[Casemodding] Xbox360 - [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 mrt 2006.

  1. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    en hoe heb je het gedaan?
     
  2. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Was nog een aardig gedoe.

    Eerst in photoshop met het 360 font 360 neergezet, daarna en soort pijlvormige ring rond de ring of light ontworpen.

    Om de vorm op de 360 te krijgen moest ik hem overbrengen op iets waarmee ik het af kon plakken, ik heb hiervoor boekenfolie gebruikt.

    Mijn ontwerp heb ik dus gespiegeld, en op de papieren achterkant van het folie geprint, vervolgens alles uitgesneden, geknipt, zodat ik de vorm overhield.

    Daarna de faceplate goed schoongemaakt, eerst met een primer bespoten, 10 minuten wachten, en vervolgens een aantal dunne lagen limoengroen.

    Toen een paar uur laten drogen, tape en folie eraf gehaald, alles er weer terug ingezet (powerbutton, alle klepjes/knopjes en de IR-receiver).

    En tada, een custom faceplate. Ik wilde er vooral voor zorgen dat hij niet erg afweek van de rest van de case, dus dat het een afgerond geheel vormde binnen de faceplate zodat het niet nodig was de case mee te nemen met het spuiten.


    Enige vervelende is trouwens dat hij niet helemaal scherp is geworden, de folie heeft op bepaalde plekken licht losgelaten waardoor er een onscherpe overgang van groen naar wit is, ik zit er niet mee, maar niet helemaal zoals gepland.
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2008
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vind hem wel vet.
    Nadeel is dat er vaak toch wat verf onder komt. Of je nou plakfolie, lijmspray, of afplaktape gebruikt. Ene keer krijg je een mooi resultaat en de andere keer lijkt er toch net wat verf onder de randen te komen.
     
  4. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    niet van mij maar ik moest het ff delen:

    [​IMG]
     
  5. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    weet iemand hoe je de controllers openmaakt,? met een gewone schroevendraaier luk het niet:confused:
     
  6. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je kijkt zie je dat het een torx vorm is.
     
  7. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    wel even dat pinnetje aan de bovenkant van het schroefje verwijderen ;)
     
  8. Unrealer

    Unrealer Private 2nd Class.

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een case mod besteld: XCM Chameleon

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    De ledjes kan je in verschillende standen zetten 1 aparte kleur alles achterelkaar doorspelend en uit ;)

    Er zit een controller mod bij, met verlichting erguh vet :D
     
  9. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    en die garantie dan? ;)
     
  10. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    welke maat torxschroevendraaier heb ik nodig? en welk pinnetje aan de bovenkant van de schroef verwijderen? hoe moet dat? voor de controller he
     
  11. joeperd

    joeperd TaH PoWnz0r

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    erg vet unrealer, hoe duur kost dit grapje? en is het ook mogelijk dat zij de kast voor je erop bouwen? want zelf ben ik er niet handig mee maar wil wel een gepimpte xbox ;)
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    $55, tenminste de versie met hdmi + hdd case + 1 controller case
     
  13. double u 2

    double u 2 Active Member

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    kom je aan met je wit/zilver harde schijf :p, maar hij is wel mooi!
     
  14. joeperd

    joeperd TaH PoWnz0r

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    krijg ik dan zo'n kast en alles erbij? en kunnen hen voor een meerprijs ook de kast om de xbox heen bouwen zegmaar ;) ?
     
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Hele behuizing zit er bij.

    En nee, je moet je hele 360 openmaken waardoor de garantie verloren gaat.
     
  16. joeperd

    joeperd TaH PoWnz0r

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    sorry, ik heb mijn vraag niet goed gesteld. ik bedoelde of bij die prijs inbegrepen zit dat hen de xbox bouwen zegmaar want ik kan zelf geen nieuwe kast maken zegmaar.
     
  17. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Nee, want je krijgt al dat zwarte, dat is de kast ... In principe krijg je dus een 360 zonder hardware erin...

    Het witte wat nu op je 360 zit moet je eraf halen en daarvoor in de plaats de zwarte behuizing zetten.
     
  18. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0

    Je moet het wit eraf halen, en je krijgt die zwarte kappen. Moet je er zelf opzetten, zullen ze niet voor je doen. Is niet moeilijk, vooral die 'zwarte x' case niet. Die heb ik zelf ook. Je krijgt er gereedschap bij (ik iig).

    Edit: Gerjan was me voor ^ ^

    Seize 8. Eigenlijk moet je een Security Torx hebben. In het midden van de schroef zit een pinnetje dat zorgt dat je er met een gewone torx niet in kan. Dat pinnetje kan je er uitslaan als je wilt (kleine schroevendraaier+hammertje) of je kan gewoon een security torx zetje kopen, wel zo makkelijk.

    Ps. Ik weet niet of je lampjes in je controller wilt, maar als je lampjes in je controller wilt zul je ook beetje moeten kunnen solderen.
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2008
  19. joeperd

    joeperd TaH PoWnz0r

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    is het moeilijk om die hardware eruit te halen? en heb je hiervoor speciaal gereedschap nodig?
     
  20. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    nee, heel simpel. Gewoon standaart gereedschap. Setje (security) troxs kom je een heel eind mee
     

Deel Deze Pagina