1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Kritiek

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Willem, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Na wat volgde uit dit topic, is er nu een nieuw topic om de zaken die mij dwars liggen zo duidelijk mogelijk weer te geven.
    Hier is dan ook alle ruimte om te reageren en te discussiëren. Uit bovenstaand topic is gebleken dat het voor iedereen moeilijk is elke keer inhoudelijk te reageren en de discussie van andere zaken te scheiden. Daarom vraag ik iedereen, en dan kijk ik ook mezelf aan, zo dicht mogelijk bij het probleem, de discussie zoals die hier onder volgt, te blijven.
    Ook vraag ik onopgeloste discussies uit het eerder genoemde topic niet naar dit te halen, zo lang deze los staan van wat ik hier wil bespreken.

    Verlopen, opgeloste of discussies die er niet meer toe doen:

    - Het verwijderen van posts uit de Green Mile
    - Of er al dan niet gepraat mag worden over het niveau van de Mile
    - Of Goiz zichzelf al dan niet verheerlijkt of verheerlijkt word en daar gebruik van maakt

    Discussiepunt(en) van nu:

    - Een deel van Goiz zijn acties en hoe dit in verband staat met het forum
    - Hoe sommige moderators gereageerd hebben op mij in het eerder genoemde topic



    Een deel van Goiz zijn acties

    Ik vind dat Goiz zich als moderator de laatste tijd verkeerd gedraagt. Ik ben van mening dat Moderators, Administrators, Star Members of leden die veel aanzien hebben door bijvoorbeeld Paints, games als Mansion en Expedetie Robinson of ex-crew veelal het gezicht van Xboxworld vormen. Iedereen kent The Matrix, Conquistador, Darkwing, Fardo, Timmeh, Mtthz, Eckie of Goiz.
    Dat iedereen hen kent betekent dat hun gedrag grotendeels represenatief is voor het gedrag van andere leden, of hoe dat gedrag zich ontwikkelt. Zouden de Admins of Mods er een boeltje van maken, dan gaan de leden dit ongetwijfeld ook doen.
    Dit is iets waar ik nooit bij stilgestaan heb tot de laatste dagen als ik kijk naar wat er zich afspeelt in de Green Mile. Omdat ik er eerder nooit bij stilgestaan heb of niet over nagedacht heb als nu is de reden dat je me er nu pas over hoort. Terug naar Goiz!
    Goiz is denk ik een van de bekendste moderators op dit forum. Niet alleen omdat hij in veel topics actief is, maar ook omdat hij de community van dienst is en een hoop toevoegd. Zo vind ik de vele figuurtjes die maakt voor andere leden als avatar heel goed. Dit zorgt er voor dat Goiz meer aanzien geniet, die hij, in dit geval, volledig verdient. Dat hij aanzien geniet zorgt er dus voor dat hij meer het gezicht van XBW gaat vormen. Op dit moment komt de schakel naar het probleem dat ik probeer aan te kaarten.
    Ik vind dat Goiz zich de laatste tijd vreemd, niet kloppend gedraagdt. Kinderlijke opmerkingen, het open laten van vreemde topics en het plotsklaps sluiten van weer andere topics, totaal ongerelateerd posten en overdreven vel lol trappen. Daar is, in de Green Mile, niks mis mee, totdat het te veel word. En ik vind dat het te veel is geworden. Het Show je avatar [Deel 3370,3] topic vind ik een goed voorbeeld wanneer Goiz de plank misslaat. Als dit enkele keren zou voorkomen hoor je mij niet, zeker als het over de Green Mile gaat. Nu word het echter te veel, zoals ik al eerder aangaf.
    Goiz gaat hier mee met een laag niveau van andere leden. Ik ben van mening dat als je dit doet als moderator, iemand die deels het gezicht van XBW vormt, dan een slecht voorbeeld geeft. Andere leden zien hoe Goiz zich gedraagt (samen met andere moderators, kom ik op terug), waardoor zij ongetwijfeld zullen denken dat het oké is. Want de Moderators doet immers ook. Zie hier:
    Om toch maar even de Moderator te zijn doet Goiz nog even deze oproep, waar vervolgens niemand en ook hij niet gehoor aan geeft. Dan vind ik het niet vreemd dat zulke berichten eerder regel dan uitzondering worden. Berichten met een dusdanig niveau pijnigen de Green Mile, naar mijn mening.
    Ik heb vernomen dat de crew in een groepsgesprek op MSN het over het niveau van de Green Mile heeft en mijn mening delen wat betreft het peil van dat niveau, laag. Dan vind ik het gek dat Goiz reageert zoals hij gedaan heeft.
    Dan vind ik het jammer dat hij, als een van dé gezichten van XBW, een dusdanig voorbeeld geeft.

    Samenvatting:

    Goiz vormt deels het gezicht van XBW. Zijn reacties in de Green Mile vind ik van laag niveau. Als gezicht van XBW zullen veel leden hem volgen, hij is immers iemand met aanzien en moderator. Je kan er dan vanuit gaan dat hij weet wat wel en niet kan.
    Ik vind het verkeerd dat Goiz zich dusdanig gedraagt dat dit een negatieve invloed heeft en zal hebben op de Green Mile en wat er zich daar afspeelt. Als moderator en persoon met aanzien zullen leden hem snel volgen en het lage niveau dat hij de laatste tijd presteert in de Green Mile voortzetten.

    Mijn conclusie:

    Laat Goiz iets aan zijn gedrag in de Green Mile doen, om zo akeligheden te voorkomen.






    Dit is mijn eerste punt. Laten we eerst hier over praten, proberen uit te komen en iets te bereiken. Als dat lukt, of als we een punt bereiken dat we echt niet verder komen, zal ik mijn tweede punt uitwerken.
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2008
  2. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Damn, imo hecht je echt veel te veel waarde aan mijn posts dude!

    Maar goed:

    Voorbeelden?

    Verder post ik zoals ik altijd heb gedaan, voor- en na mijn moderatorschap. Sommige mensen vergeten dat je naast moderator nog steeds member bent. En ik ben er toevallig eentje die wel van een lolletje houdt. In wat er gisteravond gebeurde zie ik dan ook niet zo'n probleem.

    Maar ik heb in de andere thread al gezegd dat ik de GM even laat voor wat het is voor wat betreft het openen van topics die als een geintje van 15 minuten dienen. Verder ga ik mezelf niet veranderen. Ik ben wie ik ben en dat kun je dus ook terugvinden in mijn posts.


    //edit; en ik vind het sowieso een beetje raar om te zeuren over een bepaald niveau in de GM. Als je sommige dingen niets vind, of van een te laag niveau, zoek dan aub gewoon een andere thread op..
     
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
  4. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ik heb vernomen dat Goiz zwanger is, vandaar zijn ietwat vreemde gedrag... O-)







    Om even op je samenvatting te reageren.
    Misschien, heel misschien heb je een andere kijk op wat het juiste niveau zou zijn in de mijl.
    Ik denk dat je het allemaal net even te serieus neemt, en dat je op het moment wat doorslaat in je reactie.
    Maargoed, ik hou me er verder buiten. Feliciteer Goiz nog even met zijn zwangerschap wil je?
     
  5. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    haha, ja ik postte dat n.a.v. mijn laatste offtopic reactie in de Show je avatar thread. Ik ging dus even weg uit die thread om dus maar even een post te maken in het lamballen onderwerpje. :)
     
  6. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Hmm, ben het wel eens met willem anders, het niveau van de mile is de laatste tijd gewoon ja best wel laag de laatste tijd.

    Het gaat hem hier gewoon om algemeen gedrag, een goed voorbeeld hiervan was dat met die avaters en die tieten etc. (wat volgens mij wel terug te vinden is in avater req, topic)
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik ben momenteel bezig met de voorbeelden waar Goiz naar vraagt.
    Daarna reageer ik wel op de rest, zoeken duurt langer dan verwacht. En nee, dat betekent niet dat ik vind dat je gelijk hebt.
     
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    De GM heeft sowieso geen niveau, dus who cares 8) (Zeg nou zelf, er is daar toch geen één topic met ècht niveau?)
    ASEL is wat serieuzer wat dat betreft.

    Willem je slaat door! Is het vandaag serieus saturday ofzo.
     
  9. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    @ Nightbringer; So? Ik had toen gewoon van plaatjes die ik gevonden had een lading gifjes gemaakt.. Nog steeds gewoon binnen de regels van XBW. En nogmaals, als je dat niet leuk vind, dan zoek je gewoon een andere thread op. Er waren er namelijk genoeg die het wél leuk vonden. Sommigen hebben een dergelijke avatar zelfs nog steeds in gebruik.


    //edit;

    Ja inderdaad. Ik denk je dat je gewoon lekker topics in de ASEL moet zoeken in plaats van vol te gaan voor een bepaald niveau in de Green Mile.
     
  10. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga me een eitje eten.

    /Mod Bedankt voor deze geweldige bijdrage.
     
