Was nog een aardig gedoe.
Eerst in photoshop met het 360 font 360 neergezet, daarna en soort pijlvormige ring rond de ring of light ontworpen.
Om de vorm op de 360 te krijgen moest ik hem overbrengen op iets waarmee ik het af kon plakken, ik heb hiervoor boekenfolie gebruikt.
Mijn ontwerp heb ik dus gespiegeld, en op de papieren achterkant van het folie geprint, vervolgens alles uitgesneden, geknipt, zodat ik de vorm overhield.
Daarna de faceplate goed schoongemaakt, eerst met een primer bespoten, 10 minuten wachten, en vervolgens een aantal dunne lagen limoengroen.
Toen een paar uur laten drogen, tape en folie eraf gehaald, alles er weer terug ingezet (powerbutton, alle klepjes/knopjes en de IR-receiver).
En tada, een custom faceplate. Ik wilde er vooral voor zorgen dat hij niet erg afweek van de rest van de case, dus dat het een afgerond geheel vormde binnen de faceplate zodat het niet nodig was de case mee te nemen met het spuiten.
Enige vervelende is trouwens dat hij niet helemaal scherp is geworden, de folie heeft op bepaalde plekken licht losgelaten waardoor er een onscherpe overgang van groen naar wit is, ik zit er niet mee, maar niet helemaal zoals gepland.
Laatst bewerkt: 28 mrt 2008