1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

  1. Nintendo Wii

    10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

    37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

    149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    De ps3 is als laatste op de markt gekomen. En qua wereldverkopen is ps3 de xbox 360 stilletjes aan het inhalen denk ik. Denk zelfs dat eind 2009 de ps3 de 360 voorbij is gegaan. En tot nu toe zijn al veel voorspellingen van mij uitgekomen(zoals de blu-ray voorspelling, HD tv's die nu zo goedkoop zijn(waar alles wat je nodig hebt al in in zit...) De war is nog niet op gang gekomen, en er worden hier al conclusies getrokken, grappig natuurlijk. Nu ja, niet dat het mij veel uitmaakt, maar zeg maar gewoon wat ik denk.
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zover ik weet nog niet .. de ds3 komt volgens mee wat later na europa .. de sony strategie kennende ;)
     
  3. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan dan vette pech voor Sony,
    Want zolang er geen dualschock 3 bij de ps3 in de doos zit.
    Weiger ik een ps3 te kopen.

    Ga geen Next Gen console kopen met een prehistorische controller.
     
    Laatst bewerkt: 7 apr 2008
  4. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    De vetgedrukte uitspraken van Xwon zijn echter geen conclusies maar constateringen. Constateringen die stuk voor stuk geheel correct zijn.
     
  5. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Ik had gelezen op Gamer.nl dat die Ps3 Pack met IV voor 399 euro over de toonbank gaan, mooie prijs wel weer jammer dat de DualShock er dan nog niet bijzit.
     
  6. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij overtuigen wrm ik eerder een ps3 moet kopen dan een x360. Ik koop hem puur voor de games en niet voor films. Op dit moment is het verschil in spellenaanbod tussen beiden behoorlijk groot. Als je bijv. naar een site als gamerankings gaat en je ziet het verschil moet je toch wel concluderen dat het verschil niet alleen is gekomen door de vroegere release van de x360. De makkelijkere techniek van de x360 zou er ook wel mee te maken hebben.

    Maar als ik naar de toekomstige releases kijk van beiden consoles zie ik nog steeds geen reden om een ps3 te kopen.

    Wat een ps3 dan voor zou hebben op de x360? Waarschijnlijk de blu-ray, minder geluid, betere betrouwbaarheid en de band die velen hebben met playstation en de bekende playstation spellen hebben. Vooral de betrouwbaarheid van de x360 is een groot manko. Maar met de nieuwe Falcon en de toekomstige Jasper in Augustus (die zowel een 65mm CPU als GPU heeft) lijkt dat probleem ook al grotendeels verholpen.
     
  7. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Bedoel niets slechts tegen Xwon... Zei gewoon even mijn gedacht. Anyways, als je hier zegt dat niemand had verwacht dat xbox in de 2de ronde zo'n voorsprong zou gehad hebben. Tja, dat is niet waar he. Iedereen wist dat ze een voorsprong ging hebben, aangezien Microsoft aan de xbox 1 serieus verlies heeft geleden, iedereen wist dat de 'xbox 2' veel vroeger gerealed ging worden dan ps3. En is het dan niet logisch dat ze een voorsprong hebben? Dat is de logica zelf, zo simpel is dat. Dat heeft niets te maken met: 'wauw Microsoft is kicking ass', nee dat is gewoon de normaalste zaak van de wereld. Anyways, vind wel dat Microsoft het goed doet, maar hun hardware problemen heeft hen een serieuze krak gegeven, en daardoor gaat de ps3 sneller inlopen op de xbox 360 dan verwacht. Allé, dat is mijn voorspelling. Eerst dacht ik 2010, nu denk ik eind 2009. Anyways, zien wel natuurlijk. Maar er zijn zoveel mensen die nog niet overgestapt zijn naar next gen. Voor ons(hardcore gamers, of toch behoorlijke gamers die alles goed volgen,...)lijkt dat raar, maar het is wel zo...
     
  8. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik snap alleen die ophef van dual-shock ofzo niet. Als ik m'n xbox games speel heb ik het gewoon uit. Enigste fijne eraan is dat de controller wat zwaarder is. Bij games zoals Halo erger ik me er juist aan.

    Waarom heeft de ps3 dit dan zo zwaar nodig?
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De meeste hebben dit aan staan .. voor jou heeft dit dus geen meer waarde. Maar ik moet zeggen dat wanneer ik dit ui heb staan. Toch een spel beleving mis. Ik heb blijkbaar een extra impuls nodig om een game te ervaren
     
  10. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb vandaag eindelijk eens op de PS3 gespeeld (even testen op een demo in een winkel werkt niet echt vind ik) en moet zeggen dat de PS3 naar mijn mening dicht tegen de 360 aan zit.
    Het heeft wat voor- en nadelen t.o.v de 360:

    +meer mogelijkheden: internet, makkelijker apparaten aansluiten (headset, keyboard en zelfs nieuwe harde schijf)
    +veel stiller! :eek:
    +ingebouwde wifi

    -controller is veel te licht en de schouderknoppen gaan zeer doen na een poosje
    -spelaanbod (bijna alles is ook al op de 360 verkrijgbaar)

    Maar vind het wel een gemis dat de 360 geen internet heeft, moet toch kunnen, zeker met het nieuwe messengerpad voor op je controller.
    Het liefst heb ik ze allebei, maar de controller en het beperkte aanbod qua spellen weerhoudt me er nog van er 1 aan te schaffen (Blue Ray films zijn me nog te prijzig, dus daar doe ik het niet voor).
     
  11. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, Ik zou zonder niet eens kunnen gamen.
    Ik kan niet horen dat mijn achterwiel van de baan afraakt of dat er iemand achter in mijn rug schiet, ik moet dat voelen door middel van de rumble.

    Veel gamers kunnen de bovengenoemde situatie al van te voren horen dankzij hun 5.1 surround set.

    Ik kan dat wel kopen maar ik zou er geen baat bij hebben.
    Omdat ik al ruim 12 jaar slechthorend ben en dus een gehoorapperaat in heb. (voor de nieuwsgierigen hier, nee dat is niet met een headset te combineren. Ik heb dan ook twee wireless headset's omdat het volume daarvan wat harder is)

    Ik heb dan ook nog steeds geen PS3 gekocht omdat er geen controller met rumble bijzit.
     
  12. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, maar die uitleg weerlegt absoluut niets van m'n comment. Die uitspraken van Sony hebben daar al helemaal niets mee te maken. Die 9.5 miljoen is trouwens al de bijgestelde verwachting (die ze waarschijnlijk gaan overtreffen).
     
    Laatst bewerkt: 7 apr 2008
  13. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik mis echt de helft van de spelervaring zonder rumble. Klinkt misschien overdreven, maar ik vind het echt één van de dingen die een consolegame anders maken dan een pc spel. Al helemaal als je op een beetje niveau online wil gamen, is rumble essentieel.

    Vind het ook heel erg jammer dat de rumble bij de 360 zo is gedowntuned in vergelijking met de oude xbox:mad: Het verschil bij Halo 2 op de 360 en op de classic is echt niet te pruimen, je weet op de 360 gewoon nauwelijks wanneer je geraakt wordt.
     
  14. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Welk comment bedoel je dan precies?

    Sony haalt nu hun (naar beneden bijgestelde) doelstellingen... Dus tja, heel fijn natuurlijk maar in je post denk je ook nog dat Australie blijkbaar ook op de Sony hand is tegenwoordig... Wat dus eigenlijk alweer ontkracht is door sommigen andere posters.
    Als ik zo de zaken bekijk zie ik Sony nog niet in grote aantallen inlopen... In Europa zijn ze het laatste half jaar wel aan het inlopen maar vanaf de komende maanden begint de strijd pas echt en zie ik juist de 360 weer uitlopen (door de lagere prijs en het aanbod aan games).

    Boss gaat ervan uit dat eind 2009 de PS3 eindelijk netzoveel of meer consoles heeft verkocht... Een hele tijd geleden dacht zo'n beetje heel de wereld dat Sony deze generatie op zn sloffen zou winnen aangezien de naam Playstation heel veel waar is (was...??).

    Het zou voor ons alleen maar goed zijn als Sony sneller inloopt maar ik zie het gewoon nog niet gebeuren... Ik verwacht nog een paar belangrijke delays van games.... (GT5 haalt sowieso eind 2008 niet, Killzone 2 na het bericht van de ontwikkelaar.... tja, verwacht ik ook niet dit jaar...).

    De war is zeker wel op gang gekomen vanaf het moment dat MS zn "Next Gen" Xbox in de markt zette... Sony heeft er alles aan gedaan om iedereen te overtuigen dat "next gen" pas begint wanneer hun dat zeggen.... Kijk alleen maar naar de attach rate van games per verkochte console.... MS had hier met de eerste Xbox al de betere verkopen en nu wederom...
    Je voorspelde ook dat BR nodig was voor games maar die voorspelling zie ik nog niet waarheid worden. Sony heeft de gamer gebruikt om een film"war" te winnen. Hopelijk voor hen slaat BR ook wat meer aan....

    MS is (net als Nintendo), Sony zn ass zwaar aan het kicken.... MS door de record brekende attachrates van games per verkochte console en Nintendo door de record brekende verkopen van consoles.
    Dat Sony nu een beetje aan het inlopen is, is niet meer dan logisch en men had al veel eerder gehoopt en verwacht dat dit zou gebeuren peur en alleen door het feit dat het een PS3 is die op de markt is gezet....
    Sony moet niet een beetje inlopen maar minstens iedere maand.... Wacht... FF een feit uitrekenen: (ik neem toch maar even nextgen wars als voorbeeld).

    PS3 loopt nu 9 miljoen exemplaren achter op de 360.
    We hebben nog 20 maanden tot eind 2009:
    9 miljoen / 20 maanden = 450.000 consoles per maand.
    Als de 360 NU STOPT MET VERKOPEN: Moet de PS3 dus iedere maand 450.000 consoles verkopen om alleen maar in te lopen....
    MS stopt natutuurlijk niet met verkopen en alleen in de USA verkoopt de 360 gemiddeld genomen al meer dan 450.000 consoles per maand dus tja.... Eind 2009 de 360 voorbij streven zal OOK een moeilijke, zoniet onmogelijke opgave worden voor de PS3.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2008
  15. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    De xbox loopt maar 6.5 miljoen exemplaren voor op de PS3, er is al eerder aangegeven dat nextgenwars.com niet betrouwbaar is. Zelfs MrX gaf aan dat ze de cijfers van VGChartz.com gebruiken omdat dit direct van de retailers komt en betrouwbaarder is. En zou je even de tabel kunnen uitleggen ipv een afbeelding te plaatsen die je zelf in excel gemaakt zou kunnen hebben zonder enkele bronvermelding?

    De attachrate is nog afwachten of deze zo groot blijft. Ik persoonlijk heb bijna geen 360 games en wel een rits PS3 games en een rits Wii games. Daarnaast loopt Sony veel sneller in dan jij denkt. Ik denk inderdaad dat Boss gelijk heeft dat eind 2009 de PS3 op gelijke hoogte zal komen met de verkoop van consoles.
     
  16. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij zei dat het goed mogelijk was dat Sony ver onder de verwachtingen zou verkopen en we spraken duidelijk over de huidige verwachtingen van het FJ 07. Da's een statement waar jij duidelijk niet goed over nadacht. Da's enkel wat ik wilde aantonen, niet meer en niet minder.

    BTW, GT5 wordt niet aangekondigd als een 08 titel. En hou alsjeblieft op met nextgenwars te gebruiken als ge dan toch niet houdt van onbetrouwbare bronnen.
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2008
  17. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    De tabel komt van een Amerkikaans forum. Is van iemand die serieus alle NPD cijfers bijhoud en overzichtelijk maakt. Je kunt heel de tabel checken door gewoon in google "NPD met jaar en maand" in te typen en je komt op verschillende gerenomeerde sites uit met dezelfde cijfers. Nu alleen overzichtelijk in een excel.
    Als we trouwens van een 6,5 miljoen voorsprong spreken dan moet de PS3 vanaf NU dus iedere maand 750.000 méér tov van de 360 gaan verkopen (als de 360 dezelfde cijfers blijft tonen dan vorig jaar...) .

    Je hebt gelijk. Ik ging nog uit van de eerste verwachtingen van Sony.... Net zoals MS wél zn doelstellingen haalt en Nintendo zn verwachtingen overtreft. Sorry dat ik niet de aangepaste doelstellingen gebruikte.
    En nextgenwars is niet een site die ik hier als eerste poste. Ik gebruik hem alleen maar als referentie omdat we simpelweg geen andere wereldwijde cijfers hebben... Feel free om met andere cijfers te komen. Mijn berekening klopt trouwens wel (daarom heb ik mn berekening ook alleen met de NPD cijfers gedaan. Dit zijn cijfers die kloppen en feitelijk terug te vinden zijn.)
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2008
  18. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je daar zelf ook een bron voor? Ik zie een PS3 in Japan bijna 10K verkopen per week. Ik zie een 360 die begin dit jaar in Amerika moeilijk te krijgen is. Ik zie een GT5 release die natuurlijk (tijdelijk) voor betere sales zorgt, tegelijkertijd zie ik een permanente verlaging van de 360 naar 200 Euro. Dan zie ik ook een poll op het populaire neogaf waarbij het merendeel van de GTA4 klanten voor de 360 kiest, de enige echte system seller dit jaar! En dan is er nog MrX die aangeeft dat de PS3 in Nederland nauwelijk aan het inlopen is.

    Ik ben al met al nog niet zo zeker over dat snelle inlopen van de PS3 op de 360. In landen als Japan, Spanje en Frankrijk is de Wii nog altijd heer en meester.

    De laatste officiële totale verkoop cijfers die we weten zijn: in jan 18 miljoen voor de 360 en 10,5 miljoen in feb voor de PS3. Let wel, sold to retailers. Voor de insiders: met channel stuffing kom je ook een heel eind om je targets te halen.
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2008
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    More Info On Xbox 360 Wiimote?

    [​IMG]

    Not so long ago, a major rumor dropped courtesy of an MTV source that Microsoft was developing a Wiimote-style peripheral for the Xbox 360. Many were shocked at the totally crazy news, but truth be told, there have been rumblings about the possibility for some time. That report just added a big pile of legitimacy to the whispers.

    Now 8bitjoystick, a blog known for close affiliation with somebody at Microsoft, is confirming that the peripheral indeed exists under the codename "Newton," and that the public could see the device by this winter.

    Their details tell of a device using licensed Gyration patents—the same firm Nintendo scored much of their tech—that utilizes an LED sensor bar, accelerometers and gyroscope, as well as separate 2-way wireless communication (just like the Wiimote uses Bluetooth, the 36mote would probably use Microsoft's proprietary frequency).

    8bitjoystick speculates that the Xbox Play & Charge battery pack will fit in the controller, and will dictate much of its design (assuring curved edges and a dual-AA width).

    My thought on the matter is why wouldn't Microsoft make such a device? So what if it flops? So what if Microsoft loses a few licensing dollars? A 360mote would allow Microsoft to compete with not just Sony, but Nintendo as well.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina