1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 21 okt 2007.

?

Wie wordt er wereldkampioen F1 2008?

  1. Lewis Hamilton

    80,0%
  2. Felipe Massa

    20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Raikonnen is zwaarder dan massa. Knap van kovalainen, kubica viel wat tegen. Trulli zeer verrassend.
     
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Raikkonen en eigenlijk vooral de rest lijken mij sowieso echt een stuk zwaarder en staan op een compleet andere strategie. Heeft misschien ook met de serieuze dreiging van de regen te maken morgen...
    Na de blamage in Melbourne moest Ferrari dit weekend ook wel. Heb daarom het idee dat ze op een andere (lichtere) strategie staan.

    Trouwens, raar gebeuren op het einde. Hamilton wou nog een ronde doorgaan, tenminste daar leek het op. Opeens richting het eerste meetpunt brak hij hem af. Rare situatie met de McLarens en Heidfeld. Heb het idee dat het team de rijders niet heeft verteld dat Heidfeld er nog reed en aan een snelle ronde bezig was.
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2008
  3. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Ferrari inderdaad sterk zeg, wordt een spannende race met McLaren.

    Hoop trouwens niet dat Kovalainen en Hamilton bestraft worden door het ophouden van Alonso en Heidfeld, maar handig was het zeker niet.

    Trulli inderdaad verrassend, en Williams helaas tegenvallend. Ben benieuwd wat het morgen wordt!
     
  4. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Trulli is denk ik heel erg licht, want hij was maar 2 duizendste langzamer dan Hamilton. Bovendien was hij ook een stuk sneller dan Glock, wat in Melbourne ook niet zo was. Glock is juist weer heel zwaar volgens mij.

    Wat voorin betreft, denk ik dat Ferrari dit weekend gewoon beter is dan McLaren. Vorig jaar was dat ook al zo dat het ene weekend de ene onverslaanbaar was en het andere weekend de andere weer. Die lijn lijkt zich voort te zetten. Ik kan me niet voorstellen dat beide Ferrari's achter de beide McLarens terechtkomen.

    Verder hoop ik dat Kubica naar voren kan rijden en kan verrassen, al denk ik dat dat eerder voor Heidfeld is weggelegd.
     
  5. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    F1Today.nl:

     
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Vind trouwens dat Renault (vooral Alonso dan) het niet eens zo slecht heeft gedaan. Alonso kan gewoon lekker meedraaien in de top 10. Tov de Renault van vorig jaar is dat een flinke verbetering. Denk dat Renault dit jaar wat in het middenveld blijft rondhangen (Williams, Toyota, Red Bull). Verwacht / hoop dat Renault zich volgend jaar weer in de gevechten vooraan kan mengen. Ben blij dat hij weer terug is bij Renault, daar hoort hij ook thuis.
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2008
  7. JeePee

    JeePee Guest

    De Mc's moeten 5 plekken terug.
     
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Idd ja, lekker klote zeg..... :mad:

    1. Massa Ferrari
    2. Raikkonen Ferrari
    3. Trulli Toyota
    4. Kubica BMW Sauber
    5. Heidfeld BMW Sauber
    6. Webber Red Bull-Renault
    7. Alonso Renault
    8. Kovalainen McLaren-Mercedes *
    9. Hamilton McLaren-Mercedes *
    10. Glock Toyota
    11. Button Honda
    12. Coulthard Red Bull-Renault
    13. Piquet Renault
    14. Barrichello Honda
    15. Vettel Toro Rosso-Ferrari
    16. Rosberg Williams-Toyota
    17. Fisichella Force India-Ferrari
    18. Bourdais Toro Rosso-Ferrari
    19. Sato Super Aguri-Honda
    20. Sutil Force India-Ferrari
    21. Davidson Super Aguri-Honda
    22. Nakajima Williams-Toyota **

    * Penalised for blocking
    ** Penalised for his crash his Australia
     
  9. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Als kimi fan zeg ik yes maar als F1 fan zeg ik no. alonso zal het hele seizoen zo in de top10/top8 rijden precies wat ze verwacht hadden.
     
  10. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    jammer dat de mclarens terug zijn gezet.. Hoop dat ze begin van de race een beetje snel naar voren kunnen, zodat het nog een beetje spannend wordt
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik denk wel dat ze naar voren kunnen komen, maar ik denk niet dusdanig ver dat ze de Ferrari's inhalen. Want die rijden mooi weg, met daar achter de BMW's die net een tikkeltje trager zijn, zo de McLaren's ophouden. Wanneer ze er eenmaal voorbij zijn ligt er al een te groot gat. Denk ik.
     
  12. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Nu is het wel zo dat Renault vorig jaar ook het hele jaar op die plaatsen heeft rond gereden (pak de uitslagen er maar bij). Ik vind ze dan ook tegenvallen met alles wat ze eind vorig jaar zeiden. Ze hadden het lek boven en begonnen al heel vroeg met de auto van dit jaar. De realiteit blijkt echter dat ze erop achteruit zijn gegaan als je kijkt dat het vorig jaar Kovalainen en Fisichella waren die op die plaatsen reden en Alonso is eigenlijk wel een betere coureur dan die andere twee. Piquet rijdt ook slechter dan Kovalainen vorig jaar in deze fase, maar dat kan ook aan hemzelf liggen.
     
  13. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Kovalainen is gewoon een super coureur. Hij is zeer snel in de McLaren en was ook lekker bezig met de Renault eind vorig seizoen.
    Alonso is ook een super coureur, een tikkie wereldkampioen-arrogant, maar wel een goeie coureur.
    Nelsinho Piquet is niet snel, zijn vader was snel. Misschien aan het eind van het seizoen, maar eerder denk ik niet dat hij gaat presteren. Ik vind de verdeling hoe het nu is prima :).
    Ferrari en McLaren top,
    BMW netjes,
    Renault en Toyota in de achtervolging.

    Ik vind dat Toyota een stap voorwaarts is gegaan. Zeker Timo Glock is een goed coureur die nog veel gaat laten zien dit seizoen! En Trulli was altijd al stabiel.
     
  14. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    is morgen de start gewoon om 8 uur?
     
  15. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ja, de race start om 08.00 uur. De voorbeschouwing begint om 07.00 uur.
     
  16. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    thx, de vorige keer begon het op zo'n lullige tijd. half 6. waarom niet 5 uur of 6 uur dacht ik toen
     
  17. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Raikkonen ff overtuigend gewonnen, zou een mooi 1-2tje kunnen zijn als Massa niet gespind was..
    Kubica 2e echt super gereden net als Kovalainen en Trulli!
    Zeer jammer van Rosberg, die had ik graag vooraan gezien, maar ach het was wel een redelijke race om te zien!
     
  18. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Kimi:thumbs:


    yeah yeah wooohoooooo yeah yeah
    stuiter stuiter Kimmiiiiii!!!!

    Jajajaja, geweldige race van Kimi gewoon lekker cruisen naar de victory.
     
  19. kes

    kes kes

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Die Massa weer. Ben echt een fan van hem maar moet nu toch echt eens dat zonder tractioncontrol rijden in de vingers krijgen. Nu al 2 fouten in 2 races doordat hij teveel gas geeft.
    Knap van Kubica.
     
  20. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Redelijk race? Vond hem eigenlijk tergend saai. Er is nagenoeg niks gebeurt en er was heel weinig actie op de baan. Raikkonen overtuigend gewonnen. Ferrari vorige week de pech en McLaren dit weekend pech. Hamilton had een goede start, maar bleef te lang achter Webber hangen. Webber die overigens een goede race reed! Opzich geen probleem. Wat Hamilton het podium heeft gekost was het rechtervoorwiel dat niet los ging. Anders wou hij sowieso voor Trulli gefinished en ook voor Kovalainen. Erg leuk voor Kovalainen om op het podium te staan. Heeft echt een goede race gereden, keurig! Kubica ook keurig gereden. BMW had een flinke snelheid. Trulli ook erg goed. En nu niet alleen een keer in de kwalificatie maar ook in de race! Toyota lijkt zeker een grote stap voorwaarts te hebben gemaakt. Alonso en Piquet hebben een keurige race gereden. Goed voor Piquet om de race te finishen. Goed voor de ervaring en voor het zelfvertrouwen. Alonso ook prima gereden. Wat was die actie van Heidfeld en Alonso mooi zeg op Coulthard. Het moment van de wedstrijd. Erg jammer en raar van Williams met Rosberg. Fisichella trouwens keurig. Wie echt compleet dat het ijs is gezakt vandaag en vorige race is Sutil. Die bakt er echt helemaal niks van! Al met al een saaie race. Hoop dat de volgende wat spannender word. Rare fout van Massa, had hij niet mogen maken.

    Denk dat we dit jaar nog wel wat mooie dingen van BMW en Toyota gaan zien.
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina