Decoratie led lampjes

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 mrt 2008.

1. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Ik ben op zoek naar decoratie led lampjes voor onder het nieuwe tv meubel *) Heb nu wel een balkje met 6 ledjes waarin ook 6 batterijen moeten, maar die is eigenlijk voor in de schuif. Maar die monteer ik dus boven de xbox in het meubel. Hoe lang zou het werken op 6 batterijen die 6 ledjes? Weten jullie verder of het prijzig is, led decoratie?

2. FrostbiteNL

FrostbiteNL As We Fight

Leuk Bevonden:
    0
    Ik meen dat de Ikea van die diodes heeft. Volgens mij waren dat ook 6 lampjes voor een prijs van 50 euro. Je hebt dan 6 verschillende kleuren licht.

Edit: Ikea heeft 2 verschillende soorten, kijk maar even hier en hier
    Hopelijk heb je hier wat aan.:)

Laatst bewerkt: 25 mrt 2008
  3. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Er staat dat die ingebouwde licht diodes heeft die 50 keer langer mee gaan dan een gloeilamp, gaan die nu serieus lang mee? Als je ze elke dag uren hebt aanstaan?

4. collin43

collin43 coolest xbw member

Leuk Bevonden:
    0
    die dioders he,, die staven, die zijn wel cool, maar zou je die ook op een accu kunnen zetten? ipv lichtnetstroom? omdat ik die wel gaaf vind om in de kappen van mn brommer te maken :)

want als het goed is zit er een omvormer in dat kastje die de stroom heel klein maakt voor die leds, en mijn accu is in principe al kleiner, dus zou dat kunnen? iemand tips daarvoor? of een ander alternatief? :)

thx alvast!

(ik vraag het hier in dit topic maar, zodat we er niet 2 hoeven open te maken voor het zelfde onderwerp)

ja, leds gaan uber lang mee :p das neit normaal, die dingen zijn niet kapot te krijgen, komt omdat ze zon laag stroomverbruik hebben, daar lijden ze niks mee! :D

5. FrostbiteNL

FrostbiteNL As We Fight

Leuk Bevonden:
    0
    @ Colin,

Ik zou het niet weten. Er zit als het goed is een kastje bij die stroom van het lichtnet (220 volt) omzet in een lage volt om zo die diodes niet te overladen.

Misschien zou je eens naar een scooter dealer of iets dergelijke moeten kijken. Wellicht weten hun er meer van.:)

6. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Ik heb hier wat foto's van mn game room, waar zou ik het beste sfeer verlichting kunnen plaatsen? Blauwe ledjes ofzo, zat al te denken in het meubel. Maar misschien is langs het plafond beter?

De onderste foto: Hier is een led balkje boven de xbox bevestigd, die gaat alleen aan op een sensor wanneer je hand in de buurt komt.

Laatst bewerkt: 26 mrt 2008
  7. FrostbiteNL

FrostbiteNL As We Fight

Leuk Bevonden:
    0
    Het mooiste is om die ledjes direct achter je TV te leggen, maar aangezien jouw TV niet tegen een muur aanstaat krijg je geen leuk effect.

Zoals ik even gauw heb gekeken op die foto is het, lijkt mij, ook het mooiste om de ledjes in je TV meubel te stoppen.:)

8. CocaBusiness

CocaBusiness Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het zou moeten kunnen maar je moet eerst weten naar hoeveel Volt die trafo transformeert, als dat gelijk is aan je accu zal het wel kunnen en als het te hoog is kan je er een weerstand tussen maken.

9. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    En iets van rode of blauwe lampenkampjes naast de tv links en rechts ofzo? Misschien geeft dat ook wel een mooie lichtinval, of een sta lamp naast de stoel met gekleurde lampenkap.

10. FrostbiteNL

FrostbiteNL As We Fight

Leuk Bevonden:
    0
    Opzich zou je dat kunnen proberen maar ik weet niet of dit een mooi effect geeft. Dan zie je namelijk alleen de lampjes en ik zou het persoonlijk mooier vinden als het licht van die ledjes op een object (zoals een muur) schijnt.

Zoals ik jouw gameroom bekijk kan je het beste je ledjes in je TV meubel leggen.

11. collin43

collin43 coolest xbw member

Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand een (mischien meer zelfs, graag:D) waar ze goede ledstrips verkopen? op internet heb ik er een paar gevonde,, maar zijn of te groot ofso of de site is raar... ik heb ledbalkjes nodig van ong. 30 cm,, mag wel watlanger maar geen 80 ofso :p ze moeten op de accu van mn brommer kunnen :p

12. Hezzel

Hezzel Peace in my Panties

Leuk Bevonden:
    1
    als je een beetje handig bent kan je denk ik beter ze gewoon zelf maken.

13. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Update

Heb vanmiddag de Dioder leds gekocht bij IKEA en ze in het meubel gemaakt. Vind het wel wat hebben *)

Laatst bewerkt: 27 mrt 2008
  14. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    doe wat aan die kabels

15. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Ja verschrikkelijk heb je gelijk in, ik ga ze nog bijeenbinden en netjes afwerken. Wat tips voor goede kabel weg werking?

16. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    lol geen idee. mijn kamer is een rommel. :p

probeer ze samen te binden met tie rips en dan bij ikea iets te halen wat je om je kabels kan doen om het wat netter te laten ogen.

Laatst bewerkt: 27 mrt 2008

Deel Deze Pagina