Voor iedere moslim die vindt dat de vernedering van de Verenigde Staten op 11 september 2001 het verdiende loon was van deze arrogante supermacht. Er lopen trouwens heel wat multiculti’s rond die geen moslim, maar wel anti-Amerikaans zijn, en het hier eigenlijk hartgrondig mee eens zijn.

    ---------------------

    Ik denk dat ik ook maar ga geloven in deze vooruitstreffende en vredelievende godsdienst :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2008
  17. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Een paar maanden geleden kwam de Turkse film; Kurtlar Vadisi Irak uit. Deze film werd in de meeste West-europese landen(o.a. Duitsland en Frankrijk), de Verenigde Staten en Canada verboden omdat het de amerikanen 'in een slecht daglicht' zou zetten. Het onderwerp van de film was het gedrag van de amerikaanse soldaten in Irak.

    Maar zodra er een anti-islamitische film verschijnt is het vrijheid van meninguiting? Laat me niet lachen, de westerse wereld is zo hypocriet. :{

    @Hordo: Wat ben je toch nobel om een godsdienst te gaan beoordelen aan de hand van een boek waarvan de titel alleen al bevooroordeeld is. Als je zo niewschierig bent naar de islam vraag je maar aan een Imaam of andere Moslim naar een samenvatting van wat de religie inhoud. Of lees voor de grap eens zelf de koran (een aantal quotes van Mo is al genoeg). Dat lijkt me een heel wat betrouwbaardere bron dan het holmaatje van wilders.
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2008
  18. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    En als er een anti-islamitische film komt (waar je nog geen eens weet wat deze in gaat houden) word deze ook niet op het witte doek of op de tv uitgezonden... Daarnaast worden er vlaggen verbrand (notabene in een land waar wij miljoenen in hebben gepompt) en is de hele Islamitische wereld gestressed, wordt er gedreigd met aanslagen man man... niemand weet waar die film over gaat dus maak je niet druk met je hypocriete Westen...:{
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2008
  19. voog

    voog Active Member

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat argument houdt geen stan aangezien we het continu over de siuatie in NL hebben en de film gewoon in NL vertoond is (het is immers een vorm van vrijheid van meningsuiting) |:-
     
  20. relax1989

    relax1989 Active Member

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    ja maar in die andere landen heb je ook vrijheids van menings uiting. de westerse samenleving is wel degelijk hypocriet.
     

Deel Deze Pagina