  11. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Moet jij niet achter iris aanzitten?
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dat je post zoals je altijd gedaan hebt, daar ben ik het niet mee eens. Ik kan me namelijk niet herinneren dat jij altijd gereageerd hebt zoals je in de volgende topics gedaan hebt:

    Show je avatar [Deel 3370,3] - Zijn reacties op de eerste 2 pagina's
    Goiz' Speelkwartier FTW - Een kwartier of niet, het sloeg nergens, had in andere topics gekund
    Show hier je avatar! [Deel weet ik veel] - De blote tieten en billen, jammer genoeg zijn weinig voorbeelden blijven staan.
    Avatars [Request Thread] - Vanaf post 177 gaat Goiz hard van leer wat betreft blote tieten en billen, waarmee hij de hemel ingeprezen word, wat ik een kwalijk zaak vind.


    Ik vergeet niet dat jij naast moderator ook lid van dit forum bent. Ik vind het ook heel normaal dat een geintje moet kunnen, en meerdere ook. Ik vind echter dat jij overdrijft, te ver gaat en dingen doet die in verband staan met het lage niveau van XBW.
    Ook snap ik niet waarom jij elke keer terugkomt op dat speelkwartier topic. Het is maar één van de voorbeelden die ik noem en dat topic is niet hetgeen waar ik me het meest aan erger. Denk je nou echt dat ik 'afknap' op dat ene topic?
     
  13. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee.

    Ik heb het wel anders meegemaakt (jaren geleden) sommige mods / admins zien dit forum als een territorium waar ze zich flink kunnen laten gelden (compensatiegedrag?) en waarbij ze aan het deleten / bannen slaan als ze discussie niet kunnen winnen. Daarom denk ik dat het verkeerd is om de down to earth / we dont take ourselves to serious mods / admins nu zo aan te vallen. Het kan namelijk veel erger.. ;)

    Dus ik zeg grouphug en move on. ;)

    PS ik ga geen namen noemen tenzij jullie perse wilen.
     
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Willem, ooooh dus je houdt niet van tieten en billen? Had je ook gelijk kunnen zeggen, scheelde weer heel wat pagina's leeswerk.

    *flauwt
     
  15. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Oh oh oh.

    Willem, jij zegt net netterlijk dit:

    Een 'open laten en sluiten' verhaal dus. En dan kom je met deze vier threads? 8) Goed zo!
     
  16. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Heb je echt niks beters te doen dan ellenlange verhalen posten om Goiz de grond in te trappen?
    Vind het bewonderenswaardig dat die jongen überhaupt nog reageert.

    De Green Mile heeft nou eenmaal niet een al te hoog niveau, face it.
     
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Kijkend naar het vorige topic, waar je door de bomen het bos niet kon zien ga ik niet in op deze reacties. Het was in het vorige topic moeilijk om bij de discussie te blijven, dus ik denk dat het slimmer is als ik me hier in ieder geval niet mee inmeng.


     
  18. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Geeft niet hoor. Ik reageer nog wel even als hij dat zo graag wil. Kan iedereen straks precies en duidelijk zien hoe deze 'discussie' is gegaan :)
     
  19. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht ik zet ff die opmerking over een eitje met achterliggende gedachte dat we dit gedoe maybe iets te serious aan het nemen waren. Maar blijkbaar is dat niet helemaal begrepen. Maar nogmaals: denk eens allemaal na willen we echt net die mods wegjagen die hier juist proberen een goede sfeer te houden voor zo ongeveer iedereen. Your choice.
     
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686

    Na deze twee posts gelezen te hebben ben ik het beu om nog verder te gaan en vind ik de reacties van Goiz en LangeJan erg sneu.
    LangeJan vind dat ik moeilijk doe, maar komt dan wel aan met bovenstaande reactie. Er word mij een advies gegeven duidelijk weer te geven wat mijn probleem is. Dat doe ik, zoals in dit topic te zien is. Blijkbaar kan LangeJan het dan nog niet opbrengen fatsoenlijk te reageren. Spijtig.
    Ook vind ik het jammer dat Goiz doorramt op wat ik vergeet of opzettelijk weg laat of zou kunnen laten, maar niet reageert op wat ik wel al aankaart. Over de threads die ik toon, met de posts van Goiz daarin die naar mijn mening te wensen over laten hoor ik Goiz niet, maar zo gauw ik niet direct reageer en aankom met alle bewijzen ziet Goiz een gat in mijn verdediging en besluit daar op in te happen. Geweldig Goiz, zo win je het altijd. Goed zo!
    Had nou eerst eens gereageerd op vier topics die ik al genoemd heb. En vier topics klinkt heel weinig. Maar in die 4 topics staan wel een hoop posts van jou die door veel mensen gelezen worden.

    Maar anyway, met dit gezegd te hebben kap ik er mee en heb ik één ding geleerd:

    Don't even try.


    De mod wint het altijd.


    /Mod Goiz

    We posten allebei tegelijk, zie hieronder
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina