1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    nee je brommer is een AM rijbewijs, is ook een ander examen.

    Theorie op je 16e gaat zo en zo niet, je theorie is maar een jaar geldig.

    Morgen mijn Theorie examen, ben benieuwd, sommige van die proefvragen dacht ik echt wat een onzin. 50 km/h rijden, nog 60 meter over en dan al je snelheid aan moeten passen voor een bocht naar een snelweg.....waar praten we over? :x
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Heb mijn theorie aangevraagd! Heb het volste vetrouwen.
    Heb btw pas 4 lessen gehad, maar echt super veel gedaan. 3e les op snelweg geweest, heb echt een chille instructeur.

    En ik rij in een handgeschakelde 6bak Mercedes C180 :D.
     
  3. snake88

    snake88 Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    @killaz: Tuurlijk, ook wel logisch, vroeg het me even af. In de basis zijn de verkeersregels natuurlijk hetzelfde, maar bij verschillende voertuigen is dat weer anders ja.

    Succes btw, vooral met die domme 'instink' vragen.

    @Tyrant: Vet hoor, ik heb ook in een dikke Mercedes gelest, weet zo niet welke. Alleen soms wel lastig met in/fileparkeren.

    Edit: Was een C-Klasse, diesel. Vond ik een hele mooie auto om rijles in te krijgen. Ook lekker makkelijk, wegrijden zonder gas geven.
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2008
  4. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Parkeren lastig? Gewoon remmen als je parkeerhulp gaat gillen :+
     
  5. snake88

    snake88 Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha ok, heb je gelijk in, maar met een kleinere auto is dat toch even minder lastig om te doen.

    En dan heb ik het vooral over fileparkeren, dat vermijd ik nog steeds liever als ik in een grotere auto rij.
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2008
  6. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Vandaag... (1 April)
    heb ik om 13.30 uur bij het CBR het Theorie examen moeten afleggen.
    Met 4fout direct de 1e keer geslaagd :D

    Ben best trots op mij zelf.... Nu door gassen om met praktijk op te mogen!
     
  7. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik stress hem behoorlijk!

    Straks (Kwart over 1 tot kwart voor 3 ) eerste rijles, in deze bak:

    [​IMG]

    Als ik ergens geen verstand van heb, is het wel van auto's. Dus dat wordt nog leuk! 8)
     
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Spannend! :) Ken meerdere mensen die in die auto hebben gereden met hun rijlessen en die waren er wel over te spreken. Veel succes straks en laat even weten hoe het ging! :thumbs:
     
  9. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    OMG wat een bak. Ik doe mijn rijlessen in een Citroen C2 :+
    heb trouwens bovenop mijn pakket van 32 lesuren nog eens 10 lesuren moeten nemen. Ik kijk niet ver genoeg vooruit en doe daarom ook dingen te laat.
    Ook kijken vergeet ik nog wel eens.
     
  10. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb toen (is alweer 3 jaar geleden) eerst gereden in een VW Golf 1.9 TDI tijdens m'n rijlessen. Echter, na een aantal weken kocht de instructeur een splinternieuwe auto. Een VW Golf Plus 1.9 TDI. Fijne auto om in de lessen, helemaal als hij nieuw is. :cool:
     
  11. jackie brown JR

    jackie brown JR Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Dit is mijn lesauto, morgen examen :eek: heb er niet al te veel vertrouwen in...
     
  12. hacktic

    hacktic PSN ID: hacktic

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    gewoon goed kijken ;)
    ook bij bijzondere verichtingen gaat het om kijken. Ook al gaat de handeling zelf niet goed, als je maar goed in je spiegels kijkt ;)
     
  13. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Waar les je? Ik ga nu ook binnenkort maar eens beginnen. Wilde eerst bij Jansen gaan lessen omdat het zo voordelig is, maar zag dat het slagingspercentage laag is. Twijfel nu tussen Atlas en Elite. (Allemaal rijscholen in Alkmaar) Een gast die ik ken die zit bij Atlas alleen heeft hij al 3x z'n examen niet gehaald hoorde ik via via. Maar ze hebben wel een goed slagingspercentage dus ik twijfel nog. Lijkt me dat het gewoon aan die gast ligt. Elite is echter weer 200 eu duurder, dus ja. Er is ook gewoon te veel keuze, daar komt het wel op neer. Ik moet rekening houden met m'n knip maar ook met het slagingspercentage. Lastig.
     
  14. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Neem je atlas toch, en dan zorgen dat je beter rijdt dan die gast;)
     
  15. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb les van iemand die bij ons in het dorp woont. Mn vader kent haar, maar geen korting ofzo gekregen hoor.
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    [​IMG]

    'Mijn' auto.
     
  17. tracks789

    tracks789 Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had vandaag mijn 1e rijles ik kreeg uitgelegd hoe ik moest starten, schakelen, remmen, stoppen reed nu op rustige stukken maar zou vanaf 2e les ook het wat drukkere verkeer in gaan 1 les duurt anderhalf uur
     
  18. FreeShooter

    FreeShooter No pain, no gain!

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    1
    Seat Altea, heb ik zelf ook in gelest. Erg fijne auto.

    Heb al sinds 1 maart me rijbewijs en het bevalt me goed :D Vorige week maandag (2e paasdag) naar schiphol gereden (200 km) door sneeuw, hagel en regen. Was wel even uitkijken, maar wel een goede ervaring.

    Heb al in zo'n 10 verschillende auto's gereden, dat is ook wel aan te raden. Zo merk je dat ELKE auto heel erg verschilt.
     
  19. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Talander heeft ook een hoog slagings percentage, daar rijd ik.

    Elite vraagt voor 32 uur met examen 1500 euro.....en dan moet je mazzel hebben wil je echt in de "elite" auto's rijden. Mijn zus reed bij Volkan (grijze BMW 5) en die was erg te spreken, maar ik vond het gewoon te duur.
    Heb nu een pakket van 20 lessen met examen voor 910 euro en les in een A4.
    Lekkere auto en ben erg tevreden met me instructeur.

    Talander (degene die je proefles afneemt) is ook een erg relaxte gozer.
    Met mijn proefles alleen maar over auto's gelult en erg relaxed gereden voor een 1e keer.

    Theorie trouwens gehaald gister :) 3 foutjes waarvan ik er 2 al wist, wist namelijk niet meer of voetgangers altijd voor mochten als je afsloeg.

    Gokte bij een ingang woonerf wel goed, 2 keer gelijkwaardige kruising niet. Ach ja ik heb hem.
     
  20. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    mag ik vragen waarom je maar 20 lessen neemt?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina